parkeerplaats ergernissen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

parkeerplaats ergernissen

Bericht door SuperEd » wo 25 sep 2013, 14:27

Wie heeft er al een klein deukje in een van z'n deuren omdat iemand anders er een autodeur tegenaan heeft gegooid.

Met een beetje geluk komt m'n nieuwe auto (cheerup) deze of volgende week binnen.
Maar zoek nog goede oplossing tegen " autodeurschade" mensen die hun deur te pas en te onpas
maar opengooien tegen iemand anders z'n auto aan. :evil:

Waar ik over zit te denken, de chroom strip aan de. onderkant v.d. auto te (laten) verwijderen en daar een
( smalle) stootstrip te plaatsen zodat de deur lijn niet verbroken wordt.
Wel jammer van die strip natuurlijk maar beide is volgens mij ook niets.

Dit is volgens mij wel oke:

http://www.kreijnewebshop.nl/index.php? ... uct_id=696


Tsja, misschien ben ik ook wel te voorzichtig, maar ben gewoon zuinig op m'n spullen,

Groet,

Ed
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door Inge » wo 25 sep 2013, 14:31

Yep, heb al zo een deukje gehad in het linker achterscherm boven het wiel. Hier helpen stootlijsten trouwens ook niet tegen.

Ik zou zelf lekker de chroom strip laten zitten doet hetzelfde als stootstrips en die vind ik oerlelijk.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
D-SUP!
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 06:30

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door D-SUP! » wo 25 sep 2013, 14:57

Dubbel parkeren werkt ook altijd wel... Alleen wel lastig met zo'n klein wagentje...
Volkswagen Groove Up! 60pk BMT | Oryx white pearl | Panorama dak

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door GasDwerg » wo 25 sep 2013, 15:34

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door Bhuddymahn » wo 25 sep 2013, 15:42

Ik zou lekker het geld voor de strips in je zak houden, en jezelf geruststellen met het feit dat je voor 40 euro je deukje eruit kan laten halen (www.deukendag.nl).

Overigens hebben wij na 5 maanden nog geen parkeerdeukjes (afkloppen)...
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door up! » wo 25 sep 2013, 16:27

Ik heb in 15 jaar autorijden nog nooit een parkeerdeukje gehad. Als een parkeerplaats me niet aanstaat omdat ie te smal is, rijd ik even door, en altijd vind ik snel een plaats waar ik ruim kan parkeren... :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door DonkUp » wo 25 sep 2013, 18:51

Met mijn 3 deurs Up! parkeer ik sowieso niet in krappe parkeerplaatsen, want dan krijg ik zelf mn deur niet meer open :p Ik zoek dus ook altijd een ruime(re) parkeerplaats.
Ik heb na 9 maanden ook nog geen parkeerdeukjes *knock on wood*.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door Xanderv » wo 25 sep 2013, 19:40

Wat ik vaak die als er geen grotere vakken zijn, zoek ik duurdere auto's uit om naast te staan, die zijn zelf meestal ook wat voorzichtiger. Ik probeer auto's met kinderzitjes te mijden want kids gooien nog wel eens met deuren.

Ik heb nu nog geen parkeerdeukjes maar mijn Leon had er een stuk of 4. Ik denk dat er weinig tegen te doen is dan grotere vakken te zoeken
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

BeammeUP!
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 08:02

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door BeammeUP! » do 26 sep 2013, 08:27

Altijd moeilijk die parkeerplaats ergenissen.
Zo heb ik ook weleens iets meegemaakt (met mijn andere auto), had een deuk van ongeveer 10cm lang en 0,5cm diep + blauw/paars achtige kleuren in mijn zilvere achterportier en uiteraard geen briefje door de veroorzaker achtergelaten. Had me toen iets van 100 euro gekost.
Vaak geef ik ook de boodschap mee aan medeweggebruikers dat zij misschien wel de skills hebben om zich erin te wurmen, maar heeft de ander net zoveel skills om zich eruit te wurmen?
Enige wat je kunt doen is zoeken naar een parkeervak waarbij je een goed gevoel hebt.

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door SuperEd » do 26 sep 2013, 09:12

Ik herken me in alle reacties, ik zoek zelf ook altijd een ruime parkeerplaats en zet hem daar neer etc.etc..

Wat ik nog altijd een vreemd fenomeen vindt is dat als je bijv. een groot gedeelte van een
parkeerplaats vindt wat leeg is en je je auto er neer zet, dat je bij terugkomst
ziet dat er iemand z,n auto er precies naast heeft gezet, en soms zo dicht op je
eigen auto dat je er nauwelijks meer in komt.

Wat dachten jullie dan van parkeergarages, soms ontkom je er niet aan......

Trouwens: wat betreft originele stoot strips chroom VW deze zijn niet dik genoeg om
een deur tegen te houden !!
ik heb dit gisteren bij de VW dealer getest.

Maar goed, ik denk er nog ff over na.

Vriendelijke groet aan jullie allemaal 8-)
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door Inge » do 26 sep 2013, 10:30

Dat is jammer van de chroom strips. Dan als je er stootstrips opzet ze in kleur van de auto nemen - valt het tenminste niet zo op.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: parkeerplaats ergernissen

Bericht door Toine » za 28 sep 2013, 07:19

Wat Inge ook al gemeld had: een stootstrip zit maar op een plek, bijv. de buurman kan een suf hebben en dan zit ie weer te laag zeg maar, ik zou het niet doen en gewoon even verder zoeken tot je een iets ruimere parkeerplek hebt gevonden en vertrouw je het niet maak je foto's van je buren en heb je het kenteken.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Plaats reactie