VW UP kopen, aantal vragen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
DB-123
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 15:31

VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door DB-123 » di 08 dec 2020, 15:43

Beste forumleden,

Ik zit al een aantal weken te kijken voor een passende auto die ik deze maand moet gaan aanschaffen ivm werk. Mijn interesses gaan wel naar een Volkswagen UP maar ik heb hier nog wel een vraagje over. Mijn budget is max €5500,- en het liefst eentje met max 150.000 op de teller. Nu lees ik nogal wat over het bekende vochtprobleem in de auto en aangezien de tijd van het jaar, zal ik dit gelijk moeten merken. Is er iemand bekend met welk bouwjaar ik deze vochtproblemen ga krijgen of is dit ook nog onzeker? Ben blij als iemand hier antwoord op kan geven :)

Groetjes

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » zo 03 jan 2021, 14:02

DB-123 schreef:
di 08 dec 2020, 15:43
Beste forumleden,

Ik zit al een aantal weken te kijken voor een passende auto die ik deze maand moet gaan aanschaffen ivm werk. Mijn interesses gaan wel naar een Volkswagen UP maar ik heb hier nog wel een vraagje over. Mijn budget is max €5500,- en het liefst eentje met max 150.000 op de teller. Nu lees ik nogal wat over het bekende vochtprobleem in de auto en aangezien de tijd van het jaar, zal ik dit gelijk moeten merken. Is er iemand bekend met welk bouwjaar ik deze vochtproblemen ga krijgen of is dit ook nog onzeker? Ben blij als iemand hier antwoord op kan geven :)

Groetjes
Ben in het bezit van een Citigo, maar vochtproblemen zijn mij volledig onbekend.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Autheo » zo 03 jan 2021, 17:00

DB-123 schreef:
di 08 dec 2020, 15:43
Beste forumleden,

Ik zit al een aantal weken te kijken voor een passende auto die ik deze maand moet gaan aanschaffen ivm werk. Mijn interesses gaan wel naar een Volkswagen UP maar ik heb hier nog wel een vraagje over. Mijn budget is max €5500,- en het liefst eentje met max 150.000 op de teller. Nu lees ik nogal wat over het bekende vochtprobleem in de auto en aangezien de tijd van het jaar, zal ik dit gelijk moeten merken. Is er iemand bekend met welk bouwjaar ik deze vochtproblemen ga krijgen of is dit ook nog onzeker? Ben blij als iemand hier antwoord op kan geven :)

Groetjes
Als je op dit forum het topic over het vochtprobleem bekijkt, zie je dat dit vooral de up!-jes van vóór 2013 betreft. Het voornaamste probleem zou een afvoer zijn geweest, die af fabriek verkeerd om geplaatst kon worden. Er is eind 2012 een modificatie uitgevoerd, waardoor dat schijnt opgelost te zijn. Verdere vochtproblemen zijn min of meer sporadisch.
Zelf rijd ik sinds 2013 een Mii (sinds 2016 m'n tweede), en met beide nooit vochtproblemen gehad. Je zou je zoektocht dus kunnen uitbreiden naar de Mii of Citigo, daar hoor je veel minder over vochtproblemen (waarschijnlijk ook omdat er minder van rondrijden dan van up!-jes). Bovendien is een Mii of Citigo minder 'diefstalgevoelig', en zeker de Mii is de mooiste van de drie ;)

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » vr 08 jan 2021, 17:12

@ Autheo:
Wie de mooiste van de drie is, daar kun je over van mening verschillen.

Volgens autojournalisten doet de Up meer voorkomen dan hij in werkelijkheid is. Heeft de Citigo door de grill een betere look en uitstraling en heeft de Mii een nietszeggend voorkomen.

Let op: dit zijn niet mijn woorden, so, dont shoot the messenger. 8-)

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Caddykaatje » vr 08 jan 2021, 18:54

Vocht probleem kan ook van de recirculatie klep komen. Dat probleem hadden wij met onze oude Up uit 2015.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Autheo » vr 08 jan 2021, 23:30

Blackciti schreef:
vr 08 jan 2021, 17:12
@ Autheo:
Wie de mooiste van de drie is, daar kun je over van mening verschillen.
Meen je dat echt? ;)

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » wo 13 jan 2021, 15:50

Autheo schreef:
vr 08 jan 2021, 23:30
Blackciti schreef:
vr 08 jan 2021, 17:12
@ Autheo:
Wie de mooiste van de drie is, daar kun je over van mening verschillen.
Meen je dat echt? ;)
Ja, natuurlijk, anders had ik dat niet geschreven.
Maar daarmee heb ik niet gezegd welke ik de mooiste vind. 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Up!grade TSI » wo 13 jan 2021, 16:08

Blackciti schreef:
wo 13 jan 2021, 15:50
Autheo schreef:
vr 08 jan 2021, 23:30
Blackciti schreef:
vr 08 jan 2021, 17:12
@ Autheo:
Wie de mooiste van de drie is, daar kun je over van mening verschillen.
Meen je dat echt? ;)
Ja, natuurlijk, anders had ik dat niet geschreven.
Maar daarmee heb ik niet gezegd welke ik de mooiste vind. 8-)
De Engelsen hebben een mooi gezegde, beauty is in the eye of the beholder ;)
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Autheo » wo 13 jan 2021, 18:03

Blackciti schreef:
wo 13 jan 2021, 15:50
Autheo schreef:
vr 08 jan 2021, 23:30
Blackciti schreef:
vr 08 jan 2021, 17:12
@ Autheo:
Wie de mooiste van de drie is, daar kun je over van mening verschillen.
Meen je dat echt? ;)
Ja, natuurlijk, anders had ik dat niet geschreven.
Maar daarmee heb ik niet gezegd welke ik de mooiste vind. 8-)
Leuk dat je er zo serieus op in gaat. En goed te zien dat je me (nog?) niet afvalt, al vermoed ik dat je wat kleur betreft er anders over denkt ;)

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » do 14 jan 2021, 15:50

Autheo schreef:
wo 13 jan 2021, 18:03
Blackciti schreef:
wo 13 jan 2021, 15:50
Autheo schreef:
vr 08 jan 2021, 23:30

Meen je dat echt? ;)
Ja, natuurlijk, anders had ik dat niet geschreven.
Maar daarmee heb ik niet gezegd welke ik de mooiste vind. 8-)
Leuk dat je er zo serieus op in gaat. En goed te zien dat je me (nog?) niet afvalt, al vermoed ik dat je wat kleur betreft er anders over denkt ;)
Leuk dat ik er zo serieus op inga? Doe jij toch ook? Het blijkt toch een gevoelig puntje te zijn voor jou.
Maar afgezien daarvan: vind jij dat ik je afval als ik je nu vertel dat ik een zwarte Citigo heb omdat ik die de mooiste vind van de drieling?
Gisteren toevallig een splinternieuwe zwarte elektrische Citigo gezien. Werkelijk een juweeltje om te zien. Vind ik! ;) 8-)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Autheo » do 14 jan 2021, 23:02

Blackciti schreef:
do 14 jan 2021, 15:50
Autheo schreef:
wo 13 jan 2021, 18:03
Blackciti schreef:
wo 13 jan 2021, 15:50

Ja, natuurlijk, anders had ik dat niet geschreven.
Maar daarmee heb ik niet gezegd welke ik de mooiste vind. 8-)
Leuk dat je er zo serieus op in gaat. En goed te zien dat je me (nog?) niet afvalt, al vermoed ik dat je wat kleur betreft er anders over denkt ;)
Leuk dat ik er zo serieus op inga? Doe jij toch ook? Het blijkt toch een gevoelig puntje te zijn voor jou.
Maar afgezien daarvan: vind jij dat ik je afval als ik je nu vertel dat ik een zwarte Citigo heb omdat ik die de mooiste vind van de drieling?
Gisteren toevallig een splinternieuwe zwarte elektrische Citigo gezien. Werkelijk een juweeltje om te zien. Vind ik! ;) 8-)
Ja inderdaad, ik ga er ook heel serieus op in. Daarom zet ik die ;) er ook bij, om dat te onderstrepen. En natuurlijk is het een supergevoelig puntje voor mij als je mijn Mii niet de allermooiste auto van het hele forum vindt :( . Het snijdt me door m'n ziel nu je zegt dat jij een zwarte Citigo de mooiste van de drieling vindt, dat had ik toch echt helemaal niet van jouw verwacht. :lol:

Misschien dan toch maar ter geruststelling: het leuke van dit forum vind ik om heerlijk mee te genieten met ieders prachtige Vagling, de ene nog mooier dan de andere. Of het nu een zwarte Citigo, een grijze up! of een witte Mii is. Nee hoor, je valt me pas af als je vindt dat de Vagling een soort onooglijke brommobiel is ;). (ja, daar was die serieuze ;) weer).

Maar alle gekheid op een stokje, de topicstarter had wat vragen over het kopen van een up!. En dat triggerde mij om door te laten schemeren dat niet alleen de up! een goede keuze zou zijn, maar dat ook de Mii een mooie kandidaat kan zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd of de topicstarter een beetje geholpen is met de voor hem relevante informatie.

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » do 21 jan 2021, 15:43

@ Autheo :
De topic starter heeft vol op de mogelijkheid gehad, maar nog niet laten weten of hij/zij, voldoende informatie heeft kunnen verzamelen uit onze welgemeende reacties. ;)

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: VW UP kopen, aantal vragen

Bericht door Blackciti » do 21 jan 2021, 15:44

Blackciti schreef:
do 21 jan 2021, 15:43
@ Autheo :
De topic starter heeft vol op de mogelijkheid gehad, maar nog niet laten weten of, hij/zij, voldoende informatie heeft kunnen verzamelen uit onze welgemeende reacties. ;)

Plaats reactie