Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Altos » vr 17 jul 2015, 07:56

Ik heb je een mailtje gestuurd Thommygun. ;)

Siyzo1991
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 19:16

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Siyzo1991 » zo 19 jul 2015, 21:08

Laspumonis schreef:Heb net geprobeerd mp3's die op mijn foon staan af te spelen op speakers via bluetooth. Het lukte maar ik krijg alleen geluid uit linkerspeaker? Heb geprobeerd balans te regelen via audiosettings op radio maar rechts doet niks. Radio navigatie etc werkt wel over beide speakers. Weet iemand waar dit aan ligt?
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen dan over m'n rechter speaker. Inmiddels nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem. Jij?

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door HeHo » wo 05 aug 2015, 12:14

Aangezien deze vraag niet apart gezet mag worden, hier dan maar even.

Sinds een paar dagen wil mijn Maps & More niet meer automatisch verbinden met mijn mobiele telefoon (iPhone 5).
Hiervoor 2 jaar lang nooit een probleem gehad.

Ik heb inmiddels de telefoon verwijderd uit Maps & More en ook uit mijn telefoon heb ik Car Phone verwijderd.
Dan opnieuw instellen en zoeken en dan pakt hij hem weer gewoon, echter voor alleen deze autorit. Stap ik daarna weer in, vindt het systeem mijn telefoon weer niet. In mijn telefoon staat dan overigens wel verbonden met Car Phone. Raar!

Inmiddels heb ik mijn Maps & More systeem ook al een reset gegeven door in de root het bestand "branddevice.reg" te zetten en in de map settings het e.e.a. aan te passen, maar dat is gewoon om het systeem te laten wisselen van VW, Skoda, Seat.

Iemand misschien nog een idee waar het aan kan liggen?

peterpils
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 16:22

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door peterpils » do 06 aug 2015, 11:43

Hallo, ik heb al vaker gezocht naar dit probleem maar kan er nergens wat over vinden.
Ik heb al tijden problemen met draadloos muziek afspelen via het garmin apparaat.

Het probleem is als volgt, ik start de auto en doe de garmin in de houder. Vervolgens zet ik op mijn telefoon (iPhone) een muziekje aan.
In het begin lijkt hij normaal af te spelen maar na enkele seconden begint hij ineens versneld af te spelen. Daarna gaat hij over in vertraagd afspelen. Tussendoor wilt hij nog wel is normaal afspelen, maar het versneld en vertraagd afspelen houdt hij meestal een paar minuten vol. Daarna is het probleem altijd weg en komt het gedurende die rit ook niet meer voor. Nu ik de laatste tijd veel korte ritjes maak, maak ik dit dus vaak mee. Tot grote ergernis sluit ik hem dan maar weer aan via de kabel.

Zijn er eventueel anderen die dit ook hebben meegemaakt en wellicht een oplossing hebben voor dit irritante probleem. Dat de kwaliteit via bluetooth minder is weet ik, daar heb ik mij allang bij neergelegd. Het gaat mij puur even om het vertraagd en versneld afspelen van de muziek.

Ik hoor het graag

groet

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » do 06 aug 2015, 12:52

Ik heb wel eens dat hij bij overgang van een liedje het volume heel even over het kastje afspeelt en dan pas weer over de luidsprekers.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Psycho_Mantis » ma 10 aug 2015, 08:46

peterpils schreef:Hallo, ik heb al vaker gezocht naar dit probleem maar kan er nergens wat over vinden.
Ik heb al tijden problemen met draadloos muziek afspelen via het garmin apparaat.

Het probleem is als volgt, ik start de auto en doe de garmin in de houder. Vervolgens zet ik op mijn telefoon (iPhone) een muziekje aan.
In het begin lijkt hij normaal af te spelen maar na enkele seconden begint hij ineens versneld af te spelen. Daarna gaat hij over in vertraagd afspelen. Tussendoor wilt hij nog wel is normaal afspelen, maar het versneld en vertraagd afspelen houdt hij meestal een paar minuten vol. Daarna is het probleem altijd weg en komt het gedurende die rit ook niet meer voor. Nu ik de laatste tijd veel korte ritjes maak, maak ik dit dus vaak mee. Tot grote ergernis sluit ik hem dan maar weer aan via de kabel.

Zijn er eventueel anderen die dit ook hebben meegemaakt en wellicht een oplossing hebben voor dit irritante probleem. Dat de kwaliteit via bluetooth minder is weet ik, daar heb ik mij allang bij neergelegd. Het gaat mij puur even om het vertraagd en versneld afspelen van de muziek.

Ik hoor het graag

groet
Ik heb ontdekt dat dit probleem alleen voorkomt (bij mij) als er meerdere devices gepaired staan in de maps & more.
Dus als er slechts maar 1 apparaat in de lijst staat werkt het wel goed. Zodra er meerdere staan dan niet meer.

Waarschijnlijk komt dat door dat de bluetooth dan blijft zoeken naar andere devices ondertussen.

Ik heb garmin al eens gemailed hierover, maar nooit meer antwoord op gehad.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 aug 2015, 09:32

Ik ga ook eens even kijken of het scheelt als ik er een device uitgooi.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

A3Baak
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 18:38

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door A3Baak » ma 07 sep 2015, 18:56

M'n dochter heeft een raar probleem met haar Maps en More van GarMin.

https://goo.gl/photos/PPHZTmyyfQxM5U2W8" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen kan ik nergens die hendel vinden waarmee ik dit zou moeten doen.
M'n dochter heeft een Move Up.

Hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Cheers,

A3

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door DonkUp » ma 07 sep 2015, 19:38

Het zou ook de knop voor de dagteller-reset kunnen zijn. Deze ongeveer 10 seconden ingedrukt houden.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

A3Baak
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 18:38

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door A3Baak » ma 07 sep 2015, 20:14

DonkUp schreef:Het zou ook de knop voor de dagteller-reset kunnen zijn. Deze ongeveer 10 seconden ingedrukt houden.
Gek genoeg doet dit de langdurige gegevens uit de boordcomputer wissen, en niet de vanaf start gegevens.

Cheers,

A3

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door DonkUp » di 08 sep 2015, 18:39

A3Baak schreef:
DonkUp schreef:Het zou ook de knop voor de dagteller-reset kunnen zijn. Deze ongeveer 10 seconden ingedrukt houden.
Gek genoeg doet dit de langdurige gegevens uit de boordcomputer wissen, en niet de vanaf start gegevens.

Cheers,

A3
Het was het proberen waard ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door kgroot.nl » wo 09 sep 2015, 14:39

In een Move up kan je dit NIET resetten. Kan alleen bij de High up
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2015, 08:02

Weer wat geleerd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Ash82
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 11:00
Locatie: Barneveld

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ash82 » vr 11 sep 2015, 12:01

Fijn zo'n forum, om wat van te leren.
Move Up! BMT 60 PK | Deepblack | executive pakket | 4 drs

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » za 12 sep 2015, 10:45

Ik heb vorige week een Garmin gekocht voor 65 euro (!) in Letland maar ik kan zeggen dat de Garmin echter beter is als de Navigon. De carkit werkt beter en is sneller..

A3Baak
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 18:38

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door A3Baak » ma 14 sep 2015, 08:02

kgroot.nl schreef:In een Move up kan je dit NIET resetten. Kan alleen bij de High up
Ok, dat is wazig maar bedankt voor het melden dit wist ik niet.

Is de melding dan misschien uit te zetten op de GarMin? Als het dan toch niet te doen is.

Cheers,

A3

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 11 okt 2015, 18:17

Mijn computer wil mijn Garmin niet meer herkennen. Ik krijg telkens dit scherm te zien. Meerdere poorten geprobeerd uiteraard. Heb Fresh zelf al geüpdatet naar de nieuwste versie. Geen idee wat ik moet doen want ik wil graag de firmware updaten.
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-10-11 om 19.16.45.png
Schermafbeelding 2015-10-11 om 19.16.45.png (91.21 KiB) 8121 keer bekeken

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 11 okt 2015, 18:37

Misschien stomme vraag maar staat ie wel aan? :D

Je ziet dan op het scherm een PC met een maps and more

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 11 okt 2015, 18:41

arnout84 schreef:Misschien stomme vraag maar staat ie wel aan? :D

Je ziet dan op het scherm een PC met een maps and more
Hij staat aan. Via de Finder in mijn Mac kan ik ook gewoon door de bestanden snuffelen die erop staan. Fresh weigert hem alleen te zien als Maps And More... Even een reïnstall proberen en hopen dat ie het dan wel doet.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 11 okt 2015, 18:45

Inmiddels Fresh opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds geen resultaat. Andere computer maar eens proberen?

Plaats reactie