C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » do 09 feb 2012, 23:23

Ik heb in de voorwaarden niet niet gelezen dat je andere merken niet mag aanhalen, dus doe dit toch maar.

Wat ik vind van de C1, Aygo en 107, is dat ze naar mijn smaak onvolwassen rijden; rumoerig, plastic-achtig, gevoel van het niet halen van de elandproef bij manoeuvres etc. De Twingo heb ik alleen in het vorige model gereden en vond ik erg ontvankelijk voor wind en klinkertjes. De Kia ken ik niet. Wie heeft de Kia Picanto geprobeerd? Komt hij in de buurt van de up! of is hij beter? Wat mij opvalt aan alle 'alternatieven' is dat ik de knoppen voor temperatuur en ventilatie (iets waarmee je in mijn ogen een auto sjeu kan geven) stuk voor stuk goedkoop over vind komen.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » vr 10 feb 2012, 10:16

Nog nooit gereden in een van die auto's. Maar toen ik in de C1 stapte, voelde het direct héél goedkoop aan met niet zulke beste stoelen. Idem dito in de 107. De Twingo heeft ook slechte stoelen. Al met al komt de Up op mij veel hoogwaardiger over. De keuze was niet moeilijk...De Kia Picanto is iets beter in het interieur (dan C1 etc), maar veel te frivool gelijnd, allemaal rare lijntjes bij de achterlichten, de up! is veel strakker vormgegeven, meer Bauhaus stijl :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door JuP ! » vr 10 feb 2012, 10:34

12jaar geleden voor het laats in een Twingo gereden....een rood/roze. God, was ik blij dat ik 's nachts werkte. Kon die overdag in de garage... :oops:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » vr 10 feb 2012, 11:36

Zeg nou zelf..
Bijlagen
Twingo.jpg
Twingo.jpg (67.68 KiB) 9070 keer bekeken
Aygo.jpg
Aygo.jpg (20.9 KiB) 9070 keer bekeken
C1.jpg
C1.jpg (55.69 KiB) 9070 keer bekeken
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » vr 10 feb 2012, 11:37

Vervolg..
Bijlagen
Up!.jpg
Up!.jpg (38.62 KiB) 9070 keer bekeken
Twingo.jpg
Twingo.jpg (67.68 KiB) 9070 keer bekeken
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » vr 10 feb 2012, 11:38

Klinkt als een snack..
Bijlagen
Picanto 2.jpg
Picanto 2.jpg (111.02 KiB) 9070 keer bekeken
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door eas » vr 10 feb 2012, 15:30

een jaar of wat geleden eens in een aygo gereden , het weggedrag kan niet in de schaduw staan van de up
dat kan ook niet anders want het ontwerp is al van 2003 ! wat mij tegenviel was het erg goedkope plastic van de middenconsole/ kachelbediening
het absoluut veel te kleine kofferbakje , het glazen achterklep/ruitje wat niet op een stalen frame zit
wat wel goed is de rest waarde ! dwz niet na 1 jaar weer inruilen ..maar 5 jaar rijden ! dan schrijf volgens mij weinig af
en over twingo niets meer dan lof ! mijn vriendin wacht op haar nieuwe twingo die in maart/april afgeleverd moet worden
handige verschuifbare stoelen achterin zo dat je veel ruimte heb voor de wekelijkse boodschapen :)
en het speelse dahsboard met de digitale teller in het midden wat mijn vriendin echt een plus vind ! , en ik zelf ook wel :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Bryan » vr 10 feb 2012, 17:23

Hi,

Ik ben nu zelf eigenaar van een aygo en die bevalt opzich goed. Heb in die twee jaar niks met het bakkie gehad maar is voor mij toch echt te klein waarvoor wij hem nu gebruiken.
Het weggedrag is prima en al helemaal met de eibach prokit eronder :D . Ditbwas voor mij een must aangezien ik de standaard ophanging te bambi vind.
Dit vind ik trouwens ook van de UP maar die is dan qua weglegging wat standvastiger en meer voorspelbaar dan de standaard aygo.
Qua interieur zie je echt kwaliteitsverschil in afwerking en gekozen materialen want dat is bij de UP echt veel beter.

Over de picanto kan ik kort zijn, dit is gewoon een tegenstander voor de UP en een goed rijdende auto( broer heeft er een gekocht).
Wegligging is ook erg goed maar het sturen is voor mij te gevoelloos en vind de ophanging te bonkerig overkomen. Dit zijn althans mijn ervaringen.
Gebruikte materialen voor het interieur vind ik eveneens van het zelfde niveau als de UP alleen wat saaier maar zeker mooi. Verder vind ik de radio die je standaard in een pakket krijgt echt om te huilen zo slecht, mijn aygo klinkt echt veel beter en dat is al geen geweldige radio.
Wat ik wel een groot pluspunt vind voor de picanto is de beenruimte achterin en de 4 cilindermotor die echt een stuk krachtiger is als de 75 pk versie van de UP.
Het uiterlijk vind ik ook erg mooi en gewaagd en dat geldt vooral voor de 3 deurs versie.
Al met al een goede auto en die 7 jaar garantie he 8-) .

Bryan

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door dvh » vr 10 feb 2012, 19:07

De Kia is best wel een goede deal !
Vind hem alleen niet zo mooi.

Mooi is zowiezo moeilijk in deze klasse. Aaibaarheid is dan wellicht nog een factor. Dat heeft de Up dan weer wat meer.

Heb 2 jaar een facelift C1 gereden. Interieur is niks bijzonders. Exterieur vond ik wel leuk. En rijden deed ie verbasingwekkend goed ( na mijn lage verwachtingen..)
Afbeelding

Heb nog niet in de UP gereden. Denk dat ik dat ook niet ga doen.
Ik wacht gewoon op de GT !
Zo'n zwarte High UP zou ik wellicht ook goed vinden. Maar wil gewoon mijn geduld bewaren voor de meest aangeklede versie.

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » za 11 feb 2012, 10:42

Dus een viercilinder in de up! zou hem helemaal af maken..?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door dvh » za 11 feb 2012, 12:24

Nee hoor. 3cyl + turbo is super.
Lekker roffelen..

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Piedro » ma 13 feb 2012, 23:04

Ik heb het grootste deel vrij goed bestudeerd en in de meeste heb ik ook kortere of langere tijd gezeten en van alles van dichtbij bekeken, maar met geen enkele auto uit deze klasse heb ik een (proef)rit gemaakt, ondanks dat sommige verkopers al gelijk met de sleutels aan kwamen zetten. Toch wat ervaringen en meningen:

Om te beginnen het trio 107/C1/Aygo:
Was afgelopen zomer bijna van plan om een 107 aan te schaffen, tot ik er in ging zitten. Oké, het is een goedkope auto, maar om nu omhuld te worden door zulk matig aanvoelend plastic. Met name de schakelaars voor de ventilatie stoorde ik mij aan, maar ook de rest van het dashboard voldeed niet aan mijn eisen. Kofferruimte erg klein, qua uiterlijk niet onaardig, alleen die grote voorbumper vind ik lelijk. Schakelpook voelde aan alsof ie elk moment af kon breken, maar ja, da's maar net wat je gewend bent. De stoelen zaten redelijk, maar veel verwachtte ik er niet van. De prijs was echter wel aantrekkelijk... maar nee, ik zag mijzelf toch niet zo gauw in zo'n koekblik rondrijden.

Renault Twingo
Op de terugweg van de Peugeotgarage kwamen we toevallig langs de Renaultdealer en hoewel ik helemaal niks met dat merk heb, toch maar even gestopt om te kijken wat ze er zoal aan tweedehands auto's hadden staan. Ik was me namelijk aan het oriënter op ofwel een nieuwe A-segmenter ofwel een gebruikte auto uit het B-segment (met name Corsa, Polo en Grande Punto). Daar stond een heel rijtje Twingo's en om eerlijk te zijn had ik nog nooit zo nagedacht over die auto. Het bleek toch wel heel wat meer auto dan een 107 voor maar iets meer centen, dus de Peugeot werd op dat moment gelijk geschrapt. Binnen stonden twee nieuwe Twingo's en welja, van voren en opzij vond ik dat - in de juiste kleur - best een leuk wagentje. De achterkant moest ik wel erg aan wennen, vanwege die rare knik in het kofferdeksel en de in mijn ogen wat ielige achterlichten, maar oké, de Twingo heeft tenminste nog wat kofferruimte te bieden, in tegenstelling tot de 107. Plaatsgenomen achter het stuur en het zag er allemaal prima uit, maar wie heeft in vredesnaam bedacht om de kilometerteller in het midden van het dashboard te plaatsen?... En digitaal ook nog. Ik wil gewoon mooie wijzertjes binnen mijn blikveld zien bewegen. De stoelen daarentegen vond ik wel goed te doen en de bekleding zag er ook leuk uit. Zelf maar wat brochures uit het rek geplukt en vervolgens vertrokken. Ik kon maar niet aan dit model wennen, 't is best een leuk ding, maar niet een auto voor mij. En bovendien zou ik er zeker spijt van krijgen als de Up er zou zijn.

Kia Picanto
Ook een goede optie in deze klasse. Van buiten lekker speels, maar in mijn ogen hier en daar wel wat te druk en enkele details vind ik zelfs wat kitscherig aandoen. Ook ziet een Up er bijvoorbeeld veel breder uit, de Picanto oogt een stukje smaller. Vraag me ook af hoe lang het design nog fris blijft, ik vermoed dat dat van VW langer meegaat. Achterin kan ik met mijn 1,80m ook prima zitten en de kofferbak is wat mij betreft groot genoeg (wel kleiner dan die van de Up). Kofferbak is wel mooi afgewerkt (en er zit tenminste een lampje in!). Ook het interieur doet op het eerste gezicht redelijk hoogwaardig aan. Leuk ontwerp, door wisselende kleuren en materialen ziet het er geslaagd uit. Aardig wat knoppen, o.a. ook op het stuur. Daardoor doet de auto aan alsof hij een klasse hoger gepositioneerd is. Deze voelen over het algemeen ook redelijk aan, al deden bijvoorbeeld de knoppen voor de raambediening me het meest denken aan goedkoop speelgoed. Maar verder voelt het dashboard vrij degelijk aan, de tellers zien er wat mij betreft ook goed uit. Stuur ligt lekker in de hand. Stoelen zitten ook prima, maar het exemplaar waar ik in gezeten had, betrof er eentje met (kunst)leer en ik vroeg me wel af hoe dat eruit zou zien na enige jaren gebruik. Maar verdere afwerking overtrof mijn verwachting. Verdere pluspunten: zeven jaar garantie (al is de vraag wat voor adders daar onder het gras sluipen en hoeveel je er in de praktijk aan hebt) en net als de Twingo een viercilinder motor. Nadelen: cruisecontrol is niet af fabriek te bestellen, inbouw ervan kost liefst 700 euro. Standaard speakers schijnen niet geweldig te zijn, maar ik weet niet of dat bij andere auto's in deze klasse veel beter is. Een ander nadeel vind ik dat veel opties niet los te bestellen zijn, maar gebundeld zijn in een 'pack'. En met een beetje uitrusting is de Picanto geen koopje meer. Voor hetzelfde geld zou ik veel liever een Up bestellen.

Opel Agila
Eigenlijk hoort deze niet helemaal in het rijtje thuis, want de Agila is echt een stuk ruimer dan de rest, maar omdat ik al vele jaren zonder enig noemenswaardig probleem in een Opel rondkachel, heb ik ook naar dit model gekeken. Een hogere zit zorgt voor een beetje mini-mpv-gevoel. Het model ziet er zeker met de juiste velgen en in een goede kleur best leuk uit. En dat voor een auto die volgens mij vooral bereden wordt door moeders met kleine kinderen en grijsharigen, want ja, daar is die wat hogere zit toch wel ideaal voor. Geen heel spannende auto dus, maar wel lekker ruim en van binnen en buiten geen stoffig karretje. Omdat ik mijn nieuwe auto vooralsnog toch grotendeels alleen rijd en ik iets compacts zoek, is dit model mij echter een maatje te groot. Dat Opel op dit moment 5 jaar gratis onderhoud aanbiedt, maakt de Agila wel een sterke aanbieding, maar met mijn eisenpakket is 'ie alsnog aardig wat duurder dan een vergelijkbare Up. En ook groter en zwaarder, dus minder zuinig en straks weer meer wegenbelasting. Volgend jaar komt Opel met een échte A-segment auto in Up-formaat, maar dat duurt me helaas nog wat te lang.

Ford Ka
Schijnt goed te rijden. De enige auto in dit rijtje waar ik nog niet in gezeten heb, maar het interieur ziet er wel stoer uit. Echter wat mij betreft ook wat (te) druk. De buitenkant vind ik echter verre van stoer, naar mijn mening is dit een wagentje die de titel 'vrouwenauto' met recht mag dragen. En dat komt echt door het exterieurontwerp, want met de rest zit het wel snor. Heb me om deze reden niet in deze auto verdiept, dus veel meer weet ik er niet over te vertellen.

