Airbag lampje

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Airbag lampje

Bericht door WestR32 » do 31 dec 2015, 09:13

Ik vroeg mij af of er iemand op het forum een zelfde probleem heeft gehad als ik nu heb.

Vorig jaar heb ik al een keer gehad dat mijn airbag lampje ging branden. Toen ik bij VAGtechniek was voor onderhoud hebben ze die gereset aangezien de storing maar eenmalig was.

Helaas is pasgeleden het lampje weer gaan branden en nu heb ik ook vaak dat het lampje op het dashboard van de bijrijders airbag gaat branden of knipperen. Erg irritant natuurlijk en de oplossing is uiteraard de auto eens te laten uitlezen, maar in de tussentijd is er misschien iemand die iets soortgelijks had en al met wat ideetjes kan komen.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Airbag lampje

Bericht door robbert-h » do 31 dec 2015, 11:54

Niet direct ervaring mee maar ken iemand die met een KA dit euvel heeft gehad. Later bleek bij een botsing dat de airbags niet zijn uitgegaan. Je kunt dus beter niet zelf iets proberen maar gewoon langs de dealer gaan. Die kunnen er meer mee!

Veiligheid boven alles toch?
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Airbag lampje

Bericht door arnout84 » do 31 dec 2015, 12:14

Kun je niet zelf verhelpen, er zal ergens een storing moeten zitten

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Airbag lampje

Bericht door Ruben » do 31 dec 2015, 13:48

Bekend probleem, sleutelschakelaar bijrijdersairbag gaan nog wel eens kapot.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Airbag lampje

Bericht door WestR32 » ma 04 jan 2016, 11:35

Bedankt allemaal.. ben benieuwd wat het is. Als ik bij de dealer ben geweest laat ik jullie weten wat het euvel was.

Marsu
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 21:56

Re: Airbag lampje

Bericht door Marsu » ma 04 jan 2016, 16:04

Ben heel benieuwd, bij mij ging het lampje vorige week ook spontaan onder het rijden branden en vanmorgen flikkerde ook heel even het uitschakellampje bij de bijrijdersairbag. Misschien toch de schakelaar defect???
Ik ga overigens donderdag naar de garage om hem uit te lezen.
High Up! 60 pk 3 deurs, deep black pearl
Black Up, drive pakket

Marsu
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 21:56

Re: Airbag lampje

Bericht door Marsu » do 07 jan 2016, 20:16

Wel, ik ben vanmiddag bij de dealer geweest en het was inderdaad de schakelaar van de bijrijdersairbag. Grapje koste wel bijna € 100 voor een schakelaar te vervangen die nog nooit is gebruikt :(.
High Up! 60 pk 3 deurs, deep black pearl
Black Up, drive pakket

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Airbag lampje

Bericht door Autheo » do 07 jan 2016, 20:35

Marsu schreef:Wel, ik ben vanmiddag bij de dealer geweest en het was inderdaad de schakelaar van de bijrijdersairbag. Grapje koste wel bijna € 100 voor een schakelaar te vervangen die nog nooit is gebruikt :(.
Als je die nog echt nooit gebruikt hebt, lijkt het me toch een gevalletje garantie? Of ben je niet de eerste eigenaar, en is er daarvoor wel gebruik van gemaakt?

Frits 75
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jan 2016, 16:46

Re: Airbag lampje

Bericht door Frits 75 » do 07 jan 2016, 21:57

Het vervangen van de schakelaar helpt vaak maar tijdelijk, meeste gevallen ligt het aan overgangsweerstand op de stekkers op de schakelaar.Kijk het even aan, als lampje weer aangaat..

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Airbag lampje

Bericht door WestR32 » di 22 mar 2016, 09:16

Zie dat ik vergeten was te vermelden wat het euvel was.

Vagtechniek heeft hem gereset en is niet meer aan geweest. Was inderdaad een storing op de schakelaar van de bijrijdersairbag. Ik had zelf de schakelaar al een paar keer van on-off gewisseld en daarna ging dat lampje niet meer knipperen, alleen op me tellerbak. Die is na het wissen ook niet meer aan geweest dus zal even een slecht contact zijn geweest.

santheman-nl
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 09:31

Re: Airbag lampje

Bericht door santheman-nl » za 06 mar 2021, 14:37

Dag,
Sinds ik de nieuwe radio geplaatst heb (en het zijkapje rechts er even af heb gehad) gaat het airbag lampje bij mij aan.
Nu las ik dit topic en dacht ik dat het misschien ook de schakelaar van de passagiersairbag was? Als ik die airbag uitschakel, gaat er geen ander lampje aan? Of kan het de zekering zijn? Welk nummer heeft die?

Genoeg vragen, ik kijk uit naar jullie antwoorden! :thumbup:

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Airbag lampje

Bericht door Caddykaatje » za 06 mar 2021, 14:57

santheman-nl schreef:
za 06 mar 2021, 14:37
Dag,
Sinds ik de nieuwe radio geplaatst heb (en het zijkapje rechts er even af heb gehad) gaat het airbag lampje bij mij aan.
Nu las ik dit topic en dacht ik dat het misschien ook de schakelaar van de passagiersairbag was? Als ik die airbag uitschakel, gaat er geen ander lampje aan? Of kan het de zekering zijn? Welk nummer heeft die?

Genoeg vragen, ik kijk uit naar jullie antwoorden! :thumbup:
Bij het inbouwen zal je waarschijnlijk de stekkers van de schakelaars boven de radio los gemaakt hebben. Daarna een keer op het contact gehad zonder die schakelaars aangesloten. Dan springt hij in storing en zal deze gereset moeten worden. Dit zal dan door een garage of iemand hier op het forum gedaan moeten worden.
Volkswagen UP GTI

santheman-nl
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 09:31

Re: Airbag lampje

Bericht door santheman-nl » za 06 mar 2021, 15:20

Ah top! Dank voor de info!

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Airbag lampje

Bericht door Caddykaatje » za 06 mar 2021, 15:31

santheman-nl schreef:
za 06 mar 2021, 15:20
Ah top! Dank voor de info!
Daar zit namelijk ook het lampje van de airbag in. Ziet hij op het contact dat hij maar iets van het airbag systeem niet aangesloten zit springt hij in storing.
Volkswagen UP GTI

Plaats reactie