Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » ma 21 okt 2013, 06:38

Met de Go totaal geen last van vocht. Heb er wel een Pingi in liggen die ik af en toe moeten drogen maar ook zonder zullen de ramen niet beslagen zijn. Ben nu erg blij dat ik een Go ipv een Up! heb. ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 21 okt 2013, 15:27

Hier gaat het nog prima.
Wacht nog ff tot het weer gaat vriezen voor ik wat zeg... voor je het weet staat er weer ijs in de auto.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » ma 21 okt 2013, 19:30

Ik heb mijn Up nu bijna een jaar en (nog) geen last van vocht, naar links/rechts trekken, haperende versnellingsbak en/of ander malheur *klopt af op blank hout*
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door GrijzeUp » do 24 okt 2013, 09:14

Vanochtend begon de pret weer.. Ruit aan de binnenzijde kletsnat. (zie foto 1)
Na 7 minuten vol de blazer aan, was er nog niet voldoende over om veilig te weg op te gaan.
Pas na 10 minuten was de ruit (bijna) helder.
Ik heb er nu maar voor de nood een vochtvreter ingedaan, ben benieuwd hoe het morgen is.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bhuddymahn » do 24 okt 2013, 12:37

Ik merk een groot verschil tussen wel/niet recirculatie. Bij de knop op verse lucht beslaat de ruit veel minder snel als ik de airco uit heb. Als de airco aanstaat dan wél de recirculatie aan. Af en toe (ondanks dat het niet koud is) zet ik de blower vol aan (zonder airco) op de warmste stand, ik heb de indruk dat dat ervoor zorgt dat er een hoop water verdampt en de ruit de volgende dag minder snel beslaat.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door GasDwerg » do 24 okt 2013, 23:13

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door robert » ma 28 okt 2013, 18:46

Verkoper:,...Nee hoor meneer, uw up heeft geen last van water in de dorpels, was alleen bij oudere types.
Gisteren leek het wel een rijdend aquarium! Had zelf het idee dat de wegligging er onder ging lijden met het nemen van bochten zo klotste het in de dorpels.
Vandaag zijn er dus gaten geprikt om water af te voeren . Oh meneer en een hitte schild vervangen we ook maar want dat is kapot. "drie weken geleden eerste beurt gehad"
Het blijven rare kwaaltjes bij die UP.

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door GrijzeUp » di 29 okt 2013, 09:17

Ik heb sinds een week een Pingi luchtontvochter in de auto liggen. Gekocht bij de halfords.
Heb nu geen last meer van beslagen ramen, vocht of de geur van vocht, en als hij verzadigd is kan die gewoon in de magnetron.

Aangezien volkswagen weinig tegen het probleem doet, is dit voor mij de beste oplossing

jaguar
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 20:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door jaguar » zo 10 nov 2013, 15:39

Weer eentje met vocht.Heb gisteren hele dag alle deuren open gehad in de zon.Vanacht wat geregend,nu stralende zon en komt er condens aan binnenzijde voorruit vanaf dashboard naar boven.Standaard 3 pingi erin liggen,heb geen airco,en dus ook geen recirculatieschuif en ook geen paoramadak.Hou het probleem in de gaten,up is van eind mei 2013.Al eerder gemerkt dat na 1 korte bui up geheel beslaat terwijl andere op het parkeerterrein dit niet hebben.Groet,jaguar.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door --BUMP-- » zo 10 nov 2013, 16:00

Hmm, ik heb nergens last van! Zit er misschien een verband tussen veel korte ritjes/wel snel vochtig en lange ritten/niet snel vochtig? Ik rij bijna geen afstanden korter dan 50 km, bijvoorbeeld.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

jaguar
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 20:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door jaguar » zo 10 nov 2013, 16:35

Rij alleen maar korte afstanden.Maar na 1 week rijden met 3 pingi en hele dag droge/ventileren mag er na 1 bui geen condens ontstaan.Ben zelf monteur en het is niet de bedoeling dat je met een nieuwe auto met 3 pingi moet rijden om het beter te maken.Heb nog geen melding gemaakt bij dealer,ga eerst fotos maken om het vast te leggen.Maar als na 1 bui een nieuwe up geheel beslaat en de auto van je collega,peugot 205 van 27 jaar oud,niet dan is er iets niet in orde.Groet,jaguar.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door F.Moerland » zo 10 nov 2013, 22:21

Ik krijg ik januari mijn gloednieuwe Upje met panoramadak. Met onsteltenis lees ik dit 'vochtige' topic. Ik mag toch echt hopen dat dit vochtprobleem inmiddels de nek om is gedraaid fabriek af en ik hier geen last van ga krijgen.

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door piet48 » zo 10 nov 2013, 22:48

'Mijn' vrouw rijdt 'haar' Up 99 van de 100 keer,zij zegt als haar ventilator op 1 staat dat zij dan beslagen voorruiten heeft zet zij hem in stand 2 dan heeft zij het niet,zodat zij de ventilator constant op 2 heeft en geen beslagen voor- of zijruit heeft.
Tot nu toe nergens verder last met de Up die nu 39000 km op de teller heeft staan in een tijdsbestek van 20 maanden.Ze heeft er geen spijt ervan van de Up en de volgende auto wordt weer een Up voor haar.En als de accu het zo rond de 500 km het uithoudt dan wordt het een plug in.Vanuit de VVE is er al een laadstation geplaatst maar dan wordt er een rondleiding geplaatst als er meerdere auto's zijn die moeten opladen met of zonder range extender.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » ma 11 nov 2013, 15:38

Het is weer zover, het wordt weer kouder en vochtiger en ik zie wederom weer helemaal niks wanneer ik smorgens vroeg de auto in stap. Van de week maar weer naar de volkswagen dealer, kijken of ze nog een oplossing hebben. Ik heb in ieder geval zelf al wat gevonden...



zoals je kunt zien is het kurkdroog buiten (en de auto) Ik gooi de klep dicht en het zeikt gewoon naar binnen :( Op het filmpje in het midden, maar aan de linkerkant zaten er ook dikke druppels aan de binnenkant van het raam. Daar moet dus wel iets niet goed zitten.

ander probleempje, waarschijnlijk ongerelateerd, maar er staat zoveel spanning op het linker voorraam dat hij de laatste tijd af en toe gewoon uit het rubber schiet

Afbeelding

auto compleet beslagen uit de nachtdienst, en dan ook nog dat gekloot met het raam (ik moet bij mijn werk altijd het raam open en dicht doen voor de poort). Ik was eerlijk gezegd niet geheel tevreden vanmorgen..
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 nov 2013, 15:48

Nou ik denk dat je genoeg redenen + bewijs heb om terug naar de dealer te gaan.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door GasDwerg » ma 11 nov 2013, 20:17

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vochtprobleem

Bericht door Piedro » vr 22 nov 2013, 16:01

Hallo Janney (en welkom), helaas schijnt dit dus "normaal" te moeten zijn... :?
Ik heb er ook geregeld last van, inderdaad afgelopen winter geregeld de binnenzijde moeten krabben. Met zo nu en dan wat extra ventileren lijkt het wel wat beter te gaan. Toch is de voorruit dus geregeld beslagen (wat overigens meestal na een paar minuten met de blower erop wel weer wegtrekt). De auto goed warm stoken en bij thuiskomst de opgewarmde (vochtige) lucht laten ontsnappen en (droge) koude lucht naar binnen laten gaan, lijkt aardig te werken en is dus een goede tip. Maar het blijft behelpen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Vochtprobleem

Bericht door GrijzeUp » vr 22 nov 2013, 17:46

Mijn up wordt dinsdag compleet vanbinnen gedemonteerd en gaat naar een carrosseriehersteller om het vochtprobleem te verhelpen! Allemaal onder de garantie uiteraard.
Wordt vervolgd

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vochtprobleem

Bericht door TV_UP! » vr 22 nov 2013, 19:30

Ik heb er na bijna 30000km nog steeds geen last van.
Misschien omdat mijn voorruit al is vervangen naar 5000 km door dat deze gescheurd was.
Heb begrepen dat de kit bij de voorruit niet ruim is aangebracht met vocht problemen als gevolg.
Meer mensen die een nieuwe voorruit hebben zonder de vocht problemen??
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Eecv1828
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 15:24

Re: Vochtprobleem

Bericht door Eecv1828 » wo 27 nov 2013, 17:01

Ik heb de auto nu 3 maanden,als het regent moet de airco aan.
De volgende dag beslagen ramen met de wisser droog maken.
Auto terug naar de dealer Hoogenboom , die de achterlicht rubbers vervangen,
heb nog steeds het vocht probleem.
Hier voor een Polo gehad nooit geen last van vocht.
Ik stel voor dart iedereen naar Pon een brief mailt, dan kan hij niet meer ontkennen dat er klachten zijn.
info@volkswagen.nl
0800-5557000

Plaats reactie