Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 17:57

Xanderv schreef:Hey Ajavas,

Bedankt voor de reactie, ik heb even een introductie geplaatst.
Daarnaast als ik die Led's bestel moet ik dan de gewone of de aangepaste voor opel etc bestellen ?
;) Je kunt dan de aangepaste voor Opel ect. bestellen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door dvh » ma 17 jun 2013, 17:58

Na het topic doorgelezen te hebben begrijp ik het nog niet helemaal.
Ik dacht dat deze ledjes bedoeld waren om de dagrijverlichting mee te vervangen.
Maar het is bedoeld voor het normale licht? Stads- en grootlicht?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GuidoUp » ma 17 jun 2013, 18:01

Nee puur voor drl

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » ma 17 jun 2013, 18:22

Gaan de epistar leds van Leddel ook werken als je ze op de juiste manier plaats.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 18:27

verhoej schreef:Gaan de epistar leds van Leddel ook werken als je ze op de juiste manier plaats.
Dat kan ik je niet garanderen want die heb ik niet. Maar ik kijk net op hun site en de optie Opel ect. staat er niet meer bij en ik meen dat deze uitverkocht zijn, als ze er weer bij staan zullen ze bij juiste plaatsing wel werken, maar de huidige die nu te koop staan NIET. Dat ze uitverkocht zijn voor Opel ect was juist de reden voor hun om de hierboven genoemde lampen aan ons aan te bieden.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » ma 17 jun 2013, 18:38

Oke merci, bedoel je dan dat ze helemaal niet werken ofdat ze alleen op high branden en niet naar low schakelen met dimlicht aan.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 19:00

Dat weet ik niet, maar ik vermoed dat je dan draadjes moet ombuigen om ze goed werkend te krijgen (hi/lo), zoals beschreven in dit onderwerp:

viewtopic.php?f=7&t=2133

Ik kan je dus niet garanderen dat het dan werkt en de lampjes zijn vrij prijzig.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » ma 17 jun 2013, 19:37

Nou na veel wikken en wegen het volgende besteld voor mijn citigo.... zodra alles binnen is en werkt maak ik fotokes.

Dagrijverlichting : http://www.leddel.nl/a-119645/19-smd-le ... )-led-wit/
Kentekenplaat : http://www.leddel.nl/a-18218/5-smd-t10-w5w-led-wit/
Mistlampen : http://www.leddel.nl/a-356528/hb4-9006-18-smd-led/
Dimlicht : http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/x ... cool-white

Hopelijk gaat het mooi matchen!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 20:01

Xanderv schreef:Nou na veel wikken en wegen het volgende besteld voor mijn citigo.... zodra alles binnen is en werkt maak ik fotokes.

Dagrijverlichting : http://www.leddel.nl/a-119645/19-smd-le ... )-led-wit/
Kentekenplaat : http://www.leddel.nl/a-18218/5-smd-t10-w5w-led-wit/
Mistlampen : http://www.leddel.nl/a-356528/hb4-9006-18-smd-led/
Dimlicht : http://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/x ... cool-white

Hopelijk gaat het mooi matchen!
Hoi, ik wil er even op wijzen dat de HB4 lamp (mistlampen) geen Canbus heeft, dus storing kan veroorzaken op je boardcomputer, die dan de melding geeft dat je een kapotte lamp hebt.

Deze set is wel canbus geschikt:

http://www.xenon2go.nl/5159936/9006-hb4 ... high-power
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 19 jun 2013, 12:33

Ok ik heb die lampjes ook besteld via Leddel.nl, en net in mijn auto geplaatst ....
Ze werkten wel dat ten eerste, 100% en 50% ging prima... alleen daarna ging het mis, kon wel janken in eerste instantie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb net een email naar Leddel gestuurd hoe dit te verklaren is... nu wachten op antwoord.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » wo 19 jun 2013, 12:38

heb ze gisteren ook besteld, weet niet of ik ze ernu in ga zetten.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 19 jun 2013, 13:58

verhoej schreef:heb ze gisteren ook besteld, weet niet of ik ze ernu in ga zetten.
Hey Verhoej,
Ik heb nog geen reactie gehad van Leddel.nl, daarvan hou ik je op de hoogte.
Je kan ze wel installeren en even met 2 man de lamp uit de behuizing houden en voelen hoe heet ze worden.
Het was niet in 2 seconden afgelopen maar een minuutje waren ze toch wel gesmolten.

Als ik jou was zou ik even met 2 man proberen, 1tje die de led in de gaten houd (eerst gewoon 1 monteren)
Als je ziet of voelt dat het echt te heet word kan de 2e man snel het contact uitzetten.

