Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 07:19

Even voorstellen! Mijn naam is Mladen en ik rij geen Up! Al vind ik het zelf een mooie bak. Ik rij zelf een Peugeot 208. Toch hebben deze autos qua verlichting een overeenkomst, namelijk de T20 (21w/5w) lampjes. Toen ik deze lamp zocht kwam ik vaak op deze forum kijken. Maar tot heden is het heel weinig mensen gelukt om de T20 led's in beide standen werkend te krijgen.

Voorheen moesten de LED's voor de dagrijverlichting (type T20 21w/5w) worden gesoldeerd of gebogen om ze werkend te krijgen. Zie daarvoor het plaatje in mijn openingsbericht. Dit heeft te maken met de feit dat de fitting voor deze lampen slim door peugeot is aangepast. Dit natuurlijk om te voorkomen dat mensen aftermarket led's voor 30-40 euro er in zetten i.p.v. dat ze de hele koplamp unit a 800 moeten bestellen. Halogene T20 lampjes zijn niet voor polariteit gevoelig en je kan ze zo er in zetten. Ze zullen altijd werken. Echter de led's zijn wel er voor gevoelig en standaard werken ze niet in beide standen (laag 5w en hoog 21w). Ik heb 2 maanden naar gezocht en ze waren nergens te vinden.

Oplossing!!!

In samenwerking met leddel.nl heb ik een special setje laten ontwikkelen welke meteen out of the box werkt. Dit is nog nooit eerder getoond. Deze speciale led's lossen hetzelfde probleem ook voor de VW Up!, Skoda CitiGO en Seat Mii.
Ze zijn getest en werken uitstekend. Per heden zijn ze te bestellen via deze link
http://www.leddel.nl/a-197024/t20-10xep ... -50w-led-/
De voorraad is nog beperkt maar komt er aan heb ik begrepen. Vergeet niet te vermelden bij de beschrijving van welke forum je afkomstig bent en zet mijn naam erbij.
Voor de rest zijn mijn kopplampen van GP Thunder H7 7500k (gekocht bij xenonlamp.nl)

Volgende week komen de Osram Nightbreaker Plus er in te zitten en ik zal dan het resultaat posten.

Foto's
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B9j-Iwg ... sp=sharing

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Inge » vr 31 mei 2013, 08:34

Zie ik hier verkapte reclame?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 08:49

Nee. Is in ieder geval niet de bedoeling. Dankzij de info op deze forum heb ik het voor elkaar gekregen. Ik probeer dan iets terug te geven. Voor de rest verdien ik er geen cent aan en heb keurig ook voor mijn testlampjes betaald. Omdat het tot nu toe zo lastig was om dit probleem op te lossen wil ik het mensen alleen maar makkelijker maken.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Patrick-Brand » vr 31 mei 2013, 08:53

mladen schreef:Nee. Is in ieder geval niet de bedoeling. Dankzij de info op deze forum heb ik het voor elkaar gekregen. Ik probeer dan iets terug te geven. Voor de rest verdien ik er geen cent aan en heb keurig ook voor mijn testlampjes betaald. Omdat het tot nu toe zo lastig was om dit probleem op te lossen wil ik het mensen alleen maar makkelijker maken.
+1
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 08:55

Mochten er nog technische vragen zijn dan hoor ik dat graag. Door heel veel uit te proberen heb ik een aardige technische kennis rondom verlichting opgebouwd.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Bhuddymahn » vr 31 mei 2013, 09:48

Mag ik heel onbeleefd vragen wat ze veranderd hebben? Iets binnenin de lamp of toch de draadjes verbogen?
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 09:54

Tijdens het bouwen van de lamp hebben ze de draadjes omgewisseld. Standaard bij deze lampen zijn de polen als volgt:

beneden - + (low) en boven - + (high)

De fitting is echter:

beneden + low + high en boven - -.

Daardoor werkt het out of the box.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Psycho_Mantis » vr 31 mei 2013, 11:27

Mijn ervaring met led's in de up is dat ze na een aantal maanden kapot gaan.
Is dat met deze ook het geval?

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 11:40

Daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb ze nu 2 weken getest en het gaat prima. Je zou met leddel.nl contact kunnen openemen over de garantie. Voor zo ver ik weet is de standaard nederlands garantiebeleid hier van toepassing. Ik kan alleen aangeven dat ze heel solide zijn gebouwd. De chasis waar de leds zijn ingebouwd zijn van aluminium.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » vr 31 mei 2013, 12:29

Klinkt leuk, eens kijken wat anderen hiervan (gaan) vinden.

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 12:39

Het is leuk...Haha...

Ik heb 2 maanden lang hier naar gezocht. Stuk of 10 setjes uitgeprobeerd, stuk gemaakt, geretourd etc. etc. Dit is naar mijn idee een primeur...

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » vr 31 mei 2013, 20:16

mladen schreef:Even voorstellen! Mijn naam is Mladen en ik rij geen Up! Al vind ik het zelf een mooie bak. Ik rij zelf een Peugeot 208. Toch hebben deze autos qua verlichting een overeenkomst, namelijk de T20 (21w/5w) lampjes. Toen ik deze lamp zocht kwam ik vaak op deze forum kijken. Maar tot heden is het heel weinig mensen gelukt om de T20 led's in beide standen werkend te krijgen.

Voorheen moesten de LED's voor de dagrijverlichting (type T20 21w/5w) worden gesoldeerd of gebogen om ze werkend te krijgen. Zie daarvoor het plaatje in mijn openingsbericht. Dit heeft te maken met de feit dat de fitting voor deze lampen slim door peugeot is aangepast. Dit natuurlijk om te voorkomen dat mensen aftermarket led's voor 30-40 euro er in zetten i.p.v. dat ze de hele koplamp unit a 800 moeten bestellen. Halogene T20 lampjes zijn niet voor polariteit gevoelig en je kan ze zo er in zetten. Ze zullen altijd werken. Echter de led's zijn wel er voor gevoelig en standaard werken ze niet in beide standen (laag 5w en hoog 21w). Ik heb 2 maanden naar gezocht en ze waren nergens te vinden.

Oplossing!!!

In samenwerking met leddel.nl heb ik een special setje laten ontwikkelen welke meteen out of the box werkt. Dit is nog nooit eerder getoond. Deze speciale led's lossen hetzelfde probleem ook voor de VW Up!, Skoda CitiGO en Seat Mii.
Ze zijn getest en werken uitstekend. Per heden zijn ze te bestellen via deze link
http://www.leddel.nl/a-197024/t20-10xep ... -50w-led-/
De voorraad is nog beperkt maar komt er aan heb ik begrepen. Vergeet niet te vermelden bij de beschrijving van welke forum je afkomstig bent en zet mijn naam erbij.
Voor de rest zijn mijn kopplampen van GP Thunder H7 7500k (gekocht bij xenonlamp.nl)

Volgende week komen de Osram Nightbreaker Plus er in te zitten en ik zal dan het resultaat posten.
Als ik op de link naar leddel klik krijg ik in de beschrijving dat deze led momenteel niet leverbaar is, maar dat medio juni er een nieuwe zending is, die geschikt is voor de VW Up, echter dat zijn hele andere leds als erboven staat, zijn deze nieuwe dan van dezelfde sterkte en lichtkleur? En hoeveel k is de lichtkleur?

Ook schrijf jij hierboven dat tijdens bestellen de naam van het forum alsmede jou naam opgegeven moet worden, betekent dit dat wij dus een groeps korting krijgen? Ik vind nl. 35 € niet echt heel goedkoop.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 31 mei 2013, 21:07

De mensen achter leddel.nl willen deze aangepaste LED's in meerdere varianten gaan aanbieden. De volgende lading zal van een andere soort zijn. Deze zullen tussen 5000k en 6000k zijn. Als ik het goed heb gezien iets meer richting de 6000k. Ik zal ze als eerste testen en foto's maken. Daarna kan men beslissen welke beter, leuker etc. zijn.

Ik zal overleggen of er inderdaad een groepskorting kan worden geregeld. Ik zie zelf geen reden waarom niet maar ik laat het aan leddel.nl over want het is niet mijn toko.

Het is eigenlijk wel goedkoop omdat het speciale lampen zijn voor een beperkte aantal auto's. Ze zijn de enige die ze in heel europa aanbieden.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GuidoUp » vr 31 mei 2013, 22:26

mladen schreef:De mensen achter leddel.nl willen deze aangepaste LED's in meerdere varianten gaan aanbieden. De volgende lading zal van een andere soort zijn. Deze zullen tussen 5000k en 6000k zijn. Als ik het goed heb gezien iets meer richting de 6000k. Ik zal ze als eerste testen en foto's maken. Daarna kan men beslissen welke beter, leuker etc. zijn.

Ik zal overleggen of er inderdaad een groepskorting kan worden geregeld. Ik zie zelf geen reden waarom niet maar ik laat het aan leddel.nl over want het is niet mijn toko.

Het is eigenlijk wel goedkoop omdat het speciale lampen zijn voor een beperkte aantal auto's. Ze zijn de enige die ze in heel europa aanbieden.
Misschien bij 5 man.. Per set 25,-

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Jimup
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 21:01

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Jimup » za 01 jun 2013, 10:26

voor 25 euro heb ik wel intresse!
Volkswagen up! - 2013 - 60pk - 5drs - high up! - Executive pakket - wit

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » za 01 jun 2013, 11:24

Jimup schreef:voor 25 euro heb ik wel intresse!
Ik ook, dus nu (indien 25 euro):

1. Jimup
2. Ajavas
3.
4.
5.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door UPyouGO » za 01 jun 2013, 11:36

Ik ook, dus nu (indien 25 euro):

1. Jimup
2. Ajavas
3. UPyouGO
4.
5.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door stofzuiger7 » za 01 jun 2013, 12:56

Ik ook, dus nu (indien 25 euro):
1. Jimup
2. Ajavas
3. UPyouGO
4. Stofzuiger7
5.

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door RickUP » za 01 jun 2013, 13:49

stofzuiger7 schreef:
Ik ook, dus nu (indien 25 euro):
1. Jimup
2. Ajavas
3. UPyouGO
4. Stofzuiger7
5. RickUP
6.
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » za 01 jun 2013, 14:53

RickUP schreef:
stofzuiger7 schreef:
Ik ook, dus nu (indien 25 euro):
1. Jimup
2. Ajavas
3. UPyouGO
4. Stofzuiger7
5. RickUP
6.Up&Go
7.
/quote]

Plaats reactie