Sleutel gebroken

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » zo 14 okt 2018, 10:55

De sleutel van mijn Up is jammer genoeg afgebroken. Het zat eraan te komen want hij zat steeds losser in de behuizing. VW doet niet aan reparatie dus dan zou ik 200 euro kwijt zijn aan een nieuwe, of zijn er nog andere mogelijkheden? De afstandsbediening werkt uiteraard nog gewoon. Het gaat puur om het mechanische deel. Zie foto. Ik zag op onderstaande site ook dat ik een lege behuizing kan kopen en de elektronica kan overzetten. De vraag is dan of het sleutel gedeelte ook overgezet kan worden.
https://www.auto-sleutel.nl/volkswagen- ... n-na-2011)
image.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Tom Westendorp » zo 14 okt 2018, 13:46

Heb ik ook gehad. Echt balen. De enige optie is een nieuwe kopen. Ik heb drie imitatie sleutels geprobeerd maar geen van allen werken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » zo 14 okt 2018, 15:06

Even nagevraagd wat dat grapje gaat kosten. Jammer dat ze het niet gewoonweg kunnen repareren. De sleutel functioneert verder nog prima. Ontwerpfout...? Overigens vraag ik me af of ik het nieuwe type ga krijgen als ik een nieuwe bestel.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Tom Westendorp » zo 14 okt 2018, 15:26

Nee hetzelfde type.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » zo 14 okt 2018, 15:29

Balen. Krijgen we over 5 jaar hetzelfde lol

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Sleutel gebroken

Bericht door dennuus1 » zo 14 okt 2018, 18:27

Er zijn sleutelboeren die ook veel autosleutels kunnen maken, wellicht dat er wat bij jou in de buurt zit?

Zo niet, inderdaad originele sleutel. 200,- valt nog mee hoor, ik heb ook wel 3 dubbele bedragen voor sleutels voorbij zien komen.

BernardUp!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 22:05

Re: Sleutel gebroken

Bericht door BernardUp! » ma 15 okt 2018, 10:30

Hallo allen,

als je online zoekt vind je o.a. Priad autosleutels in Nijkerk, zie hun site :
https://www.priad-autosleutels.com/?s=v ... pe=product

Bij de set S-0471 (€20 plus verz.kosten) krijg je een nieuwe set toegestuurd met een blanco "baard" en moet je zelf de oude openbreken en de elektronica voorzichtig overzetten. En als je handig bent kan je de oude baard ook overzetten, hiervoor heb je een kleine drevel +hamertje nodig ..
Dat laatste is wel lastig, ik heb ervoor gekozen om de blanco baard te laten infrezen bij een goede sleutelboer (€23,-).

Bij set SET-0471 (€35 plus verz.kosten) wordt de elektronica voor je overgezet, ik weet niet of dan de oude "baard" ook wordt overgezet ...
Je kan ook op afspraak bij ze langsgaan en/of telefonisch vragen stellen, zie onderaan de site.
Ik was dus voor ong. €48 klaar! :D (dat wordt dan ong. €63 als je hun e.a. laat overzetten)

*** Wat volgens mij de oorzaak is dat het mechanisme van het stuurslot in de loop der jaren moeilijker gaat, ook al is het stuur zelf niet vergrendeld! Ik moet echt kracht zetten om de sleutel omgedraaid te krijgen! Voorlopig gebruik ik nu de reservesleutel zonder de afstandsbediening ...

Ik heb al geprobeerd om bij het stuurslotmechanisme te komen om daar wat vet tussen te kunnen doen, dat lukt nog niet. Ik krijg wel het bovenste kunststof gedeelte los maar nog niet de onderkant ...
Iemand een idee? Ik ga nu zoeken op internet ... jullie horen nog ...

Groeten,
Ben
Laatst gewijzigd door BernardUp! op ma 15 okt 2018, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Net geen HighUp! 5 deurs Candy White 75pk maps & more drive executive sound dynamic winter reserve-band

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Touchwood » ma 15 okt 2018, 11:26

200 euro voor een nieuwe sleutel vind ik absurd veel geld voor zo'n ding.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » ma 15 okt 2018, 11:51

Touchwood schreef:
ma 15 okt 2018, 11:26
200 euro voor een nieuwe sleutel vind ik absurd veel geld voor zo'n ding.
Dat is en blijft het ook. En eigenlijk is het wel prima als ze er wat voor vragen, ik vind het gewoon raar dat bij het kleinste gebrek je een nieuwe moet kopen. Reparatie moet gewoon een mogelijkheid zijn.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Touchwood » ma 15 okt 2018, 14:55

TwitNour schreef:
ma 15 okt 2018, 11:51
Touchwood schreef:
ma 15 okt 2018, 11:26
200 euro voor een nieuwe sleutel vind ik absurd veel geld voor zo'n ding.
Dat is en blijft het ook. En eigenlijk is het wel prima als ze er wat voor vragen, ik vind het gewoon raar dat bij het kleinste gebrek je een nieuwe moet kopen. Reparatie moet gewoon een mogelijkheid zijn.
Nou ja, het is een autosleutel met daaraan toegevoegd wat elektronica ter waarde van wat zal het zijn? 2 euro? 5 euro?

Absurd om daar 200 euro voor te vragen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » ma 15 okt 2018, 15:03

Er staat nog net geen Apple logootje op... :p

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Tom Westendorp » ma 15 okt 2018, 15:23

Blijft een afgrijselijk duur ding inderdaad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » ma 15 okt 2018, 15:26

Offerte binnen. 210 incl btw, waarvan 60 euro inleren.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Touchwood » di 16 okt 2018, 17:59

BernardUp! schreef:
ma 15 okt 2018, 10:30
Ik heb al geprobeerd om bij het stuurslotmechanisme te komen om daar wat vet tussen te kunnen doen, dat lukt nog niet. Ik krijg wel het bovenste kunststof gedeelte los maar nog niet de onderkant ...
Iemand een idee? Ik ga nu zoeken op internet ... jullie horen nog ...
Ik druppel ongeveer 1 keer per jaar wat synthetische motorolie in het contactslot in de hoop dit soort problemen te voorkomen. Je hypothese, dat de sleutel mogelijk breekt door een zwaar draaiend slot zou juist kunnen zijn.

/Touchwood
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sleutel gebroken

Bericht door TwitNour » di 16 okt 2018, 18:21

Het zou inderdaad kunnen. Er komt behoorlijk wat mechanische stress te staan op de sleutel, met name de draaiende beweging maakte dat er scheurtjes kwamen in het metalen deel dat de sleutel vasthield (waar de pin in zit). Dat werd na verloop van tijd steeds erger.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Autheo » do 25 okt 2018, 16:11

Touchwood schreef:
di 16 okt 2018, 17:59
BernardUp! schreef:
ma 15 okt 2018, 10:30
Ik heb al geprobeerd om bij het stuurslotmechanisme te komen om daar wat vet tussen te kunnen doen, dat lukt nog niet. Ik krijg wel het bovenste kunststof gedeelte los maar nog niet de onderkant ...
Iemand een idee? Ik ga nu zoeken op internet ... jullie horen nog ...
Ik druppel ongeveer 1 keer per jaar wat synthetische motorolie in het contactslot in de hoop dit soort problemen te voorkomen. Je hypothese, dat de sleutel mogelijk breekt door een zwaar draaiend slot zou juist kunnen zijn.

/Touchwood
Heb nog geen problemen met een zwaar draaiend slot in m'n Mii gehad. Maar mijn ervaring met andere sloten is dat grafietpoeder de beste oplossing is. Mogelijk hier ook?

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Sleutel gebroken

Bericht door ABT-UP » ma 24 feb 2020, 21:14

Ik was 55€ kwijt. Voor een nieuwe behuizing . Electronica omzetten . Sleutel frezen .

Gedaan bij een schoen/sleutel maker

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Sleutel gebroken

Bericht door Gert » wo 11 mar 2020, 17:19

Weet niet of het voor alle nieuwe ups geldt maar bij mijn nieuwe e-up kreeg ik twee identieke "wifi" sleutels. Dat heeft voordelen als de auto door twee personen wordt gebruikt maar als je hem alleen gebruikt heb je een draadloze reserve. Ook handig.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie