De airco in zomerse omstandigheden...

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door Altos » zo 05 jul 2015, 13:24

Airco op standje 4 vind ik dan ook wat overdreven, 2 is toch ruim voldoende? Bij mij wel iig, is ook persoonlijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door TwitNour » zo 05 jul 2015, 20:08

Altos schreef:Airco op standje 4 vind ik dan ook wat overdreven, 2 is toch ruim voldoende? Bij mij wel iig, is ook persoonlijk natuurlijk.
Airco op standje 4 heeft volgens mij ook helemaal geen nut aangezien de lucht amper gekoeld kan worden door de snelheid van de lucht.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door Autheo » za 27 jul 2019, 21:44

Afgelopen dagen weer veel profijt gehad van de airco. En al waren de omstandigheden wel wat meer dan alleen maar 'zomers', de airco kon het prima aan!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door TwitNour » zo 28 jul 2019, 07:26

Autheo schreef:
za 27 jul 2019, 21:44
Afgelopen dagen weer veel profijt gehad van de airco. En al waren de omstandigheden wel wat meer dan alleen maar 'zomers', de airco kon het prima aan!
Hier dezelfde ervaringen. Zeer te spreken over de snelheid waarmee het binnen weer aangenaam werd na het instappen... en wat was het warm!

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door SteGo » zo 28 jul 2019, 09:26

Ik vond de prestaties van de airco niet indrukwekkend. Ja hij blaast wel koude lucht maar de capaciteit is niet toereikend. Misschien ben ik verwend geweest met m'n vorige auto's (Toyota iQ en Nissan Cube), die hadden climate control en kregen de auto's heerlijk koel.
De Citigo doet me denken aan de Daihatsu Cuore L276 die ik eerder had; je bent blij dat je überhaupt airco hebt. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door Wilocat » zo 28 jul 2019, 11:17

Hallo SteGo,
Heb je wel genoeg druk op het systeem zitten. Des te minder gas in t systeem hoe meer moeite de koeling moet doen om t koel te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: De airco in zomerse omstandigheden...

Bericht door SteGo » zo 28 jul 2019, 11:49

De Citigo heeft juni vorig jaar nog een aircoservice gehad waarbij hij opnieuw is afgevuld met 380gr koudemiddel en een afpersdruk van 10 bar. Ik kan eens even langs de garage gaan om met ultraviolet licht en bijbehorende bril te zoeken of er ergens een lekkage zit (er is fluor toegevoegd), maar aangezien hij nog wel steeds werkt kan het nooit een grote lekkage zijn.

Mocht ik bij inspectie niets kunnen vinden kan ik hem eventueel bij de volgende onderhoudsbeurt eens even laten vacumeren. Mocht er dan nog gewoon voldoende koudemiddel in hebben gezeten (meegerekend dat je elk jaar zo'n 10% verliest) dan zal hij niet lek zijn.
Afbeelding

Plaats reactie