VAG com/VCDS aanpassen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Bamii
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 01:01

VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Bamii » ma 10 sep 2012, 22:46

Hallo forumleden,
Ik zag zo juist hier op het internet dat er nog iemand de Vag Com/VCDS instellingen kan aanpassen aan je wensen.
Bij de nieuwste versies van de Up!/Mii/Citigo is zelfs nog iets meer mogelijk dan we tot nu weten.
http://link.marktplaats.nl/593433015
Deze is misschien iets duurder dan die in Nuenen maar is ook uitgebreider en misschien voor de meeste leden ook iets dichterbij (Woerden).
Seat Mii / 5drs / Wit / 75pk / Style Sport / Drive pakket / Sound pakket 2 / Reservewiel / Armsteun en nog wat spul

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door stUp! » di 11 sep 2012, 21:02

Ross techniek heb ik ook wel eens vaker gelezen op forums. Maar ik neem aan dat vagtechniek hier ook wel wat mee kan.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door GuidoUp » di 11 sep 2012, 21:13

gewoon naar vag techniek in nuenen.. waar iedereen gaat..
de referenties zijn daar 100% top
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Bamii
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 01:01

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Bamii » di 11 sep 2012, 23:02

@ GuidoUp,

Ik ga bij beide even informeren over de mogelijkheden e.d. en dan kies ik degene die mij het beste bevalt.
Maar aangezien Woerden voor mij veel dichterbij is dan Nuenen, kies ik nu nog even voor Woerden.
Als mijn Mii is aangepast dan laat ik het wel weten.
Seat Mii / 5drs / Wit / 75pk / Style Sport / Drive pakket / Sound pakket 2 / Reservewiel / Armsteun en nog wat spul

Gebruikersavatar
JaLu
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 12:40
Contacteer:

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door JaLu » vr 14 sep 2012, 11:07

Goedemorgen,

Zojuist bij VAG-Techniek geweest. Daar heb ik reeds vaak besproken instellingen laten aanpassen echter heeft Lucas het ook voor elkaar gekregen om mijn achterlichten samen met de DRL voor aan te zetten. Zeker met sombere dagen voor de boeg vind ik het prettig dat de achterlichten aanschakelen wanneer de auto gestart wordt en je dus automatisch ook beter zichtbaar bent. Ook in tunnels hoef je geen verlichting meer aan te schakelen.

Ook ga ik Cruise Control in laten bouwen (+/- 250,- all in). De boordmodule is hiervoor geschikt en dit maakt de auto voor mij compleet.

VAG-Techniek, bedankt.....

Gr, Jasper
Skoda Citigo; Ambition; 60pk; Greentech (GRT); Rood

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Michel.oa » vr 14 sep 2012, 11:15

cruise control mis ik ook heel erg. Dit valt dus mee voor 250
euro. Is dat origineel en met dezelfde stuurhendel als origineel?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door GunSpeed » vr 14 sep 2012, 12:52

JaLu schreef:echter heeft Lucas het ook voor elkaar gekregen om mijn achterlichten samen met de DRL voor aan te zetten. Zeker met sombere dagen voor de boeg vind ik het prettig dat de achterlichten aanschakelen wanneer de auto gestart wordt en je dus automatisch ook beter zichtbaar bent. Ook in tunnels hoef je geen verlichting meer aan te schakelen.
Dat zou ik ook graag hebben op de Up!... is nu ook al zo op de BMW en is erg gemakkelijk zoals je al zei ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Dentatus
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 20:36

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Dentatus » za 15 sep 2012, 11:52

Kan de VW dealer dit niet gewoon doen, ik neem aan dat hun ook die programma's en stekkers hebben?

En idd zou je iets meer info kunnen geven over de cruise control?

leidup
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 11:12
Contacteer:

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door leidup » za 15 sep 2012, 18:51

Bamii schreef:@ GuidoUp,

Ik ga bij beide even informeren over de mogelijkheden e.d. en dan kies ik degene die mij het beste bevalt.
Maar aangezien Woerden voor mij veel dichterbij is dan Nuenen, kies ik nu nog even voor Woerden.
Als mijn Mii is aangepast dan laat ik het wel weten.
Hallo, voor mij is Woerden ook om de hoek. Laat mij aub even weten wat je ervaring is.

Vr Gr. Leidup

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Vagtechniek » za 15 sep 2012, 19:34

Michel.oa schreef:cruise control mis ik ook heel erg. Dit valt dus mee voor 250
euro. Is dat origineel en met dezelfde stuurhendel als origineel?
Er is geen verschil tussen naderhand ingebouwde CC en af fabriek CC.

Gebruikersavatar
JaLu
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 12:40
Contacteer:

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door JaLu » za 15 sep 2012, 20:41

Hallo,
Inderdaad is het een originele cruise control. Omdat de linker hendel (richtingaanwijzers) en rechter hendel (riutenwissers) 1 geheel zijn krijg je dus ook een nieuwe hendel rechts. Aangezien ik geen BC uitvoering heb, krijg ik dus een handel met knopjes. Maakt functioneel natuurlijk niet uit (knopjes werken niet). Voorwaarde is natuurlijk wel dat de boordmodule van de auto voorbereid moet zijn voor de optie cruise control. Bij mij (Citigo Ambition) is dit het geval.
Gr, Jasper
Skoda Citigo; Ambition; 60pk; Greentech (GRT); Rood

Gebruikersavatar
Dentatus
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 20:36

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Dentatus » za 15 sep 2012, 22:25

Beste Jasper, misschien een stomme maar wat is precies een 'BC uitvoering'? En ook niet geheel onbelangrijk haha laat je dit ook doen bij VAG techniek of ergens anders?

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door IjZeL » za 15 sep 2012, 23:27

Dentatus schreef:Beste Jasper, misschien een stomme maar wat is precies een 'BC uitvoering'? En ook niet geheel onbelangrijk haha laat je dit ook doen bij VAG techniek of ergens anders?
BC= BoordComputer, dit is een optie waarmee je een uitgebreidere weergave hebt in je boordcomputer bij de tellers
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Martin_tdi
Donateur member
Berichten: 86
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Martin_tdi » zo 16 sep 2012, 00:46

Bamii schreef:Hallo forumleden,
Ik zag zo juist hier op het internet dat er nog iemand de Vag Com/VCDS instellingen kan aanpassen aan je wensen.
Bij de nieuwste versies van de Up!/Mii/Citigo is zelfs nog iets meer mogelijk dan we tot nu weten.
http://link.marktplaats.nl/593433015
Deze is misschien iets duurder dan die in Nuenen maar is ook uitgebreider en misschien voor de meeste leden ook iets dichterbij (Woerden).

Pas er mee op met MP mensen, veronderstel dat er wat fout gaat bij het instellen wie kan je dan aansprakelijk stellen?!

Gebruikersavatar
JaLu
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 12:40
Contacteer:

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door JaLu » ma 17 sep 2012, 11:02

Dentatus schreef:Beste Jasper, misschien een stomme maar wat is precies een 'BC uitvoering'? En ook niet geheel onbelangrijk haha laat je dit ook doen bij VAG techniek of ergens anders?
Sorry, al die afkortingen ook. Met BC bedoelde ik inderdaad Board Computer. Volgens mij is de uitgebreide Board Computer altijd gekoppeld aan Cruise Control? (Moet haast wel als beide hendels 1 geheel vormen). Het inbouwen laat ik inderdaad doen bij VAG-Techniek. Zij bouwen veel Cruise Controls achteraf in (ook vaak voor VW-dealers).
Skoda Citigo; Ambition; 60pk; Greentech (GRT); Rood

nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door nnicolai » ma 17 sep 2012, 11:36

hallo,
Ik ben zelf in woerden geweest voor de instellingen.
Alles is helemaal goed gedaan.
ikzelf had in eerste instantie een probleem met bochten verlichting maar dat kwam door led montagen in de mistlicht en xenon is inmiddels opgelost.
ben nog een keertje terug geweest voor de foutmelding om te wissen.
Ik ben keurig geholpen.
Hij beschikt de orginele apparatuur.
mvg noel

Gebruikersavatar
Dentatus
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 20:36

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Dentatus » di 18 sep 2012, 20:49

Hoe bedenkt VAG techniek hun prijzen?
Toen ik contact op nam voor cruise control moest ik volgens hun denken aan 325eu aan kosten.
En dat scheelt alweer 75eu met de door jou opgegeven prijs, en dat is toch niet niks.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Tom Westendorp » di 18 sep 2012, 21:07

Hey Dentatus,

Stuur Martin_tdi op het forum hier eens een pb of rechtstreeks aan Vag Techniek. Ik weet niet hoe ze de prijzen berekenen maar ik verwacht wel dat ze tot een reëel bedrag komen. We hebben er laatst een meeting gehad en het is een heel mooi bedrijf.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Vagtechniek » do 20 sep 2012, 07:37

Alles wat in de auto zit kunnen wij ook gewoon activeren, dus als je ergens iets leest op internet dan kunnen wij dat ook gewoon ;)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: VAG com/VCDS aanpassen

Bericht door Up&Go » do 20 sep 2012, 17:48

Vagtechniek schreef:Alles wat in de auto zit kunnen wij ook gewoon activeren, dus als je ergens iets leest op internet dan kunnen wij dat ook gewoon ;)
Achterlichten kunnen ook aangezet worden, gelijk met de voorste DRL. (Schandinavische dagrijverlichting) Dit dus ook?

Plaats reactie