Problemen met nieuwe Up

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Problemen met nieuwe Up

Bericht door up! » zo 05 feb 2012, 14:43

Op het Duitse up-forum worden de eerste problemen met de Up al gemeld. Zóveel zijn er nog niet uitgeleverd, het aantal problemen valt me eigenlijk wat tegen. Hopelijk houdt Volkswagen het aantal kinderziektes onder controle...

Hoe staat de fabriek in Bratislava, waar de up wordt gebouwd, eigenlijk bekend? Komt er kwaliteit uit die fabriek?

Problemen met warm krijgen van interieur

Een up die na 3 weken rijden al naar de garage wil voor een onderhoudsbeurt

Bevroren ramen van binnen

Nieuwe up door Duitse ANWB afgesleept
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door dvh » zo 05 feb 2012, 15:23

mja.. allemaal niet zo spannend.
Zolang er geen grove constructie of motorische fouten kenbaar worden, geloof ik het allemaal wel.

pijp43
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 18:44

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door pijp43 » wo 29 feb 2012, 19:01

Ik heb nu 2 dagen de VW UP black, ik ben een tevreden rijder, behalve dat ik mijn telefoonboek niet kan overzetten op de NAVIGON.
Ik heb een Samsung Galaxy i 9001 mob. telefoon. Wie kan mij helpen.

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door koen » wo 29 feb 2012, 20:26

Hallo Up!

Je moet zoeken vanuit de Navigon naar je toestel. Dan vraagt de Navigon om een wachtwoord (zelf bedenken), vervolgens moet je via de telefoon dit zelfde wachtwoord nogmaals bevestigen.

Het overzetten van het telefoonboek zou daarna volgens mij vanzelf moeten gaan.

Groeten Koen

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door dubbel-UP! » zo 04 mar 2012, 17:00

pijp43 schreef:Ik heb nu 2 dagen de VW UP black, ik ben een tevreden rijder, behalve dat ik mijn telefoonboek niet kan overzetten op de NAVIGON.
Ik heb een Samsung Galaxy i 9001 mob. telefoon. Wie kan mij helpen.

Zie hier voor een lijst met compatible phones en de mogelijkheden
http://www.navigon.com/portal/common/fa ... 4x7x92.pdf

Doe er je voordeel mee.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door RonaldNL » di 06 mar 2012, 20:57

uit alle fabrieken komt dezelfde VW kwaliteit is gewoon een standaard...of ze nou in duitsland brazilie ect gebouwd worden maakt echt niet uit.
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door eas » di 06 mar 2012, 21:04

RonaldNL schreef:uit alle fabrieken komt dezelfde VW kwaliteit is gewoon een standaard...of ze nou in duitsland brazilie ect gebouwd worden maakt echt niet uit.
dus de fox uit Brazilie , is van de zelfde kwaliteit als de vw uit europa :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door JuP ! » di 06 mar 2012, 21:06

Een model wat in meerdere fabrieken gefabriceerd wordt, zal in alle fabrieken aan dezelfde hoge kwaliteitsnormen moeten voldoen.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door up! » di 06 mar 2012, 21:13

JuP ! schreef:Een model wat in meerdere fabrieken gefabriceerd wordt, zal in alle fabrieken aan dezelfde hoge kwaliteitsnormen moeten voldoen.
De Up wordt toch alleen in Bratislava gefabriceerd, en nergens anders?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door RonaldNL » di 06 mar 2012, 22:18

@eas , kwalitatief qua bouwen wel ja , Materiaal keuze is ander verhaal mee eens de Fox mag de naam VW niet dragen idd zal ik geen ruzie over maken hoor :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door eas » di 06 mar 2012, 22:29

om te zien vind ik het helemaal niks , maar dan ook echt helemaal niks , en de kwaliteit ..... http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1278
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Ron UP » wo 07 mar 2012, 09:10

De Fox is gewoon een goed wagentje hoor, niet alleen van revieuws uitgaan!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door eas » wo 07 mar 2012, 09:13

Dark UP schreef:De Fox is gewoon een goed wagentje hoor, niet alleen van revieuws uitgaan!!!
Het enige wat ik weet is dat hij niet snel is ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

pijp43
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 feb 2012, 18:44

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door pijp43 » do 08 mar 2012, 11:37

koen schreef:Hallo Up!

Je moet zoeken vanuit de Navigon naar je toestel. Dan vraagt de Navigon om een wachtwoord (zelf bedenken), vervolgens moet je via de telefoon dit zelfde wachtwoord nogmaals bevestigen.

Het overzetten van het telefoonboek zou daarna volgens mij vanzelf moeten gaan.

Groeten Koen
Beste Koen,

Ik heb een Samsung Galaxy S Plus, en tot mijn spijt staat deze mob. telefoon nog niet op de lijst van Navigon VW. Ik had een mail gestuurd naar Avigon, en kreeg binnen 'n half uur bericht. Voorlopig niet mogelijk, was het antwoord. Ik blijf de lijst controleren, en of de nieuwsbrief van Avigon.
Maar bedankt voor je advies.
Groeten, Martin

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door up! » do 08 mar 2012, 11:51

pijp43 schreef:
koen schreef:Hallo Up!

Je moet zoeken vanuit de Navigon naar je toestel. Dan vraagt de Navigon om een wachtwoord (zelf bedenken), vervolgens moet je via de telefoon dit zelfde wachtwoord nogmaals bevestigen.

Het overzetten van het telefoonboek zou daarna volgens mij vanzelf moeten gaan.

Groeten Koen
Beste Koen,

Ik heb een Samsung Galaxy S Plus, en tot mijn spijt staat deze mob. telefoon nog niet op de lijst van Navigon VW. Ik had een mail gestuurd naar Avigon, en kreeg binnen 'n half uur bericht. Voorlopig niet mogelijk, was het antwoord. Ik blijf de lijst controleren, en of de nieuwsbrief van Avigon.
Maar bedankt voor je advies.
Groeten, Martin
Verkeerde topic?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door eas » do 08 mar 2012, 12:01

hmmm lekker dan ... die heb ik ook , en terwijl dat volgens mij een toestel is wat toch wel heel in omloop is :(
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Pieter » wo 14 mar 2012, 09:49

up! schreef:Op het Duitse up-forum worden de eerste problemen met de Up al gemeld. Zóveel zijn er nog niet uitgeleverd, het aantal problemen valt me eigenlijk wat tegen. Hopelijk houdt Volkswagen het aantal kinderziektes onder controle...

Bevroren ramen van binnen
De C1 die ik nu rijd heeft een slecht gesloten koetswerk. Je kunt er niet mee door de wasstraat (water binnen). Ik moet met mijn mini-Citroën bij vorst ook altijd bínnen krabben en het duurt bij ochtendmist een eeuwigheid voordat de blower de voorruit vochtvrij heeft geblazen. Hoe is dat met de Up (het duurt nog zeker een week voor ik 'm kan halen bij de garage)? De tip van het motor-talk-forum om rubbermatten in de auto te leggen vind ik wel een goede. Liggen die gewoon bij Halfords of moet je daarvoor naar de dealer?
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 mar 2012, 09:57

Het is gewoon een feit dat het wat langer duurt in een kleine auto om het warm te krijgen in de winter. Het helpt wel om de voorruit goed schoon te houden van binnen. Vettigheid ontdooit langzamer dan wat vochtigheid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Jason » wo 14 mar 2012, 13:05

Pieter schreef:
up! schreef:Op het Duitse up-forum worden de eerste problemen met de Up al gemeld. Zóveel zijn er nog niet uitgeleverd, het aantal problemen valt me eigenlijk wat tegen. Hopelijk houdt Volkswagen het aantal kinderziektes onder controle...

Bevroren ramen van binnen
De C1 die ik nu rijd heeft een slecht gesloten koetswerk. Je kunt er niet mee door de wasstraat (water binnen). Ik moet met mijn mini-Citroën bij vorst ook altijd bínnen krabben en het duurt bij ochtendmist een eeuwigheid voordat de blower de voorruit vochtvrij heeft geblazen. Hoe is dat met de Up (het duurt nog zeker een week voor ik 'm kan halen bij de garage)? De tip van het motor-talk-forum om rubbermatten in de auto te leggen vind ik wel een goede. Liggen die gewoon bij Halfords of moet je daarvoor naar de dealer?
Sorry, maar je kan gewoon terug naar de dealer met je C1 , een auto moet gewoon door de wasstraat kunnen, dit slaat nergens op, zelf met mijn Smart kan ik door de wasstraat zonder dat er water binnen komt, moet niet gekker worden.

De dag dat bij mij water binnen komt in de Up, is ook de dag dat ik bij de dealer sta om het op te laten lossen.

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Pieter » wo 14 mar 2012, 16:48

Petrolhead Tom schreef:Het is gewoon een feit dat het wat langer duurt in een kleine auto om het warm te krijgen in de winter. Het helpt wel om de voorruit goed schoon te houden van binnen. Vettigheid ontdooit langzamer dan wat vochtigheid.
Ik verwacht ook veel van de airco. Mijn C1 heeft er geen. Rubbermatten op maat heb ik gevonden bij automatten.nl, misschien ook maar doen.
Blij in m'n uppie!

Plaats reactie