Fietsen!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Fietsen!

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 jun 2012, 08:15

Ik vind het echt heerlijk om te doen! Ik maak de afgelopen tijd weer behoorlijk wat kilometers op mijn singlespeed Cannondale Capo. Hij heeft 3 jaar stilgestaan in de schuur maar nu is het weer tijd om aan mijn lichaam te werken. De kilo's vliegen erbij aan en dat moet maar eens afgelopen zijn.

Doen er hier meer mensen aan fietsen? Wat voor fiets heb je?

Dit is niet de mijne maar ziet er wel redelijk hetzelfde uit.
Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Fietsen!

Bericht door Ron UP » vr 08 jun 2012, 10:18

Leuk!
Ik heb in april een nieuwe Koga citylite gekocht. Daarvoor had ik een Koga myata traveller maar die was na 5 jaar aan vervanging toe. Nu heb ik een veel lichtere koga gekocht ook voort afvallen maat momenteel staat ie ff stil want ik moet juist aankomen hahaha
Altijd lekker om te fietsen, mits je kwaliteit hebt vind ik...
Bijlagen
koga-citylite-n8-solid-black-h57.jpg
koga-citylite-n8-solid-black-h57.jpg (60.74 KiB) 14833 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ron UP op vr 08 jun 2012, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fietsen!

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 jun 2012, 14:35

Klopt! Een prettige fiets is fijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fietsen!

Bericht door henri » vr 08 jun 2012, 19:47

Hmm, dit is een leuk topic. De Koga Citylite heb ik vorig jaar ook nog overwogen bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Uiteindelijk heb ik zelf voor een overjarige Multicycle Go gekozen voorzien van hydraulische remmen en een Alfine 8-speed naaf. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van deze fiets.

Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een Bulls Cross Mover 2, die momenteel stof staat te happen ;) Deze heeft dezelfde hydraulische remmen als de MC en is verder geheel SLX afgemonteerd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Fietsen!

Bericht door JuP ! » za 09 jun 2012, 09:17

Ik haat fietsen....... :ugeek:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Fietsen!

Bericht door nol » za 09 jun 2012, 10:00

Ik heb een auto...

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Fietsen!

Bericht door Witte Reus » za 09 jun 2012, 14:09

Mooie nieuwe fietsjes allemaal. Heb zelf een Giant Central Park. In 2002 als overjarig model gekocht :D
11544.jpg
Giant
11544.jpg (51.88 KiB) 14776 keer bekeken
De eerste bandjes zitten er nog op :geek: Maar t profiel begint nu toch wel erg 'slick' te worden :o. Af en toe even een opleving in t fietsen en daarna hangt ie weer weken (zo niet maanden) in de berging.
Momenteel weer in gebruik op zaterdag voor woon-werk. Maar vandaag waait t te hard :lol:
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fietsen!

Bericht door Tom Westendorp » za 09 jun 2012, 15:09

Ik ben net terug van een ritje van 20km had ik nog net even tijd voor voor de voetbalverplichtingen. Heerlijk!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Hemelluik-Up
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 20:24
Locatie: Uppelooo

Re: Fietsen!

Bericht door Hemelluik-Up » za 30 jun 2012, 18:14

Paar jaar geleden een Koga Randonneur gekocht en nog geen dag spijt van!

Heeft iemand al geprobeerd of de fiets in de Up past?

In een (echte en dus antieke) Fiat 500 past een wielrenner op de achterbank. Dus het moet kunnen lijkt me... ;-)

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Fietsen!

Bericht door Martin33 » za 30 jun 2012, 18:19

Hemelluik-Up schreef:Paar jaar geleden een Koga Randonneur gekocht en nog geen dag spijt van!

Heeft iemand al geprobeerd of de fiets in de Up past?

In een (echte en dus antieke) Fiat 500 past een wielrenner op de achterbank. Dus het moet kunnen lijkt me... ;-)
Natuurlijk pas dat, je moet alleen het meeste gewoon uit laten steken :roll: en er is gewoon een fietsendrager voor op dak..... :mrgreen:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fietsen!

Bericht door Tom Westendorp » za 14 sep 2013, 14:51

KICK!

Laatst mijn Gopro op de fiets gemonteerd. Kleine timelapse gemaakt. Helaas was de camera een stukje voor huis leeg. :tooth:

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Fietsen!

Bericht door GuidoUp » za 14 sep 2013, 15:18

begin dit jaar een nieuwe mountainbike gekocht...
een Gaint boulder.. heerlijke fiets voor in de stad maar ook voor in het bos :)
voor vork vering is genoeg voor het dagelijkse normale gebruik!!
MODEL BOULDER
adviesverkoopprijs € 399,-
maten XS, S, M, L, XL
frame Giant AluxX aluminium
voorvork Suntour XCT V2 80mm travel
stuur Steel riser
stuurpen Aluminium ahead
zadelpen Aluminium
zadel Giant MTB Sport
pedalen Steel With resin body
shifters Shimano EZ Fire 24 speed
voorderailleur Shimano C50
achterderailleur Shimano Acera
remmen Tektro linear pull
remgreep Shimano
cassette Shimano HG30 11-32
ketting KMC Z7
crank Shimano M191
bottom bracket RPM cartridge
velgen Aluminium
naven Formula aluminium
spaken Steel
banden Kenda 26x1.95''
kleur Zwart
Afbeelding
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

MarcW
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 17:39

Re: Fietsen!

Bericht door MarcW » vr 11 okt 2013, 19:03

Afbeelding

Rijd op deze fiets. Vind het ook geweldig om te doen. Probeer dan ook 3 a 4 keer in de week te gaan. Maar met zulk weer als vandaag word dat niks natuurlijk. Gelukkig staat er op zolder nog een Elite fietstrainer waar ie op kan. :mrgreen: Is wel saai maar je bent even lekker in beweging.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Fietsen!

Bericht door MauriceR. » vr 11 okt 2013, 19:48

Voor dagelijks gebruik deze: RIH.
Afbeelding

Voor in de zomer 'n 'old school' Cannondale CAAD mét Campagnolo Delta remmen (jahaa!) zoals deze (zonder voornoemde Delta's)
Afbeelding

En voor slechter weer / winter, een andere 'old school': Klein Adroit Race MTB met Magura hydraulische remmen, zoals deze:
Afbeelding

Alle foto's van het web geplukt.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Fietsen!

Bericht door merkx352 » za 12 okt 2013, 09:59

Recent deze Trek Mamba gekocht voor de wekelijkse stoeipartij in de Drunense Duinen , de mooiste MTB route van Nederland volgens velen.
24 Km lang en heel divers voor de beginnende of prof mtb liefhebber. http://www.mtbroutes.nl/route/1006/Drunen
Uiteraard heeft Pon met ons meegedacht en een speciaal pak laten maken voor de medewerkers van de holding.

[URL=http://s1254.photobucket.com/user/ ... jpeg[/img]/url]


[URL=http://s1254.photobucket.com/user/ ... jpeg[/img]/url]

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fietsen!

Bericht door Tom Westendorp » di 26 aug 2014, 18:57

Nou vanmiddag moest het gebeuren. De 130 kilometer Grand Fondo 8 van Strava. Ik had er zin in maar om eerlijk te zijn had ik er ook niet bijzonder veel vertrouwen in, tot nu toe had ik dit seizoen niet meer dan 53 kilometer in één rit gefiets dus om dan bijna het drievoudige te gaan rijden is wel ambitieus.

Vanmiddag om 1300 uur maar gewoon van huis vertrokken en gekeken hoe het ging. Het eerste stuk ging helemaal niet lekker. Het schoot niet op, de pedalen gingen niet lekker rond en het voelde niet prettig. Uiteindelijk na iets meer dan een uur was ik Weerselo al even voorbij en heb ik even gepauzeerd en wat gegeten. Daarna ging het een stuk beter ondanks de felle wind. Ik was dan ook zo in Nordhorn. Na Nordhorn heb ik koers gezet richting Bad Bentheim. De wegwijzers waren een beetje apart want soms stonden er ineens hele andere plaatsen op en soms werd de afstand tot aan Bad Bentheim ineens meer. Ook was de gehele route niet helemaal geasfalteerd en fietste ik opeens midden in het bos. Na een tijdje door het bos gereden te hebben kwam ik aan de rand van Bad Bentheim aan en kon ik vrij snel weer op een voor mij bekende route uitkomen. Vanaf Bad Bentheim tot aan de Lutte is het bergaf dus het ging allemaal erg makkelijk. Totdat ik tussen Gildehaus en de Lutte een lekke band kreeg. Ik had wel een reserve band bij me maar ik had in de gauwigheid de verkeerde gereedschap bidon gepakt en dus geen sleutel om mijn wiel los te maken (mijn kona heeft geen snelspanners) daar sta je dan!

Ik ben toen maar even gaan lopen en kwam op een gegeven moment een bordje tegen waarom stond: "gratis koffie, vrije gift". Ik zag dat daar ook wat boerderijen waren dus het idee was om daar een steeksleutel te lenen. Kom ik bij de koffie plek, wat denk je? Een bandenplak setje aanwezig! Mijn band was binnen tien minuten geplakt dus uiteindelijk toch naar huis kunnen fietsen. De laatste kilometers waren een hel! Wat afzien! Ik was helemaal leeg! Ik had geen eten en drinken meer bij me en kon de pedalen amper rond krijgen.

Totale afstand 80.3 kilometer. Ik denk dat de Grand Fondo 8 gewoon iets te vroeg komt voor mij. Al met al een geslaagde poging al merk ik wel dat ik nog het nodige moet trainen voordat ik 100+ kilometer afstanden makkelijk aankan.

Strava link: http://www.strava.com/activities/185581380
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie