moet een ban definitief blijven?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

moet een ban definitief blijven?

Bericht door Ron UP » wo 11 jul 2012, 20:52

Zoals de meesten hier mss wel weten, heeft ronaldNL een hele poos geleden een ban gekregen omdat hij zich soms ietwat gedroeg volgens een aantal.
Nu ben ik van mening dat een ban niet blijvend moet wezen, en dat iemand gewoon weer terug zou moeten kunnen komen.
Hij gaf toch wel een aardige sfeer hier op t forum vond ik.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door pvaken » wo 11 jul 2012, 20:54

Iedereen verdient een 2e kans heb ik altijd geleerd.
En als die tweede kans niet wordt benut .... is een tweede ban zo gegeven.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
bleuharry
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 08:23
Locatie: haarlem

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door bleuharry » wo 11 jul 2012, 20:57

pvaken schreef:Iedereen verdient een 2e kans heb ik altijd geleerd.
En als die tweede kans niet wordt benut .... is een tweede ban zo gegeven.
ik ben het er mee eens :D

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door eas » wo 11 jul 2012, 21:04

ja
Laatst gewijzigd door eas op wo 11 jul 2012, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Ron UP » wo 11 jul 2012, 21:07

Inderdaad, iedereen kan leren van zn fouten, toch?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door eas » wo 11 jul 2012, 21:08

ik bedoel eigenlijk , die hoeft van mij hier niet meer terug te komen
ik zal mij antwoord ff veranderen
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

belhamel
Vagling liefhebber
Berichten: 126
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 22:11

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door belhamel » wo 11 jul 2012, 22:23

heb hem nog niet gemist :!:

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Prohopper » wo 11 jul 2012, 22:25

pvaken schreef:Iedereen verdient een 2e kans heb ik altijd geleerd.
En als die tweede kans niet wordt benut .... is een tweede ban zo gegeven.
x2

belhamel
Vagling liefhebber
Berichten: 126
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 22:11

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door belhamel » wo 11 jul 2012, 22:30

wil er nog even aan toevoegen dat ze hem meerdere malen hebben gewaarschuwd ! en hij dus meerdere kansen gekregen heeft !

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Up-Jury » do 12 jul 2012, 09:53

Ik heb er geen problemen mee, ik heb wel veel berichten van hem gelezen en zo fout vond ik het niet. Ik ben met Ron eens dat hij wel een aardige sfeer hier op het forum bracht, en dat zag ik als positief. Sommige mensen zijn gewoon oprecht en duidelijk in hun antwoorden en sommige mensen vatten berichten te persoonlijk op.

Op een forum heb je gewoon te maken met verschillende karakters, er zijn meer mensen hier op het forum die zich niet aan de regels houden.
Forum voorwaarden

de vraag is... wilt Ronald nog wel terug komen? als ik een BAN had gekregen zou ik dat niet willen.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door up! » do 12 jul 2012, 10:01

Up-Jury schreef:Sommige mensen zijn gewoon oprecht en duidelijk in hun antwoorden en sommige mensen vatten berichten te persoonlijk op.
Ik kan me een opmerking herinneren over parkeersensoren. Een aantal mensen gaf aan parkeersensoren fijn te vinden. De reactie van RonaldNL die volgde was zoiets als "hahaha, wat ben je dan een ongelooflijke dombo als je parkeersensoren nodig hebt op zo'n auto hahaha". Of iets in die trant. Wat je noemt oprecht en duidelijk :lol: Maar niet echt vriendelijk moet ik zeggen :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Ron UP » do 12 jul 2012, 12:07

Klopt allemaal wel wat jullie zeggen, hij kwam soms wat bot uit de hoek maar idd ook eerlijk en oprecht. Hij had ook goede bijdragen, zocht dingen op via Etka enzo, was altijd handig. En zo af en toe een lolletje is ook altijd leuk vind ik, het leven is soms al moeilijk en saai tegelijk...
Ik ken hem niet persoonlijk maar had via via gehoord dat hij t forum toch wel miste en graag weer terug wilde komen, ondanks zijn Ban.
Ik denk toch dat iemand, ondanks toen de waarschuwingen, van zijn fouten heeft kunnen leren en daarom een 2e kans moet krijgen, mits die persoon zich kan gedragen, want inderdaad: een 2e Ban is zo gegeven!!

Naja, zo denk ik erover dus :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door el coche SEAT » do 12 jul 2012, 12:31

Een forum wordt door vrijwilligers in de lucht gehouden.

Daarom ben ik de mening dat diegene die tijd en energie (als moderator of forum beheerder) in het forum steken, de keuzes moeten maken.

Het risico van internet is dat het makkelijk is om ongefiltert je mening te geven. Enige nuance blijft echter op zijn plaats.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door eas » do 12 jul 2012, 14:25

el coche SEAT schreef:Enige nuance blijft echter op zijn plaats.
ik had niet het idee dat hij überhaupt wist wat dat was , of dat het kon schrijven ....
maar afijn we zien wel wat er besloten wordt , ik heb dat niet in de hand
als het gebeurt zien ze me hier niet meer .
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door šváb » do 12 jul 2012, 19:34

Allereerst hulde voor de beheerder/modder-eters :P om dit onderwerp via deze weg bespreekbaar te maken op een forum. Ik zou echter dit onderwerp niet op 1 persoon toespitsen. Op deze manier maak je het te persoonlijk, maar dit is enkel mijn bescheiden mening.

Het is heel simpel: een forum heeft regels. Regels over hoe je als mens met elkaar omgaat. Een forum maak je met elkaar dus iedereen dient zijn best te doen om die regels na te leven. Doe je dit niet, dan volgen er 2 waarschuwingen, daarna is het "three strikes out". Er is in het dagelijks leven al genoeg ellende dus misschien kunnen we het hier in onze digitale wereld een beetje gezellig houden.

Echter, en dit staat misschien een beetje haaks op bovenstaande, moet ik zeggen dat de persoon in kwestie ook hele goede bijdragen had en zoals ik al eerder een keer heb gemeld voor een beetje dynamiek zorgde...
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door JuP ! » do 12 jul 2012, 19:47

Een moderator of beheerder moet in 99% van de gevallen meer als verkeersregelaar fungeren. Zorgen dat alles in goede banen loopt en kijken of er niet teveel dubbeltopics zijn en of ze in de goede forumcategorie staan. Het bannen van een persoon moet zo lang mogelijk voorkomen proberen te worden. Mede door een betreffende op zijn (forum)gedrag aan te spreken en dan krijgt zo iemand al meerdere mogelijkheden om zijn (forum)gedrag aan te passen, alvorens pas over een ban gedacht gaat worden. De welbekende druppel, zeg maar, duurt altijd nog relatief lang.

...en als iemand dan door blijft gaan op de manier die medeforummers, een moderator danwel beheerder liever niet aanstaan, dan kan er een ban opgelegd worden. Voor bepaalde danwel onbepaalde tijd.
Ga je als forummer na je ban dan met modder smijten en iemand persoonlijk danwel zijn hobby (dit forum bijvoorbeeld) proberen zwart te maken, dan kan men misschien wel indenken dat zo'n ban wel eens definitief kan worden.....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Jason » vr 13 jul 2012, 18:28

Ik vind het belachelijk dat hij een ban heeft gekregen , er is niemand beledigd, uitgescholden oia , in menig supermarkt krijg je een grotere mond van degene die achter de kassa zit.
Gewoon terug laten komen, mensen moeten niet alles zo serieus nemen en niet alles persoonlijk aantrekken.

Hef de ban maar op, en welkom terug Ronald !!

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door Jason » vr 13 jul 2012, 18:31

eas schreef:
el coche SEAT schreef:Enige nuance blijft echter op zijn plaats.
ik had niet het idee dat hij überhaupt wist wat dat was , of dat het kon schrijven ....
maar afijn we zien wel wat er besloten wordt , ik heb dat niet in de hand
als het gebeurt zien ze me hier niet meer .
Rare opmerking dit, hoezo zien we je hier dan niet meer ?, als je hiermee het vwup forum bedoeld, dan neem je het allemaal wel heel erg serieus....... , ook raar om het te melden, je kan ook gewoon wegblijven.
Komt een beetje op mij over als stemmingmakerij.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door eas » vr 13 jul 2012, 18:39

Zeg Jason heb jij je al eens voorgesteld ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: moet een ban definitief blijven?

Bericht door eas » vr 13 jul 2012, 18:42

Jason schreef:Ik vind het belachelijk dat hij een ban heeft gekregen , er is niemand beledigd, uitgescholden oia , in menig supermarkt krijg je een grotere mond van degene die achter de kassa zit.
Gewoon terug laten komen, mensen moeten niet alles zo serieus nemen en niet alles persoonlijk aantrekken.

Hef de ban maar op, en welkom terug Ronald !!
stemmingsmakerij ... ik ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gesloten