Ik doe de up weer weg omdat .....

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Gert » zo 12 okt 2014, 19:32

Op het Duitse forum zag ik een draad met deze titel. Het lijkt me wel goed als er hier ook zo een draad is. Zeg maar tussen alle juichende draden. Voor up mag VAG drieling gelezen worden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 okt 2014, 19:55

Heey! Weer eens wat anders! Laat maar horen?

Ik dacht even dat je de loterij gewonnen had en een Ferrari gekocht had. Haha.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Gert » zo 12 okt 2014, 20:47

Nou, wait a wee moment. Mijn up is alleen nog maar besteld. De 8 dagen termijn is ruim voorbij ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door PlannedObsol » zo 12 okt 2014, 21:46

ik deze (tijdelijk) heb vervangen voor een Yeti welke na inrijden (door ondergetekende) bleef staan op de oprit om te verstoffen. Met plezier 20000 km gereden met mijn Easy-Up in ruim 12 maanden. Op een verkoopsite gezet en was in één dag verkocht (lag vast ook aan mijn realistische vraagprijs). De Yeti gaat eind november weer terug naar vorige eigenaar (familie), die heeft beloofd er dan wel in gaat rijden (Yeti rijdt overigens erg prettig, hoge zit, overrzichtelijk).

Dus in december nog maar één auto, m'n wat minder praktische Beetle cabrio. In dubio gestaan om weer een (nieuwe) Up erbij te nemen, maar uiteindelijk besloten om dit niet te doen. In mijn situatie weegt een halvering van de jaarlijkse km's per auto niet op tegen de meerkosten van het bezit van 2 auto's. Inmiddels is de Beetle ingeruild op een m.i. leuk nieuw Golfje (1.4 TSI business edition, uiteraard tornado rood, komt in november).

Ik vind dit een leuke site, veel informatie in opgedaan. Enig nadeel van een modelgerelateerde site is dat als je zelf het model niet (meer) rijdt of gaat rijden, de verbondenheid daarna vrij snel gaat afnemen. Ik wens de site en haar Up-, CitiGo- en Mii-rijdende gebruikers veel plezier en leuke topic's/discussies toe in de toekomst.

Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door @@lgra » ma 13 okt 2014, 07:17

Ik VW een beetje zat ben. Al eerdere slechte ervaringen met VAG dingen. Nu en hardnekkig geluid in de bak alsof het een draaibank van 30 jaar oud is. Hoort erbij en is technisch geen probleem is de repliek van Pon. De dealer erkent het probleem ook maar zegt ook niks te kunnen doen. Verder slechte ontwaseming en nog wat kleine zaken.VW blijkt een arrogant merk als het om garantie gaat en er gaat nog wel eens wat kapot.

De Up was onze 2e auto. Nu tot volle tevredenheid een New Mini F 56 2014. Tis natuurlijk 2 x zo duur, maar wel 10x meer kwaliteitsverschil en rijplezier.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Gert » ma 13 okt 2014, 09:18

Vochtproblemen en problemen met de versnellingsbak komen geloof ik wel wat vaker voor. Ik hoop dat VW daar wel wat van geleerd heeft en er ook wat aan gedaan heeft bij de nieuwere producties. De mijne komt in November ;) Het lijkt me in het algemeen iets gunstiger om pas een auto te kopen die al een paar jaar in productie is i.v.m. eventuele kinderziektes.

Daar heb jij natuurlijk niks aan en al heb ik wel eens reacties gezien van mensen die wel correct behandeld zijn met dergelijke problemen, bij jou hebben ze dat kennelijk niet gedaan. Ik vind de (lage) prijs van de up inderdaad wel een verzachtende omstandigheid maar of ik er nog zo over zal denken als ik in jouw situatie kom weet ik niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Xanderv » ma 13 okt 2014, 09:53

Ja voor 2x zoveel geld snap ik dat het veel beter rijdt.... Bekende verhaal van appels met peren vergelijken. Maar die is niet zo zuinig en kost ook meer in de wegenbelasting... Ook een reden voor mijn dat ik een citigo heb.... Anders reed ik nog in mijn Seat Leon.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Menaz » ma 13 okt 2014, 10:44

