Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » wo 26 jun 2013, 18:22

Ajavas schreef::D Goed werk Xanderv +1, ik wilde het ook wel doen, maar heb helaas een drukke week op mijn werk en plaats berichtjes tussendoor, maar heb geen tijd voor foto's en doormeten momenteel. Ik zal nog wel dit weekend een filmpje maken van mijn verlichting om te laten zien hoe de LED's zijn i.c.m. de plasmalampen, het benadert xenon echt, zeker qua kleur is het mooi.

Ajavs, ondervind je geen problemen met de plasmalampen qua hitte, ik had nl gehoord dat deze lampen zeer warm worden en zodoende je reflector en/of glas kunnen beschadigen.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » wo 26 jun 2013, 18:54

Ik heb nog eens in de koplamp units gekeken, maar zie geen oververhittings sporen door de plasmalampen, ik heb afgelopen zondag ongeveer 700 km met alle verlichting aan gereden en geen probleem met oververhitting, zoals ik al zei, zal ik een youtube filmpje maken met alle verlichting aan, helaas heb ik nog steeds de LED knippers niet binnen. Ook doen de LED dagrijlampjes van leddel.nl het nog prima bij mij, ik zal zsm het filmje maken, ik wilde dit eigenlijk doen als de led knippers binnen waren, maar zal dit eerder doen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 26 jun 2013, 18:55

Nou hier mijn uitgebreide meting.... wat er gisteren mis ging weet ik niet.
Dagrijstand
Afbeelding
Stads en Dimlicht
Afbeelding
Schematisch weergegeven
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » wo 26 jun 2013, 19:00

Als je naar bovenstaande schema's kijkt dan zouden de leds het niet kunnen/mogen doen als je ze (180 garden) verkeerd om erin zet. En toch doen ze het, hmmm vreemd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 26 jun 2013, 19:20

Ok zou de Up dan niet anders zijn zoals ik eerder zei?
Bij mij deden de leds het niet toen ze andersom zaten namelijk.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » wo 26 jun 2013, 19:37

Xanderv schreef:Ok zou de Up dan niet anders zijn zoals ik eerder zei?
Bij mij deden de leds het niet toen ze andersom zaten namelijk.
Wel vreemd dat ze verschillende fittingen gebruiken. Lijkt me duurder.

Koenraad
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 09:05

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Koenraad » wo 26 jun 2013, 21:13

First class Xander.
De foto's zijn as we speak op weg naar het verre oosten.
Hoop dat ze er wijzer van worden .

Nieuwe ontwikkelingen zullen hier weer gepost worden.

mladen
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 07:12

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door mladen » vr 28 jun 2013, 15:13

http://leddhs.en.alibaba.com/product/66 ... _7443.html

Dit zie je heel veel. Er word gesproken over no polarity. Zou het kunnen zijn dat deze nieuwe generatie van LED net als de halogene lampen omgedraaid kan worden?
Dat zou een hoop verklaren maar het blijft wel dat het technisch ergens iets niet klopt.

Koenraad
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 09:05

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Koenraad » do 04 jul 2013, 22:01

Vandaag een reactie gehad van de leverancier. Ze gaan nu een aanpassing op de leds maken en zullen hier 2 test exemplaren van opsturen. Jammer genoeg kunnen ze niet duidelijk uitleggen wat het verschil is, het heeft in ieder geval met de polariteit te maken.

Mijn voorstel is deze door Xanderv te laten testen, hij heeft immers voor de foto's gezorgd.

Met een beetje geluk komen deze leds over ongeveer 2 weken bij ons aan.

Zodra de leds zijn aangekomen zal ik via mail contact met Xanderv opnemen.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » do 04 jul 2013, 22:06

Xanderv laten testen .... helemaal mee eens, hij nam idd de moeite foto's te maken.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » vr 05 jul 2013, 06:52

Toppie koen, ik ben zeer benieuwd en ik hoor het als je gegevens nodig hebt
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 21 jul 2013, 13:24

;) En toen was het stil....héééél stil, al 16 dagen inmiddels, zijn er nog steeds geen updates?
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » zo 21 jul 2013, 16:38

Haha klopt, tot nog toe niks gehoord helaas. Ben nog wel benieuwd
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door UPyouGO » ma 29 jul 2013, 14:40

Prachtige lamp!!

Maar voor die prijs ...maak ik pas op de plaats...dan maar ff geen led in de Up!
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Xenonlamp.nl
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 29 jul 2013, 12:36

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xenonlamp.nl » ma 29 jul 2013, 15:21

Kwaliteit LEDS zijn wat duurder, daar en tegen is het wel een werkende oplossing en branden ze niet door en gaan ze niet stuk binnen een week.

Dat wordt vaak vergeten ;-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 jul 2013, 22:01

Ik heb het topic even opgeschoond en heb inmiddels bericht gehad van Xenonlamp.nl zij hebben van mij een reactie ontvangen en misschien kunnen ze in de toekomst wel wat betekenen voor het forum. Dat weet ik nu nog niet maar we onderzoeken de mogelijkheden. Het zal de warmte zijn maar laten we niet met zijn allen zo verhit reageren als er een persoon namens een bedrijf wat plaatst in een topic. De bedoelingen zijn goed. Op deze manier worden potentiele sponsoren afgeschrikt. Daarbij is leddel.nl ook geen sponsor dus worden er strikt gesproken geen inbreuk op rechten van een sponsor gemaakt.

Tom Moderator.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » di 30 jul 2013, 07:54

Petrolhead Tom schreef:Ik heb het topic even opgeschoond en heb inmiddels bericht gehad van Xenonlamp.nl zij hebben van mij een reactie ontvangen en misschien kunnen ze in de toekomst wel wat betekenen voor het forum. Dat weet ik nu nog niet maar we onderzoeken de mogelijkheden. Het zal de warmte zijn maar laten we niet met zijn allen zo verhit reageren als er een persoon namens een bedrijf wat plaatst in een topic. De bedoelingen zijn goed. Op deze manier worden potentiele sponsoren afgeschrikt. Daarbij is leddel.nl ook geen sponsor dus worden er strikt gesproken geen inbreuk op rechten van een sponsor gemaakt.

Tom Moderator.
Bedankt Tom, ik denk dat mijn reactie meer met forum etiquette te doen had dan dat ik op eniger wijze het forum of xenonlamp.nl wilde schofferen. Indien ik die indruk gemaakt heb, hierbij mijn verontschuldigingen, no big deal.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » di 30 jul 2013, 08:14

Ik sluit me aan bij Avajas, was niet naar bedoeld richting Xenonlamp. Ik heb GP thunder lampen besteld (dim en mist) en dat ging helemaal super. Dus als er mijn reactie als zagend overkwam, dan mijn excuses daarvoor.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jul 2013, 08:44

Geen probleem hoor. Xenonlamp.nl was zich van geen kwaad bewust dus die heeft mij via PB benaderd. Ik zal vandaag wel een reactie krijgen. Laten we het ook niet opblazen tot iets wat het niet is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Jos Bosch » di 30 jul 2013, 15:36

Ajavas schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ik heb het topic even opgeschoond en heb inmiddels bericht gehad van Xenonlamp.nl zij hebben van mij een reactie ontvangen en misschien kunnen ze in de toekomst wel wat betekenen voor het forum. Dat weet ik nu nog niet maar we onderzoeken de mogelijkheden. Het zal de warmte zijn maar laten we niet met zijn allen zo verhit reageren als er een persoon namens een bedrijf wat plaatst in een topic. De bedoelingen zijn goed. Op deze manier worden potentiele sponsoren afgeschrikt. Daarbij is leddel.nl ook geen sponsor dus worden er strikt gesproken geen inbreuk op rechten van een sponsor gemaakt.

Tom Moderator.
Bedankt Tom, ik denk dat mijn reactie meer met forum etiquette te doen had dan dat ik op eniger wijze het forum of xenonlamp.nl wilde schofferen. Indien ik die indruk gemaakt heb, hierbij mijn verontschuldigingen, no big deal.
Sluit ik me bij aan. :D
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Plaats reactie