Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaatsen?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaatsen?

Bericht door Tess » ma 18 jun 2012, 15:23

Weet iemand of het mogelijk is om een 3e veiligheids gordel achterin te plaatsen?
Ik heb er nu ook 3 achterin en ik zou dit heel graag weer willen...... .

Alvast bedankt voor jullie reactie's!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
bleuharry
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 08:23
Locatie: haarlem

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door bleuharry » ma 18 jun 2012, 15:48

Tess schreef:Weet iemand of het mogelijk is om een 3e veiligheids gordel achterin te plaatsen?
Ik heb er nu ook 3 achterin en ik zou dit heel graag weer willen...... .

Alvast bedankt voor jullie reactie's!
moet je even bij de mii kijken die heeft 3 plaatsen achterin en de up twee

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Piedro » ma 18 jun 2012, 23:13

bleuharry schreef:moet je even bij de mii kijken die heeft 3 plaatsen achterin en de up twee
Ik weet niet waar jij kijkt, maar de Mii heeft eveneens in totaal vier zitplaatsen en verschilt daarin niet van de Up ;)

Weet iemand of het mogelijk is om een 3e veiligheids gordel achterin te plaatsen?
Ik heb er nu ook 3 achterin en ik zou dit heel graag weer willen......
Ik denk niet dat dat lukt, dan zal er in elk geval een bevestigingspunt aanwezig moeten zijn. Nog afgezien daarvan: de vraag is ook of het wel mág. De Up is namelijk goedgekeurd als vierpersoons auto. Bovendien, mocht er wat ernstigs gebeuren, kun je naast al het andere leed nog een enorm probleem verwachten met de verzekeringsmaatschappij. Ik zou in dat geval niet graag in je schoenen willen staan...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Prohopper » di 19 jun 2012, 03:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door dubbel-UP! » di 19 jun 2012, 16:35

Prohopper schreef:Als je genoegen neemt met een (niet-oprolbare) heupgordel, dan is het in principe wel mogelijk.
maar ook dat zal officieel niet zomaar mogen :!:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door JuP ! » di 19 jun 2012, 22:00

Ik zou eens kijken op hoeveel zitplaatsten de Up! goedgekeurd is door de RDW....;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Prohopper » wo 20 jun 2012, 03:10

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Ron UP » wo 20 jun 2012, 08:34

Als t inderdaad mogelijk zou zijn, moet je je Up laten herkeuren bij de rdw voor 5 zitplaatsen. Maar als je graag 3 op de achterbank wilt hebben, heb je volgens mij een verkeerde auto gekocht hoor, maar dat ff ter zijde....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Tess » do 21 jun 2012, 17:06

Ron UP schreef:Als t inderdaad mogelijk zou zijn, moet je je Up laten herkeuren bij de rdw voor 5 zitplaatsen. Maar als je graag 3 op de achterbank wilt hebben, heb je volgens mij een verkeerde auto gekocht hoor, maar dat ff ter zijde....
Gaat misschien maar om 4x per jaar ....... . Dus gaat goed komen :D
Goede auto keuze gemaakt hoor !!!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Ron UP » do 21 jun 2012, 17:16

Tess schreef:
Ron UP schreef:Als t inderdaad mogelijk zou zijn, moet je je Up laten herkeuren bij de rdw voor 5 zitplaatsen. Maar als je graag 3 op de achterbank wilt hebben, heb je volgens mij een verkeerde auto gekocht hoor, maar dat ff ter zijde....
Gaat misschien maar om 4x per jaar ....... . Dus gaat goed komen :D
Goede auto keuze gemaakt hoor !!!
Ok gelukkig :-) maar als je drie kids hebt, had je nu een probleempje he ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

bamibal
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 15:41
Locatie: Almere

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door bamibal » ma 28 apr 2014, 21:35

ik had onlangs ook 3 kinderen te vervoeren, uiteindelijk maar de Focus gebruikt ook omdat het een lange rit was. Voor een kort stukje (en bij onvoorziene situatie) ontkom je er niet aan om een derde kind los in het midden te laten zitten. :naughty: Ik krijg buikpijn terwijl ik dit schrijf... Zijn er geen simpele oplossingen van een paar tientjes voor deze situatie? Ik kwam dit tegen http://www.multimac.co.uk/3_child_car_seat maar ja kost wel 1200 pound... zie hier geplaatst in een C3, dit ding is 1000mm breed. Afbeelding
De enige workaround: erg onhandig maar de 2e volwassene neemt de bus.
Seat Mii 5drs met cruisecontrol Afbeelding = Afbeelding Spritmonitor

