Problemen met nieuwe Up

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Piedro » wo 14 mar 2012, 19:13

Jason schreef:
Pieter schreef:
up! schreef:Op het Duitse up-forum worden de eerste problemen met de Up al gemeld. Zóveel zijn er nog niet uitgeleverd, het aantal problemen valt me eigenlijk wat tegen. Hopelijk houdt Volkswagen het aantal kinderziektes onder controle...

Bevroren ramen van binnen
De C1 die ik nu rijd heeft een slecht gesloten koetswerk. Je kunt er niet mee door de wasstraat (water binnen). Ik moet met mijn mini-Citroën bij vorst ook altijd bínnen krabben en het duurt bij ochtendmist een eeuwigheid voordat de blower de voorruit vochtvrij heeft geblazen. Hoe is dat met de Up (het duurt nog zeker een week voor ik 'm kan halen bij de garage)? De tip van het motor-talk-forum om rubbermatten in de auto te leggen vind ik wel een goede. Liggen die gewoon bij Halfords of moet je daarvoor naar de dealer?
Sorry, maar je kan gewoon terug naar de dealer met je C1 , een auto moet gewoon door de wasstraat kunnen, dit slaat nergens op, zelf met mijn Smart kan ik door de wasstraat zonder dat er water binnen komt, moet niet gekker worden.

De dag dat bij mij water binnen komt in de Up, is ook de dag dat ik bij de dealer sta om het op te laten lossen.
Lekkage is een vaker voorkomend probleem bij de 107/C1/Aygo, Google er maar eens op. Slecht afsluitende raam- en deurrubbers, met als gevolg o.a. natte bekleding en matten. Hoop (en verwacht overigens) dat dat bij de Up niet voor zal komen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Jason » do 15 mar 2012, 00:02

Dat zal allemaal wel, maar dan gaan ze het maar fijn oplossen, is niet mijn probleem, je koopt toch geen auto die lek is, zoiets behoren ze op te lossen...
Nogmaals, als het mij gaat gebeuren oia, dan trek ik meteen aan de bel, vaak voorop de klacht of niet, ik betaal toch ook niet met half afgescheurde bankbiljetten ?

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Piedro » do 15 mar 2012, 00:47

Jason schreef:Dat zal allemaal wel, maar dan gaan ze het maar fijn oplossen, is niet mijn probleem, je koopt toch geen auto die lek is, zoiets behoren ze op te lossen...
Nogmaals, als het mij gaat gebeuren oia, dan trek ik meteen aan de bel, vaak voorop de klacht of niet, ik betaal toch ook niet met half afgescheurde bankbiljetten ?
Inderdaad 8-)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door dubbel-UP! » za 24 mar 2012, 16:57

centraal vergrendelingssysteem van de black-up! geeft storing :cry:
(ledje in deur knippert eventjes heel snel, staat dan voor 30 seconden continue aan, vervolgens normale interval knippering)

Dealer heeft storing uitgelezen, maar na reset komt storing terug.
Moet binnenkort terug voor storing op te zoeken en te verhelpen, waarschijnlijk geeft een sensor in de deur een foutieve/te late terugmelding.

Deuren zijn evenwel gewoon afgesloten.
Wordt vervolgt.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Ron UP » za 24 mar 2012, 17:08

Mmm.....dat lijkt op een activering van een alarm :roll:
Ik had op mn bus nl ook alarm zitten, ging ook eerst snel knipperen, daarna 30 sec continue( tijd om scherp te stellen) en daarna gewoon normaal knipperen.
Net zoals bij jou dus ;)

Ben benieuwd aan wat voor soort storing ze dan zitten te denken bij je dealer?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Vera
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 19:56

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Vera » ma 10 dec 2012, 20:01

Na 11.000 kilometer te hebben gereden met de nieuwe volkswagen up is bij ons het grootste probleem dat hij soms niet start. Hij heeft het vaker gedaan voor het koude weer. Hij probeert zichzelf dan niet te starten met het bekende geluid. Hij doet dan helemaal niks meer. Ze hebben hem uitgelezen maar kunnen uiteraard niks vinden... We hebben niets voor niets een duitse 'degelijke' auto gekocht. Ik weet niet wat ik er verder mee aan moet.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Ron UP » ma 10 dec 2012, 20:15

Ook welkom Vera!
Dit is een nieuw probleem volgens mij. Maar dit is niet jou probleem maar van je dealer !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door EdUp! » ma 10 dec 2012, 21:19

Ik vind juist dat de up vrij snel warm wordt. Het is wel zaak om de auto van onderaf te verwarmen. Wat mij wel opviel is dat er vrij veel kou bij de versnellingspook vandaan komt in het begin.

