Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Bhuddymahn » wo 12 jun 2013, 12:55

Vreemd mladen, ik heb dezelfde als die van Nijntje. Ik heb het idee dat ze dus een stuk witter zijn dan de PIAA, ook op 5w. Heb je ze goed in laten branden? Dat is wel essentieel, ze worden een stuk witter dan wanneer je ze voor het eerst aanzet.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

ernst
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 07:14

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door ernst » do 13 jun 2013, 11:07

Leds teruggestuurd naar Leddel en deze hebben het prima afgehandeld door mijn geld gewoon terug te storten. Heb een half jaar de kat uit de boom gekeken en gewacht op een moment dat er een Led voor onze DRL verlichting zou werken....helaas...blijf ik maar gewoon mijn Piaa lampjes gebruiken, maar zodra er leds beschikbaar komen voor onze auto's stap ik over want dat licht is gewoon helderder dan die piaa lampjes.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GuidoUp » do 13 jun 2013, 21:42

zijn de ledjes niet meer verkrijgbaar? omdat als ik op de link klik staat er dat ze niet geschikt zijn voor de up mii en citigo
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door DonkUp » do 13 jun 2013, 21:43

Als ik de reacties zo lees denk ik dat ze ze inderdaad uit de handel hebben genomen voor de drieling.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door GuidoUp » do 13 jun 2013, 21:45

dan doe ik het nog wel even met mijn budget witte t20 lampen :D zijn ook spierwit
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » do 13 jun 2013, 22:27

Ajavas schreef:
aut5MIIsport60 schreef:
Up&Go schreef:Ok dat wist ik niet. Ik zie dan ook genoeg auto's waarbij de (led) dagrijverlichting gewoon op volle sterkte brandt. Hoe zit dat dan? Maar als het een apk eis is dan hoef ik er niet lang meer over te denken en gaan ze helaas retour.
Hij hoeft morgen niet naar de APK ,maar pas voor het eerst na 4 jaar :roll:
:P Daarom stuur ik ze ook niet terug, vind ut best zo, mocht ik erop aangesproken worden dan heb ik zowiezo de standaard lampjes nog bij me, dus kan ze tp verwisselen.
Ik ga ze ook houden, APK boeit me niet voorlopig en ik vind het er wel mooi uitzien. Erop aangesproken worden kan ik me nauwelijks voorstellen maar als het zo is dan heb ik de originele ook bij me en verwissel ze ter plekke wel.

verhoej
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 17:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door verhoej » za 15 jun 2013, 22:37

Als de led bij dimlicht op volle sterkte blijft brandn heeft dat dan muv dat het niet mag, nog meer negatieve effecten. Schadelijk voor bedrading etc...??

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » za 15 jun 2013, 23:18

Als de bedrading er tegen kan dat ze op volle sterkte branden zonder dimlicht zou het dan schadelijk zijn als dimlicht erbij brandt? Je zou denken dat het twee aparte circuits zijn.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door DonkUp » zo 16 jun 2013, 10:08

De bedrading kan er wel tegen als de led op volle sterkte blijft branden. Zo veel stroom gaat er niet doorheen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door dvh » zo 16 jun 2013, 11:13

Welke (led)fitting heb je nodig voor de Mii ?
http://www.abc-led.nl/webshop/led-autov ... rlichting/

Wel leuk om er een hip ledje in te doen denk ik.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door DonkUp » zo 16 jun 2013, 12:44

Zoals je in de titel al kan zien, gaat er een T20 lamp in de dagrijverlichting. Ook van de Mii.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 16 jun 2013, 20:09

:D Ok, beste mede forumleden heb de LED T20 lampen van leddel werkend gekregen in hi en lo stand, zonder ook maar 1 draadje te buigen.

Hier is hoe ze geplaatst dienen te worden:

Als je de fitting van de lamp uit de koplampunit draait zul je zien dat aan één zijde van de fitting een klein uitstulpinkje zit en aan de andere kant een klein inkepinkje. De lamp dient met de kant van de twee draadjes aan de kant van het kleine uitstulpinkje in de fitting geschoven te worden en de kant van het enkele draadje zit dan vanzelfsprekend aan de kant van het kleine inkepinkje.

Door de lamp met fitting even uit de koplampunit te laten, en zo te laten liggen dat je er vanaf de draaischakelaar vanaf het dashboard zicht op hebt, kun je in je ééntje kijken of ze het doen als je het dimlicht aan zet.

De lampen werken NIET of maar kort of op één sterkte (groot) als deze verkeerd om in de fitting geschoven zijn of niet goed tot het eind erin geschoven zijn.

@ mladen en Koen

Door mijn drukke werkzaamheden was ik niet in staat om dit eerder te ontdekken dan vanavond, voor de duidelijkheid zal ik morgen even een paar foto's plaatsen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Jojo » zo 16 jun 2013, 20:42

Ajavas schreef: Hier is hoe ze geplaatst dienen te worden:

Als je de fitting van de lamp uit de koplampunit draait zul je zien dat aan één zijde van de fitting een klein uitstulpinkje zit en aan de andere kant een klein inkepinkje. De lamp dient met de kant van de twee draadjes aan de kant van het kleine uitstulpinkje in de fitting geschoven te worden en de kant van het enkele draadje zit dan vanzelfsprekend aan de kant van het kleine inkepinkje.
Ben jij een genie of wist niemand hoe deze ledjes precies geplaatst moesten worden? :shock: :lol:
Dus uiteindelijk toch geschikt voor de up, mii en citigo?!
Kan Leddel z'n site weer aanpassen.... :lol:

Maar goed nieuws voor iedereen die deze led-lampjes wilde hebben. :D
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » zo 16 jun 2013, 20:57

Jojo schreef:Ben jij een genie of wist niemand hoe deze ledjes precies geplaatst moesten worden? :shock: :lol:
Dus uiteindelijk toch geschikt voor de up, mii en citigo?!
Kan Leddel z'n site weer aanpassen.... :lol:

Maar goed nieuws voor iedereen die deze led-lampjes wilde hebben. :D
:mrgreen: HAHAHAHA! Nee, ik denk dat de meeste van ons gedacht hebben dat als je ze verkeerd om plaatste, ze niet zouden branden en dus gedacht hebben dat ze goed zaten omat ze immers brandde, bovendien is het zo dat als je van bovenaf in de fitting kijkt het lijkt dat ze juist andersom geplaatst moeten worden.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » zo 16 jun 2013, 21:47

Ajavas schreef::D Ok, beste mede forumleden heb de LED T20 lampen van leddel werkend gekregen in hi en lo stand, zonder ook maar 1 draadje te buigen.

Hier is hoe ze geplaatst dienen te worden:

Als je de fitting van de lamp uit de koplampunit draait zul je zien dat aan één zijde van de fitting een klein uitstulpinkje zit en aan de andere kant een klein inkepinkje. De lamp dient met de kant van de twee draadjes aan de kant van het kleine uitstulpinkje in de fitting geschoven te worden en de kant van het enkele draadje zit dan vanzelfsprekend aan de kant van het kleine inkepinkje.

Door de lamp met fitting even uit de koplampunit te laten, en zo te laten liggen dat je er vanaf de draaischakelaar vanaf het dashboard zicht op hebt, kun je in je ééntje kijken of ze het doen als je het dimlicht aan zet.

De lampen werken NIET of maar kort of op één sterkte (groot) als deze verkeerd om in de fitting geschoven zijn of niet goed tot het eind erin geschoven zijn.

@ mladen en Koen

Door mijn drukke werkzaamheden was ik niet in staat om dit eerder te ontdekken dan vanavond, voor de duidelijkheid zal ik morgen even een paar foto's plaatsen.
Super, ga ik morgen meteen doen! Mooi (speur)werk :roll:

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door dvh » ma 17 jun 2013, 09:07

Klinkt goed.
Binnekort ook eens proberen.

De huidige dagrijverlichting ( het gewone gele lampje ) is wel netjes. Maar wat oudbollig.
Ik vraag me af hoe het zou staan met een hip ledje erin.

Liefst zou ik een T20 fitting willen zien met als ledverlichting een vierkant blokje met daarop 3 of 4 ledjes. Gewoon iets voller en zichtbaarder dan 1 enkele led.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Up&Go » ma 17 jun 2013, 13:35

Net de leds omgedraaid zoals Ajavas voorstelde. BINGO! Dat was het dus :lol: Ze branden nu zoals ze dat behoren te doen en ik ben er blij mee. Gelukkig heb ik ze niet teruggestuurd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » ma 17 jun 2013, 15:48

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even beetje voorstellen, ben Xander Visser woon in Hoek van Holland.
Ik heb net deze week mijn Citigo gekocht en wil me ook wagen aan andere lampen.

Aangezien deze leds 35 euro kosten wil ik wel graag weten dat ze het echt goed doen aangezien de site met de leds aangeeft dat ze niet werken voor de drieling.
Misschien willen ook wel weer meer mensen deze leds kopen en is er weer wat te regelen qua prijs ?

Groetjes
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Ajavas » ma 17 jun 2013, 16:30

:D Hoi Xanderv, allereerst welkom op het forum, al is het gebruikelijk dat je jezelf eerst voorstelt in het hiervoor bestemde forum:

Even voorstellen

De LED's waar Up&Go en ik het over hebben zijn NIET die van € 35 maar de lampjes van deze link:

http://www.leddel.nl/a-119645/19-smd-le ... )-led-wit/

Deze werden eerst met groepskorting verkocht, tot ze het bij veel mensen niet deden en waarvan de reden gisteren dus achterhaald is. :mrgreen: Hieronder wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb inmiddels contact gehad met Koen en ik denk dat de vermelding over het niet werken bij onze drieling eerdaags wel weer weg is, ik hoop ook dat je ze dan weer met groepskorting kan kopen. :roll:

Sucses en veel plezier van je nieuwe Citigo.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dagrijverlichting LED (T20) werkend in beide standen

Bericht door Xanderv » ma 17 jun 2013, 17:50

Hey Ajavas,

Bedankt voor de reactie, ik heb even een introductie geplaatst.
Daarnaast als ik die Led's bestel moet ik dan de gewone of de aangepaste voor opel etc bestellen ?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie