Winterbanden

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 09:38

Goedemorgen,


Wie van jullie zijn er van plan om een aparte set winterbanden aan te schaffen?

Ik zit eraan te denken om een set winterbanden te kopen met waarschijnlijk stalen velgen en wieldoppen.

Rekeninghoudend met mijn plaatsbesparend reservewiel in m'n high up! , moet ik dus kijken naar 15 of 16 inch....( of maakt 14 inch niet veel uit? )

Nu vroeg ik mij af of het dan beter/veiliger is om een smalle of brede band te pakken? b.v. maat 165 ipv 185....

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Winterbanden

Bericht door up! » zo 22 apr 2012, 09:52

Ik ben van plan een aparte set winterbanden aan te schaffen, waarschijnlijk inclusief een set lichtmetalen 15-inch Waffles. De geheel zilveren 16-inch Triangles zijn ook mooi.

Een smalle band is goedkoper, en qua grip maakt het niet zo heel veel uit welke breedte de band heeft. Als de looks je niet uitmaken in de winter, zou ik voor de goedkoopste optie gaan (smalle band).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Winterbanden

Bericht door High-up! » zo 22 apr 2012, 10:28

up! schreef:Ik ben van plan een aparte set winterbanden aan te schaffen, waarschijnlijk inclusief een set lichtmetalen 15-inch Waffles. De geheel zilveren 16-inch Triangles zijn ook mooi.

Een smalle band is goedkoper, en qua grip maakt het niet zo heel veel uit welke breedte de band heeft. Als de looks je niet uitmaken in de winter, zou ik voor de goedkoopste optie gaan (smalle band).
Weet je wat de waffle velg met band kost?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Winterbanden

Bericht door up! » zo 22 apr 2012, 10:36

Geen idee, High-up! Ik zal een goede aanbieding afwachten...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Winterbanden

Bericht door Crash » zo 22 apr 2012, 10:37

High-up! schreef:
up! schreef:Ik ben van plan een aparte set winterbanden aan te schaffen, waarschijnlijk inclusief een set lichtmetalen 15-inch Waffles. De geheel zilveren 16-inch Triangles zijn ook mooi.

Een smalle band is goedkoper, en qua grip maakt het niet zo heel veel uit welke breedte de band heeft. Als de looks je niet uitmaken in de winter, zou ik voor de goedkoopste optie gaan (smalle band).
Weet je wat de waffle velg met band kost?
635 euro incl. btw. Volgens de VW prijslijst. Incl. banden en slotbouten.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Winterbanden

Bericht door dubbel-UP! » zo 22 apr 2012, 10:51

Crash schreef:
High-up! schreef:
up! schreef:Ik ben van plan een aparte set winterbanden aan te schaffen, waarschijnlijk inclusief een set lichtmetalen 15-inch Waffles. De geheel zilveren 16-inch Triangles zijn ook mooi.

Een smalle band is goedkoper, en qua grip maakt het niet zo heel veel uit welke breedte de band heeft. Als de looks je niet uitmaken in de winter, zou ik voor de goedkoopste optie gaan (smalle band).
Weet je wat de waffle velg met band kost?
635 euro incl. btw. Volgens de VW prijslijst. Incl. banden en slotbouten.
179,- per stuk (waffle velg + bridgestone blizzak winterband) in Duitsland, Nogmaals benadrukken dat er voor de 16" geen winterbanden bestaan in de officiele bandenmaat 185/50 R16.
Graag zou ik wel eens willen weten welke banden op bovengenoemde setprijs van 635,- liggen......... :?:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 11:01

Die 635 euro staat als opte voor een move up... waarschijnlijk dus met standaard zomerband

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Winterbanden

Bericht door dubbel-UP! » zo 22 apr 2012, 11:36

TOP UP! schreef:Die 635 euro staat als opte voor een move up... waarschijnlijk dus met standaard zomerband
Dat is dus ipv de standaard velg en is dus een meerprijs. Geen losse verkoopprijs dus :(

Dan toch maar effe over de grens schoppen tegen die tijd 8-) Heb er namelijk 8 nodig.............
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 12:26

dubbel-UP! schreef:
TOP UP! schreef:Die 635 euro staat als opte voor een move up... waarschijnlijk dus met standaard zomerband
Dat is dus ipv de standaard velg en is dus een meerprijs. Geen losse verkoopprijs dus :(

Dan toch maar effe over de grens schoppen tegen die tijd 8-) Heb er namelijk 8 nodig.............
Op 8 velgen kan je in duitsland wel wat besparen! Waarom niet gewoon stalen velgen met een mooie dop.... dat bespaard je een hoop geld en dan hoef je je ook niet zorgen te maken dat je velgen door strooizout worden aangetast. Ik moet toegeven, lichtmetaal is natuurlijk wel mooier... keuzes, keuzes.... ;)

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Winterbanden

Bericht door dubbel-UP! » zo 22 apr 2012, 12:30

ik vind een 14" met dop niet uitzien onder een black-UP! en high-UP!.
14" velg met band (zonder dop) kost 149,- p/stuk.

Dus als je ook nog doppen moet kopen, is het verschil te overzien. En op de winterbanden rij je toch bijna een half jaar.....
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 13:38

Hi dubbel-up!,

Misschien is dit iets....

http://ssl.delti.com/cgi-bin/komplettra ... 38#mainnav

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Winterbanden

Bericht door dubbel-UP! » zo 22 apr 2012, 14:47

TOP UP! schreef:Hi dubbel-up!,

Misschien is dit iets....

http://ssl.delti.com/cgi-bin/komplettra ... 38#mainnav
Dank je :P , is een optie. Al vind ik persoonlijk de waffle velg net wat mooier onder een UP!.
Maar in het najaar is er vast nog veel meer keuze. Dan nog maar eens e.e.a. overwegen.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Winterbanden

Bericht door Ben » zo 22 apr 2012, 16:28

ik heb mijn up besteld met normale velgen (staal) zet er een set lichtmetaal onder en gebruik de stalen set voor de winterbanden
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 18:33

Voor de mensen die op zoek zijn naar een stalen velg met winterband.... scherpe prijs met goede banden !

http://stores.ebay.de/Reifen-Schreiber/ ... d=57844095

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Winterbanden

Bericht door RonaldNL » zo 22 apr 2012, 21:10

Afbeelding
De Waffle velgen :D excl band
The Only Way is UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 22:01

RonaldNL schreef:Afbeelding
De Waffle velgen :D excl band

Welke website is dit dan? Als ik ze voor deze prijs kan kopen dan is de keus makkelijk gemaakt!!!! Dit zijn hele andere prijzen dan in de accessoire brochure :o

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Winterbanden

Bericht door RonaldNL » zo 22 apr 2012, 22:06

Dit is gewoon het VW bestelsysteem ;-)

maw bij de dealer :D (is zonder banden he .!!!)
The Only Way is UP!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Winterbanden

Bericht door up! » zo 22 apr 2012, 22:12

TOP UP! schreef:Welke website is dit dan? Als ik ze voor deze prijs kan kopen dan is de keus makkelijk gemaakt!!!! Dit zijn hele andere prijzen dan in de accessoire brochure :o

Die 230 euro is vast per stuk. Dat betekent voor 4 velgen 920 euro. Exclusief banden ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 22:18

RonaldNL schreef:Dit is gewoon het VW bestelsysteem ;-)

maw bij de dealer :D (is zonder banden he .!!!)
Lekkere marge dan :!: Kan je mij misschien dan ook vertellen wat de consumentenprijs is?

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Winterbanden

Bericht door TOP UP! » zo 22 apr 2012, 22:21

als je bij aantal kijkt : 4stuks

Plaats reactie