fluittoontje bij cruisecontrol

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door up! » wo 13 mar 2013, 13:07

Ik hoor ook een klein piepje als ik 120 km/h rijd. Ik vermoed dat het windgeruis is, maar ik zal de dealer vragen dit tot op de bodem uit te zoeken.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door NoTVR » wo 13 mar 2013, 17:34

Yep, heeft de mijne ook; alleen net onder de 120km/uur. Maakt niet uit of de cc aan staat. Is duidelijk een elektronisch piepje, zal wel de motorsturing zijn.

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Base » do 14 mar 2013, 00:11

Ik dacht in t begin ook dat t windgeruis was,maar ik hoor het ook als de auto stationair draait.
Nu het alleen nog voor elkaar krijgen dat ie ook piept als k bij de dealer ben.
Aangezien meerdere hier last van hebben zal t wel niet zo'n groot probleem zijn. Irritant is het alleen wel!!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Up&Go » do 14 mar 2013, 16:04

Het piepje is net zo irritant als de rempedaalklik na het remmen, ook al "hoort het erbij" zoals ze zeggen.

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Base » do 14 mar 2013, 18:08

Haha dat irriteert me inderdaad ook flink!!
Dus dan de radio maar wat harder... Om er dan achter te komen dat t ontvangst ook niet geweldig is. Dan de radio maar weer wat zachter... Welcome back t gepiep en geklik!

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Draconian » wo 20 mar 2013, 09:31

Wat ik niet snap is dat mijn Volkswagen dealer in De Lier beweert dat het niet mogelijk is om achteraf cruise control in te bouwen in mijn Move Up Blue Motion omdat het nog niet gelukt is in hun fabriek. Als ik een autozaak in Naaldwijk bel zoals CircuitvanHaagen dan is het juist wel mogelijk met can-bus. Alleen kost dat 500 euro ex BTW dus veels te duur. Op dit forum kan een monteur het voor 325 euro met originele materialen http://www.skodacitigoforum.nl/viewtopi ... =16&t=1451

Dus is mijn dealer dan onwetend of afschepend?

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 mar 2013, 09:42

Als je dit wilt ga gewoon naar VAG techniek.
Dit zijn de meest kundige mensen op dit gebied geloof ik ;)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Piedro » wo 24 apr 2013, 10:28

Is iemand inmiddels al duidelijk waar dit fluittoontje vandaan komt? Na 8000 kilometer merkte ik het laatst voor het eerst op, bij bepaalde snelheden tussen de 100 en 130 km/u, bij constante snelheid, zowel met als zonder cruise-control. Echt storend is het niet, maar zodra het je opvalt en je erop gaat letten, is het wel een tikkeltje irritant. Iets harder of langzamer gaan rijden zorgt ervoor dat de toon weggaat, dus ik maak er niet zo'n punt van, maar vraag me dus wel af waar het door zou kunnen komen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

menko33@hotmail.nl
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 apr 2013, 07:19

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door menko33@hotmail.nl » za 18 mei 2013, 19:54

ja wij rijden een up 75. helaas bij constante snelheid is er een irritante fluittoon aanwezig. De snelheid is dan vanaf 90 km/u. lastig dus. De auto is nu naar PON om te bezien wat er aan gedaan kan worden. Ondertussen een leen up 60 pk; deze is stiller, is veel sneller op de 160km/u dus de vraag is of er iets anders aan de hand kan zijn.
Wat ik niet begrijp dat ze de auto niet met vrij draaiende wielen op 100 km/u zetten om dan te fluittoon te achterhalen. ik heb trouwens geen cruise controle.fluittoon kan er dan zijn omdat de auto op constante snelheid blijft, bij omhoog en omlaag gaan van de weg zal het waarschijnlijk stoppen omdat de motor dan wisselt in toerental.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: fluittoontje bij cruisecontrol

Bericht door Inge » zo 19 mei 2013, 06:42

Ik heb er ook geen last van - nog geen cruise control - wordt 1 juni ingebouwd. Mocht het dan wel gebeuren laat ik het weten.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie