Pruttelende uitlaat

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Citigo Tour
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:34

Pruttelende uitlaat

Bericht door Citigo Tour » di 02 okt 2012, 18:10

'k Heb het idee dat de motor van onze 4 dagen oude Tour 55 kW niet echt goed verbrand. Na het loslaten van het
gaspedaal komt er nl. een pruttelend geluid onder de auto vandaan. Waarschijnlijk de uitlaat. Heeft iemand ook
zo'n ervaring? Het verbruik lijkt wel in orde. Eerste 520 km op binnen- en snelweg (max. af en toe 120 km/uur)
24 ltr. Dus zo'n 1:22.

chrimasa
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 18:07

Re: Pruttelende uitlaat

Bericht door chrimasa » di 02 okt 2012, 19:35

Ja dat geluid herken ik van onze citigo. Mijn broer merkte op dat het een beetje klonk alsof de uitlaat kapot is...
Niet dat hij lawaai maakt, maar inderdaad een pruttel geluidje. Wij hebben inmiddels 2500 km gereden en het blijft het zelfde, het lijkt zo te horen...

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Pruttelende uitlaat

Bericht door pvaken » di 02 okt 2012, 19:50

Pruttel geluid klinkt mij niet bekend in de oren.
Zal er eens op letten als ik weer eens in de citigo rij (kan wel even duren), heb mijn vrouw er ook nooit over gehoord.

Verbruik herken ik ook niet, eerste tank (uitgaande dat deze volledig afgetankt is door de dealer) niet beter dan 1:17,5 :(
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Citigo Tour
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:34

Re: Pruttelende uitlaat

Bericht door Citigo Tour » di 02 okt 2012, 20:09

Er zijn 3 soorten geluid. Het "knorretje" van de motor, het meelopen van iets anders onder de motorkap
(eigenlijk is dat het meest irritante geluid) en het "prutteltje" van .... de uitlaat?

Tijdens de eerste 1500 kilometers rijden we natuurlijk rustig aan. Bij een forse kick down zien we het
bijbehorende hoge verbruik. De auto nodigt m.i. wel uit tot een vlotte rijstijl. 't Is anderzijds natuurlijk
geen Porsche, Audi of een BMW.
Laatst gewijzigd door Citigo Tour op wo 03 okt 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Pruttelende uitlaat

Bericht door Martin33 » di 02 okt 2012, 22:19

Citigo Tour schreef:Er zijn 2 soorten geluid. Het "knorretje" van de motor en het "prutteltje" van .... de uitlaat?

Tijdnes de eerste 1500 kilometers rijden we natuurlijk rustig aan. Bij een forse kick down zien
we het bijbehorende hoge verbruik. De auto nodigt m.i. wel uit tot een vlotte rijstijl. 't Is ander-
zijds tuurlijk geen Porsche, Audi of een BMW.
heb je al de GT versie? :D
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Plaats reactie