Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » zo 12 apr 2015, 21:42

Van mij is ook 4 deurs.

Portier kan haast niet.. heb het al zo vaak gefilmd ook buiten de auto, als je met je wiel de een drempel oprijdt hoor je het..

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, ik ga het (wat het eventueelkan zijn) doorgeven bij de dealer als hij weer terug moet.

We komen er wel achter.. t duurt alleen even :)
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 29 apr 2015, 19:20

Vandaag kon ik de up weer halen, ze hebben weer van alles nagekeken en het is gewoon niet te vinden waar het vandaan moet komen.
Ze vermoeden dat het gewoon een bijgeluid is van het stuurhuis. (dus vervangen heb geen zin, want de mijne is nieuw en het geluid is niet weg)

Ze hebben proefritjes gemaakt met 2 andere up's en daar waren ook bijgeluiden te horen (of het ook een pok geluid is verteld het verhaal niet) ''Het is een nieuwere type up en die hebben bijgeluiden'' zei de werknemer van, van Beynum..

Dus... we moeten er maar mee leven. :(
t zit me nog steeds niet lekker maar goed..

Als het erger wordt mag ik terug komen en gaan ze toch verder kijken.
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Up-Jury » wo 29 apr 2015, 19:41

Jammer, in ieder geval ken je zeggen dat ze alle energie er in hebben gestoken om het te vinden. Petje af!

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 29 apr 2015, 19:50

Jaa dat zeker! :)
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Vinniepilon » wo 29 apr 2015, 20:29

Kirsten0950 schreef:Vandaag kon ik de up weer halen, ze hebben weer van alles nagekeken en het is gewoon niet te vinden waar het vandaan moet komen.
Ze vermoeden dat het gewoon een bijgeluid is van het stuurhuis. (dus vervangen heb geen zin, want de mijne is nieuw en het geluid is niet weg)

Ze hebben proefritjes gemaakt met 2 andere up's en daar waren ook bijgeluiden te horen (of het ook een pok geluid is verteld het verhaal niet) ''Het is een nieuwere type up en die hebben bijgeluiden'' zei de werknemer van, van Beynum..

Dus... we moeten er maar mee leven. :(
t zit me nog steeds niet lekker maar goed..

Als het erger wordt mag ik terug komen en gaan ze toch verder kijken.
Kirsten neem anders is contact op met Vagtechniek, is wel geen dealer maar supergoed!! misschien hebben hun een idee of kunnen ze een keer met de auto rijden. hou wel rekening ermee dat het misschien wat geld kost.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » do 30 apr 2015, 20:26

Vinniepilon schreef:
Kirsten0950 schreef:Vandaag kon ik de up weer halen, ze hebben weer van alles nagekeken en het is gewoon niet te vinden waar het vandaan moet komen.
Ze vermoeden dat het gewoon een bijgeluid is van het stuurhuis. (dus vervangen heb geen zin, want de mijne is nieuw en het geluid is niet weg)

Ze hebben proefritjes gemaakt met 2 andere up's en daar waren ook bijgeluiden te horen (of het ook een pok geluid is verteld het verhaal niet) ''Het is een nieuwere type up en die hebben bijgeluiden'' zei de werknemer van, van Beynum..

Dus... we moeten er maar mee leven. :(
t zit me nog steeds niet lekker maar goed..

Als het erger wordt mag ik terug komen en gaan ze toch verder kijken.
Kirsten neem anders is contact op met Vagtechniek, is wel geen dealer maar supergoed!! misschien hebben hun een idee of kunnen ze een keer met de auto rijden. hou wel rekening ermee dat het misschien wat geld kost.
Ik kijk het voorlopig even aan. Doordat het warmer wordt heb ik wel het idee dat het minder vaak aanwezig is, maar zal het zeker onthouden :)
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 13 mei 2015, 21:01

Update....

We zijn weer een tijdje verder, en het is aardig mooi weer geweest en ben er daaom ook achter gekomen dat het geluid er alleen is als het vochtig is geweest, (veel condens of regen) ... Temperatuur maakt dus niet veel uit..
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Zornyc
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28 okt 2014, 18:46

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Zornyc » do 14 mei 2015, 08:10

Kirsten0950 schreef:Update....

We zijn weer een tijdje verder, en het is aardig mooi weer geweest en ben er daaom ook achter gekomen dat het geluid er alleen is als het vochtig is geweest, (veel condens of regen) ... Temperatuur maakt dus niet veel uit..
Dan moeten het bijna wel de veerpoot rubbers zijn! Hebben ze die al een keer ingevet aan de voor en achterzijde? Die kraken namelijk erger met de omschrijving die je geeft.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Up-Jury » do 14 mei 2015, 09:56

Zornyc schreef:
Kirsten0950 schreef:Update....

We zijn weer een tijdje verder, en het is aardig mooi weer geweest en ben er daaom ook achter gekomen dat het geluid er alleen is als het vochtig is geweest, (veel condens of regen) ... Temperatuur maakt dus niet veel uit..
Dan moeten het bijna wel de veerpoot rubbers zijn! Hebben ze die al een keer ingevet aan de voor en achterzijde? Die kraken namelijk erger met de omschrijving die je geeft.
Dat vermoeden heb ik ook tesamen met moeheid van de veren die toch iets meer ruimte hebben. Volgende week gaat er bij mij eibach veren onder met T-rubbers. Ik zal bij Vag-techniek even vragen of ze tijdens de werkzaamheden extra willen opletten. Desnoods maken we foto's.

