City Emergency Break Ervaringen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 mei 2012, 12:59

Onze mooie up's (move up en high up) zijn natuurlijk voorzien van de City Emergency Break
Nu dat er inmiddels al velen een up! hebben ben ik eigenlijk wel benieuwt wat inmiddels de ervaringen zijn

Zelf durf ik hem niet echt te testen, wel heb ik al ervaren dat hij ingreep door een overhangende tak op de weg.

Wat zijn jullie ervaringen? zijn er mensen die wel bewust achterop een auto durven te rijden onder de 30 km/h?

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door henri » do 24 mei 2012, 16:38

Met jouw Up durf ik dat wel, hoor :D

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door šváb » do 24 mei 2012, 16:40

Hier een Volvo S60 met een vergelijkbaar systeem: YouTube. Vertrouw dus niet altijd op de techniek.

In dit geval was men vergeten het systeem te resetten nadat de dag ervoor de accu los was geweest.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Piedro » do 24 mei 2012, 18:20

Wat ik mij dan weer afvraag: Kan dit systeem niet per ongeluk en dus onnodig in de remmen gaan door bijvoorbeeld een opwaaiende plastic zak, een beestje dat voor de sensor kruipt, enz. enz.?...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door RonaldNL » do 24 mei 2012, 20:03

Nee een plastic zak is meteen weer weg een auto waar je op af rijd word groter in volume en registreert hij dan denk dat het zoiets is , ik heb het verders ook nog niet gedurft te proberen :)
The Only Way is UP!

vw-uppie
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 14:45

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door vw-uppie » do 24 mei 2012, 20:04

Zou je via bijv vag-com de snelheid van 30 km\h kunnen wijzigen in hoger ?

Begreep van de dealer dat je het systeem kan uittesten met een stel kartonnen dozen, maar geen km harder dan 30 kmh anders heb je een platte up

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 mei 2012, 20:58

vw-uppie schreef:Zou je via bijv vag-com de snelheid van 30 km\h kunnen wijzigen in hoger ?

Begreep van de dealer dat je het systeem kan uittesten met een stel kartonnen dozen, maar geen km harder dan 30 kmh anders heb je een platte up
Klopt, dat heb ik dus ook gehoord van de dealer.

Ik ben wel van plan om binnenkort even wat kartonnen dozen te zoeken en het uit te proberen.

Zijn er al mensen die het systeem al daadwerkelijk hebben getest?

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door High-up! » vr 25 mei 2012, 14:15

Ik ga t straks doen... Heb t nog niet aangedurfd bij een stoplicht.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Henk1200 » vr 25 mei 2012, 14:57

Ik heb wel al ervaring met city emergeny breaking. Ik ging het namelijk al de eerste dag uitproberen of het werkt samen met mijn broer. Op een parkeerplaats hadden we kartonnendozen neergezet. We gingen eerst met een snelheid van 10 km/h daarna met 20 km/h en daarna met 25 km/h. Het werkte altijd maar toen mijn broer een doos voor de auto gooide greep hij niet in en toen reed ik erover. Maar er was niks aan de hand.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door High-up! » zo 03 jun 2012, 16:37

Niet het beste filmpje, maar ik heb met een paar dozen en een volkswagen up gekeken hoe het voelt als de ECB ingrijpt.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Marantz » ma 04 jun 2012, 16:45

Henk1200 schreef:Ik heb wel al ervaring met city emergeny breaking. Ik ging het namelijk al de eerste dag uitproberen of het werkt samen met mijn broer. Op een parkeerplaats hadden we kartonnendozen neergezet. We gingen eerst met een snelheid van 10 km/h daarna met 20 km/h en daarna met 25 km/h. Het werkte altijd maar toen mijn broer een doos voor de auto gooide greep hij niet in en toen reed ik erover. Maar er was niks aan de hand.
Ik vraag mij dan af, wat doet de auto met een plotseling overstekend kind, als de auto niet reageerd op een doos die voor de auto wordt gegooid ?
Opzich op een stilstaand object afrijden met een snelheid van 0 tot 30 KM zegt niet zo veel en is alleen maar handig als je zit te slapen in een file.
Ik had liever gezien dat de auto wel reageerde op de gegooide doos.....
Laatst gewijzigd door Marantz op ma 04 jun 2012, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door šváb » ma 04 jun 2012, 16:47

