Geen fraaie achterkant

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Geen fraaie achterkant

Bericht door oubaasje » zo 30 sep 2012, 17:14

vrijdag vanuit Arnhem op de A12 naar Utrecht reden er mij 2 upjes voorbij.
Ik schrok: wat een lelijke kontjes! doorgezakte knieen, bijna tot op de grond.
Niet fraai.
Of er passagiers op de achterbank zaten weet ik niet.
Misschien waren ze extra verlaagd?
Van voren en van de zijkant ziet alles er mooi uit maar van achteren? nee.
Ik heb geen spijt van mijn aankoop want ik zie mijn upje (bijna) nooit van achteren. Ik zit er in. En het rijdt bovendien fantastisch goed: comfortabel, zuinig.
Maar ik kan me voorstellen dat aspirant kopers even aarzelen als ze dat zien.
Ziet dat er bij de skoda of seat beter uit?
Ad

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door TV_UP! » zo 30 sep 2012, 18:08

Ik had dat idd ook in het begin maar ben nu weet ik niet anders.
Nu nog wachten op mijn eigen up!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door up! » zo 30 sep 2012, 22:00

Ik denk dat het door de eigenaren eigenhandig verlaagde up's zijn... Een standaard up is helemaal niet doorgezakt van achteren... :roll:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Mikester » zo 30 sep 2012, 22:24

De achterkant van met name de Up!s lijkt wat ieliger door de zwarte achterklep. Een volledig zwarte Up! heeft dat een stuk minder vind ik.
De Up! lijkt idd wat verlaagd als je er met 2 personen en wellicht nog wat bagage in zit. In vergelijking met het totale Nederlandse wagenpark ligt de achterkant wel wat lager dan gemiddeld. Dat zal ongetwijfeld je aandacht hebben getrokken.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door TV_UP! » zo 30 sep 2012, 22:27

Mikester schreef:De achterkant van met name de Up!s lijkt wat ieliger door de zwarte achterklep. Een volledig zwarte Up! heeft dat een stuk minder vind ik.
De Up! lijkt idd wat verlaagd als je er met 2 personen en wellicht nog wat bagage in zit. In vergelijking met het totale Nederlandse wagenpark ligt de achterkant wel wat lager dan gemiddeld. Dat zal ongetwijfeld je aandacht hebben getrokken.
de voorkant ligt bij een bmt ook lager wel gemerkt bij een proefrit 3 a 4 keer de onderspoiler die een drempel raakt.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Piedro » zo 30 sep 2012, 23:23

Ik vind de achterzijde ook een net wat minder geslaagd deel van het complete trio, of het nu om een Up, Mii of Citigo gaat. En dan bedoel ik met name als je het recht van achteren bekijkt. Ik denk dat het komt omdat de achterlichten niet op de hoeken van de koets zijn geplaatst, maar iets naar binnen en niet doorlopen aan de zijkant. Maar goed, zoiets is uiteraard ook heel erg smaakgebonden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het prachtig design vinden, terwijl anderen het afdoen als lelijk (vriendin valt in de laatste categorie :shock: ). Ik vind de achterkant noch adembenemend prachtig, noch spuuglelijk, dus kan er prima mee leven :P

Wat mij betreft had het net wat minder hoekig mogen zijn, maar ach. Als je twee stappen opzij doet, dan vind ik het er schuin van achteren juist weer heel goed uitzien. En dat strakke lijnenspel heeft ook wel weer wat. Daarnaast is de tildrempel naar mijn idee ook wat hoger dan gemiddeld en is de bumper dus relatief hoog (niet nagemeten, puur gevoelsmatig). Misschien dat het door de grootte van de bumper (en bij de Up in combinatie met het glazen kofferdeksel) hierdoor optisch lijkt alsof 'ie van achteren wat lager hangt? Met een 'diffusor' of andere personalisatie (striping) kan het overigens weer anders lijken. En ja, met Bluemotion ís 'ie ook daadwerkelijk een heel klein beetje lager (daar heb je dus geen last van ;))

Ondanks dat vind ik het 'minder fraaie' nog wel meevallen als ik het vergelijk met dat wat de concurrentie te bieden heeft in deze klasse. De Renault Twingo heeft in mijn ogen een raardere kont waar ik maar niet aan kan wennen. De Kia Picanto ziet er van achteren nu nog wel leuk en speels uit, maar de vraag is wel hoe fris het ontwerp in de toekomst nog is. De Suzuki Alto is naar mijn mening ook bepaald geen toonbeeld van schoonheid. De Opel Agila en Fiat Panda vind ik aan de achterkant wél geslaagd, maar zijn net wat groter en prijziger. En de rest... nee, wees maar gewoon blij met je mooie Uppie! Niks om je voor te schamen 8-)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Mikester » zo 30 sep 2012, 23:42

TV_UP! schreef:
Mikester schreef:De achterkant van met name de Up!s lijkt wat ieliger door de zwarte achterklep. Een volledig zwarte Up! heeft dat een stuk minder vind ik.
De Up! lijkt idd wat verlaagd als je er met 2 personen en wellicht nog wat bagage in zit. In vergelijking met het totale Nederlandse wagenpark ligt de achterkant wel wat lager dan gemiddeld. Dat zal ongetwijfeld je aandacht hebben getrokken.
de voorkant ligt bij een bmt ook lager wel gemerkt bij een proefrit 3 a 4 keer de onderspoiler die een drempel raakt.
Dat is mij echt nog niet gelukt. Ik heb het serieus een aantal keren geprobeerd, omdat ik erover gelezen en gehoord had, maar zover doorveren doet onze Up! helemaal niet aan de voorzijde.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Marantz » ma 01 okt 2012, 06:59

15 jaar later schrok ik hiervan:
.
imagesCAOCPNAP.jpg
imagesCAOCPNAP.jpg (7.81 KiB) 1365 keer bekeken

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Marantz » ma 01 okt 2012, 07:03

Ik begrijp niet wat hier mis mee is maar zie ook wel overeenkomsten met foto boven ;)
.
SAM_0315.jpg
SAM_0315.jpg (41.09 KiB) 1364 keer bekeken

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door šváb » ma 01 okt 2012, 10:10

Slap that big ass momma!

:D
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Ron UP » di 02 okt 2012, 18:35

Dick, ik vond die andere foto van je vrouw fraaier met die gaatjes folie :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Toine » di 02 okt 2012, 18:53

Mikester schreef: Dat is mij echt nog niet gelukt. Ik heb het serieus een aantal keren geprobeerd, omdat ik erover gelezen en gehoord had, maar zover doorveren doet onze Up! helemaal niet aan de voorzijde.
Maar met die tractor wielen van jou is het niet zo gek dat je niks raakt.... :lol:

Ben wel jaloers..... ;)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Geen fraaie achterkant

Bericht door Marantz » di 02 okt 2012, 19:15

Ron UP schreef:Dick, ik vond die andere foto van je vrouw fraaier met die gaatjes folie :D :D
Nou Ron, dat was een beetje stoere praat, dit is mijn vrouw, die andere is mijn vriendin..... :o

Plaats reactie