Circuitrijden met je Up!

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 25 sep 2012, 15:32

Wie ziet het zitten? Ik heb vroeger veelvuldig op het circuit gereden met mijn Micra. Ongeveer hetzelfde gewicht als een up en met 75 pk motor ook nog eens erg vergelijkbaar. Wie gaat het in de toekomst overwegen? Zo'n kleine auto is erg geschikt om snel veel baankennis op te doen. Je rijdt niet zo hard waardoor de remmen en banden maar weinig slijten wat de kosten weer ten goede komt.

Misschien is een complete trackday wat teveel van het goede maar een paar rondjes ring houdt een stock Up! toch echt wel vol verwacht ik.

Wat is jullie mening?

Een BtG-tijd van iets meer dan negen minuten lijkt me met een 75pk up te doen. De up GT zal daar nog wel iets onder kunnen duiken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Martin33 » di 25 sep 2012, 15:39

ik denk er geen mensen zijn die dit zullen doen met hun net nieuwe auto???? :roll:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door JuP ! » di 25 sep 2012, 15:55

Een rondje Ring is niet direct een giga belasting voor een auto, tenzij je onderweg nog even 50meter vangrail meeneemt.....
Op een rustig doordeweeks moment (en ik deed het liefst de rondjes in de regen) zie ik weinig gevaar, maar dat is ook weer afhankelijk van het feit of je helemaal onbekend bent met het desbetreffende circuit, of dat je er al enkele rondjes ervaring hebt.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 25 sep 2012, 16:07

Martin33 schreef:ik denk er geen mensen zijn die dit zullen doen met hun net nieuwe auto???? :roll:
Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat er veel mensen zijn die dit zullen doen met een nieuwe auto. Maar aan de andere kant, waarom niet? Trap hem lekker door! Rij hem goed warm. Zegt je blokje bij Bergwerk omhoog ineens *plof* dan heb je toch nog garantie. Als er dus iets mis is met je auto komt je daar het snelst achter op het circuit. Ik denk dat wanneer je een Up! Voorziet van een serieus onderstelletje en een paar sportieve banden dat je serieus auto's kunt verrassen. Dat is het leuke eraan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Nemad » di 25 sep 2012, 16:25

LET OP!
Je bent NIET verzekerd als er iets gebeurd!
Wie wil dat nou, met een nieuwe auto!
Ook fabrieksgarantie kun je wel vergeten........lees de voorwaarden :!: :!: :!:

Wellicht met een "oud gebakje" van een paar honderd euro.
Haal je micra terug :lol: :lol: :lol:
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 25 sep 2012, 16:38

Nemad schreef:LET OP!
Je bent NIET verzekerd als er iets gebeurd!
Wie wil dat nou, met een nieuwe auto!
Ook fabrieksgarantie kun je wel vergeten........lees de voorwaarden :!: :!: :!:

Wellicht met een "oud gebakje" van een paar honderd euro.
Haal je micra terug :lol: :lol: :lol:
Ik kan me voorstellen dat wanneer je zes uur non stop op Spa rijdt met je Up! dat ze lastig gaan doen maar een rondje ring moet hij gewoon volhouden. ;)

Ennuh, daar heb ik al wel eens aan gedacht. Eerst de Bmw maar eens verkopen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 25 sep 2012, 17:39

Bij nader inzien kan een 60pk versie ook wel voldoende zijn om op de ring te rijden. ;)

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Martin_tdi » di 25 sep 2012, 20:05

Ik wil wel mee, maar dan met mijn TFSI, Jup een beetje opduwen op de ring lijkt me wel wat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 25 sep 2012, 20:41

Misschien moet ik er ook maar één aanschaffen. Mag je wel achter me aanrijden Martin. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Martin_tdi » di 25 sep 2012, 20:49

Petrolhead Tom schreef:Misschien moet ik er ook maar één aanschaffen. Mag je wel achter me aanrijden Martin. ;)
2.0TFSI met DSG is echt wel wat Tom ;) Rij ik achter ja aan en kijk ik hoe je een bocht mist :roll:

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door JuP ! » di 25 sep 2012, 22:25

Martin_tdi schreef:Ik wil wel mee, maar dan met mijn TFSI, Jup een beetje opduwen op de ring lijkt me wel wat :mrgreen:

Mij opduwen?