Overigen (niet nader kennis mee gemaakt)
Suzuki Alto en Nissan Pixo vind ik met name van voren foeilelijk, recht van achteren wil het nog wel, maar nee... hier ga ik alleen in rijden als het echt een aantrekkelijke aanbieding is of als ik geen andere keus heb. Het interieur vind ik persoonlijk niet om aan te zien, een grote bak met hard grijs plastic. Wat hebben we nog meer?... Hyundai i10. Lijkt me op zich een aardig wagentje, maar zoooo bedaagd. Hier wil je als jongere niet in gezien worden. Voor de Daihatsu Cuore geldt eigenlijk hetzelfde, zolang dit merk nog in Europa bestaat. Fiat Panda dan? Hmm, nee. Het nieuwe type leek me in eerste instantie nog wel wat toen ik er impressies van zag, maar in de praktijk valt het uiteindelijke model me toch wat tegen. En bovendien weer net iets te groot. Het dashboard is ook niet helemaal naar mijn smaak, al kan ik niet ontkennen dat ze er werk van hebben gemaakt. Dat terwijl ik de Punto wel een geslaagde auto vind. Van buiten althans. En de Fiat 500 vind ik best een lekker gebakje.

Het VAG-trio Up, Citigo en Mii
Vorig jaar zomer maar geen Twingo besteld, mede omdat ik bang was dat ik er spijt van zou krijgen na het verschijnen van de Up. En inderdaad, ben er blij om dat de koop toen niet is doorgegaan, want de Up & Co zijn in veel zaken die ik belangrijk vind beter. Helaas niet in alles, maar ja, voor een auto in deze prijsklasse zullen er altijd wel compromissen blijven. Zo blijf ik het jammer vinden dat VW wat mij betreft net iets teveel bezuinigd heeft op bepaalde knoppen en materialen, maar op zich valt daar mee te leven. Het is niet echt een heel frivool drietal, maar ik kan het design wel waarderen. Ben er nog niet uit welke van de drie het gaat worden, ik wacht nog even op de prijslijsten van de Citigo en Mii die vermoedelijk over een paar weken beschikbaar zullen zijn, maar mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de Up en om die reden ben ik ook op dit forum om me te oriënteren. Ik heb geen haast, wil voor de herfst in een andere auto rijden, omdat mijn huidige auto dan weer toe is aan een beurt en apk. Als Skoda of Seat een ijzersterke aanbieding plus een goed inruilbod kan geven, tja, dan kan het net zo goed één van die twee worden. De Picanto dicht ik ook nog een minimale kans toe, maar zoals gezegd: de Up staat absoluut op één. En misschien... heel misschien wordt het toch een gebruikte B-segmenter. Maar ja, voor hetzelfde geld als zo'n tweedehandse een nieuwe auto, die weliswaar wat kleiner en minder luxe is, maar in gebruik en onderhoud flink voordeliger... da's de afweging.

Poe, wat een grote lappen tekst over deze kleintjes ;)
Laatst gewijzigd door Piedro op di 14 feb 2012, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Bryan » di 14 feb 2012, 07:35

hi,

dat is een lap tekst zeg :D mooi verslag zo.
Met 1 ding ben ik het alleen niet eens en dat is het interieur kwalitatief toch minder aandoet dan de kia.
Ik vind juist de gebruikte materialen en afwerking beter in de up zoals schakelaars en dergelijke.
Zo zie je maar weer dat ervaringen kunnen verschillen ;)

bryan

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » di 14 feb 2012, 10:25

Eens met Bryan, de up voelt voor mij hoogwaardiger aan dan de Picanto, in alle opzichten...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Piedro » di 14 feb 2012, 12:43

Ja, misschien klonk ik iets te enthousiast over de Picanto, maar dat kwam omdat ik er niet al te hoge verwachtingen van had ;)
Toen ik er eenmaal inzat viel het allemaal reuze mee, dus vandaar: boven mijn verwachting. Maar bij nader inzien ontdek ik nu dat de basisversie van de Picanto er ook niet zo gelikt uitziet als de luxere modellen waar ik in gezeten heb. Zo is de toerenteller gewoon weggelaten, terwijl het 'omhulsel' ervan nog wel aanwezig is. Zit je tegen een lege koker aan te kijken... Geen gezicht. Maar in een wat aangekledere versie ziet het er op het eerste gezicht best goed uit:

Afbeelding

Dit zou ook prima in een auto van een klasse hoger passen.

Het is inderdaad wel zo dat de schakelaars van o.a. de raambediening nogal plastiekerig aanvoelden en een klikgeluid maakten alsof het speelgoed made in China betrof. Dat heeft VW een stuk beter voor elkaar. Radio en bedieningselementen voor de ventilatie deden - voor zover ik het me nog kan herinneren, het is alweer een tijdje geleden - in de Kia wel redelijk aan. Maar in de Up voelt alles inderdaad degelijker. Ik zal mijn reportage hierboven even aanpassen, het was ook al laat gisteravond :geek:

Het dashboard van de Up is wat meer basic (vanwege minder schakelaars, op een Apple zitten echter ook niet veel knoppen ;)), maar heeft iets eigenzinnigs. Het is geen dertien-in-een-dozijn-dash. Het heeft trekjes van het dashboard van de Beetle en da's alleen maar leuk :) En ja, zeker in deze uitvoering vind ik het om van te watertanden:

Afbeelding
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Bryan » di 14 feb 2012, 17:02

Hi,


Kijk nu met de twee bovenstaande uitvoeringen kan je een eerlijk vergelijk maken :D. Ben het met je eens als je een take up met een duurdere picanto vergelijkt de picanto mooier overkomt ;) .
Wat mij echt tegen staat bij de picanto zijn de radio ( klinkt echt heel blikerig) en de deurgrenpen aan de binnenkant.
Ik houd gewoon niet van die nep metalen accenten. Begrijp me niet verkeerd, want ook ik vind de picanto een mooie auto die zeker pluspinten heeft t.o.v de UP.

Bryan

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » di 14 feb 2012, 23:23

Mooi verslag Piedro!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door up! » wo 15 feb 2012, 00:20

Inderdaad, goed bezig Piedro, leuk om te lezen! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door Witte Reus » do 16 feb 2012, 14:12

Heb onlangs een Up! besteld. Liep al een tijdje met de gedachte om m'n Golf in te ruilen voor een A-segmentertje simpelweg omdat ik de ruimte van de Golf niet meer nodig heb en de gebruikskosten voor zo'n kleintje vele malen lager liggen.
Wat mij bij de genoemde alternatieven steeds weer opviel (of misschien liever "tegenstond") was het gepruts met lijntjes en kleurtjes op de vierkante centimeter. In het kader van "leuk" bleek het tot nu toe niet mogelijk om een kleintje neer te zetten met een wat meer volwassen vormgeving. De voorlaatste nieuweling (Kia Picanto) leek even leuk maar iets beter bekeken vond ik de vouwen in de carosserie, de daarbij uit de toon vallende spiegels, de combinatie van lijntjes en kleurtjes in het interieur etc. toch weer teveel. Ondanks de fraaie aanbieding met 7 jaar garantie ben ik er uiteindelijk niet eens voor naar de showroom geweest.
De Up! is wat dat betreft een verademing. Mooie strakke lijnen en vlakken en geen overdadige frutsels. Gewoon een degelijke verschijning met een goede kwaliteitsbeleving (of dat de kwaliteit ook beter is valt nog niet zoveel over te zeggen). Kwa rijden is het enige vergelijk dat ik heb de C1 van m'n schoonzus en ook daarin verschilt de Up! behoorlijk, in positieve zin wel te verstaan. De C1 mag dan ouder zijn maar het verschil is wel erg groot. Wat ik overigens wel mis bij al die A-autootjes is de mogelijkheid het stuur in diepte te verstellen. Het zou t vinden van een goede zitpositie net even makkelijker maken (> 1.95m).
Ondanks dat kleine minnetje waren een proefrit van een uur en een goed gesprek bij de dealer voldoende om de knoop door te hakken.

t Is geworden:
High Up Blue Motion 75pk in Dark Silver
Antraciet interieur met Dark Silver Dashboard Pad
Executive pakket
Drive pakket
Dynamic pakket

Al met al niet t koopje van de week, maar hij moet dan ook een behoorlijke auto doen vergeten.

En nu maar wachten.............
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: C1, Aygo, 107, Picanto, Twingo, etc.

Bericht door High-up! » do 16 feb 2012, 14:36

Welkom en gefeliciteerd!
Klinkt als een mooi pakket! Herkenbaar verhaal..!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Plaats reactie