Ut Seat Miitje

Laat hier je nieuwe trots zien.
Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » wo 03 mar 2021, 20:09

Na het voorstel rondje dacht ik eens om hier een topic te openen van het miitje

Ik ben dus in het bezit gekomen van een candy white miitje 60PK automaat, 5 deurs uit 2013 met bij aankoop net 61 duizend km (pas ingereden dus ;) ).
Het betreft een sport uitvoering met, cruise control, airco, verwarmbare spiegels en een Panoramadakje.

Ik heb verschillende dingen op het lijstje staan:
  • Vagtechniek de motor naar 75pk laten zetten, maar eerst een tijdje met 60pk rondrijden (geen prioriteit).
  • Bluetooth functionaliteit implementeren, ik zat te denken om een Garmin aan te schaffen voor dit. (al gelukt mede dankzij @Caddykaatje)
  • Led dagrijlichten
  • Andere dimlichten
Voor de rest wil ik niet teveel doen aan de auto en lekker zo standaard mogelijk houden.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » wo 03 mar 2021, 21:20

En de eerste update:
Ik vond de standaard H4 dimlicht lampjes een beetje tegenvallen, dus heb ik na wat zoeken hier en op het internet de keus gemaakt om de osram nightbreaker laser te bestellen. Jahoor, echt een verbetering merkbaar tijdens het rijden in het donker en ook als je het grootlicht aan hebt. Het grappige is wel dat volgens de spec sheets de osrams eigenlijk net zoveel (met een marge ongeveer 1000 lumen en 1650 voor grootlicht) lumen zouden moeten produceren, toch merk ik zeker een verbetering in tijdens het rijden.

Op de volgende foto's is te zien wat te verschillen zijn met de standaard H4 lamp en de osram nightbreaker laser:

Dimlicht, links de Osram nightbreaker laser en rechts het standaard H4 lampje:
Afbeelding

Grootlicht, links de Osram nightbreaker laser en rechts het standaard H4 lampje:
Afbeelding

Koplamp met standaard H4 lamp:
Afbeelding

Koplamp met de Osram nightbreaker laser:
Afbeelding

Zoals te zien is het licht ook gelijk een stuk witter, oogt voor mij ook gelijk wat strakker. Dus mensen die nog twijfelen doe je voordeel met deze foto's.

Volgende stap is ook om drl ledjes te monteren, de zoektocht is erg lastig in Nederland. Veel spul dat te koop staat bij sommige sites komt rechtstreeks uit China maar wordt wel een heel stuk meer voor gevraagd. Ik heb in de tussentijd al eens osram drl gekocht maar die vielen erg tegen en heb ik maar terug gestuurd. Het belangrijkste is wel dat de DRL ledjes dimmen op parkeerstand en bij dimlicht, ik houd jullie op de hoogte als ik ze gemonteerd heb en laat mijn bevindingen weten met foto's!

Ps: zijn er meer mensen met foto upload problemen? elke keer als ik de fotos via het forum software upload dan gaat er iets mis en zijn alle foto's na het plaatsen van de bericht weg behalve 1.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 11 mar 2021, 13:47

Jahoor een nieuwe update:
De ledjes zijn binnen gekomen en ben positief verast! De ledjes dimmen bij parkeerlicht en dimlicht stand en gaan niet uit zoals je hier wel eens leest.
Als eerst de lampjes in verpakking:
Afbeelding

Hier de halogeen drl in actie:
Afbeelding

En hier de Led drl in actie:
Afbeelding

De Halogeen en led tegen elkaar:
Afbeelding

Drl led in een donkerdere omgeving:
Afbeelding

Led drl icm de dimlicht:
Afbeelding

Al met al ben ik er zeker tevreden mee dat ze goed out of de box plug en play zijn of ze echt helderder zijn durf ik niet te zeggen, het staat wel wat leuker persoonlijk. Ik heb er zelf €7,70 voor betaald en daar kan je denk ik geen buil aan vangen, voor mensen die dezelfde willen bestellen hier is de link: https://nl.aliexpress.com/item/32279780 ... 4c4dWKunDX en kies dan wel voor 7443 Srck (w21-5w). De Srck is het model die het mogelijk maakt dat de lichten dimmen en niet uitgaan tijden dimlicht/parkeerlicht, je kunt hem als het goed is ook gewoon voor de up/citigo gebruiken.

Gebruikersavatar
BlackEdition
Vagling liefhebber
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 17:52
Locatie: Hoogezand

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door BlackEdition » vr 12 mar 2021, 16:49

netjes :thumbup:
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) -- πŸ’ͺ🏻

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 08 apr 2021, 13:22

Tnx @BlackEdition

Van de week had ik Osram diadem chrome knipperlichten besteld en getest als kleine upgrade.

Hier 2 foto's:
Origineel:
Afbeelding
Osram Diadem:
Afbeelding

Helaas vond ik het zelf best tegenvallen, had dit topic al gezien met foto: "https://www.vwupforum.nl/viewtopic.phpf ... me#p104422 en vond ze toen wel nice. Bij mij vind ik ik ze niet in het geheel vind passen en ze teveel naar opvallen en eigenlijk niet echt mooi.
Wat vinden jullie er van?

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Caddykaatje » do 08 apr 2021, 14:22

Langero schreef: ↑
do 08 apr 2021, 13:22
Tnx @BlackEdition

Van de week had ik Osram diadem chrome knipperlichten besteld en getest als kleine upgrade.

Hier 2 foto's:
Origineel:
Afbeelding
Osram Diadem:
Afbeelding

Helaas vond ik het zelf best tegenvallen, had dit topic al gezien met foto: "https://www.vwupforum.nl/viewtopic.phpf ... me#p104422 en vond ze toen wel nice. Bij mij vind ik ik ze niet in het geheel vind passen en ze teveel naar opvallen en eigenlijk niet echt mooi.
Wat vinden jullie er van?
Inderdaad niet zo mooi staan bij jou auto. Wel mooier dan dat oranje maar niet de WOW factor.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
BlackEdition
Vagling liefhebber
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 17:52
Locatie: Hoogezand

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door BlackEdition » do 08 apr 2021, 16:53

Gaaf😎
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) -- πŸ’ͺ🏻

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 08 apr 2021, 19:48

Caddykaatje schreef: ↑
do 08 apr 2021, 14:22
Langero schreef: ↑
do 08 apr 2021, 13:22
Tnx @BlackEdition

Van de week had ik Osram diadem chrome knipperlichten besteld en getest als kleine upgrade.

Hier 2 foto's:
Origineel:
Afbeelding
Osram Diadem:
Afbeelding

Helaas vond ik het zelf best tegenvallen, had dit topic al gezien met foto: "https://www.vwupforum.nl/viewtopic.phpf ... me#p104422 en vond ze toen wel nice. Bij mij vind ik ik ze niet in het geheel vind passen en ze teveel naar opvallen en eigenlijk niet echt mooi.
Wat vinden jullie er van?
Inderdaad niet zo mooi staan bij jou auto. Wel mooier dan dat oranje maar niet de WOW factor.
Ik heb precies ook dat gevoel, Ik had het dus op een up gezien en daar vond ik het wel oke. Maar bij mijn auto, nah net alsof er 2 pukkels erbij zijn gekomen. Persoonlijk denk ik aan terug sturen, heb ze er ook uitgehaald.
Ik zat ook te kijken misschien een led variant, heb jij of iemand anders nog suggesties? Iemand ervaring met de phillips (silvervision) variant, is deze minder blauw achtig dan de osram?

Edit:
http://seatmiiforum.nl/viewtopic.php?f= ... 5f6387cf1b
Hier de philips variant gevonden en hij lijkt minder blauwig in eerste instantie:
Before:
Afbeelding
After:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Langero op do 08 apr 2021, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 08 apr 2021, 19:48

BlackEdition schreef: ↑
do 08 apr 2021, 16:53
Gaaf😎
Jij vindt hem wel mooi?

Gebruikersavatar
BlackEdition
Vagling liefhebber
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 17:52
Locatie: Hoogezand

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door BlackEdition » vr 09 apr 2021, 05:29

Langero schreef: ↑
do 08 apr 2021, 19:48
BlackEdition schreef: ↑
do 08 apr 2021, 16:53
Gaaf😎
Jij vindt hem wel mooi?
Ja, verkopen?
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) -- πŸ’ͺ🏻

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 11 jun 2021, 11:23

BlackEdition schreef: ↑
vr 09 apr 2021, 05:29
Langero schreef: ↑
do 08 apr 2021, 19:48
BlackEdition schreef: ↑
do 08 apr 2021, 16:53
Gaaf😎
Jij vindt hem wel mooi?
Ja, verkopen?
Sorry voor de late reactie, maar als je wilt wil ik ze best verkopen. Heb ze 1 keer gebruikt om te testen.

Gebruikersavatar
BlackEdition
Vagling liefhebber
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 17:52
Locatie: Hoogezand

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door BlackEdition » vr 11 jun 2021, 21:26

Langero schreef: ↑
vr 11 jun 2021, 11:23
BlackEdition schreef: ↑
vr 09 apr 2021, 05:29
Langero schreef: ↑
do 08 apr 2021, 19:48


Jij vindt hem wel mooi?
Ja, verkopen?
Sorry voor de late reactie, maar als je wilt wil ik ze best verkopen. Heb ze 1 keer gebruikt om te testen.
Je heb pb
BlackEdition - high up! - schroefset - face lift achterlichten - armsteun - leren stuur - LED dagrijverlichting/stadslicht - LED kentekenverlichting - 75pk - Touareg 17 inch. (zomer) -- πŸ’ͺ🏻

AdnanB
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 19:33

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door AdnanB » ma 13 sep 2021, 22:18

Langero schreef: ↑
do 11 mar 2021, 13:47
Jahoor een nieuwe update:
De ledjes zijn binnen gekomen en ben positief verast! De ledjes dimmen bij parkeerlicht en dimlicht stand en gaan niet uit zoals je hier wel eens leest.
Als eerst de lampjes in verpakking:
Afbeelding

Hier de halogeen drl in actie:
Afbeelding

En hier de Led drl in actie:
Afbeelding

De Halogeen en led tegen elkaar:
Afbeelding

Drl led in een donkerdere omgeving:
Afbeelding

Led drl icm de dimlicht:
Afbeelding

Al met al ben ik er zeker tevreden mee dat ze goed out of de box plug en play zijn of ze echt helderder zijn durf ik niet te zeggen, het staat wel wat leuker persoonlijk. Ik heb er zelf €7,70 voor betaald en daar kan je denk ik geen buil aan vangen, voor mensen die dezelfde willen bestellen hier is de link: https://nl.aliexpress.com/item/32279780 ... 4c4dWKunDX en kies dan wel voor 7443 Srck (w21-5w). De Srck is het model die het mogelijk maakt dat de lichten dimmen en niet uitgaan tijden dimlicht/parkeerlicht, je kunt hem als het goed is ook gewoon voor de up/citigo gebruiken.

Is dit de t20 of t15?

AdnanB
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 19:33

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door AdnanB » ma 13 sep 2021, 22:21

Welke h4 Osram nightbreaker laser is dit? 😬 ik zie op google veel soorten namelijk

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 01 okt 2021, 12:17

Wat? led dagrijlicht? Staat echt letterlijk in de tekst welke ;)

https://nl.aliexpress.com/item/32279780476.html en dan de 7443 Srck (w21-5w). Als je op de link had geklikt had je gezien dat het inderdaad T20 :) .

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 01 okt 2021, 12:22


AdnanB
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 19:33

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door AdnanB » wo 06 okt 2021, 11:41

Even de quote verwijderd.

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » wo 17 aug 2022, 08:11

Heel lang niks geschreven, maar Still going strong met het Miitje, nog geen problemen behalve de remmen die erg beginnen te schokken (zitten er maar anderhalf jaar op). Dus die gaan we vervangen voor betere remmen samen met de garage.

Voor de rest ga ik denk ik deze of aankomende maand naar vag techniek voor de 75pk update, tijdens corona was ik een stuk minder op de weg. Nu ik weer vaker op de weg zit begon de twijfel weer toe te slaan (kriebelde al heel lang), mis soms toch net dat klein beetje pit.
Misschien ook wat mods, maar dat weet ik niet. Ga navragen wat ze kunnen doen en wat de kosten zijn.

Voor de rest niet veel aangepast aan de mii omdat ik deze graag zo veel mogelijk origineel wil houden. Wel denk ik soms aan led dimlichten, had zelf deze gevonden: OSRAM LEDriving HL https://amzn.eu/d/a9nioBJ
Iemand ervaring mee? Zelf lees ik veel dat led het licht niet super veel verschil maakt behalve grootlicht als ik dit forum mag geloven https://www.motor-talk.de/forum/legale- ... 88674.html

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Tom Westendorp » wo 17 aug 2022, 10:41

Even wat onnodige quotes verwijderd om dit topic enigszins leesbaar te houden. Foto posts 5 keer quoten op één pagina maakt het echt niet door te komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 02 sep 2022, 09:13

Vorige week de bestelling binnen gekregen van de Phillips Ultinon 6000 pro Led H4 lampen, waarom deze besteld? doodeenvoudige reden ze zijn speciaal gecertificeerd in Duitsland en Oostenrijk waarmee ze daar officieel gebruikt mogen worden voor de vw up, seat mii en skoda citigo op de weg (road legal). Met de gedachte durf ik het wel aan :D . Side info: Ze hebben officieel 2 jaar garantie, maar met online registreren kan je dit verlengen naar 3 jaar.

Mijn ervaringen? dimlicht is beter in de nacht, zeker aan de zijkanten meer licht. Het grootlicht is al helemaal een stuk beter, man in mijn beleving zie ik gelijk een stuk meer in vergelijking met de osram night breaker halogeen lampjes.

Al met al geen spijt van deze upgrade :D En nog geen seinende tegenliggers gehad.

Ik zal hier onder de vergelijkingen laten zien.
Halogeen:
Afbeelding
Led:
Afbeelding

Andere kant
Halogeen:
Afbeelding
Led:
Afbeelding

Hier een close look op de Koplamp
Halogeen met led DRL:
Afbeelding
Full led:
Afbeelding

Plaats reactie