Ik wens je veel succes..... :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Martin_tdi » wo 26 sep 2012, 06:40

;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 sep 2012, 12:19

Martin_tdi schreef:
Petrolhead Tom schreef:Misschien moet ik er ook maar één aanschaffen. Mag je wel achter me aanrijden Martin. ;)
2.0TFSI met DSG is echt wel wat Tom ;) Rij ik achter ja aan en kijk ik hoe je een bocht mist :roll:
Klopt. Was een geintje. Al is vermogen lang niet alles. Ik heb op de ring met mijn Micra destijds menig Porsche ingehaald. Puur op baankennis.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Martin_tdi » wo 26 sep 2012, 20:43

Petrolhead Tom schreef:
Martin_tdi schreef:
Petrolhead Tom schreef:Misschien moet ik er ook maar één aanschaffen. Mag je wel achter me aanrijden Martin. ;)
2.0TFSI met DSG is echt wel wat Tom ;) Rij ik achter ja aan en kijk ik hoe je een bocht mist :roll:
Klopt. Was een geintje. Al is vermogen lang niet alles. Ik heb op de ring met mijn Micra destijds menig Porsche ingehaald. Puur op baankennis.
Klopt, zie maar een auto snel goed rollend door een bocht te krijgen op een circuit. Is niet zo simpel als alleen wat gas geven.

Bart B
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: za 22 dec 2012, 18:43

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Bart B » ma 24 dec 2012, 18:14

Lachuh man met Up op de Nordsliefe (Nürnbergring)
Denk dat het een beetje link is met al die auto's die veeeeeele malen sneller zijn dan jou :lol:
Wel denk ik dat de Up zich prima gedraagt op de track, ligt heerlijk op de weg...

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door up! » ma 24 dec 2012, 18:34

Mijn up! gaat zeker een keer mee naar de ring. Maar me Porsche moet ook nog z'n ringdoop krijgen :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door RoyVisser » ma 24 dec 2012, 19:06

Afbeelding

De mensend die er vaker zijn geweest herkennen het kasteel wel ;)

Je kunt er absoluut leuk mee rondcrossen in de omgeving, maar de 60PK versie is niet opgewassen tegen de grote hoogteverschillen van het circuit. Niet dat het niet te doen is (gang is alles op de ring) maar je moet serieus je best doen om die gang er in te houden. Op zich ook leuk als je veel baankennis hebt, maar iets meer dan 9 minuten met de 60pk/75pk versie gaat je niet lukken, daar trekt het wagentje lang niet snel genoeg voor op bij hogere snelheden. De GT zal het wel net redden (9.25 gok ik), maar met de 60pk versie verwacht ik dat onder de 10.00 al heel wat is. Op een dag met weinig verkeer zul je rond de 9.40 misschien halen als je alles er uit perst met de juiste banden/onderstel (tot een aanvaardbaar risico nivo) (9minuten BTG met de Cupra R vond ik net aan acceptabel kwa risico, en dan ga je echt wel veel en veel harder op de rechte stukken)

De up heeft er gewoon niks te zoeken, de wagen is er compleet niet voor uitgelegt en je zult er serieus wat tijd in moeten steken om dat wel voor elkaar te krijgen. Zoals sommigen misschien wel weten ben ik juist up gaan rijden om er iets naast te kopen wat speciaal voor trackdays gebruikt kan worden. De up valt zeker niet in de categorie, en je rijd mensen vooral veel meer in de weg, je bent in de bochten misschien wel snel, maar mensen rijden over het algemeen in wat snellere autos waardoor ze niet zoveel risicos hoeven te nemen in de bochten. Je zult daar dus continu op de achterbumpers zitten van autos, waarna je ze na het uitaccelereren nooit meer ziet :p

Op een circuitje als het politiecircuit in lelystad zul je er veel lol mee kunnen hebben, lekker bochtig en maar 1 echt recht stuk. Kan je beter voor een paar 100 euro een basis circuit training doen, veiliger, meer controle en veel leuker voor het wagentje :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door up! » ma 24 dec 2012, 21:07

RoyVisser schreef:Je kunt er absoluut leuk mee rondcrossen in de omgeving, maar de 60PK versie is niet opgewassen tegen de grote hoogteverschillen van het circuit
Daarom heb ik ook express de 75pk gekocht voor de Nordschleife :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bart B
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: za 22 dec 2012, 18:43

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door Bart B » wo 26 dec 2012, 08:33


Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Circuitrijden met je Up!

Bericht door RoyVisser » wo 26 dec 2012, 11:27

12.50 min BTG :P
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Plaats reactie