Succes
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » wo 19 jun 2013, 14:17

je had ze wel op de manier geplaatst zoals in het topic door ajavas is beschreven

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 19 jun 2013, 15:29

Ik heb eerlijk gezegd niet gezien hoe ze er in zaten.
Ik weet alleen dat de ene eerst verkeerd om zat en helemaal niks deed.
Daarna heb ik die omgedraaid en toen deed die het wel.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » wo 19 jun 2013, 15:51

Xanderv schreef:Ok ik heb die lampjes ook besteld via Leddel.nl, en net in mijn auto geplaatst ....
Ze werkten wel dat ten eerste, 100% en 50% ging prima... alleen daarna ging het mis, kon wel janken in eerste instantie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb net een email naar Leddel gestuurd hoe dit te verklaren is... nu wachten op antwoord.
:? Nou ik vind het nog steeds vreemd, dat zou betekenen dat alleen Up&Go en ik mazzel hebben met deze lampen.
Xanderv schreef:Ik heb eerlijk gezegd niet gezien hoe ze er in zaten.
Ik weet alleen dat de ene eerst verkeerd om zat en helemaal niks deed.
Daarna heb ik die omgedraaid en toen deed die het wel.
Wat ik niet begrijp is dat er dan waarschijnlijk nog wel verschillen zijn in bedrading tussen Up! Mii Citigo
verhoej schreef:heb ze gisteren ook besteld, weet niet of ik ze ernu in ga zetten.
Ik weet nu 1 ding zeker, het is dus een gok of ze het doen of niet in onze up, mii of citigo, heel vreemd.

Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor je dat het zo gelopen is, ik vermoed dat leddel je wel je geld zal terug sturen.
Laatst gewijzigd door Ajavas op wo 19 jun 2013, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 19 jun 2013, 17:19

Ok dat ik niet eerder had gekeken is omdat ik daar geen reden tot had, deze leds passen op 2 manieren. Goed of fout.
Aangezien de reacties eerder waren dat als ze het niet deden, je ze om moest draaien wist ik voldoende.
Nu dacht ik dat ik gek werd en heb even gekeken maar je kan ze niet verkeerd installeren. Zie foto's, er is geen ruimte om de "male" zijdelings in de fitting te bewegen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet dus niet of het nou is omdat Skoda misschien iets anders heeft gedaan, of dat er iets mis is gegaan met de fabricage van de leds.

Ik ben benieuwd of Leddel.nl er meer van weet.
Laatst gewijzigd door Xanderv op wo 19 jun 2013, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » wo 19 jun 2013, 17:33

Xanderv schreef:Sorry dat ik verontwaardigd over kom maar de opmerking ik niet gekeken had vond ik een beetje overkomen dat ik iets fout heb gedaan dus voelde
me even verplicht om het even uit te lichten.

Ik weet dus niet of het nou is omdat Skoda misschien iets anders heeft gedaan, of dat er iets mis is gegaan met de fabricage van de leds.

Ik ben benieuwd of Leddel.nl er meer van weet.
Het was geenzins de bedoeling om je te verontwaardigen, ik heb daarom mijn post aagepast, wellicht was ik een beetje bot, sorry voor dat. :|

Wat de oorzaak is zou ik niet weten, ik weet wel dat het smelten van de lamp veroorzaakt kan worden met kortsluiting, of de oorzaak in het fabriceren van de lamp zit kan ik niet zeggen omdat het bij mij niet is gebeurd en ik wilde het maar niet gaan proberen ook... :)
Laatst gewijzigd door Ajavas op wo 19 jun 2013, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » wo 19 jun 2013, 17:40

Een ding mag wel duidelijk zijn nu. Deze led's gaan geen verkooprecords breken. :o Jammer want ze werken bij mij vooralsnog prima nadat ik ze heb omgedraaid. Ik houd ze wel in de gaten want het kan zomaar mis gaan. Mijn ervaringen met zaken die niet standaard zijn waren niet 100% en dat blijft voorlopig ook even zo. Misschien komen ze met de Up!-2 of de GT wel met led drl. Tot die tijd maar aanrommelen en hopen dat het werkt. ;) Wel lullig voor de uppers waarbij het mis is gegaan met deze leds.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » wo 19 jun 2013, 18:06

Ach houd ons bezig toch ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » wo 19 jun 2013, 18:08

Xanderv schreef:Ach houd ons bezig toch ;)
Dat is ook weer waar :lol:

Plaats reactie