De VW up! als eerste auto en de opties

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Boost9898
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 aug 2023, 17:02

De VW up! als eerste auto en de opties

Bericht door Boost9898 » zo 06 aug 2023, 20:35

Hallo forumgebruikers! :D

Deze week heb ik mijn eerste auto aangeschaft en het is een Volkswagen up geworden, hier ben ik natuurlijk erg blij mee.
Direct na het tekenen van de koopovereenkomst ben ik gaan zoeken naar de mogelijkheden en opties die deze auto te bieden heeft.

Nu heb ik hier een aantal vragen over, uiteraard heb ik hier ook naar gegoogled maar jullie zullen dit vast kunnen bevestigen.
De exacte uitvoering is te zien via het kenteken: KZ-226-R.

1. Welke uitvoering heb ik nu precies? Ik kon vinden dat het om een VW up! met 'move-up' uitvoering uit 01-2017 gaat. Maar is dit de meest recente uitvoering van de up? Wanneer ik op de site van Volkswagen kijk en de brochure download lijkt dit het geval te zijn, maar is dit ook zo?

2. Is het mogelijk om Apple CarPlay in te bouwen met behoud van een fysieke volumeknop? Aangezien het stuur geen knoppen heeft is dit wel fijn. Ik heb een aantal opties gevonden, maar zie ik niet iets over het hoofd?

- optie a: Pioneer AVH-Z7200DAB
- optie b: SPH-DA360DAB + ombouwkit voor airco (zie foto)
- optie c: los scherm op het dashboard (heeft niet de voorkeur i.v.m. lelijke kabels)

Mijn vraag is of er niet een beter alternatief is dan hierboven benoemd. Ik kwam ook deze uitvoering tegen, maar ik weet niet of deze van Avison ingebouwd kan worden in mijn VW up.

3. Welke dashboard houder is geschikt voor deze VW up uitvoering? Ik zie houders met aan de onderzijde een connector met veel pins, en houders met aan de onderzijde een opening/uitsparing. Vermoedelijk voor de usb poort. Graag zou ik een schaf ik een dasboardhouder aan mijn smartphone, welke zowel verticaal als horizontaal geplaatst kan worden.

4. Heb ik de meest recente radio? Zie deze foto, links is een foto van mijn VW up, rechts is een foto te zien uit de brochure van Volkswagen. Of is het überhaupt beter om er een volledig nieuwe radio in te plaatsen?

Het zijn flink wat vragen, maar er komt best veel kijken bij het aanschaffen van een nieuwe (occasion) auto. Meer dan verwacht, maar het is wel allemaal heel leuk en interessant. :D

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: De VW up! als eerste auto en de opties

Bericht door Up!grade TSI » ma 07 aug 2023, 15:49

Hoi -?-, om voor de andere 4665 leden te weten met wie wij van doen hebben, is het ook leuk als je even een voorstel-topic aanmaakt 😊

Zal proberen sowieso alvast één antwoord op jouw vragen te geven zometeen.
Ben het met je eens dat het leuk is en veel werk om dingen uit te zoeken, persoonlijk probeer ik veel van jouw soort vragen al vóór de aanschaf helder te hebben maar da's maar een mening.

Jouw auto is idd van 01-2016, zover nog niks nieuws.
Ik lees BMT, wat staat voor BlueMotion Technologies, dat wil oa zeggen dat er waarschijnlijk start-stop op zit.
Google Vw Bmt voor meer info.
Tevens lees ik dat er een 60 pk motor in ligt, dat is niet de modernste motor die geleverd is. Dat is los van de e-up toch echt de uitvoering met TSI motor, een motor met turbo en directe inspuiting en tussen 90-116 pk levert.
Het kan wel zijn dat je een zogenaamde facelift uitvoering hebt, dat zou een foto in het voorstel-topic verduidelijken.
Heel simpel, zij-knipperlichten in de spiegels= facelift. In voor-schermen= pre-facelift.
Als laatste kan ik zeggen dat jouw auto afkomstig is uit de lease. Anders gezegd, het is een ex-leaseauto, maar dat hoeft niet perse goed of slecht te zijn. Hoop dat je hier iets aan had.
Groeten Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Boost9898
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 aug 2023, 17:02

Re: De VW up! als eerste auto en de opties

Bericht door Boost9898 » do 10 aug 2023, 16:34

Even een update met een antwoord op mijn eigen vraag (misschien hebben andere mensen er iets aan).

Vraag 2 kan ik beantwoorden met dat de Sony XAV-AX8050D het beste alternatief lijkt te zijn.
Dit omdat deze radio 1 DIN hoog is, maar de diepte, kanteling en zelfs hoogtepositie van dit scherm is variabel!
Ook blijkt dit systeem razendsnel te zijn (tegenover andere systemen).

Het klopt dat dit systeem behoorlijk prijzig is, maar daarvoor krijg je wel een high-end apparaat terug.
Op Tweakers kan je meerdere verkooppunten vergelijken en zien waar deze het best geprijsd is.

Uiteindelijk komt het er dan ongeveer zo uit te zien.
Afbeelding

foto's van internet, zodra het ingebouwd is maak ik eigen foto's

Plaats reactie