Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » di 26 jan 2016, 15:43

bassie schreef:In de Media Markt folder stond een Garmin navigatiesysteem te koop voor 188,- euro inclusief Lifetime maps. Ik vraag me dan onwillekeurig af, waarom Up rijders daar dan geen recht op hebben en wij moeten betalen voor kaartupdates. Bij Tomtom heeft gratis lifetime updates een duidelijke beperking: de kaartupdates ontvang je gratis zolang het debetreffende producttype wordt ondersteund. Ergens las ik zolang onderdelen leverbaar zijn. Dat hoeft niet zo lang te zijn (Samsung ondersteunt Android toestellen slechts twee jaar).

Je kunt nu ook met Google maps tot 1,5GB aan offline kaarten downloaden waarmee je kan navigeren. Navigeren met Google maps werkt best goed, vind ik. Heel Europa downloaden gaat natuurlijk niet, maar een groot deel van Nederland is mij wel gelukt. Goed, het heeft zijn beperkingen en is natuurlijk niet mooi geintegreerd in de Navigon.

Wat ik wil zeggen. De concurrentie zit niet stil en biedt serieuze alternatieven. Vraag me af wie bereid is die 100 euro voor twee jaar te betalen. Rijden er mensen gewoon door met oude kaarten? Ik heb geen zin straks het downloadcircuit in te duiken, moet ik bekennen.
Ik vind een TomTom geen vervanger voor mijn M&M, omdat het niet alleen een navigatiesysteem is maar tegelijkertijd ook een multimediasysteem, bluetooth carkit en boordcomputer.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 09:38

In de volgende generatie up! zit waarschijnlijk een carplay system van Apple of vergelijkbaar Android systeem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 27 jan 2016, 10:21

CarPlay for the win! Eindelijk. Zou 't after market in te bouwen zijn in een oude generatie Up?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 10:48

TwitNour schreef:CarPlay for the win! Eindelijk. Zou 't after market in te bouwen zijn in een oude generatie Up?
Binnenkort wel als er klapscherm carplay radio's op de markt komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BartvanD » wo 24 feb 2016, 16:34

Hallo forumgenoten,

Ben best blij met mijn maps and more, maar hetgeen waar ik hem het meest voor gebruikt werkt het slechtst.
Ik heb even gezocht op het forum, maar ik kom een klacht zoals de mijne niet zo snel tegen.

Als ik muziek stream via BT naar mijn maps and more wil de muziek regelmatig haperen. De titel en artiest van de nummers komen niet door op het scherm. En het lijkt wel of de de snelheid van de LP te traag staat... :lol:
Probeer soms te resetten, maar dan gaat het na drie keer resetten weer een keer goed..lijkt me niet echt wenselijk.

Iemand bekend hiermee? Of een oplossing?
Misschien doe ik zelf iets verkeerd.

Hoor het wel.

Groetjes.
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ruben » wo 24 feb 2016, 19:10

BartvanD schreef:Hallo forumgenoten,

Ben best blij met mijn maps and more, maar hetgeen waar ik hem het meest voor gebruikt werkt het slechtst.
Ik heb even gezocht op het forum, maar ik kom een klacht zoals de mijne niet zo snel tegen.

Als ik muziek stream via BT naar mijn maps and more wil de muziek regelmatig haperen. De titel en artiest van de nummers komen niet door op het scherm. En het lijkt wel of de de snelheid van de LP te traag staat... :lol:
Probeer soms te resetten, maar dan gaat het na drie keer resetten weer een keer goed..lijkt me niet echt wenselijk.

Iemand bekend hiermee? Of een oplossing?
Misschien doe ik zelf iets verkeerd.

Hoor het wel.

Groetjes.
Maps & More heb je neem ik aan de meest recente software op staan? Let op of je telefoon als 1ste telefoon staat ingesteld in je bluetooth telefoonlijst. Mijn ervaring is als hij als 2de telefoon staat dat muziek streamen erg matig. Zowieso ervaar ik zelf het beste stream kwaliteit zonder andere gekoppelde telefoons.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BartvanD » wo 24 feb 2016, 19:30

Ja maps and more..pas gekocht en aan de computer gehangen. Geen update beschikbaar.. Staat als 1e gekoppeld..en zit alleen in de auto. Of moet ik zowieso de enige in de lijst zijn met gekoppelde toestellen?
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ruben » za 27 feb 2016, 10:08

Nee dat zou in principe niet mogen uitmaken, je kunt het het proberen. Wat voor telefoon heb jij?
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door BartvanD » zo 28 feb 2016, 22:43

Ruben schreef:Nee dat zou in principe niet mogen uitmaken, je kunt het het proberen. Wat voor telefoon heb jij?
Xperia Z3 compact
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Bram1988
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 15:51

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Bram1988 » do 03 mar 2016, 09:29

Gisteren alle updates gedraaid, wat een k*t systeem hebben alle navigatiesystemen toch. Dat Fresh is al net zo slecht als het TomTom systeem voor op de Mac.

Nu nog op zoek naar nieuwe kaarten :)

Mrnoname
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 jan 2014, 09:43

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Mrnoname » do 24 mar 2016, 09:07

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om de software van Garmin Maps&More te vernieuwen via Fresh. Dit omdat ik een nieuwe mobiel gekocht heb en deze gekoppeld aan de Garmin. Koppelen ging goed maar het overzetten van het adressenboek lukt niet. Volgens de helpdesk van Garmin zou dit door de oude software komen. Na update nog steeds geen adressen gekopieerd.... Opnieuw Garmin helpdesk gebeld, nu krijg ik te horen dat mijn Garmin M&M (2013) te oud is voor de nieuwe telefoon en dat het dus niet gaat werken. Iemand deze zelfde ervaring? en nog liever, heeft iemand een oplossing voor dit probleem. :(
VW Hi UP in het wit met panoramadak!

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » do 24 mar 2016, 11:17

Mrnoname schreef:Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om de software van Garmin Maps&More te vernieuwen via Fresh. Dit omdat ik een nieuwe mobiel gekocht heb en deze gekoppeld aan de Garmin. Koppelen ging goed maar het overzetten van het adressenboek lukt niet. Volgens de helpdesk van Garmin zou dit door de oude software komen. Na update nog steeds geen adressen gekopieerd.... Opnieuw Garmin helpdesk gebeld, nu krijg ik te horen dat mijn Garmin M&M (2013) te oud is voor de nieuwe telefoon en dat het dus niet gaat werken. Iemand deze zelfde ervaring? en nog liever, heeft iemand een oplossing voor dit probleem. :(
Welke telefoon maak je gebruik van? Ik heb zelf net 3 nieuwe toestellen gekoppeld aan de Garmin en deze gaf geen enkel probleem.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Mrnoname
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 jan 2014, 09:43

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Mrnoname » do 24 mar 2016, 11:23

Het is een Oneplus X, Bluetooth zou universeel moeten werken toch?
Het koppelen werkt wel goed, zelfs sms berichten komen via de M&M binnen, alleen de contacten
overzetten lukt niet, is er geen andere manier om ze in de M&M te krijgen?
VW Hi UP in het wit met panoramadak!

ColdBlood
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 16:16

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door ColdBlood » za 09 apr 2016, 16:27

Hoi allemaal,

Ik heb sind een jaar VW up met Maps and More systeem. Ik heb hierbij het pakket met 2 jaar lang gratis kaartupdates (freshmaps) aangeschaft. Deze update ik regelmatig, en dit lijkt prima te werken. Na een aantal keren echter dat hij (al wat oude) wijzigingen in de verkeersituaties niet had meegenomen, ging ik toch iets verder zoeken. Ik ben vrij handig met computers, en nou ging ik dus kijken wat er precies werd gedownload. Fresh download wat ingepakte bestanden, met de bij de update behorende q*20** naamgeving,gedurende de update in je temp map. Als je deze echter opent, en de .map bestanden gaat openen in kladblok, of notepad++ o.i.d., staat in het bestand geschreven dat deze .map een oude versie is (begin wel met de kleinere bestanden, dat gaat wat sneller met openen), momenteel bijvoorbeeld:
Map.ProductionDate=20150722-105321
Map.Region=EU
Map.Release=Q315
Dit terwijl de geinstalleerde maps Q1 2016 behoren te zijn, volgens fresh.
Ook de wijzigingsdatum/aanmaakdatum van deze bestanden is een "oudere datum".
Deze zijn ook terug te vinden op het apparaat zelf, onder \NAVIGON\map.
De klantenservice gaf geen antwoord meer nadat ik ze dit heb aangetoond met screenshots, en beweerde dat het de meest recente maps zijn.
Heeft iemand anders ditzelfde probleem? Heeft iemand (of kan iemand) dit ook even bekijken op hun systeem?
Ik heb het idee dat Garmin ons oude rommel met een nieuwe verpakking verkoopt zo.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » za 16 apr 2016, 11:15

Ook ik heb hele slechte ervaring bij het vragen van hulp bij de servicedesk. Ik twijfel ook aan de juistheid van de kaarten. Ik zal morgen mijne uitlezen.
UP! HIGH 60PK

marco50ST
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 08:44

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door marco50ST » za 23 apr 2016, 08:18

Heb inmiddels alles ingesteld naar wens in mijn nieuwe Mii, echter 1 vraag kom ik niet uit en kon ik niet vinden ook niet in dit topic.

De navigatie stem dempt tijdens de commando's al het geluid of muziek, is dit net als de pdc in te stellen dat je wel de muziek blijft horen tijdens de commando's?

Bram1988
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 15:51

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Bram1988 » za 23 apr 2016, 10:13

Sinds de update van mijn Maps&More verbindt het systeem niet meer automatisch met mijn iPhone. Heeft hier ook iemand last van gehad?
Staat wel goed ingesteld en is de enige gekoppelde telefoon.

Gebruikersavatar
WJs
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 18:59

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door WJs » za 14 mei 2016, 23:00

Psycho_Mantis schreef: Ik heb ontdekt dat dit probleem alleen voorkomt (bij mij) als er meerdere devices gepaired staan in de maps & more.
Dus als er slechts maar 1 apparaat in de lijst staat werkt het wel goed. Zodra er meerdere staan dan niet meer.

Waarschijnlijk komt dat door dat de bluetooth dan blijft zoeken naar andere devices ondertussen.

Ik heb garmin al eens gemailed hierover, maar nooit meer antwoord op gehad.

Apart verhaal, ik heb ook last van stotteren en andere problemen sinds ik een tweede telefoon gepaired heb... Wat een waardeloos systeem. :|

marco50ST
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 08:44

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door marco50ST » za 14 mei 2016, 23:17

Ben eigenlijk heel tevreden over maps and more. .... kan alleen niets vinden mbt demping van muziek bij de commando's van de navigatie. ... Zie eerdere post.

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door bassie » zo 24 jul 2016, 14:14

Heeft iemand ervaring met problemen met de batterij? Mijn Garmin laadt niet op via USB kabel. Ik heb twee kabels geprobeerd, twee sigaretten laders, twee 230V laders. De batterij wil niet laden. Ik zie het batterijsymbool met een uitroepteken en daarna schakelt de Navigon uit omdat de batterij leeg is. Ik kan daarom de Navigon niet buiten de Up gebruiken. Hij is een half jaar oud. Ik heb de indruk dat ik wel zo'n beetje alles heb geprobeerd. Zou het zinvol zijn een beroep te doen op de garantie?

Plaats reactie