Citigo à la Piedro

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Citigo à la Piedro

Bericht door Piedro » do 31 mei 2012, 21:33

Afgelopen maandag besteld: een zilvergrijze 3-deurs Skoda Citigo Tour 1.0 60 pk Greentec.

Afbeelding

De Tour is een actiemodel op basis van uitrustingsniveau Ambition en heeft standaard o.a.
* airco
* maps & more
* radio/cd
* city safe drive
* ESP
* mistlampen
* elektrisch bedienbare buitenspiegels en ramen
* in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
* lederen stuurwiel, handremgreep en pookknop

Als extra opties genomen:
* travelpakket: cruisecontrol, vier extra luidsprekers, boordcomputer en in hoogte verstelbare passagiersstoel
* lichtmetalen velgen
* sunset (extra getint glas achter)
* reservewiel
* metallic lak (brilliant silver)

Het wordt mijn tweede auto en mijn eerste nieuwe, na heel wat jaren plezier te hebben beleefd aan een Opel Corsa B uit 1997. Nog altijd overigens, maar op een gegeven moment wil je ook wel eens wat anders (en een auto waarbij de airco gewoon werkt :P). Vorig jaar daarom al wat rond wezen kijken, in eerste instantie naar een jonge tweedehandse Corsa, Punto of Fiësta. Of een net iets oudere, maar ook grotere Astra GTC, Audi A3 of Volvo C30. Vooral die laatste drie vind ik begeerlijke wagens, maar... er hangt ook een prijskaartje aan. Niet eens zozeer qua aanschaf, maar wel alles wat er daarna nog bij komt kijken. Duurder in de verzekering, hogere belasting, meer onderhoud, alsmaar stijgende brandstofkosten...

Op een gegeven moment viel mijn oog op een advertentie van Peugeot, waarin de 107 aangeprezen werd. Ben wat gaan rekenen en concludeerde toen dat ik het geld dat ik jaarlijks met zo'n kleine auto bespaarde liever aan andere dingen uitgaf. En ook al zit ik niet eens zo heel veel op de weg (jaarlijks zo'n 8 à 9.000 kilometer), een verbruik dat in de richting gaat van 1 op 20, voorlopig geen wegenbelasting, weinig onderhoud, zekerheid van garantie en het geruststellende idee dat er geen gekke dingen met je auto zijn uitgehaald door een vorige eigenaar sprak me wel erg aan. Bovendien wordt de auto het grootste deel van de tijd door mij alleen gebruikt. Kortom, een klein A-segment autootje zou moeten voldoen aan mijn eisen, maar dan wel eentje die een beetje leuk aangekleed is. Hoe mijn zoektocht verder verlopen is, kun je hier lezen. Een 107 is het (gelukkig?) niet geworden, had wel bijna een Twingo aangeschaft, maar wist dat de Up & Co eraan zaten te komen. Daar wilde ik nog even op wachten, want ik was bang dat ik spijt zou krijgen van de Twingo. En... achteraf helemáál geen spijt van het wachten gehad ;)

Nu dus nogmaals wachten... tot halverwege juli, dan komt 'ie binnen!
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Mick_up! » do 31 mei 2012, 21:41

leuk Piedro!
de Citigo ziet er best leuk uit.

we zien de foto's natuurlijk tzt, maar nu eerst lekker genieten van het wachten.
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door up! » do 31 mei 2012, 21:43

Leuk verteld Piedro! Succes met wachten, je hebt een mooie volle uitvoering besteld.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door TOP UP! » vr 01 jun 2012, 07:02

Ben heel benieuwd naar de foto's van je mooie aankoop :)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Piedro » ma 23 jul 2012, 22:47

Daar is'tie dan!

Afbeelding

Later meer...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Jojo » ma 23 jul 2012, 22:59

Gefeliciteerd ! Nu nog een paar mooie foto's bij daglicht..... :D
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Piedro » ma 23 jul 2012, 23:18

Die komen ongetwijfeld! :D
Heb 'm aan het einde van de middag op kunnen halen en vanavond eerst een aardig eind door de omgeving gereden.
Morgenavond maar eens wat meer kiekjes maken.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Edwin
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 16:43

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Edwin » ma 23 jul 2012, 23:26

Eindelijk! Super! Veel plezier met de Citigo en veilige kilometers toegewenst.
*In bestelling*
|Skoda Citigo Tour | Deep Black Pearl Metallic | 3 Deurs | Travel Pakket | Sunset | 60 PK |

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door jUPiter » di 24 jul 2012, 17:55

Gefeliciteerd met je Citigo, veel plezier ermee
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door eas » di 24 jul 2012, 17:58

toppertje !
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door pvaken » di 24 jul 2012, 19:40

Gefeliciteerd met je Citigo en veel rijplezier !!

Ben wel erg benieuwd hoeveel speakers je nu uiteindelijk hebt gekregen :?: :?:
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Ron UP » di 24 jul 2012, 20:49

Mooi hoor
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Piedro » do 26 jul 2012, 19:44

Jojo schreef:Gefeliciteerd ! Nu nog een paar mooie foto's bij daglicht..... :D
Inmiddels zit de voorbumper al vol met vliegjes, maar gelukkig hebben we de foto's nog ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Edwin
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 16:43

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Edwin » do 26 jul 2012, 19:54

Mooi hoor, kleurtje staat de Citigo echt goed! Geniet en veel veilige kilometers toegewenst.
Ik mag die van mij volgende week ophalen ;)
*In bestelling*
|Skoda Citigo Tour | Deep Black Pearl Metallic | 3 Deurs | Travel Pakket | Sunset | 60 PK |

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door pvaken » do 26 jul 2012, 20:53

Erg nette auto, ziet er inderdaad erg mooi uit in die kleur.
Veel plezier ermee !!

Nog 7 weken wachten op die van ons .... duurt nu ik steeds meer citigo's afgeleverd die worden toch wel erg lang.
Gelukkig zit er nog een vakantie tussen :)
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Jojo » do 26 jul 2012, 20:59

Thx voor de foto's. Ziet er erg goed uit, mooie kleur. :D Heel veel plezier met Citigo go go .....
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door jUPiter » do 26 jul 2012, 22:26

Mooi hoor, veel plezier met je Citigo!
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door MAZE » zo 12 aug 2012, 20:39

Piedro

Even een vraagje heeft jouw citigo het is tenslotte een tour uitvoering en bijna idem aan de mijne een ruitenwisserhendel met interval stand dit ivm de boordcomputer die op de zelfde hendel moet zitten kan je me hier wat duidelijkheid in verschaffen. Ik zag hem namelijk niet in de brouchure staan en ook niet in de tour wat heb ik standaard lijst terwijl ik net de brouchure van seat bekijk en de mii op style chiq en sport wel een interval op de hendel heeft.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Toine » zo 12 aug 2012, 21:54

Ziet er goed uit! Veel veilige kilomers toegewenst.... :mrgreen:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo à la Piedro

Bericht door Piedro » ma 13 aug 2012, 20:40

MAZE schreef:Piedro

Even een vraagje heeft jouw citigo het is tenslotte een tour uitvoering en bijna idem aan de mijne een ruitenwisserhendel met interval stand dit ivm de boordcomputer die op de zelfde hendel moet zitten kan je me hier wat duidelijkheid in verschaffen. Ik zag hem namelijk niet in de brouchure staan en ook niet in de tour wat heb ik standaard lijst terwijl ik net de brouchure van seat bekijk en de mii op style chiq en sport wel een interval op de hendel heeft.
Wat wil je er precies over weten? De ruitenwisserhendel kent drie standen: interval, langzaam en snel. Hendel kort naar beneden drukken is eenmalig wissen. Daarnaast natuurlijk nog bediening van de ruitenwisser achter en sproeien. Op het uiteinde van de hendel zit een knop met twee aanraakpunten om op de boordcomputer van het display onder de snelheidsmeter van functie te veranderen. Verder aan de onderkant nog een extra knopje om te schakelen tussen langdurige gegevens of ritgegevens van de boordcomputer en deze eventueel mee op 0 te zetten. Ik ben er nog niet achter of de interval in te stellen is, heb nog niet zoveel in de regen gereden en oefen liever niet op een droge ruit ;) Volgens het boekje is de interval afhankelijk van de snelheid. Maar volgens mij is dat allemaal hetzelfde bij de Up en de Mii?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Plaats reactie