We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Roelio » ma 24 sep 2012, 15:30

Voor iedereen die het leuk vindt om te kijken wat voor slimme dingen de UP! allemaal heeft. Graag aanvullen als je er meer weet !

- Bij intrappen van de rem werkt het gaspedaal niet (hoop dat dit bij de GT wel uitstaat haha)
- Bij stationair draaien van de motor is het niet mogelijk boven de 4000 toeren te gaan
- Als je alleen de achterklep openmaakt met remote en hem dan dicht doet is hij gelijk op slot
- De automatische stop/start werk alleen als je boven 50 km per uur bent geweest
- De automatische start gaat vanzelf als je in de stop stand staat wanneer langer dan een x aantal minuten wacht
- Als je naar de max troeren gaat hoor je hem niet klapperen maar dempt hij je gas.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Marantz » ma 24 sep 2012, 18:29

- Als ik snel van links naar rechts stuur tijdens rijden word mijn vrouw misselijk en is ze voorlopig even stil.......

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 sep 2012, 19:54

Roelio schreef:Voor iedereen die het leuk vindt om te kijken wat voor slimme dingen de UP! allemaal heeft. Graag aanvullen als je er meer weet !

- Bij intrappen van de rem werkt het gaspedaal niet (hoop dat dit bij de GT wel uitstaat haha)
Dealbreaker! Hoe ga je nou ooit heel and toe terugschakelen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Roelio » di 25 sep 2012, 11:24

Haha Tom mooi he ! Maar viel me gewoon op denk dat het door het emergency systeem komt.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Roelio » di 25 sep 2012, 11:25

CBdicX schreef:- Als ik snel van links naar rechts stuur tijdens rijden word mijn vrouw misselijk en is ze voorlopig even stil.......
Weet je wat mijn vrouwtje zegt dat ik in de UP! meer scheur en race dan in mijn Peugeot 206 GTI deed muahahhahaha.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door Martin33 » di 25 sep 2012, 15:49

Roelio schreef:
CBdicX schreef:- Als ik snel van links naar rechts stuur tijdens rijden word mijn vrouw misselijk en is ze voorlopig even stil.......
Weet je wat mijn vrouwtje zegt dat ik in de UP! meer scheur en race dan in mijn Peugeot 206 GTI deed muahahhahaha.
dat komt door het "kart"" gevoel je zit heel laag bij de weg en dan lijkt het hard ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: We hebben een slim autootje... Smart UP!

Bericht door NoTVR » di 25 sep 2012, 16:07

Bij rem gebruiken werkt het gas van een Golf GTI ook niet meer, dus veiligheid en marketing hebben gewonnen.


Als de motor met start/stop is afgeslagen, en je rijdt in vrij heuvel af, dan start de motor vanzelf zodra je ca, 5km/uur rijdt.
Als je de motor uitschakelt (in vrij of koppeling in) terwijl je nog rijdt blijven stuurbekrachtiging en verlichting werken tot je bijna stilstaat. Dan schakelen ze uit.
Omdat de up zo licht rijdt doe ik dit als ik de parkeerplaats op de zaak oprijdt. De laatste 100 meter zonder motor om tot rust te komen...

Plaats reactie