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Automaat stilgevallen!

Bericht door Corne010 » do 20 dec 2012, 14:19

Ik twijfelde of ik het moest melden want: de UP is nog bij de dealer en er is nog geen uitslag/ oplossing maar het lijkt me toch relevant om hier te melden: Ik zit al vanaf afgelopen maandag zonder UP! Wat is er voorgevallen: Ik heb een 'automaat' UP, een goede vier weken oud. Er staat nu 1740 km op de teller, tot dan toe probleemloos heerlijk gereden. Afgelopen zondag zijn we een dagje naar Groningen geweest voor museumbezoek e.d. Toen we 's avonds na goed 2 1/2/ uur snelweg rijden weer in Rotterdam aankwamen viel de UP uit het niets (niet eerst geluidssignalen zoals in het boekje staat) 'dood'. Ik had net de afslag Capelle/ Rotterdam genomen (voor diegene die hier mischien bekend zijn) en de UP viel stil precies op de drukke kruising Hoofdweg/ Capelse weg. Geen prettig punt.. Hij deed h-e-l-e-m-a-a-l niets meer!
Naar de kant geduwd, er brandden diverse oranje lampjes, (oranje, niet rood) aan de hand van het serviceboekje opgezocht welke dat waren. Eén lampje bleek "oververhitte versnellingbak" te zijn, blijkbaar de hoofdoorzaak dat de elektronica alles uitschakelde. Verder brandde nog de lampjes "Katalisator fout" (o.i.d.) en EPC.. Hoe dan ook, er was ook een startblokkering want starten deed ie niet meer.. Volgens het serviceboekje moet je bij 'versnellingsbak oververhit" domweg wachten tot het weer afgekoeld is. Wij tien minuten gewacht: niets. Twintig minuten gewacht: niets. Dertig minuten : niets, de lampjes bleven branden. Toen kwam natuurlijk de vraag: na een half uur moet het toch wel afgekoeld zijn? Hoe lang moeten we nog wachten? en hebben we het VW assistentie nummer gebeld. Toen we via gsm gebeld werden door een monteur was er inmiddels al drie kwartier verlopen. Net toen ik in gesprek was met de man ging één lampje uit: die van oververhitte versnellingsbak en wilde de UP weer starten. In overleg met de monteur voorzichtig naar huis gereden (10 minuten) en maandag de Up naar de VW dealer gebracht.

Hij is daar nog steeds want: zowel de monteurs in de werkplaats als ook de importeur (die ze gebeld hebben ) weten niet wat ze er mee aanmoeten?! Ze hebben de computer uitgelezen en inderdaad gezien dat wat ik hierboven vertelde gebeurt is maar dat zou niet MOGEN gebeuren. Het is koud buiten en na 2 /1/2 uur snelweg rijden (koude wind) kan je versnellingsbak niet oververhit zijn. Dat kan soms alleen voorkomen als je (zeer) langdurig in file gereden hebt met constant remmen en optrekken. Volgens hen en de importeur kunnen ze alleen iets doen als het nóg een keer voorkomt. Daarom zijn ze al vanaf maandag zelf met de UP aan het rijden. Zonder dat het nog een keer voorgekomen is.
Laatst gewijzigd door Corne010 op vr 21 dec 2012, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bleuharry
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 08:23
Locatie: haarlem

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door bleuharry » do 20 dec 2012, 15:29

ik denk dat het niet de bak is '
maar een of andere sensor fout

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door up! » do 20 dec 2012, 15:39

