Problemen met de achteruit versnelling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » vr 07 sep 2012, 20:50

De Up! toonde sinds een korte tijd kuren met het inschakelen van de achteruit. Vandaag bij de VW dealer geweest en dit is doorgespeeld naar de importeur. Wordt vervolgd!
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door Nemad » vr 07 sep 2012, 22:51

De achteruit van onze Up! is ook niet "de meest frisse".
Auto moet ECHT stil staan, om zonder gekraak de achteruit in te kunnen schakelen.

Nog geen aktie ondernomen.........maar hou jullie op de hoogte!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » za 08 sep 2012, 19:25

Nemad schreef:De achteruit van onze Up! is ook niet "de meest frisse".
Auto moet ECHT stil staan, om zonder gekraak de achteruit in te kunnen schakelen.

Nog geen aktie ondernomen.........maar hou jullie op de hoogte!
Dat de auto moet stilstaan en dan volledig is bij elke auto zo, zolang de tandwielen draaien, dus wanneer de auto rolt, krijg je dit probleem en geluid. Mijn auto komt soms gewoon niet in zijn versnelling ook als start is de auto net of sta volledig stil. Hij kraakt dan ook niet maar hij blokkeert gewoon.
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

bruno
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 19:47

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door bruno » do 13 sep 2012, 21:27

Het blokkeren van de achteruitrijversnelling heeft te maken met de tandwielen. Bij de achteruitrijversnelling staan de tanden recht dus kunnen ze blokkeren, bij de andere versnellingen staan deze scheef en glijden altijd in elkaar. Krijg je hem niet in zijn achteruit, dan moet je de versnellingsbak even in zijn vrij zetten en de koppeling op laten komen, dan draait het tandwiel een stukje, als je hem nu weer in zijn achteruit zet zul je zien dat hij niet blokkeert.

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » ma 17 sep 2012, 09:39

bruno schreef:Het blokkeren van de achteruitrijversnelling heeft te maken met de tandwielen. Bij de achteruitrijversnelling staan de tanden recht dus kunnen ze blokkeren, bij de andere versnellingen staan deze scheef en glijden altijd in elkaar. Krijg je hem niet in zijn achteruit, dan moet je de versnellingsbak even in zijn vrij zetten en de koppeling op laten komen, dan draait het tandwiel een stukje, als je hem nu weer in zijn achteruit zet zul je zien dat hij niet blokkeert.
Klopt maar als ik dit altijd moet doen lijkt mij dit niet goed, met de 'leen-up' die ik reed van de VW dealer had ik dit probleem niet.
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door inMnUppie » ma 17 sep 2012, 12:52

daan schreef:
bruno schreef:Het blokkeren van de achteruitrijversnelling heeft te maken met de tandwielen. Bij de achteruitrijversnelling staan de tanden recht dus kunnen ze blokkeren, bij de andere versnellingen staan deze scheef en glijden altijd in elkaar. Krijg je hem niet in zijn achteruit, dan moet je de versnellingsbak even in zijn vrij zetten en de koppeling op laten komen, dan draait het tandwiel een stukje, als je hem nu weer in zijn achteruit zet zul je zien dat hij niet blokkeert.
Klopt maar als ik dit altijd moet doen lijkt mij dit niet goed, met de 'leen-up' die ik reed van de VW dealer had ik dit probleem niet.
Mijn Golf had dat ook ooit, en mijn huidige UP ook. FF koppeling laten komen en huppakee. Maar als het iedere keer blokkeerd is dat misschien uitzonderlijk. Had laatst een blokkerende 1e versnelling, dat is dus niet normaal, en heel onhandig met start/stop. Na een lange rit naar Oostenrijk op en neer lijkt het weg te zijn.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » di 18 sep 2012, 18:57

Werd vandaag gebeld door mn VW dealer i.v.m. de versnelling. De importeur heeft blijkbaar toestemming gegeven om er een oplossing voor te gaan zoeken dus 28 september staat de Up! weer bij de dealer. Zodra ik meer weet krijgen jullie het te weten :)

Groeten Daan
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » zo 30 sep 2012, 08:56

Zo de Up is weer terug en heeft een compleet nieuwe versnellingsbak gekregen. Bij Lexpoint Hoofddorp ben ik de tweede die dit heeft gekregen. De bak schakelt hetzelfde, koppelt soepeler en z'n achteruit werkt nu perfect. Ben benieuwd of dit ook zo gaat blijven maar daar gaan we natuurlijk wel vanuit :D
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door TV_UP! » zo 30 sep 2012, 10:02

daan schreef:Zo de Up is weer terug en heeft een compleet nieuwe versnellingsbak gekregen. Bij Lexpoint Hoofddorp ben ik de tweede die dit heeft gekregen. De bak schakelt hetzelfde, koppelt soepeler en z'n achteruit werkt nu perfect. Ben benieuwd of dit ook zo gaat blijven maar daar gaan we natuurlijk wel vanuit :D
mooi nou maar hopen idd dat het zo blijft.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door up! » do 25 okt 2012, 21:41

hoe is het met je versnellingsbak, Daan?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door daan » do 25 okt 2012, 22:43

up! schreef:hoe is het met je versnellingsbak, Daan?
Had er laatst weer last van en er zijn nog steeds problemen met de bak. Maakt nu een raar geluid en ben er niet blij mee. Bij VW kunnen ze er niks meer aan doen. Ze hebben het weer gemeld bij PON maar die doet er niks aan, mijn dealer (Lexpoint, tevens zeer tevreden over) is het er ook niet mee eens maar zij kunnen er niks meer aan doen. De reparatieadviseur liet me wel weten vaker dit soort reacties te hebben gehad van PON en wat later bleek dat ze achter de schermen bezig zijn om dit probleem op te lossen. Laten we dat hopen want op dit moment laat de auto te wensen over.

Groetjes Daan
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Problemen met de achteruit versnelling

Bericht door Marantz » vr 26 okt 2012, 07:57

Jeemig, een beetje een maandag ochtend model lijkt het, wat een gezeur allemaal, velgen, ramen, versnelling.
Dit maakt het kopen van een nieuwe auto nou niet echt tot een prettig gevoel, hoop voor jou dat het allemaal opgelost word.
Sterkte......

Plaats reactie