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Autheo » di 29 apr 2014, 10:43

bamibal schreef:ik had onlangs ook 3 kinderen te vervoeren, uiteindelijk maar de Focus gebruikt ook omdat het een lange rit was. Voor een kort stukje (en bij onvoorziene situatie) ontkom je er niet aan om een derde kind los in het midden te laten zitten. :naughty: Ik krijg buikpijn terwijl ik dit schrijf...
Krijg je buikpijn omdat het officieel niet mag, of buikpijn omdat je het zo gevaarlijk vindt? Aan het eerste valt m.i. in onze auto's weinig te doen. Hoewel het dus niet mag, zou je voor korte stukjes twee kinderen in één gordel kunnen klikken en alleen het heupgedeelte gebruiken. Het schouderdeel kan dan achter de ruggetjes langs lopen. Iets veiliger dan los laten zitten, en misschien iets minder buikpijn? :shifty:

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door MauriceR. » di 29 apr 2014, 18:57

bamibal schreef:ik had onlangs ook 3 kinderen te vervoeren, uiteindelijk maar de Focus gebruikt ook omdat het een lange rit was. Voor een kort stukje (en bij onvoorziene situatie) ontkom je er niet aan om een derde kind los in het midden te laten zitten. :naughty: Ik krijg buikpijn terwijl ik dit schrijf... Zijn er geen simpele oplossingen van een paar tientjes voor deze situatie? Ik kwam dit tegen http://www.multimac.co.uk/3_child_car_seat maar ja kost wel 1200 pound... zie hier geplaatst in een C3, dit ding is 1000mm breed. Afbeelding
De enige workaround: erg onhandig maar de 2e volwassene neemt de bus.

ff gecheckt op die site (leuke vondst trouwens!), maar de Up! staat er niet bij...

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Menaz » wo 30 apr 2014, 08:59

Piedro schreef:Nog afgezien daarvan: de vraag is ook of het wel mág. De Up is namelijk goedgekeurd als vierpersoons auto. Bovendien, mocht er wat ernstigs gebeuren, kun je naast al het andere leed nog een enorm probleem verwachten met de verzekeringsmaatschappij. Ik zou in dat geval niet graag in je schoenen willen staan...
Dat is het inderdaad. Hij heeft een typegoedkeuring voor maximaal 4 inzittenden.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

bamibal
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 15:41
Locatie: Almere

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door bamibal » do 08 mei 2014, 13:34

Autheo schreef: Krijg je buikpijn omdat het officieel niet mag, of buikpijn omdat je het zo gevaarlijk vindt? Aan het eerste valt m.i. in onze auto's weinig te doen. Hoewel het dus niet mag, zou je voor korte stukjes twee kinderen in één gordel kunnen klikken en alleen het heupgedeelte gebruiken. Het schouderdeel kan dan achter de ruggetjes langs lopen. Iets veiliger dan los laten zitten, en misschien iets minder buikpijn? :shifty:
Buikpijn omdat ik het zo gevaarlijk vind. Bedankt, ik vind het een prima tip om voor een noodgeval en kort stukje de gordel zo te gebruiken!
Seat Mii 5drs met cruisecontrol Afbeelding = Afbeelding Spritmonitor

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door RobertJ » do 08 mei 2014, 16:46

Menaz schreef:
Piedro schreef:Nog afgezien daarvan: de vraag is ook of het wel mág. De Up is namelijk goedgekeurd als vierpersoons auto. Bovendien, mocht er wat ernstigs gebeuren, kun je naast al het andere leed nog een enorm probleem verwachten met de verzekeringsmaatschappij. Ik zou in dat geval niet graag in je schoenen willen staan...
Dat is het inderdaad. Hij heeft een typegoedkeuring voor maximaal 4 inzittenden.
Voor europa ja, in brazilie mag ie gewoon met 5 de weg op :)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door Xanderv » do 08 mei 2014, 17:38

Braziliaanse is ook groter dus niet er verrassend
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door TwitNour » do 08 mei 2014, 17:49

Ik denk echt niet dat je dat geregeld krijgt met de Europese regels. Als je het zo 123 had kunnen regelen met een simpele gordel, dam had Volkswagen het zelf al wel gedaan. Maar dat lijkt mij dan.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Weet iemand of het mogelijk is om een 3e gordel te plaat

Bericht door RobertJ » do 08 mei 2014, 19:40

Vw had dat kunnen doen, maar ik denk dat het een bewuste keuze was het niet te doen. Denk aan de keuze om diverse functies(corner light, etc) van de auto niet in te schakelen, de klapramen achter, de elektrische raambediening aan een kant, etc.

De braziliaanse up heeft geen grotere wielbasis, de ruimte zal hem dus zitten in de kofferbak e.d.

Ik ga er dan ook van uit dat de keuze lag op het europese postuur en de positie van de up in de europese markt. Wij hebben de up niet als gezinsauto en met een 3e gordel achterin zou een enkele(of twee) achterpassagier(meer voorkomend) al minder comfortabel zitten(positie gordelpunten, hoofdsteunen etc)

Qua laadvermogen zou je ook wel krap komen.

Sent from my XT897

Plaats reactie