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » za 16 mei 2015, 10:23

Ze hebben het een keer nagekeken en ingevet en daarna zelfs vervangen, (veerpoot en de rubbers) maar met zo'n dag als vandaag (regenachtig) is het echt heel extreem aanwezig.

Ik moet maandag weer even terug heb een storing in mijn start stop systeem.. zal het weer eens aankaarten kijken wat ze ervan vinden.. ik mocht terug komen :p

Ik blijf er toch bij dat het niet helemaal normaal is dat er zo'n geluid in zit.. :(
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » za 16 mei 2015, 10:25

Up-Jury schreef:
Zornyc schreef:
Kirsten0950 schreef:Update....

We zijn weer een tijdje verder, en het is aardig mooi weer geweest en ben er daaom ook achter gekomen dat het geluid er alleen is als het vochtig is geweest, (veel condens of regen) ... Temperatuur maakt dus niet veel uit..
Dan moeten het bijna wel de veerpoot rubbers zijn! Hebben ze die al een keer ingevet aan de voor en achterzijde? Die kraken namelijk erger met de omschrijving die je geeft.
Dat vermoeden heb ik ook tesamen met moeheid van de veren die toch iets meer ruimte hebben. Volgende week gaat er bij mij eibach veren onder met T-rubbers. Ik zal bij Vag-techniek even vragen of ze tijdens de werkzaamheden extra willen opletten. Desnoods maken we foto's.

Ben benieuwd.. er moet toch iets zijn wat het geluid opwekt toch..?
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » ma 18 mei 2015, 19:40

Vanmorgen moest ik even langs omdat er een storing in de auto zat, ik heb nog even gesproken met de werkplaats chef, hem verteld dat het alleen heel erg aanwezig is als het vochtig is.. Hij wil toch weer verder gaan kijken.

Dus als het een keer goed nat is buiten, weer even langsrijden...

Wordt weer vervolgd!

Super garage hoor :D
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Up-Jury » di 26 mei 2015, 16:25

ik heb nu de Eibach veren er onder met de T-rubbers en ik heb het nog niet gehoord.
Net nog even de auto gepakt om te testen na afkoeling en geen POK gehoord. (het is wel warmer buiten)

Mogelijk zit het em toch in de vering en rubbers. MAAR..... ik zal het in de gaten houden vooral morgen ochtend als het koud is om 07:00.

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 03 jun 2015, 20:35

Up-Jury schreef:ik heb nu de Eibach veren er onder met de T-rubbers en ik heb het nog niet gehoord.
Net nog even de auto gepakt om te testen na afkoeling en geen POK gehoord. (het is wel warmer buiten)

Mogelijk zit het em toch in de vering en rubbers. MAAR..... ik zal het in de gaten houden vooral morgen ochtend als het koud is om 07:00.

Okee.. en ?? :p

Ik hoor het alleen maar goed als het vochtig is momenteel..
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Up-Jury » vr 05 jun 2015, 17:12

Kirsten0950 schreef:Okee.. en ?? :p

Ik hoor het alleen maar goed als het vochtig is momenteel..
Vorige week niets hoorbaar in de regen en tot nu toe nog niets gehoord!
Ik ben er blij mee!

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » ma 08 jun 2015, 19:53

Up-Jury schreef:
Kirsten0950 schreef:Okee.. en ?? :p

Ik hoor het alleen maar goed als het vochtig is momenteel..
Vorige week niets hoorbaar in de regen en tot nu toe nog niets gehoord!
Ik ben er blij mee!

Top! Fijn dat het bij jouw weg is! :)

Ik heb een test even gedaan.. Vorige week mijn auto gewassen in een wasbox, en ff goed nat gemaakt bij het wiel, ik rij naar huis en 'pok'! Dus ik kan het in ieder geval nu opwekken! Dus als ik even tijd heb ga ik weer naar de VW :)
All I need is that feeling of Freedom

timothy100
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 jun 2015, 06:19

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door timothy100 » vr 19 jun 2015, 06:26

Goedemorgen,

Ik heb een heel raar geluidje in de buurt van mijn koppelingsplaten. Het is alleen als het regent en het klinkt een beetje als een veer(tje) ofzo dat dan verspringt. Heeft iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 08 jul 2015, 19:21

timothy100 schreef:Goedemorgen,

Ik heb een heel raar geluidje in de buurt van mijn koppelingsplaten. Het is alleen als het regent en het klinkt een beetje als een veer(tje) ofzo dat dan verspringt. Heeft iemand enig idee?

Is een bekend dingetje bij de up, je kan langs je dealer rijden, zetten ze iets vast ofsow.. en dan is het weer weg, maar geloof me het komt weer terug... Ik heb het vaak in mijn gaspedaal, ook als ik hem niet eens aanraak (cruise control)

Wat het precies is durf ik niet te zeggen, staat vast in dat andere topic :)
Laatst gewijzigd door Kirsten0950 op wo 08 jul 2015, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Kirsten0950 » wo 08 jul 2015, 19:24

UPDATE!

Ben weer langs van Beynum gereden en we hebben het geluid op kunnen wekken, het heeft idd met vocht te maken.

Ze hebben de rubbers van de wielophanging met speciaal vet ingevet toen weer getest en niet meer gehoord.

Vandaag was het aardig regenachtig, en ik heb ook niks gehoord! Laten we hopen dat het nu weg blijft! :dance:
All I need is that feeling of Freedom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Raar 'pok' geluid bij drempels op hobbels.

Bericht door Tom Westendorp » wo 08 jul 2015, 21:32

Het heeft even mogen duren! Top dat het weg is!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie