Kastje onder bestuurdersstoel

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Roelio » di 25 sep 2012, 11:46

BLACK BOX !!! En het is zeker lelijk geplaatst ! Mijne ga ik ook verstoppen verticaal tegen de rand aan metselen.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Martin33 » di 25 sep 2012, 15:47

ericb schreef:Net bij de garage (Pon in Soest) geweest en het meteen even gevraagd.
Het is voor de aansturing van diverse elektrische apparaten.
Ze hebben gewoon geen enkel idee dus!
Ik denk dat mensen bij vw wel weten waar het kastje voor is en wat het zou moeten doen. Echter als ze daar dus graag omheen willen blijven draaien stinkt het naar de misdaad. Tegenwoordig wordt alles gelogd in je auto en bij aanrijding kan dat uitgelezen worden om bijvoorbeeld te zien wat jou snelheid was geweest. maar dit kastje geen idee....
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door robert » wo 26 sep 2012, 16:41

En ja hoor, na het lezen van deze berichten ook maar even gekeken. Inderdaad een afzichtelijk plastic doosie onder mn stoel! Bah.
Kan niet begrijpen dat ze dit zo hebben gedaan bij VW. Ben benieuwd of de skoda of Seat dit ook hebben.

Citigo Tour
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:34

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Citigo Tour » za 29 sep 2012, 15:13

Well.... vanochtend onze nieuwe Skoda Citigo Tour (met start/stop systeem) opgehaald. 't Is voor het eerst dat we 'm zagen. Hij komt van andere dealer. En i.d.d. een black box onder de bestuurdersstoel.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door DonkUp » do 27 dec 2012, 12:46

Ik heb inderdaad ook zo'n blackbox onder de stoel. Ga er binnenkort op mn werk maar eens een bekleed kastje omheen maken.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Ron UP » do 27 dec 2012, 13:13

DonkUp schreef:Ik heb inderdaad ook zo'n blackbox onder de stoel. Ga er binnenkort op mn werk maar eens een bekleed kastje omheen maken.
Kastje zit vast met klitteband, je trekt m zo los en kunt m dan plaatsen op de hoge richel er vlak achter, zie je m helemaal niet meer en schop je er ook niet tegenaan. Zit bij mij al een half jaar zo, prima!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Prohopper » do 27 dec 2012, 19:16

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Psycho_Mantis » za 29 dec 2012, 20:40

Prohopper schreef:
Toine schreef:
dubbel-UP! schreef:Oké, maar nu nog de uitleg waarom sommige het wel en andere auto's het niet hebben........................ :? :?
volgens elsawin: alleen voor auto's met start/stop systeem....
Wij hebben een non-Bluemotion up!, dus zonder start/stop-systeem, maar ook wij hebben zo'n kastje onder onze stoel.
Ik snap daar dus ook niets van dat niet iedereen het heeft, er zit geen logica in.
Maar wees er maar blij mee, dan blijft je spanning lekker stabiel :D

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door GuidoUp » za 11 mei 2013, 15:28

Ik heb een move up met 60pk.... Zonder stoelverwarming!!! Wel bm. En ik heb het kastje ook

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door UpSie » zo 12 mei 2013, 06:21

Mede forummers,

Wat een gezever over zo'n kastje. en daarbij komt dat er niet echt goed gelezen wordt wat mensen posten en vragen.
Heb geen antwoordt gezien of iedereen het kastje heeft, de berichten hier lezend lijkt me dat de meeste BMT hebben en dus ook de DC/DC converter.(het kastje onder de stoel)
Zo een voorziening heb je echt nodig bij een start/stop systeem, om de electronische componenten en besturings systemen te beschermen tegen het herhaalde starten van de motor,
De electronica zijn 5VDC systemen die wel wat meer aankunnen in piek vorm, maar niet te vaak.
Deze converter zorgt hiervoor bescherming.
Een alternatief, om het pieken te voorkomen, is je kofferbak vol zetten met loodaccus, met een capaciteit die ervoor zorgt dat de spanning tijdens starten vrijwel niet daalt en bij aanslaan niet piekt!
De accu gedaagt zich dan als accumulator.
Lekker laten zitten dat kassie, als ik rijdt kijk ik meestal naar buiten en niet onder de stoelen!

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
STB
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 14:08

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door STB » zo 12 mei 2013, 08:36

UpSie schreef:Mede forummers,

Wat een gezever over zo'n kastje. en daarbij komt dat er niet echt goed gelezen wordt wat mensen posten en vragen.
Heb geen antwoordt gezien of iedereen het kastje heeft, de berichten hier lezend lijkt me dat de meeste BMT hebben en dus ook de DC/DC converter.(het kastje onder de stoel)
Zo een voorziening heb je echt nodig bij een start/stop systeem, om de electronische componenten en besturings systemen te beschermen tegen het herhaalde starten van de motor,
De electronica zijn 5VDC systemen die wel wat meer aankunnen in piek vorm, maar niet te vaak.
Deze converter zorgt hiervoor bescherming.
Een alternatief, om het pieken te voorkomen, is je kofferbak vol zetten met loodaccus, met een capaciteit die ervoor zorgt dat de spanning tijdens starten vrijwel niet daalt en bij aanslaan niet piekt!
De accu gedaagt zich dan als accumulator.
Lekker laten zitten dat kassie, als ik rijdt kijk ik meestal naar buiten en niet onder de stoelen!

Groeten Leen.
;-)

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=2008#p32145

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Vinniepilon » zo 12 mei 2013, 08:39

:lol:
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
TonyEcoUp
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 15 jun 2013, 14:15

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door TonyEcoUp » za 15 jun 2013, 15:50

Ik heb ook zo een Black box. Lijkt mij een oplossing voor plaatsgebrek wanneer je bepaalde opties neemt. Waardoor deze box onder de stoel komt ipv achter dashboard. Zal gevoelige elektronica zijn anders zat het wel onder de motorkap?
Eco high up (CNG) . Dark Silver. executive. Maps. Drive pakket. GPSTrack anti theft. Sinds 12 mrt 2013

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Psycho_Mantis » zo 16 jun 2013, 15:52

TonyEcoUp schreef:Ik heb ook zo een Black box. Lijkt mij een oplossing voor plaatsgebrek wanneer je bepaalde opties neemt. Waardoor deze box onder de stoel komt ipv achter dashboard. Zal gevoelige elektronica zijn anders zat het wel onder de motorkap?
Het is een DC/DC converter...

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door GuidoUp » zo 16 jun 2013, 20:16

Psycho_Mantis schreef:
TonyEcoUp schreef:Ik heb ook zo een Black box. Lijkt mij een oplossing voor plaatsgebrek wanneer je bepaalde opties neemt. Waardoor deze box onder de stoel komt ipv achter dashboard. Zal gevoelige elektronica zijn anders zat het wel onder de motorkap?
Het is een DC/DC converter...
Wtf is dat

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door BarMove(d)Up » zo 16 jun 2013, 21:06

GuidoUp schreef:
Psycho_Mantis schreef:
TonyEcoUp schreef:Ik heb ook zo een Black box. Lijkt mij een oplossing voor plaatsgebrek wanneer je bepaalde opties neemt. Waardoor deze box onder de stoel komt ipv achter dashboard. Zal gevoelige elektronica zijn anders zat het wel onder de motorkap?
Het is een DC/DC converter...
Wtf is dat

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
http://en.wikipedia.org/wiki/DC-to-DC_converter
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door GuidoUp » ma 17 jun 2013, 05:58

BarMove(d)Up schreef:
GuidoUp schreef:
Psycho_Mantis schreef: Het is een DC/DC converter...
Wtf is dat

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
http://en.wikipedia.org/wiki/DC-to-DC_converter
Met andere woorden.. een voltmeter
Dat zal dan wel voor het start stop zijn als je te lang stil staat

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door Psycho_Mantis » ma 17 jun 2013, 06:16

Niet helemaal
Deze zorgt er voor dat de spanning stabiel blijft in de auto
Bijvoorbeeld voorkomen dat je radio uitvalt bij het starten. Wel zo fijn bij een start/stop systeem.

Je zou zeggen dat alle BM modellen dit kastje hebben, maar dat is dan weer niet zo om een vage reden...

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Kastje onder bestuurdersstoel

Bericht door JoVe » za 23 nov 2013, 05:02

Yep heb ook zo'n kastje onder de bestuurdersstoel. Had dit niet onder of achter het dashboard geplaatst kunnen worden. Had er een laadje/bergvakje geplaatst kunnen worden, want die zijn niet zo ruim vertegenwoordigd in de UP!
In de Polo BM had ik meer ruimte/vakjes
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie