Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Drentjuh
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 10:49
Locatie: Hardenberg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Drentjuh » di 12 mar 2013, 19:34

Ik denk dat ik alleen maar kan lachen van de onderhoudskosten. Mijn vorige auto was namelijk een Alfa GT en was gemiddeld 2000,- per jaar kwijt aan onderhoud :s
VW Black Up | Drive pakket | Sound pakket | Leren bekleding | Stoel verwarming | 5.1lt/100km

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door dubbel-UP! » wo 13 mar 2013, 17:50

Beide net de 1ste beurt gehad. Net over de 100 euro/stuk. Lijkt me dan ook marktconform.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

gupje
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 20:20

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door gupje » do 21 mar 2013, 19:28

De mijne moet over 2 weken voor een kleine beurt, alleen vreemd de mijne heeft long life en toch geeft ie nu na 1 jaar aan dat ie een beurt moet?! Heb er nu 9500 km mee gereden. Dealer zegt dat ze alle up's na een jaar willen zien en checken omdat ze dan ook de ketting etc kunnen checken. Kost 99,-. Kosten worden verrekend met long life beurt zeggen ze nu....dat moeten we dus nog ff op papier krijgen.
Alleen nu dit weeknd ff naar v udenhout in Son, daar zeggen ze dat je dit weekend maar 1000,- hoeft bij te leggen voor een nieuwe Up! In dezelfde uitvoering als ie je had....... Ben venieuwd?! Dus wie weet kan ik die beurt overslaan;-)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door henri » do 21 mar 2013, 22:30

Een Up heeft geen distributieketting, maar een distributieriem. Deze hoeft pas na 240.000 km gecontroleerd/vervangen te worden.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Up-Jury » vr 22 mar 2013, 07:54

gupje schreef: Alleen nu dit weeknd ff naar v udenhout in Son, daar zeggen ze dat je dit weekend maar 1000,- hoeft bij te leggen voor een nieuwe Up! In dezelfde uitvoering als ie je had....... Ben venieuwd?! Dus wie weet kan ik die beurt overslaan;-)
Ik ben ook wel benieuwd ...

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door @@lgra » vr 22 mar 2013, 08:29

Drentjuh schreef:Ik denk dat ik alleen maar kan lachen van de onderhoudskosten. Mijn vorige auto was namelijk een Alfa GT en was gemiddeld 2000,- per jaar kwijt aan onderhoud :s
Das wel heel erg veel :? :? Met onze 156 waren we dat over 5 jaar ongeveer kwijt incl distributie. (Dealer wim prins)
Voor het Uppie gaan we nog 11 maanden wachten voordat we het prijsje weten. :
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door henri » vr 22 mar 2013, 11:51

gupje schreef:Alleen nu dit weeknd ff naar v udenhout in Son, daar zeggen ze dat je dit weekend maar 1000,- hoeft bij te leggen voor een nieuwe Up!
Vanmorgen even contact gehad met Van Udenhout. Helaas had men geen Up met specificaties naar mijn wens op voorraad staan. Voorlopig dus nog maar even rond blijven tuffen in mijn eigen Up; ook geen straf ;)

gupje
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 20:20

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door gupje » za 23 mar 2013, 15:33

Zo....mijn Up vanochtend ingeruild voor een nieuwe up. De actie was heel mooi, echt alleen maar 1000,- euro bijbetalen als je een gelijke overstap maakte, uiteindelijk heb ik nu een vierdeurs Up gekozen, dus nog 325,- extra. Maar verder geen afleverkosten etc... Dit zat allemaal,in de 1000,-. En dan ook nog 4 jaar garantie, 1e servicebeurt gratis!
Er was nog één vierdeurs, candy white, move up met executive pakket. Meer heb ik niet nodig als tweede auto en dan zou de overstap op wel ineens duurder uitpakken.
Dus weer een witte Up voor mij, nu kunnen alleen de kids makkelijker erin en eruit;-)
Jammergenoeg geen nieuwe kenteken, het was een voorraadauto... ZTL.

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Tibbi3 » do 04 apr 2013, 15:31

Mijn Up! heeft nu ook 13.600 op de teller staan en moet binnenkort een beurtje hebben, want mij echter wel opvalt is dat er op de website van VW staat dat een kleine beurt € 99 kost.

http://www.volkswagen.nl/service-en-acc ... houdsbeurt

Ik heb nu contact opgenomen met 4 dealers en zij vragen allen meer, namelijk € 109, € 120, € 125 en € 129. Apart aangezien ik hier mensen zie waar ze voor €98/€99 klaar zijn

Wanneer ik vraag hoe het kan dat op de website van Volkswagen €99 staat krijg ik als reactie dat er nog kosten voor het kleinmateriaal (weet niet wat dat is) en milieutoeslag bijkomt. En ze voegen een vloeistof aan de brandstof toe waardoor de motor intern wordt gereinigd....klopt dit?

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door capravacca » do 04 apr 2013, 18:36

Ook al meerdere keren aan de hand gehad, bij mijn toenmalige Seat Altea wat echt een BS verhaal was (scheelde enkele 10 tjes en met mijn Mini wat op een grote beurt zelfs 200 euro scheelde bij de ene BMW dealer of bij de andere.
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door el coche SEAT » do 04 apr 2013, 18:50

Tibbi3 schreef:Mijn Up! heeft nu ook 13.600 op de teller staan en moet binnenkort een beurtje hebben, want mij echter wel opvalt is dat er op de website van VW staat dat een kleine beurt € 99 kost.

http://www.volkswagen.nl/service-en-acc ... houdsbeurt
Klopt niet helemaal.
Op de site staan vaste onderhoudsprijzen van auto van voor 2001 o.i.d.
Dit zijn dus niet de prijzen voor de nieuwste auto's.

Zie:
Waarom vast onderhoud?
Bij vaste onderhoudsintervallen ligt het onderhoudsmoment vast op 15.000 kilometer of één jaar. Afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. Rijdt u meer dan 15.000 kilometer per jaar dan wisselt u een kleine beurt af met een grote beurt. Als u minder dan 15.000 kilometer per jaar rijdt, maar wel behoefte heeft aan jaarlijkse zekerheid, kunt u er ook voor kiezen om elk jaar rond dezelfde periode een jaarbeurt te laten uitvoeren. Dit geldt voor de meeste Volkswagens
van voor 2001 o.i.d.

Kom je naar de meeting op 20 april a.s.?
De organiserende dealer biedt de beurt voor 89 euro aan.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Tibbi3 » vr 05 apr 2013, 09:02

Ik heb op zaterdag altijd tenniscompetitie dus dat zal helaas niet lukken.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door dubbel-UP! » vr 05 apr 2013, 19:35

Die 99 euro is de kale prijs. Milieubijdrage en/of kleinmateriaal zal er bijna altijd nog als extra bijkomen. Dan zit je meestal al rond de 110 euro. Dus heel vreemd is dat niet.
Je moet alleen eens vragen wat dat kleinmateriaal is? Staat bijna altijd op de rekening. Dat moet eens aangepakt worden, maar je doet er als klant weinig aan.
Vaak vullen ze ook de ruitensproeiervloeistof bij met een "gouden" prijs/ liter. :cry:

Ik heb me er jaren druk over kunnen maken, maar nu niet meer. Helaas hoort ook dat er een beetje bij. :x
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door erikvank » vr 05 apr 2013, 20:04

dubbel-UP! schreef:[...]
Vaak vullen ze ook de ruitensproeiervloeistof bij met een "gouden" prijs/ liter. :cry:

Ik heb me er jaren druk over kunnen maken, maar nu niet meer. Helaas hoort ook dat er een beetje bij. :x
Ik vul om die reden vaak zelf even de ruitensproeiervloeistof bij voor de auto een beurt krijgt. Dan kunnen ze er met goed fatsoen niets meer bij gooien.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door BarMove(d)Up » vr 05 apr 2013, 20:30

erikvank schreef:
dubbel-UP! schreef:[...]
Vaak vullen ze ook de ruitensproeiervloeistof bij met een "gouden" prijs/ liter. :cry:

Ik heb me er jaren druk over kunnen maken, maar nu niet meer. Helaas hoort ook dat er een beetje bij. :x
Ik vul om die reden vaak zelf even de ruitensproeiervloeistof bij voor de auto een beurt krijgt. Dan kunnen ze er met goed fatsoen niets meer bij gooien.
Je moet ze de kost geven die wel ruitenvloeistof op de rekening zetten.
Voor mij een reden om flink over de rekening te gaan zeuren. Van elk dingetje mogen ze dan aantonen dat ze het ook echt vervangen hebben. Als je al ruitenvloeistof rekent als er geen druppel meer in kan, wat reken je dan nog meer?
Zo'n dealer weet daarna wel dat ik niet meer terugkom. Ben wel vrouw, maar niet dom (wel blond overigens :lol: )
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Miisport1 » za 06 apr 2013, 16:15

ze gaan er van uit zoveel cc sproeier vloeistof en zo veel olie en koel vloeistof per auto dat is een gemiddelde.
de ene keer gaat het er bij jouw in en de volgende keer bij een ander is gewoon het aantal vebruikte liters delen door auto's
ook al gaat er dan 200 cc in er zal dan 100 cc gerekend worden.
zo doen ze het bij veel dealers.
ik maak me er niet zo druk over.
vind een goede garage klant verhouding minstens zo belangrijk.ivm garanties in de toekomst en wat maakt die 10 euro dan uit.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Patrick-Brand » za 06 apr 2013, 18:39

Miisport1 schreef:ze gaan er van uit zoveel cc sproeier vloeistof en zo veel olie en koel vloeistof per auto dat is een gemiddelde.
de ene keer gaat het er bij jouw in en de volgende keer bij een ander is gewoon het aantal vebruikte liters delen door auto's
ook al gaat er dan 200 cc in er zal dan 100 cc gerekend worden.
zo doen ze het bij veel dealers.
ik maak me er niet zo druk over.
vind een goede garage klant verhouding minstens zo belangrijk.ivm garanties in de toekomst en wat maakt die 10 euro dan uit.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Inderdaad een goede klant-verkoper relatie is belangrijk, maar dat hoeft niet ten koste van de klant te gaan.
Vorig jaar ging mijn oude Seat Ibiza naar de garage voor een APK. Een week daarvoor had ik zelf m'n ruiterwissers al vervangen. Mag jij raden wat ze hebben vervangen en doorberekend? Idem dito met de olie-met-bladgoud die ze zogenaamd met liters moeten bijvullen. Ja in hun eigen zak.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Nils
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 19:09

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Nils » zo 07 apr 2013, 08:12

Eigenlijk vind ik 99 of 129 euro voor een beurt weinig geld. Vroeger bij de bmw was dit minstens 250 - 400 euro voor een kleine.
Dus nu 99 euro na 2 jaar of 129 na 2 jaar is dan heel weinig geld. En idd een klant-dealer relatie is toch wel belangrijk vind ik.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door dubbel-UP! » zo 07 apr 2013, 17:34

;) Na 2 jaar? De up! Heeft een interval van max 1 jaar.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Nils
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 19:09

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Nils » ma 08 apr 2013, 06:58

Ah hier zeiden ze 2 jaar met de longlife beurten. Maar elk jaar is 100 euro nog weinig aan onderhoudskosten vind ik dan.

Plaats reactie