Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » di 17 nov 2015, 11:28

Update: ik heb een link gekregen voor beta software van Navigon. Vanavond thuis even proberen. Wordt vervolgd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » di 17 nov 2015, 19:21

Ik heb de beta versie geïnstalleerd en die lost het probleem op. Ik heb even gevraagd of ik de link hier neer mag zetten. Ik wacht dat even af.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » vr 27 nov 2015, 07:52

Wil je de kaarten van de Maps en More updaten naar Q3-2015.
Stuur mij even een PB.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 06 dec 2015, 11:45

Ik heb de laatste tijd nog een probleem met m'n m&m. Als ik m'n telefoon verbind (iPhone 6) met het apparaat, dan wil muziek afspelen niet altijd lukken. Op het uitgangskanaal op m'n iPhone staat ook geen 'Car Phone' zoals altijd maar alleen een bluetooth symbool zonder tekst.

Om dit te verhelpen moet ik de Mape and More soms meerdere keren opnieuw aanzetten (en zoals bekend duurt dat soms gewoon even). Helaas dat het bij de eerste keer opstarten meestal niet werkt.

Is iemand bekend met dit probleem? Of ben ik de enige? Zie foto voor het kanaal op m'n iPhone
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (51.22 KiB) 11300 keer bekeken

T.M.
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 jan 2016, 19:16

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door T.M. » wo 06 jan 2016, 13:19

Hallo,

Ik heb een kaart gedownload van nieuwsgroep.
Backup gemaakt, kaart van Ned in de map maps gezet nfs bestanden geplaats maar de nederlandse kaart wordt niet herkend wat heb ik verkeerd gedaan? Als ik de oude kaart weer terugzet is het weer goed.

Het wordt zo simpel voorgesteld om te doen, blijkt niet zo te zijn. Is er ergens een handleiding te vinden?

Groeten T.M. Houwing.

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door avreenen » wo 06 jan 2016, 20:37

ik heb het zelfde gedaan alleen heb ik alle kaarten en nfs bestanden vervangen en bij mij werkt het

T.M.
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 jan 2016, 19:16

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door T.M. » wo 06 jan 2016, 21:38

avreenen schreef:ik heb het zelfde gedaan alleen heb ik alle kaarten en nfs bestanden vervangen en bij mij werkt het

bedankt voor je reactie probeer ik dat ook.

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door bassie » vr 08 jan 2016, 15:43

Na enig aarzelen toch maar gebruik gemaakt van de Garmin aanbieding voor kaarten updates. Ik heb 19,95 eur betaald voor twee jaar kaartupdates. Dat is te overzien. Ik denk echter niet dat ik straks bereid ben om 100 euro te betalen. Ik vraag me af of zoveel geld nog van deze tijd is. Voor hetzelfde geld zou ik dan toch een tomtom met levenlange kaart updates in mijn Up hangen, vrees ik. Of met Google maps gaan rijden. Werkt uitstekend. Ik wil best betalen, maar dan moet de gebruikerservaring veel beter zijn dan Tomtom of Google maps en dat ervaar ik bij mijn Navigon zeker niet.

Eerste gebruikservaringen
Betalen van de kaartupdates ging eenvoudig met credit card, je kan dan direct de kaarten downloaden via het Fresh programma, dat ik op mijn pc had geinstalleerd. Echter, dat gaat natuurlijk weer niet zo maar. Je moet eerst de oude kaarten verwijderen. Op zich eenvoudig te doen, maar via Fresh moet je elk land één voor één verwijderen. Omslachtig, traag en dus ergerlijk. Je kan de kaarten ook in de Windows mappenstructuur in één keer verwijderen. Maar dat is mij al weer te veel gezoek en gedoe. Dat kan gebruiksvriendelijker.

UI
De user interface en gebruiksvriendelijkheid is niet slecht, maar ook niet meer dan voldoende. Ik heb een absolute voorkeur voor een Tomtom. Ik zoom graag uit om de hele, of groot gedeelte van de route te kunnen zien. Dat vind ik allemaal maar zo-zo gaan. Het initieel opstarten van de navigatie gaat ronduit traag. De bediening is mij net iets te traag. Een aantal knopjes op het scherm zijn veel te klein om onderweg veilig te kunnen bedienen. Echt ergerlijk gepriegel met onnauwkeurige bediening als gevolg. Ondanks dat ik worstenvingers ontbeer! :lol:

Hardware
Het herberekenen van routes doet de Navigon uitermate snel. GPS signaal is snel genoeg gevonden. Bij een smartphone wil dat nogal eens lang op zich laten wachten. Het apparaat is zeker solide. Ik heb het al drie keer uit mijn jaszak op de grond laten kletteren. Dom, dom, dom. Ik ben een rund. Nul schade, ook geen gebruikssporen. Ik heb nu wel dringend een (goedkoop) hoesje nodig. De hardware is verder niet bepaald state-of-the-art. Van het drukgevoelige scherm ben ik niet onder de indruk. Alle smartphones en tablets hebben capacitive touch bediening. Zijn we daar niet al lang aan gewend? Lijkt mij veel fijner. De mini-USB aansluiting van de Navigon is achterhaald. Al lang hebben we als standaard micro-usb. Daar heb je geen last van, maar ik moet wel zuinig zijn op de meegeleverde USB kabel. Dat is nu namelijk een exotisch verschijnsel in ons huishouden (daarentegen struikelen we over de hoeveelheid micro-usb kabels in huis). Het bevestigt mijns inziens dat de Navigon een technisch verouderd product is. Zou je ooit een hardware update kunnen aanschaffen?

De Navigon verliest af en toe contact met de auto. In het begin merk je dat niet altijd, want de navigatie werkt onafhankelijk van de auto en de batterij vangt het verlies van spanning op. Je ziet dan echter o.a. geen bordcomputergegevens meer. Het blijkt dat het contact op het dashboard niet goed is. Elke keer als ik het apparaat aandruk op het dashboard, werkt 'ie weer. Ik kijk het een tijdje aan. Ik denk dat ik hiermee wel terug ga naar de dealer. Het is alleen best lastig als iets het soms niet, soms wel doet....

Edit:
Over de opstartduur van het aparaat als geheel: als deze is uitgeschakeld duurt het opstarten behoorlijk lang. Vanuit standby gaat het vlot genoeg. Ik kies voor de standby stand, maar volgens mij gaat dat ook automatisch zo als je hem van de houder plukt.

Batterij
Ik gebruik de navigatie af en toe ook in mijn andere auto. Ik heb nog geen goede indruk gekregen van de levensduur van de batterij. Eerste indruk is niet al te best, maar ik weet niet hoe vol de accu was. Ik leg hem aan de sigarettenaansteker met USB lader. Wat ik jammer vind, is dat je nauwelijks informatie krijgt over de resterende laadduur of over hoe vol de batterij is, ook niet tijdens het laden. Elke smartphone heeft dat. Of zie ik iets over het hoofd?

Kaartupdate
Recentelijk de Q4-2015 kaarten erop gezet. De nieuwe verlengde (oude) Waalbrug van Nijmegen is eind juni 2015 geopend en staat nog niet op deze kaartupdate. Een nieuwe kaart kan dus een half jaar achterlopen. Dat valt tegen, hoewel in dit geval overkomelijk, het heeft geen invloed op je routebepaling natuurlijk. Maar je weet niet hoeveel de kaarten achterlopen in andere delen van NL of Europa. Ik heb geen idee hoe lang het mag duren voordat nieuwe infrastructuur op kaarten is terug te vinden. Ik heb wel eens gelezen dat kaartmakers vooraf al worden ingelicht.

Filemeldingen
Ik werd ramgek van de TMC filemeldingen. Het meldt allerlei spookfiles. Met als gevolg een onzinnige omleidingsroutes / reisduur / aankomsttijd en een hoop drukdoenerij. TMC ervaar ik als waardeloos. Allemaal overkomelijk als je die meldingen zou kunnen uitzetten. Ik heb alle menu's meerdere keren doorzocht, maar nergens de optie gevonden om het uit te zetten. Iemand een tip?

De laatste software versie is: 7.16.8

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door dennuus1 » ma 11 jan 2016, 22:10

Verkeerde logo opstartscherm

Hallo,

Bij de Up! van mijn vriendin (voorsteltopic komt zsm) komt er een Skoda logo in beeld bij het opstarten van de Maps & More.

Hoe is dit te veranderen naar een VW Logo?

