Onze Mii Chill Out

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Onze Mii Chill Out

Bericht door Rick-89 » ma 29 jul 2013, 09:36

Hij is binnen. Althans, dat was hij al want het was een voorraad model, maar hij is nu van ons.
Had mij al even voorgesteld, maar zal het verhaal nog een beetje toelichten... ;)

Afgelopen zaterdag de Mini ingeleverd bij de garage en de Mii ervoor opgehaald. De teller staat inmiddels op 130km en daar gaat tot vrijdag nog zo'n 250km bij komen om vrijdagavond te vertrekken naar Zuid-Frankrijk en er nog zo'n 1300km tegenaan te tikken. Zin in!

Met enige droefheid leverden we zaterdag de Mini in. Ondanks dat de Mini een kleine auto is, voelt hij als een volwassen auto en ondanks een erg duur jaar (€4000 aan onderhoud) erin te hebben gereden was het toch wel echt onze auto. Nadat we hier problemen mee kregen (versnellingsbak laten reviseren wegens kapot tandwiel) en toen een kapotte stuurbekrachtigingspomp, hadden we besloten hem verkopen en voor iets zuinigs te gaan (In de Mini reed ik naar mijn werk 1 op 13. In de Mii vandaag al 1 op 23).

Omdat ik de auto gewoon voor woon-werk verkeer nodig heb en de Mini niet meer lekker reed zonder stuurbekrachtiging moesten we snel aan een nieuwe auto. Dus op zoek gegaan naar auto's die snel leverbaar waren. Uiteindelijk bij Seat de beste deal gekregen met een Mii Chill Out editie. Enige wat ik daarop mis t.o.v. de andere kanshebber (Citigo Sprint) was de cruise control. Verder vonden we dit een leukere uitvoering en eigenlijk ook wat completer. Ook financieel kwam deze een stuk gunstiger uit. Dus vorige week zaterdag getekend en eergister opgehaald.
Seat Mii 5-drs 60pk Chillout
Wit
Maps & More Of hoe het ook heet bij Seat ;)
6 speaker systeem
Elek. spiegels + verwarmbaar
Mistlampen
Leder stuur + Lederen pook
14" velgen
City safety dinges
Getinte ruiten
Best compleet wel..

Afbeelding

Meteen even naar de dijk gereden om even wat foto's te maken, ondanks de dreigende lucht. Gister mijn vriendin laten rijden naar vrienden in Nijkerkerveen, dus lekker binnendoor. Zij rijden, ik klooien met het navigatie-boordcomputer systeem. Had al een Micro-sd kaart aangeschaft dus konden lekker naar onze mp3's luisteren met het 6 speaker systeem (wat me zeker niet tegenvalt!), heerlijk! Op de route een stuk 130, 100, 80 en 50 en 1 op 21 gereden. Vond ik helemaal niet verkeerd voor de eerste kilometers in en van een nieuwe auto. En wat voelt de auto volwassen aan en is ie stil! Geen piepjes en kraakjes zoals in de Mini, maar rust en een leuke drie cilinder roffeltje. Wel even wat anders dan mijn 3 liter viercilinder in de 944.
Terugweg heb ik ook even gestuurd en toen haalden we 1 op 23, maar was dan ook zonder 130. Super tevreden.

Vanochtend naar mijn werk gereden. Almere - Zeewolde. Niet bepaald enerverend: stuk door Almere met veel verkeerslichten en 50, stuk door de polder 80 en een stuk door de polder 100. Vanochtend erg rustig, dus geen vrachtwagens en geen andere auto's om achter de hangen en wind tegen. 1 op 23. Mij hoort men niet klagen! Nu dus een weekje inrijden en dan vrijdag op naar Zuid-Frankrijk. Kijk hoe de MiiMii het volhoudt.

Toekomstige plannen met de auto:
- Zuinig rijden
- Maatje groter, zwarte velgjes (Iemand een lijst met te monteren velgen zonder dat er aanpassingen moeten worden gedaan aan de auto zelf of spacers nodig zijn?)
- Software aanpassen met de VAG update dinges
- Mogelijk cruise control in laten bouwen (afhankelijk van mijn toekomstige woon-werk verkeer route. Op de huidige is het niet goed toepasbaar indien geen vakantieperiode)
- Chroom sierlijst langs grill
- Licht in de kofferruimte creëren die vanzelf aanschiet wanneer kofferklap open is. (lijkt mij toch mogelijk...)

Nog een vraagje, is het mogelijk om de snelheid ook digitaal af te lezen op de 'Maps & More'?
Laatst gewijzigd door Rick-89 op wo 21 aug 2013, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Rick-89 » di 30 jul 2013, 08:12

Gister op de terugweg lekker het gas ingetrapt en alsnog erg zuinig gereden. Komt nog best goed van z'n plek ook.
Alleen zo jammer van de stomme drempels bij ons in de wijk. Moet er heel voorzichtig overheen of er gaat weer een stukje van de onderspoilert af.

Vanochtend kon ik achter e.e.a. aan auto's aanrijden en heb daardoor zeer zuinig gereden. Ben er best trots op en ik ga het zuinige rijden leuk vinden!
Ben superblij met onze nieuwe bolide!