...omdat de crisis voorbij is en de misses een A1 wil. :+
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Groovejunk » ma 13 okt 2014, 16:50

...de UP een auto was met het oog op een hobby auto erbij. Dat is niet helemaal gelukt, dus nu maar een cupra gekocht.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 okt 2014, 18:44

Over appels en peren! Hahaha. Al snap ik de keuze voor een Cupra direct. Als het kan waarom niet?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door RobertJ » di 14 okt 2014, 01:43

@@lgra schreef: De Up was onze 2e auto. Nu tot volle tevredenheid een New Mini F 56 2014. Tis natuurlijk 2 x zo duur, maar wel 10x meer kwaliteitsverschil en rijplezier.
Ik vind de term "10x meer kwaliteitsverschil" erg vaag.(verschil tov wat?)

Maar met een b segmenter haal je inderdaad meer auto en kwaliteit, maarja, hoe meet je kwaliteit.(levensduur, gebruiksgemak, ontwaseming, geluid..... of van a naar b? Wat is de prijs//kwaliteitverhouding?

In ieder geval veel plezier met de nieuwe mini :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Tom Westendorp » di 14 okt 2014, 06:35

Mini F56 is wel geinig. Laatst twee middagen meegehad. Het motorgeluid is wel echt te ver teruggebracht. Dat mag best een tandje luider maar het rijden is wel weer prima. Persoonlijk vind ik hem te groot en heb ik liever de R50/53.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door GunSpeed » di 14 okt 2014, 13:26

Petrolhead Tom schreef:Mini F56 is wel geinig. Laatst twee middagen meegehad. Het motorgeluid is wel echt te ver teruggebracht. Dat mag best een tandje luider maar het rijden is wel weer prima. Persoonlijk vind ik hem te groot en heb ik liever de R50/53.
+1 ;)
De nieuwe is mij een brug te ver, de proporties kloppen niet meer ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Groovejunk » di 14 okt 2014, 17:40

Petrolhead Tom schreef:Over appels en peren! Hahaha. Al snap ik de keuze voor een Cupra direct. Als het kan waarom niet?
Tsja... Het kwam op mijn pad en ik kon hem niet laten staan. Anders was het een Audi TT geworden. ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Tom Westendorp » di 14 okt 2014, 18:21

Dan vind ik persoonlijk een Cupra gaver. Al is een Bone Stock eerste generatie TT op parabolen zonder verlaging best een klassiek gelijnde koets. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door RobertJ » wo 15 okt 2014, 08:50

Valt me toch wel tegen, dacht dat mensen de up zouden wegdoen voor bentleys, pheatons, a8tjes, maar nu zie ik toch allemaal inferieure keuzes... wat een schande :P

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Psycho_Mantis » wo 15 okt 2014, 11:27

Gezien met de ellende die ik met mijn up had, zal ik niet snel weer een up kopen.
Misschien dat ik eerder voor een Ford of een Kia zou gaan kijken als ik mijn up weg doe.

Overigens begint mijn koppeling steeds slechter te worden nu rond de 50.000 km, wat natuurlijk belachelijk snel is.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door up! » ma 03 nov 2014, 22:25

Heb mijn up! ingeruild op een Mercedes SL (r129). Heb genoten van mijn up!, vond 'm fantastisch, totaal zo'n 65.000 km gereden in iets meer dan 2 jaar. Vrijwel probleemloos, daar lag het niet aan.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Gert » di 04 nov 2014, 20:18

Leuk zo een wissel: van de ene klasbak naar de andere ;)
Terug kan ook heb ik gezien.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Ik doe de up weer weg omdat .....

Bericht door Xanderv » di 04 nov 2014, 22:39

Nou ik ga bij deze ook de vagling club verlaten helaas. Wegens het feit dat we veel oppassen op een kind van mijn zwager en dat we zelf ook wel eens kinderen zouden willen krijgen hebben we gekozen om de citigo in te ruilen nu we er nog redelijk wat voor terug krijgen.

Onze citigo moet plaatsmaken voor een Kia Cee'd sporty wagon 1.4 se7en 90pk uit 2010.

Ik zal de vagling zeker aanbevelen aan mensen die een goedkoop in vaste laden maar degelijke auto zoeken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie