Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » ma 10 dec 2012, 22:16

Ik heb er ook last van.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up-Jury » ma 10 dec 2012, 23:56

Super Psycho_Mantis. goed overzicht !

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » di 11 dec 2012, 00:11

Up-Jury schreef:Super Psycho_Mantis. goed overzicht !
+1 Goed initiatief!! ;)
up! Black BMT 75pk 3d

j.g.palm
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 19:21

Re: Vochtprobleem

Bericht door j.g.palm » di 11 dec 2012, 11:20

Ik moet mn ruiten ook aan de binnenkant krabben bij vorst,ga vrijdag langs de dealer.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » di 11 dec 2012, 13:18

Gisteren avond heb ik ook weer als enige op de parking moeten blijven wachten totdat ik door de ramen kon kijken. Aan de buitenkant was ie ook al bevroren en het scheelde niet veel of het was hetzelfde aan de binnenzijde... Ik begin me er ook serieus aan te storen!!!
up! Black BMT 75pk 3d

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tess » di 11 dec 2012, 15:57

Probleem is bij mij ook aanwezig. Ook op de lange ritten > 250km blijft hij beslaan en dan zit ik gewoon alleen in de auto (met airco/zonder airco).
En inderdaad ook krabben aan de binnenkant.
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 16:21

Ik wil jullie toch allemaal aanraden om bij de dealer te klagen en hen dit door te laten weten bij PON. De dealers kunnen het hier wel lezen maar als niemand zich meld bij hen kunnen ze ook moeilijk naar een oplossing zoeken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » di 11 dec 2012, 16:28

Tess schreef:Probleem is bij mij ook aanwezig. Ook op de lange ritten > 250km blijft hij beslaan en dan zit ik gewoon alleen in de auto (met airco/zonder airco).
En inderdaad ook krabben aan de binnenkant.
Nummer 24!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 16:55

Misschien is het een idee dat wanneer mensen bij op de lijst willen zich kunnen melden en het eerste vrije nummer kunnnen roepen? dan is de lijst ook makkelijker bij te werken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » di 11 dec 2012, 16:58

Psycho_Mantis 23 ups + 1 Citigo ( de mijne.

Kreeg vandaag trouwens reactie op mijn mail - plaats ik hieronder met daarop mijn reactie weer naar hun terug. Ben benieuwd wat er nu voor reactie op gaat komen -want dat van de airco is natuurlijk onzin!

Garage
Het kan kloppen dat de auto vochtig is. Dit komt door de airco.

Wij adviseren altijd om een minuut of 5 voor aankomst de airco uit te zetten. De airco blijft anders het vocht vasthouden en laat dit dan weer in de auto.

Ik hoop dat op deze marnier het probleem weg gaat.

Met vriendelijke groet,
Mijn reactie:
Ik geloof niet dat het met de airco te maken heeft – daar ik die voor de rit naar Nijmegen nog nooit had gebruikt. (De andere ritjes waren relatief kort.) Het was dus blijkbaar hiervoor al erg vochtig in de auto - en ik was dan ook genoodzaakt de airco aan te zetten omdat alles ging beslaan. Tussendoor geprobeerd de airco uit te zetten maar na ca. 2 a 3 min rijden waren de ramen alweer zodanig aan het beslaan dat het niet verantwoord was de airco uit te laten en had deze dus weer nodig voor het ontvochtigen. Dat de airco een minuut of 5 voor aankomst uit moet was mij bekend – alleen zou ik die in deze winterse tijden helemaal niet nodig moeten hebben!

Mijn inziens is er dus iets anders wat voor het hoge vochtgehalte in de auto zorgt. Het kan toch niet zijn dat ik in de winter de airco moet gebruiken omdat ik anders niets meer zie – volgens mij heb ik de airco alleen maar nodig als het erg warm is buiten.

Helaas kan ik met je gegeven reactie mbt het vochtprobleem niet zoveel. Zou het prettig vinden als je je er nogmaals in wilt verdiepen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 17:12

Ben benieuwd naar het vervolg. Houd ons op de hoogte. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Vochtprobleem

Bericht door RoyVisser » di 11 dec 2012, 17:21

Netjes!

en over het lijstje, het is natuurlijk een mooi overzichtje, maar zolang de mensen die daar op staan niet klagen bij hun dealer schieten we er met z'n allen niet zo heel veel mee op. misschien een idee om een sterretje oid achter de naam te zetten bij de mensen die dit tot nu toe hebben gedaan?
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » di 11 dec 2012, 17:24

Nou had ik dit topic eventjes gemist daarom had ik een eigen aangemaakt, maar ik heb er nu ook serieus last van. Vocht in de auto, airco heeft veel moeite, ijs aan de binnenkant en vochtplekje in de hemelbekleding boven de bestuurdersdeur. As dinsdag word de Up bekeken bij de dealer.
Bijlagen
IMAG0918.jpg
IMAG0918.jpg (89.18 KiB) 3161 keer bekeken
IMAG0907.jpg
IMAG0907.jpg (74.81 KiB) 3161 keer bekeken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 17:25

Nu ook op de facebook. Misschien kunnen mensen dit delen om het bereik te vergroten?

http://www.facebook.com/vwupforum?ref=hl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door ericb » di 11 dec 2012, 17:34

Ook ik heb er behoorlijk last van. Tweezijdig krabben tot op heden.
Nu zie ik dat ik niet de enige ben en zal dus de dealer eens benaderen.
Ik rijd dagelijks gemiddeld 60 kilometer, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 17:35

ericb schreef:Ook ik heb er behoorlijk last van. Tweezijdig krabben tot op heden.
Nu zie ik dat ik niet de enige ben en zal dus de dealer eens benaderen.
Ik rijd dagelijks gemiddeld 60 kilometer, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.
Dan mag je er vanuit gaan dat de auto inderdaad goed warm wordt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

stefan
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 13:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door stefan » di 11 dec 2012, 17:37

Hier hetzelfde probleem, ijs zat vanmorgen aan zowel de binnenkant als aan de buitenkant(Mii). Morgen eens een belletje doen naar de dealer.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 11 dec 2012, 17:40

Dit probleem lijkt echt structureel voor te komen bij alle auto's. Zijn er ook mensen die er geen last van hebben? En waar heb jij je auto dan geparkeerd? Kan het verschil maken als je hem binnen in een garage hebt staan? :?:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: Vochtprobleem

Bericht door VW UP » di 11 dec 2012, 17:47

Ik heb ook veel last van vocht binnen in mijn Up.
Zal inmiddels nr. 26 a 27 wel zijn op de lijst.
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Gebruikersavatar
boattail
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 12:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Vochtprobleem

Bericht door boattail » di 11 dec 2012, 17:55

Ik heb nergens last van(tenminste vochtwijze gesproken). Blowertje aan en de ruit is zo schoon(gebruik bijna nooit de airco nu). De UP staat gewoon buiten voor de deur, dus niet alle Uppies hebben er last van.
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.

Plaats reactie