Dashboard verlichting dimmen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 21:52

Weet iemand hoe dit moet? Of zit het er überhaupt wel op?!?. Volgens de brochure wel. In het instructie boekje kan ik het eigenlijk ook niet terug vinden. De verlichting van de tellers en knoppen zijn best vel, vind ik, in het donker.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door dubbel-UP! » do 10 mei 2012, 16:11

tenzij je een hamer pakt, of de juiste zekering trekt, is dit helaas niet mogelijk.
De folder & site vermelden wel meer onjuistheden :x
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Up-Jury » do 10 mei 2012, 18:00

8-) :geek: :ugeek:

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Paulus » do 10 mei 2012, 18:28

dubbel-UP! schreef:tenzij je een hamer pakt, of de juiste zekering trekt, is dit helaas niet mogelijk.
De folder & site vermelden wel meer onjuistheden :x
Dacht ik al wel. Beetje kansloos. Kan best budget moeten zijn, maar basis dingen?!? En hoe vel bedenk je dat t wel niet moet zijn in zo'n cockpit. Maar ja. Weer iets wat ik moet loslaten haha.

Thx!

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Ben » do 10 mei 2012, 21:44

Is niet dimbaar helaas
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door up! » do 10 mei 2012, 21:56

Ik heb me er nog geen moment druk om gemaakt... :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Piedro » do 10 mei 2012, 22:07

Hmm, da's jammer. Zet die verlichting vaak een standje lager, leidt wat minder af en is wat minder vermoeiend.
Dan maar een zonnebril opzetten ;) Of misschien is er ook wel één of ander folietje voor :P
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door High-up! » zo 13 mei 2012, 21:03

Ik heb wel het idee dat de dashboardverlichting automatisch dimt op het moment dat je met je dagrijverlichting rijdt. Zodra je een donkere parkeergarage rijdt met je dagrijverlichting aan, gaat je dashboardlicht minder hard branden wat je dwingt je gewone licht aan te doen. Volgens mij is dat de theorie. Wie kan dat ondersteunen?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Up&Go » zo 13 mei 2012, 23:09

Bij mij gaat bij rijden met de dagrijverlichting pas na een poos pas de instrumentenverlichting branden. Dus niet meteen bij het starten van de auto. Wie herkent dit?

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door dubbel-UP! » ma 14 mei 2012, 12:11

High-up! schreef:Ik heb wel het idee dat de dashboardverlichting automatisch dimt op het moment dat je met je dagrijverlichting rijdt. Zodra je een donkere parkeergarage rijdt met je dagrijverlichting aan, gaat je dashboardlicht minder hard branden wat je dwingt je gewone licht aan te doen. Volgens mij is dat de theorie. Wie kan dat ondersteunen?
Klopt helemaal, dashboardverlichting past zich aan als je rijdt met dagrijverlichting. Hoe feller zonlicht, hoe feller de teller-verlichting. Dus in een donkere tunnel zal je teller verlichting uitgaan.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door High-up! » ma 14 mei 2012, 12:44

Ok! Thanks! Klopt mijn vermoeden.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Ron UP » ma 14 mei 2012, 18:01

Raar........waar zit de lichtsensor dan ergens?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door dubbel-UP! » ma 14 mei 2012, 18:08

Ron UP schreef:Raar........waar zit de lichtsensor dan ergens?
weet het niet zeker, maar ik denk dat die ook achter de voorruit zit (tesamen met de lasersensors voor het CEB)
Trouwens maps and more reageert hier ook op, deze wordt 's-avonds ook donkerder (nachtrij stand). Vind ik wel erg fijn! :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Paulus » ma 14 mei 2012, 18:16

dubbel-UP! schreef:
High-up! schreef:Ik heb wel het idee dat de dashboardverlichting automatisch dimt op het moment dat je met je dagrijverlichting rijdt. Zodra je een donkere parkeergarage rijdt met je dagrijverlichting aan, gaat je dashboardlicht minder hard branden wat je dwingt je gewone licht aan te doen. Volgens mij is dat de theorie. Wie kan dat ondersteunen?
Klopt helemaal, dashboardverlichting past zich aan als je rijdt met dagrijverlichting. Hoe feller zonlicht, hoe feller de teller-verlichting. Dus in een donkere tunnel zal je teller verlichting uitgaan.
Ok. Helder. Maar... hoe onlogisch is het dat je met vel zonlicht je dashboardverlichting nodig hebt?!? Ofwel, overdag heb je het niet nodig, maar s'avonds wordt je 'verblind' (althans degene die gevoelige ogen hebben, zoals ik :D ) Dus het zit erop, automatisch dimmen, zelfs meer 'luxe' dus dan dat je met het handje moet stellen, maar toepassen op het moment dat je het niet nodig hebt?!?

Maar ja, net als dat ze jassenhaakje aan beide zijde monteren achterin, is een kofferbaklampje waar (kosten?!?) overbodig, dit is anno 2012?!? (even off-topic)

Verder is de Up helemaal top hoor, er zijn alleen een aantal puntje die, achteraf, wat jammer zijn. Verwacht je niet als je bijna alles hebt aan uitvoeringen voor de Up.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Ron UP » ma 14 mei 2012, 19:03

dubbel-UP! schreef:
Ron UP schreef:Raar........waar zit de lichtsensor dan ergens?
weet het niet zeker, maar ik denk dat die ook achter de voorruit zit (tesamen met de lasersensors voor het CEB)
Trouwens maps and more reageert hier ook op, deze wordt 's-avonds ook donkerder (nachtrij stand). Vind ik wel erg fijn! :P
De automatische dag en nachtstand is gekoppeld aan de zonsondergang/zonopgang, is van tevoren al bepaald dus, lees maar ff op je M&M bij displaymodus onder algemene opties bij je navigatie, niks lichtsensor dus :D
Laatst gewijzigd door Ron UP op ma 14 mei 2012, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door RoyVisser » ma 14 mei 2012, 19:07

Ron UP schreef:
dubbel-UP! schreef:
Ron UP schreef:Raar........waar zit de lichtsensor dan ergens?
weet het niet zeker, maar ik denk dat die ook achter de voorruit zit (tesamen met de lasersensors voor het CEB)
Trouwens maps and more reageert hier ook op, deze wordt 's-avonds ook donkerder (nachtrij stand). Vind ik wel erg fijn! :P
De automatische dag en nachtstand is gekoppeld aan de zonsondergang/zonopgang, is van tevoren al bepaald dus, niks lichtsensor dus :D
Weet je dat wel heel zeker Ron?
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door dubbel-UP! » ma 14 mei 2012, 19:14

Ron UP schreef:
dubbel-UP! schreef:
Ron UP schreef:Raar........waar zit de lichtsensor dan ergens?
weet het niet zeker, maar ik denk dat die ook achter de voorruit zit (tesamen met de lasersensors voor het CEB)
Trouwens maps and more reageert hier ook op, deze wordt 's-avonds ook donkerder (nachtrij stand). Vind ik wel erg fijn! :P
De automatische dag en nachtstand is gekoppeld aan de zonsondergang/zonopgang, is van tevoren al bepaald dus, lees maar ff op je M&M bij displaymodus onder algemene opties bij je navigatie, niks lichtsensor dus :D
wreemd dat die dan ook in een tunnel reageert!
Was dat ook al bekend toen ze die maakte dat ik op dag X in een tunnel zou rijden? :lol: ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door RonaldNL » ma 14 mei 2012, 19:17

Weet je als je UP het warm krijg dat ii zelf zn motorkap UPen zet :lol: :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door dubbel-UP! » ma 14 mei 2012, 19:19

:lol: :lol:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Dashboard verlichting dimmen

Bericht door Ron UP » ma 14 mei 2012, 19:28

weet het niet zeker, maar ik denk dat die ook achter de voorruit zit (tesamen met de lasersensors voor het CEB)
Trouwens maps and more reageert hier ook op, deze wordt 's-avonds ook donkerder (nachtrij stand). Vind ik wel erg fijn! :P[/quote]

De automatische dag en nachtstand is gekoppeld aan de zonsondergang/zonopgang, is van tevoren al bepaald dus, lees maar ff op je M&M bij displaymodus onder algemene opties bij je navigatie, niks lichtsensor dus :D[/quote]

wreemd dat die dan ook in een tunnel reageert!
Was dat ook al bekend toen ze die maakte dat ik op dag X in een tunnel zou rijden? :lol: ;)[/quote]

De navi weet toch dat je de tunnel in gaat, dan dimt ie automatisch he, jullie hoeven t niet te geloven hoor :roll:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie