Boordcomputer Plus

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Boordcomputer Plus

Bericht door henri » wo 28 mar 2012, 19:51

Voor de geïnteresseerden, volgen hier de functies, die op de Boordcomputer Plus zitten:

- actuele snelheid
- gemiddelde snelheid met twee geheugens
- actueel verbruik
- gemiddeld verbruik met twee geheugens
- klok
- gereden tijd met twee geheugens
- instelbaar geluidssignaal als je boven een zelfingestelde snelheid komt
- buitentemperatuur
- actieradius
- digitale snelheidsweergave
- digitale koelvloeistoftemperatuurweergave

Daarnaast is er een schakelindicator aanwezig en wordt grafische weergegeven of de gordels op de achterbank vast zitten. En er is uiteraard weergave van de kilometerstand en een tripstand(dagteller).

Zelf ben ik wel benieuwd naar welke functies er aanwezig zijn op het dashboard bij een Up zonder Boordcomputer Plus.

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Crash » wo 28 mar 2012, 20:00

Bedankt voor de info :)
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Bryan » wo 28 mar 2012, 20:26

henri schreef:Voor de geïnteresseerden, volgen hier de functies, die op de Boordcomputer Plus zitten:

- actuele snelheid
- gemiddelde snelheid met twee geheugens
- actueel verbruik
- gemiddeld verbruik met twee geheugens
- klok
- gereden tijd met twee geheugens
- instelbaar geluidssignaal als je boven een zelfingestelde snelheid komt
- buitentemperatuur
- actieradius
- digitale snelheidsweergave
- digitale koelvloeistoftemperatuurweergave

Daarnaast is er een schakelindicator aanwezig en wordt grafische weergegeven of de gordels op de achterbank vast zitten. En er is uiteraard weergave van de kilometerstand en een tripstand(dagteller).

Zelf ben ik wel benieuwd naar welke functies er aanwezig zijn op het dashboard bij een Up zonder Boordcomputer Plus.

Volgens mijn dealer zijn deze dingen ook af te lezen van het PID , alleen niet op het schermpje bij de snelheidsmeter.

Bryan

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door up! » wo 28 mar 2012, 20:33

Ik heb ook de boordcomputer plus. Al deze dingen zijn ook af te lezen op het schermpje bij de snelheidsmeter (en ook op de PID). Ik verbaas me af en toe over de hoeveelheid functies die er op deze boordcomputer plus zitten :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Bryan » wo 28 mar 2012, 20:35

Hi,

Betekent dat dan als je geen plus pakket hebt je die dingen niet kan aflezen van het PID :?: ,... Lijkt me sterk.

Bryan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Ron UP » wo 28 mar 2012, 23:39

Dus het maakt eigenlijk niet uit of je wel of geen Maps en more hebt voor deze functie's? uitgezonderd navi, pdc en carkit natuurlijk :D
En, waar, met welke hendel, waarschijnlijk de linker waar ook je CC opzit, bedien je je boordcomputerplus als je bv je maps en more thuis hebt liggen?
Je kunt dus werkelijk alles zien in je snelheidsmeter gedeelte ???
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door henri » do 29 mar 2012, 06:54

Cruise control wordt bediend met de linkerstengel. De boordcomputer wordt bediend met de rechter(wisser)stengel. Hier zitten drie knopjes op. Twee om te scrollen door het menu en een om te schakelen tussen geheugens en wissen van geheugens.

Alle data in de openingspost zijn zichtbaar in het display onder de snelheidsmeter.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Ron UP » do 29 mar 2012, 11:02

Ok thanks !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Ken » do 19 apr 2012, 22:54

Vraag me dan af, nu ik me Up! aan het samen stellen bent, is het de 375 euro waard? Of is dit zo'n pakketje voor de heb?
Het lijkt me gaaf alles op die display te kunnen zien, maar die extra prijs, rechtvaardigt die deze cool feature?
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door up! » do 19 apr 2012, 23:05

Ken schreef:Vraag me dan af, nu ik me Up! aan het samen stellen bent, is het de 375 euro waard? Of is dit zo'n pakketje voor de heb?
Het lijkt me gaaf alles op die display te kunnen zien, maar die extra prijs, rechtvaardigt die deze cool feature?
Ik heb het Drive pakket met name gekocht vanwege de cruise control (erg fijn) en de parkeersensor (wellicht niet nodig, maar geeft een "luxe" gevoel en is soms best handig). En dan heb je ook nog een uitgebreidere boordcomputer. Voor slechts 375 euro. Ik vond het een koopje.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door henri » vr 20 apr 2012, 08:40

Cruise control was voor mij ook een must. Vandaar ook voor dit pakket gekozen. Parkeersensoren zijn, ondanks de geringe afmetingen van de Up, toch bijzonder nuttig is nu mijn ervaring.

Als je het drive pakket alleen voor de boordcomputer kiest, dan vind ik het een erg dure optie. Dan zou ik eerder voor de PID gaan.

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door Ken » vr 20 apr 2012, 13:26

henri schreef:Cruise control was voor mij ook een must. Vandaar ook voor dit pakket gekozen. Parkeersensoren zijn, ondanks de geringe afmetingen van de Up, toch bijzonder nuttig is nu mijn ervaring.

Als je het drive pakket alleen voor de boordcomputer kiest, dan vind ik het een erg dure optie. Dan zou ik eerder voor de PID gaan.

+1 Top reactie waar ik wat aan heb :)

(Ik heb nu een alfa romeo 159 met cruise control. Nooit gebruikt. Op deze bak had parkeersensoren wel handig geweest gezien zijn lengte!
Maar voor een Up! inderdaad niet nodig, dus zou het alleen aanschaffen voor alle features op display)
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door oppermii » di 19 aug 2014, 15:25

henri schreef:Voor de geïnteresseerden, volgen hier de functies, die op de Boordcomputer Plus zitten:

- actuele snelheid
- gemiddelde snelheid met twee geheugens
- actueel verbruik
- gemiddeld verbruik met twee geheugens
- klok
- gereden tijd met twee geheugens
- instelbaar geluidssignaal als je boven een zelfingestelde snelheid komt
- buitentemperatuur
- actieradius
- digitale snelheidsweergave
- digitale koelvloeistoftemperatuurweergave

Daarnaast is er een schakelindicator aanwezig en wordt grafische weergegeven of de gordels op de achterbank vast zitten. En er is uiteraard weergave van de kilometerstand en een tripstand(dagteller).

Zelf ben ik wel benieuwd naar welke functies er aanwezig zijn op het dashboard bij een Up zonder Boordcomputer Plus.
Ik heb geen boordcomputer plus (wel bluemotion) en heb alleen onderstaande functies in het display onder de kilomtereteller staan.

- klok
- buitentemperatuur
- km stand
- trip teller

Te bedienen met de twee "druk-palletjes" onder de km-teller.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Boordcomputer Plus

Bericht door arnout84 » do 21 aug 2014, 18:32

Boordcomputer kan altijd achteraf geactiveerd worden (wel met nieuwe hendel uiteraard ;) )

Plaats reactie