Alvast bedankt! :)

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » di 12 jan 2016, 09:31

Hiervoor moet je de maps & more resetten. Zodra je hem dan voor het eerst in de auto aansluit herkent hij de auto en het merk.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door dennuus1 » di 12 jan 2016, 12:54

Bedankt voor je reactie!

Misschien een domme vraag; hoe reset je de maps & more? Moet dit via de pc of met het apparaat zelf?

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » di 12 jan 2016, 13:03

Het moet ook via het apparaat kunnen. Ik sluit de M&M aan op de PC en kies dan voor herstellen.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » di 12 jan 2016, 18:58

robbert-h schreef:Het moet ook via het apparaat kunnen. Ik sluit de M&M aan op de PC en kies dan voor herstellen.
Staat in het programma genoteerd als "restaureren"

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » di 12 jan 2016, 22:05

Exact.

Met de software upgrade voor de mac moet het probleem trouwens opgelost zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BottomsUp! » wo 20 jan 2016, 10:00

Petrolhead Tom schreef:Ik heb de beta versie geïnstalleerd en die lost het probleem op. Ik heb even gevraagd of ik de link hier neer mag zetten. Ik wacht dat even af.
En? Wat was het antwoord?
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BottomsUp! » wo 20 jan 2016, 10:02

Ik heb net de Q4 maps gedownload. Echter er staan ook GTACityModels NFS files op, weet iemand in welke map ik deze moet plaatsen?
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 20 jan 2016, 10:17

BottomsUp! schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ik heb de beta versie geïnstalleerd en die lost het probleem op. Ik heb even gevraagd of ik de link hier neer mag zetten. Ik wacht dat even af.
En? Wat was het antwoord?
Dat het niet nodig was omdat de nieuwe versie nu te downloaden is. En die lost het probleem op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door HeHo » do 21 jan 2016, 11:18

BottomsUp! schreef:Ik heb net de Q4 maps gedownload. Echter er staan ook GTACityModels NFS files op, weet iemand in welke map ik deze moet plaatsen?
Die kunnen gewoon in de map gezet worden waar ook de kaarten in staan. Althans daar staan ze bij mij wel in.

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BottomsUp! » za 23 jan 2016, 10:59

HeHo schreef:
BottomsUp! schreef:Ik heb net de Q4 maps gedownload. Echter er staan ook GTACityModels NFS files op, weet iemand in welke map ik deze moet plaatsen?
Die kunnen gewoon in de map gezet worden waar ook de kaarten in staan. Althans daar staan ze bij mij wel in.
Daar heb ik ze nu ook in staan, echter ik zie geen verschil op mijn M&M display. Heb jij enig idee wat ik zou moeten zien? Als ik GTAfiles Navigon Google vind ik via afbeeldingen een stadslandschap met GTA invloeden maar dat zie ik niet terug in mijn eigen display. Of moet ik hier iets voor instellen?
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door bassie » di 26 jan 2016, 15:19

In de Media Markt folder stond een Garmin navigatiesysteem te koop voor 188,- euro inclusief Lifetime maps. Ik vraag me dan onwillekeurig af, waarom Up rijders daar dan geen recht op hebben en wij moeten betalen voor kaartupdates. Bij Tomtom heeft gratis lifetime updates een duidelijke beperking: de kaartupdates ontvang je gratis zolang het debetreffende producttype wordt ondersteund. Ergens las ik zolang onderdelen leverbaar zijn. Dat hoeft niet zo lang te zijn (Samsung ondersteunt Android toestellen slechts twee jaar).

Je kunt nu ook met Google maps tot 1,5GB aan offline kaarten downloaden waarmee je kan navigeren. Navigeren met Google maps werkt best goed, vind ik. Heel Europa downloaden gaat natuurlijk niet, maar een groot deel van Nederland is mij wel gelukt. Goed, het heeft zijn beperkingen en is natuurlijk niet mooi geintegreerd in de Navigon.

Wat ik wil zeggen. De concurrentie zit niet stil en biedt serieuze alternatieven. Vraag me af wie bereid is die 100 euro voor twee jaar te betalen. Rijden er mensen gewoon door met oude kaarten? Ik heb geen zin straks het downloadcircuit in te duiken, moet ik bekennen.

Plaats reactie