FunPlay (Mii)

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
FunPlay
Forum newbie

FunPlay (Mii)

Bericht door FunPlay » di 26 mei 2015, 20:45

Hallo allemaal,

Ik ben Arjan, getrouwd, 2 kids en woonachting in een dorp van de Gemeente Ede, op de rand van de Veluwe.

Al regelmatig op dit forum rond gekeken en uiteindelijk ook maar een account aangemaakt.
Via google kom je met regelmaat weer op dit forum terecht.
En ik denk dat dit forum wel zo ongeveer dé place2be is voor kennis rondom de Up!/Citigo/Mii drieling.

Respect voor alle auto's en de diverse mods die er aan gedaan zijn.
Heb al vele uren lekker zitten lezen en foto's gekeken.

En waarom dan wel ?
Mijn vrouw in ik hebben 2e Pinksterdag een witte Seat Mii Chill-Out gekocht uit begin 2014
Het was al een hele lange tijd de auto die zij graag zou willen rijden.
En sinds een paar maanden hebben we besloten dat we haar huidige Toyota Corolla Verso uit 2002 zouden gaan inruilen op een Mii als we de geschikte auto konden vinden.

De details en foto's komen zodra de auto op de oprit staat.
Deze kunnen we ophalen begin juni.

Ik heb al verschillende antwoorden gevonden op vragen die ik had.
Toch heb ik nog wel wat andere zaken die mij nu nog niet helemaal duidelijk zijn maar ik verwacht dat wanneer de auto op de oprit staat en ik met de auto, de audio en de navigatie kan gaan spelen mij al wel e.e.a. duidelijker zal worden.
Maar ik heb ook nog niet het hele forum door gespit.

Verder denk ik dat ik nog wel op een aantal modificaties die ik gezien heb vragen ga stellen want ik heb diverse mooie dingen gezien waar ik ook wel mee aan de slag wil.

De eerste zaken waar ik wat mee wil gaan doen zijn"
- Uitlaat sierstuk (enkele of dubbele)
- Striping op zijkant (om de auto een 'eigen touch' te geven)

Maar eerst maar eens lekker gaan rijden en dan zien we wel verder

Er was voor mij één punt waar ik wat moeite mee had bij de aankoop van deze auto.
De auto heeft tamelijk lichte bekleding en met 2 kinderen verwacht ik hier wel wat 'problemen' mee

Hier even een voorbeeld foto van internet.
Afbeelding

Mijn vrouw, Regina, is het er wel een beetje mee eens maar alles is schoon te maken en anders vinden we daar wel weer een oplossing voor is haar motto.

Hier op het forum heb ik al wel e.e.a. in leder gezien maar geef zelf meer voorkeur aan donkere stof.
Maar het lijkt erop of dat nauwelijks verkrijgbaar is.

Voorlopig nog even wachten op de aflevering.
En wat betreft het interieur.. we gaan het gewoon meemaken......

Groeten,
Arjan

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Re: FunPlay (Mii)

Bericht door Tom Westendorp » di 26 mei 2015, 20:49

Welkom! Veel geluk met de nieuwe aanwinst en veel plezier hier! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

UPsmurf
Vagling liefhebber
Contacteer:

Bericht door UPsmurf » di 26 mei 2015, 21:06

Welkom!

Ik zag van de week dat er ritsen achter de achterbank zitten bij mijn VW Up, dus wellicht kunnen de bekledinghoezen met handwas of gewoon in de wasmachine, ik heb het niet geprobeerd, maar wellicht het nakijken waard.

;)
High UP! smurf blauw

Vinniepilon
Donateur member

Bericht door Vinniepilon » wo 27 mei 2015, 05:38

Welkom!!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

JuuL
Vagling liefhebber

Bericht door JuuL » wo 27 mei 2015, 08:56

Welkom !
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » wo 27 mei 2015, 10:10

Welkom. Lichte bekleding is behalve besmettelijk wel ook heel mooi. Het lijkt mij pas een probleem als je de auto heel lang wilt houden. Voor een habbekrats heb je natuurlijk hoezen als het echt niet anders kan. De vagling is vooral leuk om mee te rijden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Bericht door TwitNour » wo 27 mei 2015, 22:12

Welkom!

FunPlay
Forum newbie

Bericht door FunPlay » do 28 mei 2015, 07:09

Gert schreef:Welkom. Lichte bekleding is behalve besmettelijk wel ook heel mooi. Het lijkt mij pas een probleem als je de auto heel lang wilt houden. Voor een habbekrats heb je natuurlijk hoezen als het echt niet anders kan. De vagling is vooral leuk om mee te rijden.
Ha Gert,
Het staat inderdaad erg mooi, straalt inderdaad een bepaalde klasse uit.
Maar we hebben ook nog 2 kinderen van 4 en 8 jaar en die houden daar vrijwel geen rekening mee..... :|

"voor een habbekrats heb je natuurlijk hoezen"
Maar ik heb alleen nog maar vrij dure hoezen kunnen vinden in een leder-style.
Mocht jij een website weten met stoffen hoezen dan verneem ik dat natuurlijk graag

Gert
Vagling liefhebber

Bericht door Gert » do 28 mei 2015, 14:53

Ik heb even voor je gezocht op dit forum en vind dan vrij snel deze link:

http://www.freelanes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je googelt op "hoezen" en "vw up" zul je ook nog wel het nodige vinden.

Zelfs dacht ik aan universele setjes die je vaak bij de lidl of de aldi vind. Je kunt er ook nog aan denken om alleen de achterbank te behoezen als de kinderen daar meestal huizen. Tot je iets hebt gevonden zou ik een plaid op de achterbank gooien.

Verder: pas op met leer. Het is meestal kunstleer en dat voelt in de winter net als echt leer koud aan, in de zomer voelt dat vochtig/plakkerig/broeierig aan in tegenstelling tot echt leer dat dan heerlijk koel is omdat het ademt. Dan is het ook nog eens duur. Het is natuurlijk wel heel goed kind-bestendig.
Hoezen van een paar tientjes zijn natuurlijk ook nog goed te wassen of te vernieuwen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

twingo
Forum newbie

Bericht door twingo » vr 29 mei 2015, 18:57

Lichte bekleding hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb een Saab 9-3 met beige velours gehad. In die tijd was ik zeer actief op het saabforum.
Heel veel mensen gebruikten daar Dasty (ja, die goedkope gele ontvetter van de Wibra).
Op de bekleding spuiten, zachtjes bewerken met een nagelborsteltje en een aantal keer nadrogen met een schone, goed vocht opnemende doek.
Het resultaat is werkelijk verbluffend. De meest ranzige auto's, krijg je op die manier als nieuw. Ook de vloerbedekking. Succes!!

FunPlay
Forum newbie

Bericht door FunPlay » vr 29 mei 2015, 21:18

@TWINGO
Wat een fantastische tip van je.
Inderdaad is dat spul ongelooflijk goed.
Ik kan mij herinneren dat mijn moeder dat ook in huis had voor als mijn broers en ik weer wat hadden geknoeid.

We gaan het gewoon proberen.
Woensdag a.s. kunnen we de auto ophalen en dan gaan we er lekker mee rijden en zien wel wat er gebeurd.
Laten we ook eerlijk zijn, het is een auto en de moet gewoon gebruikt kunnen worden nietwaar.

Plaats reactie