Het is vervelend, maar als de dealer niks kan ontdekken, zou ik de auto weer even terugnemen. Het kan een incident zijn geweest, zoals iets met een sensor. Gebeurt het een tweede keer, dan kun je meer eisen stellen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door oubaasje » do 20 dec 2012, 16:59

goed dat je het meldde Corne.
Ik ken het drukke kruispunt maar al te goed en het lijkt mij bijzonder vervelend als je daar stil komt te staan. Alhoewel er nog slechtere plekken te bedenken zijn.
Begin januari krijg ik ook mijn automaat (waarschijnlijk bij dezelfde dealer als waar jij bent in Capelle). Bevalt het rijden met de automaat verder goed? Je hoort van die vreemde berichten van autojournalisten over traagheid enz.
Dank voor je bericht en ik hoor graag het vervolg.
Ad

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Corne010 » do 20 dec 2012, 21:01

Hoi Ad, ik vind de UP super rijden! Ik heb zelf voor dat ik 'm kocht ook proef gereden in een automaat versie. Het is een 'semi' automaat dus geen volledige automatische versnellingsbak maar een die gewoon schakelt maar je hoeft het zelf niet handmatig te doen.. Je moet gewoon geen snelheidswonder van de UP verwachten; de versnellingsbak is afgesteld op zo zuinig mogelijk rijden dus hij houd de motor op zo laag mogelijk touren (weinig benzine verbruik) De elektronica moet af en toe een seconde even 'denken' welk verzet de juiste is en dat ervaren mensen als 'traag'. Ik ben een 'luxe' rijder ipv een snelheidsmaniak en heb er totaal geen last van. Het is nu eenmaal geen Porsche he? De UP vindt het het fijnst als je het gaspedaal met een fluwelen handschoen behandeld, dan schakelt ie gewoon fijn.. ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt..,

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door oubaasje » do 20 dec 2012, 21:11

Corne010 schreef: ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt..,
dat heb ik zeker Corne.
Ik zie nu met nog meer verlangen uit naar het moment van afleveren (naar verwachting de eerste week van het nieuwe jaar). Dan wordt mijn rode highup ingeleverd voor een donkerblauwe moveup met automaat.
Ik ben ook geen 'wilde' rijder. Tijdens de proefrit met de automaat een paar weken geleden merkte ik ook wel dat 'ie bij het overschakelen even inhoudt, maar ik vond dat niet hinderlijk.
Ad

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Corne010 » do 20 dec 2012, 21:21

Ik kom net uit een 'schakel' ford focus en vind de automaat UP een genot mag ik wel zeggen ;-)

Corne010
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 15:47

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Corne010 » vr 21 dec 2012, 20:17

De UP is terug. Boosdoener bleek inderdaad een sensor te zijn die de remwerking regelt. Een elektronisch component wat in storing ging en daardoor alle andere elektronica ook liet stilvallen. Vandaar de diverse brandende waarschuwingslampjes: "oververhitte versnellingbak" en "Katalisator fout" en "EPC" ( Electronic Power Control) Een af-fabriek foutje, de sensor is vervangen en het is daarna niet meer voorgekomen.. Een kwestie van nieuwigheid zullen we maar denken :D

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door Piedro » zo 23 dec 2012, 22:40

M'n Citigo wou vanochtend niet starten :cry:
Een aantal pogingen later begon 'ie uiteindelijk toch zeeeeeer moeizaam aan te slaan en de drie andere keren vandaag startte hij gelukkig zonder problemen, maar heb het idee dat het allemaal wat meer dan normaal 'pruttelt' en de uitlaat maakt bij het indrukken van het gaspedaal een iets zwaarder geluid. Zou het één met het ander verband kunnen houden? Ben een leek op het gebied van autotechniek, maar waar het mij aan doet denken is dat er ergens lucht of vocht in zit. Ben eergisteren wel door wat flinke plassen gereden. Of ga ik nu overal wat achter zoeken?... :?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Problemen met nieuwe Up

Bericht door TV_UP! » do 27 dec 2012, 18:33

Corne010 schreef:De UP is terug. Boosdoener bleek inderdaad een sensor te zijn die de remwerking regelt. Een elektronisch component wat in storing ging en daardoor alle andere elektronica ook liet stilvallen. Vandaar de diverse brandende waarschuwingslampjes: "oververhitte versnellingbak" en "Katalisator fout" en "EPC" ( Electronic Power Control) Een af-fabriek foutje, de sensor is vervangen en het is daarna niet meer voorgekomen.. Een kwestie van nieuwigheid zullen we maar denken :D
Goed om te horen dat het verholpen is.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie