Mods @ Habanero TSI

Laat hier je nieuwe trots zien.

Dak zwart wrappen?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Mods @ Habanero TSI

Bericht door Habenero TSI » do 20 aug 2020, 19:23

Zal mezelf ook maar even voorstellen.
Ik ben Didier en sinds een paar weken in het bezit van een habanero Orange UP! Met vrijwel alle opties behalve lederen bekleding.
Momenteel ben ik tevreden met het vermogen echter zal de UP! vlak voordat de garantie verloopt getuned worden.
Ook wil ik er een aantal skoda citigo simply clever handigheidjes inzetten en een gasveer voor de motorkap.
Ook zit ik eraan te denken om het dak zwart te wrappen, aangezien het dakraam zwart is het dak erachter en spoiler zwart maken om mooi aan te sluiten op de achterklep.
Bijde gelijk een peiling toegevoegd.
En de vraag om te reageren met een fotootje als je het zelf ook heb (liefst Habanero Orange :roll:)
Bijlagen
20200820_175626.jpg
20200820_195600.jpg
20200820_195713.jpg
20200820_175549.jpg
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Even voorstellen

Bericht door NidayFright » do 20 aug 2020, 21:29

Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen :dance: Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » do 20 aug 2020, 22:08

Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » do 20 aug 2020, 22:32

Habenero TSI schreef:
do 20 aug 2020, 19:23
Zal mezelf ook maar even voorstellen.
Ik ben Didier en sinds een paar weken in het bezit van een habanero Orange UP! Met vrijwel alle opties behalve lederen bekleding.
Momenteel ben ik tevreden met het vermogen echter zal de UP! vlak voordat de garantie verloopt getuned worden.
Ook wil ik er een aantal skoda citigo simply clever handigheidjes inzetten en een gasveer voor de motorkap.
Ook zit ik eraan te denken om het dak zwart te wrappen, aangezien het dakraam zwart is het dak erachter en spoiler zwart maken om mooi aan te sluiten op de achterklep.
Bijde gelijk een peiling toegevoegd.
En de vraag om te reageren met een fotootje als je het zelf ook heb (liefst Habanero Orange :roll:)
Welkom Didier, groet Erik
Bijlagen
FB_IMG_1586795419548.jpg
IMG_20200804_205438.jpg
IMG_20200803_154132.jpg
IMG_20200815_194252.jpg
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » do 20 aug 2020, 22:43

Gave Up! Didier, ikzelf heb kortgeleden m'n dak in de carbonprint laten wrappen, tevens ramen tinten vanaf de B stijl.
Binnenkort voorste zijruiten en zonneband voorruit...
Tzt het halve interieur ook maar ( dashboard en eventueel de gelakte delen van de binnenkant van de deuren)
En misschien volgend jaar ook lid van de oranje Tsi club (zie foto) Dat kost zo'n €1100,- (voor info waar? Zie -mijn auto-topic)
Maar kan net zo makkelijk nog gifgroen worden, nog niet helemaal over uit...
Bijlagen
g364-5.jpg
3M-Gloss-Fiery-Orange-by-Laid-Not-Sprayed-Vinyl-Workz_1024x1024.jpg
3M-G54-Gloss-Bright-Orange-BMW-Vinyl-Wrap.jpg
30889835948_c26188887a_b.jpg
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » do 20 aug 2020, 22:50

Tom Westendorp schreef:
do 20 aug 2020, 22:08
Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgen :lol:
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Even voorstellen

Bericht door NidayFright » vr 21 aug 2020, 00:11

Up!grade schreef:
do 20 aug 2020, 22:50
Tom Westendorp schreef:
do 20 aug 2020, 22:08
Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgen :lol:
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaat :whistle:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Even voorstellen

Bericht door Rosinfield » vr 21 aug 2020, 06:10

Welkom Didier. Ik onthoud mij van stemming, omdat ik eerlijk gezegd nooit begrijp waarom men anderen naar hun mening vraagt over een pure smaak kwestie, waarover imho slechts één iemand gaat, n.l. jij zelf ;)
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Even voorstellen

Bericht door Habenero TSI » vr 21 aug 2020, 07:36

NidayFright schreef:
do 20 aug 2020, 21:29
Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen :dance: Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
Heb je de motorkap gasveer zelf ook toegepast? Heb je een Ebay linkje voor me?

Middenstuk voorbumper zou ikzelf niet zo snel zwart maken, dan vind ik het een beetje wannabe GTI worden.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Even voorstellen

Bericht door Habenero TSI » vr 21 aug 2020, 07:42

NidayFright schreef:
vr 21 aug 2020, 00:11
Up!grade schreef:
do 20 aug 2020, 22:50
Tom Westendorp schreef:
do 20 aug 2020, 22:08
Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgen :lol:
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaat :whistle:
Hoezo is wrappen in glans zwart geen aanrader? Zou het wel graag zoveel mogelijk dezelfde overeen hebben komen met het dakraam en achterklep.
Speelt ook mee dat wrap altijd nog te verwijderen is.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Even voorstellen

Bericht door Habenero TSI » vr 21 aug 2020, 07:50

Rosinfield schreef:
vr 21 aug 2020, 06:10
Welkom Didier. Ik onthoud mij van stemming, omdat ik eerlijk gezegd nooit begrijp waarom men anderen naar hun mening vraagt over een pure smaak kwestie, waarover imho slechts één iemand gaat, n.l. jij zelf ;)
Heb je helemaal gelijk in anders zouden we allemaal in een Up! Move Up! 60 pk (2016), met de nodige handige opties rijden.
Was meer dat ik zag dat ik een stemming kon plaaten dus dacht, waarom niet.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Even voorstellen

Bericht door Rosinfield » vr 21 aug 2020, 10:11

@Habanero TSI: ja hoor, no problem nor offense. Btw, ik rijd niet of nauwelijks in die Up! Zal de handtekening nog even aanpassen ;)
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Even voorstellen

Bericht door NidayFright » vr 21 aug 2020, 11:20

Habenero TSI schreef:
vr 21 aug 2020, 07:36
NidayFright schreef:
do 20 aug 2020, 21:29
Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen :dance: Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
Heb je de motorkap gasveer zelf ook toegepast? Heb je een Ebay linkje voor me?

Middenstuk voorbumper zou ikzelf niet zo snel zwart maken, dan vind ik het een beetje wannabe GTI worden.
Dat is dan ook heel begrijpelijk:)

Link gasveer: https://www.ebay.de/itm/383610747345
Niet naar de titel kijken:)

Kan je gewoon zelf monteren, stelt geen pepernoot voor. Let alleen even op de ruitensproeier-slang bij het motorkapscharnier, die zou je nog even vast moeten zetten:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » vr 21 aug 2020, 15:07

NidayFright schreef:
vr 21 aug 2020, 00:11
Up!grade schreef:
do 20 aug 2020, 22:50
Tom Westendorp schreef:
do 20 aug 2020, 22:08
Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgen :lol:
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaat :whistle:
Het lijkt erop Robin, dat jij niet volledig op de hoogte bent. Vroeger zou je gelijk gehad hebben, werd glans wrappen idd niet zo mooi.
Maar tegenwoordig met de nieuwste 3M 2080 serie zit er op de gloss wraps zoals dat heet een PFL (protective film layer) Op de satin en mat varianten zit dat niet. Hierdoor minder tot geen krassen en dus veel mooiere resultaten...
Voor wie het interessant vindt, klik op onderstaande link en stel jezelf op de hoogte :D

https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/gra ... restylers/
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » vr 21 aug 2020, 15:49

Maar Didier, jij vroeg in je openingspost om te reageren en als iemand ook z'n dak gedaan heeft er een fotootje bij te doen, liefst oranje...
Goed oranje is de mijne niet maar stuurde je toch een zwikkie foto's zodat je een idee kreeg.
Maar wat vond je ervan? Of ik heb er overheen gelezen :doh:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Even voorstellen

Bericht door Habenero TSI » vr 21 aug 2020, 17:11

Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Carbon look folie zou ikzelf niet voor kiezen.
Maar gelukkig zijn er meer verschillende smaken.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » vr 21 aug 2020, 18:42

Habenero TSI schreef:
vr 21 aug 2020, 17:11
Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Carbon look folie zou ikzelf niet voor kiezen.
Maar gelukkig zijn er meer verschillende smaken.
Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...
Dus tzt wordt dat ook weer vervangen.
Maar even iets anders, ben je niet bang als je je dak gaat laten wrappen dat het een beetje een wannabe R-line wordt? ;) :lol:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » vr 21 aug 2020, 18:48

Up!grade schreef:
vr 21 aug 2020, 18:42
Habenero TSI schreef:
vr 21 aug 2020, 17:11
Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Carbon look folie zou ikzelf niet voor kiezen.
Maar gelukkig zijn er meer verschillende smaken.
Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...
Dus tzt wordt dat ook weer vervangen.
Maar even iets anders, ben je niet bang als je je dak gaat laten wrappen dat het een beetje een wannabe R-line wordt? ;) :lol:
Grapje hè, zeg het er maar even bij... las dat ik blijkbaar een wannabe GTI heb, vandaar :lol:
Ik kan je geruststellen, ik wil geen GTI ;)
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Even voorstellen

Bericht door NidayFright » vr 21 aug 2020, 21:00

Up!grade schreef:
do 20 aug 2020, 22:50


Het lijkt erop Robin, dat jij niet volledig op de hoogte bent. Vroeger zou je gelijk gehad hebben, werd glans wrappen idd niet zo mooi.
Maar tegenwoordig met de nieuwste 3M 2080 serie zit er op de gloss wraps zoals dat heet een PFL (protective film layer) Op de satin en mat varianten zit dat niet. Hierdoor minder tot geen krassen en dus veel mooiere resultaten...
Voor wie het interessant vindt, klik op onderstaande link en stel jezelf op de hoogte :D

https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/gra ... restylers/
Degene die ik met eigen ogen heb gezien (tot op heden) vertoonde krassen over de gehele omtrek en sommige begonnen zelfs wat vaal te worden. Op langer termijn komt het ook nog met regelmaat voor dat de hoekjes los gaan laten. Welke merken er zijn gebruikt op de tientallen die ik voorbij heb zien komen, geen idee. Ik verdiep mij verder ook niet in het wrappen, daar ben ik nogal kieskeurig in. Je blijft nog altijd het verschil zien tussen een auto die gewrapt is en een die gespoten is. En echt goedkoop is het niet als je dit laat uitbesteden. Het mooiste resultaat behaal je nog altijd om het gewoon te laten spuiten in hoogglans zwart en hoef je daar verder ook niet meer naar om te kijken. Wrappen wat dat betreft is en blijft nog altijd maar tijdelijk. Dat die van 3M wellicht wat beter is geloof ik graag, maar er zijn nog meer smaken op de markt. Daarmee is het ook de vraag of er op deze Up! dan ook 3M wordt gebruikt. Verder allemaal prima dat iemand juist voorkeur heeft voor het wrappen van bepaalde delen op zijn auto, daar zal je mij niet over horen :D Het gaat hier dan ook meer over de vraag wat het mooiste zou staan op zijn Up! Mijn stem heb je in ieder geval :thumbup:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Even voorstellen

Bericht door Habenero TSI » za 22 aug 2020, 14:01

Up!grade schreef:
vr 21 aug 2020, 18:42
Habenero TSI schreef:
vr 21 aug 2020, 17:11
Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Carbon look folie zou ikzelf niet voor kiezen.
Maar gelukkig zijn er meer verschillende smaken.
Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...
Dus tzt wordt dat ook weer vervangen.
Maar even iets anders, ben je niet bang als je je dak gaat laten wrappen dat het een beetje een wannabe R-line wordt? ;) :lol:
Bij vervanging is voor jouw mogelijk oranje of gifgroen een idee. :mrgreen:
Nee ben nie bang dat het een R-line wannabe wordt, die heeft ook zo'n zwarte voorbumper stuk als de GTI.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Plaats reactie