CBdicX schreef:
Henk1200 schreef:Ik heb wel al ervaring met city emergeny breaking. Ik ging het namelijk al de eerste dag uitproberen of het werkt samen met mijn broer. Op een parkeerplaats hadden we kartonnendozen neergezet. We gingen eerst met een snelheid van 10 km/h daarna met 20 km/h en daarna met 25 km/h. Het werkte altijd maar toen mijn broer een doos voor de auto gooide greep hij niet in en toen reed ik erover. Maar er was niks aan de hand.
Ik vraag mij dan af, wat doet de auto met een plotseling overstekend kind, als de auto niet reageerd op een doos die voor de auto wordt gegooid ?
De vraag is eerder: wat doe jij?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Marantz » ma 04 jun 2012, 16:48

šváb schreef:
CBdicX schreef:
Henk1200 schreef:Ik heb wel al ervaring met city emergeny breaking. Ik ging het namelijk al de eerste dag uitproberen of het werkt samen met mijn broer. Op een parkeerplaats hadden we kartonnendozen neergezet. We gingen eerst met een snelheid van 10 km/h daarna met 20 km/h en daarna met 25 km/h. Het werkte altijd maar toen mijn broer een doos voor de auto gooide greep hij niet in en toen reed ik erover. Maar er was niks aan de hand.
Ik vraag mij dan af, wat doet de auto met een plotseling overstekend kind, als de auto niet reageerd op een doos die voor de auto wordt gegooid ?
De vraag is eerder: wat doe jij?
Ik kijk dan de andere kant op en zet de ruitenwissers aan :lol:

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door šváb » ma 04 jun 2012, 17:14

CBdicX schreef:
šváb schreef:
CBdicX schreef:
Ik vraag mij dan af, wat doet de auto met een plotseling overstekend kind, als de auto niet reageerd op een doos die voor de auto wordt gegooid ?
De vraag is eerder: wat doe jij?
Ik kijk dan de andere kant op en zet de ruitenwissers aan :lol:
Ja je kan ook direct een rode Up bestellen. Goed in de was zetten, glijden de lichaamsdelen er vanzelf af.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Marantz » ma 04 jun 2012, 17:58

^ :mrgreen:

Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Moontje » ma 04 jun 2012, 18:35

Mijn city emergency breaking heeft al een van links (van de stoep!) komende fietser het leven gered. Een vuile blik was mijn dank...

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door Marantz » di 05 jun 2012, 06:54

Moontje schreef:Mijn city emergency breaking heeft al een van links (van de stoep!) komende fietser het leven gered. Een vuile blik was mijn dank...
Goed om te lezen dat het wel goed werkt, en die vuile blik is een trend in nederland, HET IS ALTIJD DE SCHULD VAN EEN ANDER, helaas.
Ik ben zelf busschauffeur en rij op een gesloten busbaan met kruizend verkeer wat dmv verkeerslichten wordt geregeld.
Komt er een bus aan gaat de handel op rood en klinkt er een alarm signaal, en zeker 2-3 x per week gaat er weer zo'n Twitter figuur met van die iPod doppen in zijn kop door het rood, en als ik dan vol rem en toeter is de reactie de bekende UP yours vinger :evil:
Een nare trend.......

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door up! » do 02 aug 2012, 21:41

Werkt die City Emergency Break ook als je de koppeling hebt ingetrapt? Dat zou wel handig zijn in de file, soms heb ik dan de koppeling geheel ingedrukt (uit laten rollen) terwijl je dan niet noodzakelijkerwijs volledig met je aandacht bij de weg zit... Ik krijg de indruk dat het systeem dan niet werkt...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door sneeuw » do 02 aug 2012, 22:47

City Emergency Break blijft natuurlijk een techniek waarbij een camera (of enkele infraroodlampjes) de grootte en afstand inschatten.

Ik kan mij goed voorstellen dat CEB goed te pas komt bij mensen die toevallig hun TomTom ... uhh sorry... Navigon.. aan het instellen zijn en er plots een auto voor hun stopt dat ze niet zagen.

Ik vraag mij wel af waarom deze techniek niet werkt met <60km per uur, want dat rij je het meest en er kan plots een kat oversteken.

;) Doet me weer even denken aan jaren geleden waarbij auto's niet vanuit hun eigen mochten remmen omdat dat gevaarlijk zou zijn.

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: City Emergency Break Ervaringen

Bericht door jUPiter » do 02 aug 2012, 23:09

up! schreef:Werkt die City Emergency Break ook als je de koppeling hebt ingetrapt? Dat zou wel handig zijn in de file, soms heb ik dan de koppeling geheel ingedrukt (uit laten rollen) terwijl je dan niet noodzakelijkerwijs volledig met je aandacht bij de weg zit... Ik krijg de indruk dat het systeem dan niet werkt...
Ik heb het City Emergency Break geprobeerd met een kartonnen doos voor de auto en het systeem werkt ook met ingetrapte koppeling
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Plaats reactie