Vanmiddag op de terugweg even via de snelweg en iets om, even wat hardhandig optrekken etc. als de motor warm is. Moet geen traag gebakje worden tenslotte.
Afbeelding
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Piedro » do 01 aug 2013, 18:16

Mooi hoor! Veel plezier ermee en een fijne vakantie.
Digitale snelheidsmeter zit er volgens mij niet op.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Skyline737
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 14:29
Locatie: Bollenstreek

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Skyline737 » do 01 aug 2013, 20:09

Leuke Mii!

Digitale snelheid schijnt via het display van de radio geactiveerd te kunnen worden via VAGCOM en daarna een zogenaamde 'rijschoolmodus' op de radio te activeren. Dus als je het wilt zou het volgens mij moeten kunnen.
De Up! verkoper... ;-) :D

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Rick-89 » di 27 aug 2013, 10:35

Digitale snelheid had ik gevonden via de navigatie. I.c.m. hoogtemeters. Dat was op vakantie toch wel erg leuk. We wisten precies hoe hoog we ons bevonden.
Zijn drie weken naar Zuid-Frankrijk geweest met de Mii en we zijn nog altijd super content met de auto!
Het is een echte berggeit geweest, heeft geflaneerd in St Tropez en heeft over het Circuit van Monte Carlo gereden... 8-)

De heenreis ging best vooruitstrevend op de vrijdagavond/nacht voor zwarte zaterdag. Bij Lyon een tijd vastgestaan en toen besloten binnendoor wat aan te klooien. Navigatie /boordcomputer stuurde ons prima via alternatieve routes. Alleen op een gegeven moment wat irritant dat de stem telkens sprak over een verkeerssituatie op onze route maar geen omleiding beschikbaar...
Na 1300km, 36uur wakker en af en toe wat afgewisseld met mijn vriendin was ik nog best 'fris', uitstekende stoelen en zitpositie dus, ook met mijn 1.95m.

De teller van de auto staat na een maand in ons bezit al op 5000km, hebben op locatie heerlijk getoerd en de auto komt prima mee met het Franse verkeer. Af en toe een col gepakt en ook dit ging prima, soms ver terugschakelen en toeren maken, maar het ging er niet minder om. De heenreis, op locatie rondrijden met veel bergen en steile weggetjes en de terugreis gemiddeld 1 op 19. Super tevreden. Leuk hoe uniek we in Frankrijk zijn met onze kleine bolides, heb 1 Nederlandse en 1 Franse Up! gezien. 1 Franse Mii en 1 Franse Citigo en op de terugweg een Nederlandse Citigo.

Al met al hebben we eigenlijk niets gemist van de Mini. Wel gaan we misschien toch CC laten installeren, toch wel handig (Al zat dat op de Mini ook niet). Er past veel in de auto en hij rijdt gewoon voortreffelijk. Zeker in een stad als Marseille, waar ook de navigatie ons heel handig naar een P stuurt midden in de stad. Ideaal!

Zal binnenkort nog wel wat foto's van de auto als berggeit plaatsen, maar helaas is het werk weer begonnen dus heb de foto's nu niet bij de hand.
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Micka
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 18:07

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Micka » wo 28 aug 2013, 13:15

Leuke mii.

zal je vast wel tegenkomen aangezien ik ook in Almere woon :D

je zal mij wel makkelijker herkennen want k wil binnekort op air gaan rijden en er komen leuke wielen onder!

Greetz

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Rick-89 » di 03 sep 2013, 09:51

Thanks!
Zie, nu ik er zo op let toch redelijk wat Up!'s in Almere. Dus of ik je ga herkennen...:)

Van de vakantiefoto´s heb ik helaas nog niets online gezet dus die ben ik nog verschuldigd.
Vanochtend lekker zuinig gereden. Boordcomputer gaf 3.6 aan.

Heb inmiddels wat meer voor op de To-Do list:

- Maatje groter, zwarte velgjes
- Software aanpassen met de VAG update dinges
- Cruise control in laten bouwen
- Chroom sierlijst langs grill - Weet nog niet of dit wel nodig is...
- Licht in de kofferruimte creëren die vanzelf aanschiet wanneer kofferklap open is.
- Kofferruimte bekleden of laten bekleden
- Hemelverlichting voor achterin
- Led strips bij de voeteneinden of deels onder dashboard welke mee aangaan bij verlichting aan (Hiervoor nog uitzoeken of dit mogelijk is en of het mooi is... Iemand dit al eens gedaan?)

Houd nu op autoweek ook mijn tankbeurten bij. Gemiddeld nu 5.18. Dat is 5200km gereden, waarvan 2600 van Nederland naar Zuid-Frankrijk met volle bepakking en waarvan ruim 2000 in Frankrijk zelf over bochtige weggetjes, door de bergen en door steden als Marseille. Ben echt super tevreden!
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

sportmii
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 11:11

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door sportmii » wo 11 jun 2014, 14:43

Leuk om je review te lezen. Ik woon ook in Almere en krijg volgende week mijn Mii sport dynamic in het wit. Volgens mij precies dezelfde uitvoering. Wij hebben een mini cabrio ingeruild na vier jaar. We reden nooit open en de auto verbruikte 1 op 10. Dus hopelijk nu wat minder. Veel succes nog.

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Onze Mii Chill Out

Bericht door Rick-89 » do 26 jun 2014, 13:37

Leuk te lezen SportMii, veel plezier ermee, maar dat komt vast goed!
Zie er in Almere veel van rondrijden, voornamelijk de Chill out modellen. Wie weet hebben we elkaar al eens gespot :) haha
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Plaats reactie