Audi-versie van de Up!/Mii/Citigo ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Import Rus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:40

Audi-versie van de Up!/Mii/Citigo ?

Bericht door Import Rus » vr 05 jul 2013, 21:46

In 2009 kwam Audi met het nieuws naar buiten dat zij op basis van de VW NSF (Up!, Citigo en Mii) een eigen variant wouden uitbrengen te weten de E1. Echter werd het daarna stil. Heel erg stil en kan ik verder ook zeer weinig informatie op het internet alsmede op diverse forum vinden (misschien zoek ik verkeert).

Is er iemand hier op het forum die meer informatie heeft over dit model (alle informatie omtrent uitvoeringen, kleuren, prijs en met name verwachte verkoop datum is meer dan welkom).

Hartelijk bedankt!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Xanderv » vr 05 jul 2013, 23:11

Haha de Audi variant mag je gelijk een paar duizend euro bij optellen en je hebt hetzelfde ;)

Zijn mooie auto's hoor begrijp me niet verkeerd maar ik kocht (3 jaar geleden) mijn Seat Leon 4 deurs voor 3 duizend euro ( 2e hands ) minder en 1 jaar jonger en je rijdt (bijna) exact hetzelfde.

Ik heb persoonlijk dus niks met ( middenklasse ) Audi aangezien ik persoonlijk vind dat je meer betaalt voor een merk ;)

Maar misschien zijn er wel Audi fans hier
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Import Rus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:40

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Import Rus » vr 05 jul 2013, 23:38

Hoi Xanderv,

De Audi E1 zal in dezelfde fabriek te Bratislava gebouwd worden als de overige NSF auto's. Het enige verschil zou zijn dat Audi er (net zoals iedere ander merk) er een andere neus en kont op plakt. Op een Engelse website zag ik prijzen voorbijkomen vanaf 10.000 GBP. Ook heb ik ergens gelezen dat het de bedoeling was om op de Audi variant meer luxe opties te selecteren (uiteraard tegen extra kosten)...

Met name de neus van deze auto spreekt mij erg aan en vindt ik vele malen mooier als de rest (begrijp me niet verkeerd, de overigen zijn ook niet lelijk)...

Afbeelding

Helaas is het erg stil rond de komst van deze auto en vraag ik mij eigenlijk wel af of hij nog wel komt en zo ja, wanneer?


EDIIT: foto gewijzigd naar kleinere foto

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Xanderv » za 06 jul 2013, 07:26

Haha die neus moet wel wennen, lijkt wel een beetje op een bulldog :)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Up&Go » za 06 jul 2013, 08:39

Interessant :-)

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door rjw » za 06 jul 2013, 08:47

Misschien komt er ook een Audio RS1 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Patrick-Brand » za 06 jul 2013, 15:46

Heel stoer! En meer opties zou sowieso gaaf zijn.
Eindelijk dubbele raambediening en kofferbakverlichting! ;) Wat een luxe 8-)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Autheo » za 06 jul 2013, 16:32

Import Rus schreef:In 2009 kwam Audi met het nieuws naar buiten dat zij op basis van de VW NSF (Up!, Citigo en Mii) een eigen variant wouden uitbrengen te weten de E1. Echter werd het daarna stil. Heel erg stil en kan ik verder ook zeer weinig informatie op het internet alsmede op diverse forum vinden (misschien zoek ik verkeert).

Is er iemand hier op het forum die meer informatie heeft over dit model (alle informatie omtrent uitvoeringen, kleuren, prijs en met name verwachte verkoop datum is meer dan welkom).

Hartelijk bedankt!
Ik kwam de volgende link tegen op internet, waarin e.e.a. over de E1 staat:

http://www.automobilemag.com/green/news ... amily_nsf/

:idea: Zo ontdekte ik ook dat NSF staat voor New Small Family platform, weer wat geleerd.

Gebruikersavatar
Import Rus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:40

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Import Rus » zo 07 jul 2013, 03:35

@Xanderv

Die neus met die grote gril was het eerste wat mij aantrok aan deze auto. Als je nou de foto van hierboven in gedachte houd, maar dan in het zwart met andere velgen er onder, iets donkere raamtint dan heb je naar mijn mening een prachtige stadsauto (maar smaken verschillen). Qua interieur kan ik er nog niets over zeggen, want daar heb ik nog helemaal niets over kunnen vinden op het internet.

@RJW
Audi was van plan om 5 verschillende modellen in de E catagorie uit te brengen met een breed scala aan Diesel, Benzine en Electra motoren... Ik durf je niet te zeggen of er een variant op jouw type bij zou zitten ;-)

@Patrcik-Brand
Naar mijn informatie zou de auto idd met luxes kunnen worden aangekleed die bij de overige types van de NSF niet zou kunnen. Dus een beetje extra luxe in dit kleine bakje zou zeker in mijn ogen geen kwaad kunnen.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door JuP ! » zo 07 jul 2013, 08:48

Zou zo'n wat luxere NSF van Audi niet intern gaan strijden met de A1?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door DonkUp » zo 07 jul 2013, 11:12

De A1 is het (trouwens iets grotere) broertje van de Polo.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Patrick-Brand » zo 07 jul 2013, 11:15

JuP ! schreef:Zou zo'n wat luxere NSF van Audi niet intern gaan strijden met de A1?
Met interne concurrentie heeft nagenoeg ieder merk te maken. Denk niet dat dat direct een bezwaar is.
Ze moeten alleen goed nadenken over hun positionering. Je wilt als Audi-rijder tenslotte niet geassocieerd worden met Up'ers ;) Dus, de prijs zal wel heel hoog liggen. A la Audi.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Pop Up! » zo 07 jul 2013, 18:10

Dus dit is gewoon een gossip wat niet gaat gebeuren de komende tijd....
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door @@lgra » ma 08 jul 2013, 19:23

De E1 heeft iig het zelfde grote bek uiterlijk als de andere Audi,s. Das wel jammer. Als variant op de Up had ik zo,n nice modelletjecwel zien zitten met nog meer luxe als devhighben graag ook ietsje van 100 pk-tjes erin. De A1 is nu qua model al ernstig verouderd als je naar bv de Mini kijkt.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Import Rus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:40

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Import Rus » di 09 jul 2013, 02:06

Ook daar is een "Artist Impression" van gemaakt

Afbeelding

Persoonlijk vindt ik hem met de bekende Audi grill stukken mooier dan zonder. Echter is er tot op heden nog steeds geen informatie bekend (ook niet bij de locale dealers) en ben ik bang dat ik maar eens moet gaan kijken voor een Skoda Citigo welke we dan de komende 3 jaar zullen gaan gebruiken...

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Patrick-Brand » di 09 jul 2013, 08:28

Import Rus schreef:Ook daar is een "Artist Impression" van gemaakt

Afbeelding

Persoonlijk vindt ik hem met de bekende Audi grill stukken mooier dan zonder. Echter is er tot op heden nog steeds geen informatie bekend (ook niet bij de locale dealers) en ben ik bang dat ik maar eens moet gaan kijken voor een Skoda Citigo welke we dan de komende 3 jaar zullen gaan gebruiken...
Ik vind deze concept foto wel erg zwaar tegenvallen. Dan blijf ik wel in m'n Up zitten haha!
Lijkt veelte erg op de A2. Was ook al zo'n gedrocht.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door GuidoUp » di 09 jul 2013, 12:28

Patrick-Brand schreef:
Import Rus schreef:Ook daar is een "Artist Impression" van gemaakt

Afbeelding

Persoonlijk vindt ik hem met de bekende Audi grill stukken mooier dan zonder. Echter is er tot op heden nog steeds geen informatie bekend (ook niet bij de locale dealers) en ben ik bang dat ik maar eens moet gaan kijken voor een Skoda Citigo welke we dan de komende 3 jaar zullen gaan gebruiken...
Ik vind deze concept foto wel erg zwaar tegenvallen. Dan blijf ik wel in m'n Up zitten haha!
Lijkt veelte erg op de A2. Was ook al zo'n gedrocht.
+1

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Import Rus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:40

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door Import Rus » ma 05 aug 2013, 05:04

Helaas voor mij nog geen nieuws bekend over de Audi E1, echter heeft BMW inmiddels wel een "uit de kluiten gewassen" model gepresenteerd die wel enigzins wat weg heeft van de NSF...

http://www.fastcodesign.com/1673163/bmw ... d-macbooks


Zucht... dan toch maar eens voor een Citigo kijken...

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door @@lgra » ma 12 aug 2013, 19:29

Import Rus schreef:Helaas voor mij nog geen nieuws bekend over de Audi E1, echter heeft BMW inmiddels wel een "uit de kluiten gewassen" model gepresenteerd die wel enigzins wat weg heeft van de NSF...

http://www.fastcodesign.com/1673163/bmw ... d-macbooks


Zucht... dan toch maar eens voor een Citigo kijken...

Zucht??? Wauw ;) , wat een vreselijk fris en mooi ding. :P :P Enige nadeel is de beperkte actiradius, maar van zo'n design wordt ik echt blij !!!!(en hij kost bijna 34000 euro....)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Audi E1 informatie gezocht

Bericht door GasDwerg » wo 14 aug 2013, 15:34

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie