Panoramadak automatisch dicht ?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 07:23

Uiterst vervelend vind ik dat het panorama dak niet automatisch dicht gaat als je de motor uit doet of de sleutel uit het contact trekt.
De Navigon word wel afgesloten als je de motor uit doet maar als je het dak heb open staan en vergeet dicht te doen (in de comfort stand) dan is de kans zeer aanwezig op regenschade of dat er iets naar binnen word gegooid.
Weet iemand of dit misschien te programmeren of in te stellen is ?

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Martin33 » za 06 okt 2012, 10:28

CBdicX schreef:Uiterst vervelend vind ik dat het panorama dak niet automatisch dicht gaat als je de motor uit doet of de sleutel uit het contact trekt.
De Navigon word wel afgesloten als je de motor uit doet maar als je het dak heb open staan en vergeet dicht te doen (in de comfort stand) dan is de kans zeer aanwezig op regenschade of dat er iets naar binnen word gegooid.
Weet iemand of dit misschien te programmeren of in te stellen is ?
heb je vagtechniek al gevraagd? ik dacht da het mogelijk was te programmeren dat je het raam ook dicht kon doen als je de auto op slot doet ......ik had dat dan weer met het rechterraam ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 15:04

Heb dit voorgelegd aan VAG met het volgende antwoord:

Nee dit is niet te programmeren, wel is het mogelijk het dicht met de afstandsbediening te bedienen door de knoppen open of dicht ingedrukt te houden.

Hun optie heb ik geprobeerd maar het dak blijft helaas gewoon open, jammer.....

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Martin33 » za 06 okt 2012, 15:08

CBdicX schreef:Heb dit voorgelegd aan VAG met het volgende antwoord:

Nee dit is niet te programmeren, wel is het mogelijk het dicht met de afstandsbediening te bedienen door de knoppen open of dicht ingedrukt te houden.

Hun optie heb ik geprobeerd maar het dak blijft helaas gewoon open, jammer.....
dat moet natuurlijk wel eerst geprogrammeerd worden ;) als dat mogelijk zou zijn op de up. Op mijn bedrijfswagen zit het wel standaard ramen open en sluiten met de afstandsbediening.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 15:26

Klopt, ik had het "is niet te programmeren" verkeerd begrepen.
Hij bedoelde dat het vanuit de fabriek niet te programmeren is, VAG kan dat wel.
Ik krijg nog een prijs voor dit geintje.......

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Marantz » ma 08 okt 2012, 14:28

lekker bedrijf die VAG, zaterdag uitgebreid contact mee gehad wat ze allemaal wel en niet kunnen, nou een aantal dingen leek mij wel wat dus ik mail dat ik een afspraak wil maken voor morgen, hoor ik niets meer.
Heb ik gebeld, nee, als iemand mail contact heeft gehad moet de afspraak via mail gedaan worden, dit om de telefoon niet teveel te belasten :o
Nou, ze bekijken het maar.........

Harrywhiteup!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:28
Locatie: Brielle

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Harrywhiteup! » ma 08 okt 2012, 19:29

Ik heb het wel voor elkaar gekregen
om als ik sleutel uit contact haal dat ik mijn panoramadak kan sluiten :D
alleen als ik de deur te snel open doe stopt deze met dicht gaan
en ik heb ook mijn panoramadak open en dicht op de sleutel

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Mikester » ma 08 okt 2012, 23:51

Ik vind het een vreemde vraag eerlijk gezegd...?

De ramen gaan ook niet automatisch dicht als ik de Up! afsluit. De lampen gaan ook niet automatisch uit. Mijn gordel moet ik ook handmatig loskoppelen. De auto gaat niet automatisch op slot en tot overmaat van ramp moet ik de sleutel nog inklappen (wie heeft die waardeloze klapsleutels bedacht?) en ook nog met een vloeiende beweging in mijn broekzak doen. Pfff... Ik wordt al moe van de gedachte! :mrgreen: :roll:

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Panoramadak automatisch dicht ?

Bericht door Marantz » di 09 okt 2012, 06:58

Klopt, dat zou ook allemaal automatisch moeten gaan !
Ik denk dat ik maar eens een oplossing in Thailand ga zoeken, 1.40 hoog, past zo achter de voorstoel, en heeft hele grote tie........ :mrgreen:

Plaats reactie