Ventilator gebroken!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » za 26 aug 2017, 01:28

Alweer een tijd geleden dat ik hier was, maar nu toch echt eventjes het volgende.

Vrouw ging gister met dochter op stap, winkelen, hotelletje, je kent dat wel..

Komen ze in een file terecht, begint temp lampje te branden en pingelen. Aan de kant met de Up. Was t eerste ritje van dochter met de Up. Net een weekje dr rijbewijs.

De mobiliteitsservice gebeld. Oh u moet even kijken of er nog genoeg koelvloeistof in zit. Was max. Moest er evengoed water bij doen?????
En weer proberen maar mevrouwtje..

Na paar km vloog temp naar 125 graden. Op mijn advies door gereden naar plaatselijke VWdealer. Uitgelezen, geen foutmeldingen. Op de brug dan maar. Bleek dat de radiatorventilator afgebroken was??!! Lag er los in. Hadden ze nog nooit gezien of meegemaakt.

Blijkt dus dat ze geen recht had op leenauto omdat ze zelf rechtstreeks was doorgereden naar dealer?? Service was wel netjes dat ze naar hotel zijn gebracht door een monteur.

Ventilator was op voorraad bij PON en gaan m morgen monteren, op zaterdag werken ze tot 12 uur dus mss kwam t niet af.
En dan???? Tja....dat wisten ze ook niet

Het schijnt dat de hele voorkant er af moet om ventilator te wisselen.

Ik heb zelf vanaf thuis die dealer gebeld hoe en wat. Vaag verhaal.
Ook de VW mob service gebeld hoe belachelijk ik dit nu vond. Ben best een beetje boos geworden toen!

Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze een auto krijgt mocht t niet afkomen en dat de Up naar onze woonplaats gebracht wordt, 100 km verder.

Hopelijk is hij morgen klaar en dan ook nog met een coulanceregeling want een ventilator die afbreekt na 4 jaar???????

Wordt vervolgd
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door kgroot.nl » za 26 aug 2017, 10:39

Kan een fout zijn in de koelfan.
Vervangend vervoer klopt.
Nooit zelf naar de dealer rijden want dan heb je geen recht op de mobiliteitsgarantie
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Autheo » za 26 aug 2017, 13:02

kgroot.nl schreef: Vervangend vervoer klopt.
Nooit zelf naar de dealer rijden want dan heb je geen recht op de mobiliteitsgarantie
Kan me voorstellen dat dat opgaat als je naar je eigen dealer rijdt, maar als je 100 km van je woonplaats vandaan zit? Moet je dan maar onderweg blijven wachten tot men komt en je wegsleept, terwijl je zelf naar een dealer in de buurt kan rijden? Die kosten zijn dan toch veel hoger voor Pon? Dus als je die kosten voor Pon bespaart, ontneemt Pon je als stank voor dank maar gelijk alle rechten vanuit de mobiliteitsgarantie? Iets in me zegt dat dit wel ergens naar riekt...
Maar goed om te weten, bij problemen nooit meer naar de dealer rijden, maar ze laten opdraven...

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » za 26 aug 2017, 13:31

Vervolg:

Er was dus beloofd dat 100% zeker het onderdeel binnen zou zijn om 8 uur en dat ze om 12 uur weer kon rijden. Nou nee dus....onderdeel was er niet.
Ze hebben wel een leenauto meegegeven met de mededeling dat ze maandag mij gaan bellen hoe nu verder. Als de Up gemaakt is moet ze zelf de leenauto omruilen voor de UP. Notabene 130 km verderop!!!!

Ik was het hier niet mee eens natuurlijk. Gelijk de mobiliteitsservice gebeld en uitgelegd hoe en wat. Zelf eigen auto ophalen?? Belachelijk dit.
Kwam nog bij dat het mn vrouws eigen schuld was om rechtstreeks naar de dealer te rijden met kokende motor. De 1e melding van mn vrouw naar mob.service was natabene dat ze stil stond met kokende motor, en kreeg t advies om maar weer te gaan proberen na afkoeling. Dat lukte dus niet waardoor ze gelukkig op tijd de dealer kon bereiken.
Het is eigenlijk hun eigen schuld dit, ze hadden moeten zeggen: we komen naar u toe maar nee hoor, probeert u het maar weer mevrouwtje.....................ssssstttttt pissiger kun je me niet krijgen....... Heb ik zojuist ook verteld door de telefoon.

Affijn, er werd geadviseerd om maandag a fte wachten en of mijn eigen dealer mss iets kon beteken wat betreft vervoer van de Up terug naar huis. Zelf kunnen we onmogelijk de auto ophalen ivm werk en geen vrij kunnen krijgen.
Zojuist de dealer ook gebeld waar de UP nu staat, konden weinig doen, tja zaterdag he.
Ook mn eigen dealer gebeld en ook hier hetzelfde verhaal, ze zouden me nog terugbellen straks......jaja...

Het komt er trouwens ook nog op neer dat we de leenauto zelf moeten betalen omdat we daar dus geen recht op hadden!!??

Die mobiliteitsservice van VW is zo ongelovelijk ruk!!

Als de Up weer terug is stop ik met die belachelijke service van VW, kies dan wel mn eigen garage uit die goedkoper is dan dealer en stap weer over naar de ANWB, was daar ruim 30 jaar lid van maar had de wegenwacht eraf laten halen omdat ik de mobservice had van VW. Had ik dat maar niet gedaan.
Wat een irritaties geeft dit zeg!!!

Bedankt voor het lezen, ik moest dit ff van me afschrijven :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door kgroot.nl » za 26 aug 2017, 15:11

Autheo schreef:
kgroot.nl schreef: Vervangend vervoer klopt.
Nooit zelf naar de dealer rijden want dan heb je geen recht op de mobiliteitsgarantie
Kan me voorstellen dat dat opgaat als je naar je eigen dealer rijdt, maar als je 100 km van je woonplaats vandaan zit? Moet je dan maar onderweg blijven wachten tot men komt en je wegsleept, terwijl je zelf naar een dealer in de buurt kan rijden? Die kosten zijn dan toch veel hoger voor Pon? Dus als je die kosten voor Pon bespaart, ontneemt Pon je als stank voor dank maar gelijk alle rechten vanuit de mobiliteitsgarantie? Iets in me zegt dat dit wel ergens naar riekt...
Maar goed om te weten, bij problemen nooit meer naar de dealer rijden, maar ze laten opdraven...
Heel zwart wit maar inderdaad. Mobiliteitsgarantie heeft niet te maken met de eigen dealer
@topic starter succes met de ANWB ;)
Nog veeeeeeel rukker namelijk.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » za 26 aug 2017, 15:14

Ik begrijp uit jou reacties dat je dus bij een dealer werkt? Snap dat je dan zo reageert.

Ik heb in het verleden wel s anwb nodig gehad en ben altijd prima geholpen zonder gezeur hoor
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door JuP ! » za 26 aug 2017, 16:12

Begrijp sowieso niet dan dealers/werkplaatsen (en bandenboeren) niet de hele zaterdag werken. Voor veel mensen de enige tijd in de week om (ook voor onderhoud) langs de dealer te gaan. En in geval van pech zoals Ron Up kunnen ze je dan fatsoenlijk helpen. Ook al hebben ze niet de benodigde onderdelen, service moet er ook in het weekend gegeven kunnen worden.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Autheo » za 26 aug 2017, 17:13

kgroot.nl schreef:
Autheo schreef:
kgroot.nl schreef: Vervangend vervoer klopt.
Nooit zelf naar de dealer rijden want dan heb je geen recht op de mobiliteitsgarantie
Kan me voorstellen dat dat opgaat als je naar je eigen dealer rijdt, maar als je 100 km van je woonplaats vandaan zit? Moet je dan maar onderweg blijven wachten tot men komt en je wegsleept, terwijl je zelf naar een dealer in de buurt kan rijden? Die kosten zijn dan toch veel hoger voor Pon? Dus als je die kosten voor Pon bespaart, ontneemt Pon je als stank voor dank maar gelijk alle rechten vanuit de mobiliteitsgarantie? Iets in me zegt dat dit wel ergens naar riekt...
Maar goed om te weten, bij problemen nooit meer naar de dealer rijden, maar ze laten opdraven...
Heel zwart wit maar inderdaad. Mobiliteitsgarantie heeft niet te maken met de eigen dealer
@topic starter succes met de ANWB ;)
Nog veeeeeeel rukker namelijk.
Kevin, ik denk dat hier bij jou sprake is van behoorlijke bedrijfsblindheid. Een beetje Pon gaan verdedigen door de ANWB zwart te maken? Mijn eigen ervaringen met de ANWB zijn zeer positief, en de enige klacht die ik om me heen wel eens hoor is dat je soms wel even geduld moet hebben als ze het druk hebben. Maar verder zijn ze zeer deskundig en servicegericht. Dat laatste kun je dus absoluut niet zeggen van de mobiliteitsgarantie van Pon, volgens dit voorbeeld van Ron. En als jij vanuit jouw loyaliteit met Pon deze slechte service dan gaat verdedigen door anderen zwart te maken, loop je het risico dat je niet serieus meer genomen gaat worden.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Autheo » za 26 aug 2017, 17:49

Ron UP schreef:
Het komt er trouwens ook nog op neer dat we de leenauto zelf moeten betalen omdat we daar dus geen recht op hadden!!??

Die mobiliteitsservice van VW is zo ongelovelijk ruk!!

Als de Up weer terug is stop ik met die belachelijke service van VW, kies dan wel mn eigen garage uit die goedkoper is dan dealer en stap weer over naar de ANWB, was daar ruim 30 jaar lid van maar had de wegenwacht eraf laten halen omdat ik de mobservice had van VW. Had ik dat maar niet gedaan.
Wat een irritaties geeft dit zeg!!!

Bedankt voor het lezen, ik moest dit ff van me afschrijven :D
Ron, ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk boos bent als ze je proberen af te schepen. Maar als je goed kijkt in de 'beloften' van de mobiliteitsservice (zie de bijlage), dan sta jij helemaal in je recht. Alleen als door eigen toedoen de pech veroorzaakt wordt, heb je geen recht op de mobiliteitsservice. Maar het afbreken van de ventilator heeft niets met 'eigen toedoen' te maken. Volgens de brochure heb je gewoon recht op vervangend vervoer.
Overigens vind ik het wel grappig in de brochure te lezen, dat op snelwegen en N-wegen van de ANWB gebruik gemaakt wordt. Wel vreemd ls iemand van Volkswagen de service van de ANWB dan 'nog veeeeeel rukker' noemt ...

Maar goed, volgens mij kun jij voet bij stuk houden, want op basis van wat de brochure beschrijft heb jij recht op vervangend vervoer. Er wordt trouwens nergens iets gezegd, dat je je rechten verspeelt als je zelf naar de dealer rijdt. Je kunt aantonen dat je eerst contact met de mobiliteitsservice hebt opgenomen.
Heel veel succes met het afwikkelen van deze vervelende ervaring. Keep up! ;)
Bijlagen
52982 VW BRCHR Mobiliteitsgarantie A5.pdf
(2.3 MiB) 129 keer gedownload

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door dennuus1 » zo 27 aug 2017, 10:34

Een Upje is geen spannende auto, dus je kan er prima mee terecht bij een goedkopere universele garage waar je een betere service kan verwachten.

Het is algemeen bekend dat dealers het geen ene ruk uitmaakt of ze een klantje meer of minder hebben.

En voor degene die vraagt waarom veel garages op zaterdag niet open zijn; monteurs willen ook wel graag weekend ;)

Ik heb er zelf ook een schurft hekel aan als mensen op vrijdagmiddag nog even langskomen met jank probleempjes, of op zaterdag langs willen komen.

5 dagen per week, 8 uur per dag, lijkt mij meer dan genoeg.

Als jij wat met je auto hebt, kun je gewoon de avond ervoor, of s'ochtends vroeg je auto bij de garage neer zetten, en aan het einde van de dag ophalen.

Als je een fatsoenlijke auto hebt hoef je maar 1 x per jaar naar de garage voor een beurt en apk, dus die ene keer per jaar moet te doen zijn lijkt mij?

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door JuP ! » zo 27 aug 2017, 12:10

Monteur wil een weekend hebben ? :lol: We leven tegenwoordig in een 24uurs economie. Doktoren hebben ook graag weekend :mrgreen:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » zo 27 aug 2017, 12:14

Precies!! Monenteel ook aant werk en uitsluitend nog een aantal dagen. Ik werk totaal 12 dagen achter elkaar voordat ik weekend heb :)

Bij een service zoals VW mobiltietsservice is t toch wel prettig als je geholpen wordt met pech en dat je je niet in alle bochten moet wringen om iets voor elkaar te krijgen!!
Laatst gewijzigd door Ron UP op zo 27 aug 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door dennuus1 » zo 27 aug 2017, 12:36

JuP ! schreef:Monteur wil een weekend hebben ? :lol: We leven tegenwoordig in een 24uurs economie. Doktoren hebben ook graag weekend :mrgreen:
Maar die zijn dan doordeweeks een paar dagen vrij, dat werkt niet bij een autogarage waar een paar monteurs werken.

Doktoren etc redden mensenlevens. Als iemand in het weekend een probleem met z'n auto heeft belt hij de ANWB, als die je niet verder kan helpen ben je maandag de eerste die aan de beurt is in de garage.

Het is puur een luxe probleem.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door JuP ! » zo 27 aug 2017, 18:55

Ben je zelf monteur, dennuus ? :mrgreen: :mrgreen: Bang dat ze je aan je vrije zaterdag komen zeker. Laten we zo zeggen dat er genoeg mensen zijn die meer dan 40u of 5 dagen werken per week. Dan heb je echt niet altijd de mogelijkheid om de auto onder kantoortijden naar de garage te brengen.

Hoe kan het dat werkplaatsen van vrachtwagens wel tot 22u werken? Begrijp me niet verkeerd maar ook her kan voor een garage een markt zijn. Hoe flexibeler je bent, hoe meer klandizie je dit kan opleveren en volgens mij bestaan alle garages om omzet te draaien.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » zo 27 aug 2017, 20:18

Goede reactie's. Voor allemaal is wat te zeggen.

Waar het hier omdraait is niet om klandizie te krijgen en dus meer omzet maar dat je gvd gewoon goed geholpen wordt door de VW mobiliteitsservice als je pech hebt.
En daar schort het er hier nu aan!!

En daar ben ik dus pislink over!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door dennuus1 » zo 27 aug 2017, 22:52

JuP ! schreef:Ben je zelf monteur, dennuus ? :mrgreen: :mrgreen: Bang dat ze je aan je vrije zaterdag komen zeker. Laten we zo zeggen dat er genoeg mensen zijn die meer dan 40u of 5 dagen werken per week. Dan heb je echt niet altijd de mogelijkheid om de auto onder kantoortijden naar de garage te brengen.

Hoe kan het dat werkplaatsen van vrachtwagens wel tot 22u werken? Begrijp me niet verkeerd maar ook her kan voor een garage een markt zijn. Hoe flexibeler je bent, hoe meer klandizie je dit kan opleveren en volgens mij bestaan alle garages om omzet te draaien.

Klopt.

Ik heb ook in de werkplaats van een transportbedrijf gewerkt, elke avond tot 21:00 en op zaterdag tot 17:00.

Vrachtwagens moeten rijden, word geld mee verdient. Een vrachtwagen die stil staat kost geld.

Daarna in een autogarage gewerkt waar ik ook op zaterdag moest werken, dat hoeft bij mijn huidige werkgever gelukkig niet meer.

En ik werk ook wel eens 50 uur per week, soms wel meer.

Als jij een kantoorbaan hebt, breng je je auto de avond ervoor, en neem je een leenauto mee, probleem opgelost.

Als je een goede garage bent komen de klanten toch wel.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door kgroot.nl » ma 28 aug 2017, 08:04

Ik vind het altijd erg mooi om te lezen dat de beste stuurlui aan wal staan. Ga zelf eens in een autobedrijf werken.
Valt me altijd op als de gemiddelde klant een nieuwe auto wil kopen dat het dan wel door de weeks tijdens werk kan en ineens als ze de auto hebben kan het alleen maar op zaterdagmiddag.
Ja het is balen dat je nu gewoon niet geholpen word. Blijkbaar zit je bij een dealer die 0,0 mee denkt. Officieel staat er in de voorwaarden dat als je naar een dealer toe rijd je geen recht hebt op vervangend vervoer. Alleen tja is maar net hoe zwart wit je dealer denkt. Wij staan niet voor niks al jaren bovenaan in de klanttevredenheids onderzoeken.
@autheo niets met bedrijfsblindheid te maken... Heb bij de ANWB gewerkt ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door JuP ! » di 29 aug 2017, 08:13

Ja zo kun je de rollen ook omdraaien. Als je graag een nieuwe auto wil hebben ben je van harte welkom op zaterdag maar oh wee als je pech hebt of onderhoud wil, dan moet je maar doordeweeks komen..... :mrgreen: :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door dennuus1 » di 29 aug 2017, 09:11

Pech in het weekend heb je de ANWB voor.
Onderhoud heb je 5 dagen per week de tijd voor.

Winkels zijn op zaterdagen ook open, een auto kopen doe je niet in 5 minuten, dus logisch dat mensen dan op hun vrije dag komen.

Een auto brengen/halen voor onderhoud kan echter wel in 5 minuten, dus dit kan prima voor/na werktijd.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ventilator gebroken!!

Bericht door Ron UP » di 29 aug 2017, 09:21

Hou maar op heren. Dit gaat de verkeerde kant op..

Straks de auto ophalen en kijken hoe we t financieel afwikkelen. Het laatste woord is er nog niet overgezegd. Ook heb ik de DAS ingeschakeld
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie