VW UP! vs Wasstraat

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

VW UP! vs Wasstraat

Bericht door sneeuw » za 25 aug 2012, 23:18

Beste forumleden,

Ik was wel benieuwd wie zijn auto met de hand wast, en wie door de wasstraat gaat.

Er zijn veel mensen bang dat de wasstraat je auto bekrast.

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: VW UP! vs Wasstraat

Bericht door Mikester » zo 26 aug 2012, 06:46

sneeuw schreef:Er zijn veel mensen bang dat de wasstraat je auto bekrast.
Dat doen ze ook. Het zijn alleen minuscule krassen die je enorm goed ziet als de zon op je auto schijnt. Deze worden veroorzaakt door de lappen/borstels.

Het met de hand wassen van je auto veroorzaakt veel minder van bovenstaande krassen mits je op de juiste manier wast. Dat houdt in eerst heel goed afspuiten en daarna 2 emmers gebruiken, waarvan 1 met vers water+ goede autoshampoo en 1 met alleen water om je washandschoen of microvezel spons in te spoelen. Ouderwetse sponzen veroorzaken vreselijk veel krassen. Het drogen doe je niet met een zeem, maar met een grote microvezel droogdoek.

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: VW UP! vs Wasstraat

Bericht door sneeuw » zo 26 aug 2012, 08:04

Mikester schreef:
sneeuw schreef:Er zijn veel mensen bang dat de wasstraat je auto bekrast.
Dat doen ze ook. Het zijn alleen minuscule krassen die je enorm goed ziet als de zon op je auto schijnt. Deze worden veroorzaakt door de lappen/borstels.

Het met de hand wassen van je auto veroorzaakt veel minder van bovenstaande krassen mits je op de juiste manier wast. Dat houdt in eerst heel goed afspuiten en daarna 2 emmers gebruiken, waarvan 1 met vers water+ goede autoshampoo en 1 met alleen water om je washandschoen of microvezel spons in te spoelen. Ouderwetse sponzen veroorzaken vreselijk veel krassen. Het drogen doe je niet met een zeem, maar met een grote microvezel droogdoek.
Lijkt me sowieso beter dan de wasstraat, maar 't kost veel tijd (en je moet de spullen kopen natuurlijk).

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: VW UP! vs Wasstraat

Bericht door Martin33 » zo 26 aug 2012, 08:43

sneeuw schreef:
Mikester schreef:
sneeuw schreef:Er zijn veel mensen bang dat de wasstraat je auto bekrast.
Dat doen ze ook. Het zijn alleen minuscule krassen die je enorm goed ziet als de zon op je auto schijnt. Deze worden veroorzaakt door de lappen/borstels.

Het met de hand wassen van je auto veroorzaakt veel minder van bovenstaande krassen mits je op de juiste manier wast. Dat houdt in eerst heel goed afspuiten en daarna 2 emmers gebruiken, waarvan 1 met vers water+ goede autoshampoo en 1 met alleen water om je washandschoen of microvezel spons in te spoelen. Ouderwetse sponzen veroorzaken vreselijk veel krassen. Het drogen doe je niet met een zeem, maar met een grote microvezel droogdoek.
Lijkt me sowieso beter dan de wasstraat, maar 't kost veel tijd (en je moet de spullen kopen natuurlijk).
wasstraat is toch ook niet gratis... :roll:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

ChrisN1976
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 20:24
Locatie: Huizen (N-H)

Re: VW UP! vs Wasstraat

Bericht door ChrisN1976 » zo 26 aug 2012, 11:51

Ik was mijn auto nooit met de hand. Mijn woning is daar ook niet zo geschikt voor. Om met de spuit de auto te doen in een parkeergarage waar andere naast geparkeerd staan... Ik doe een keer per week even naar de wasbox met hogedrukspuit rijden. Daarnaast gaat de up! één maal per 2 mnd door een goede wasstraat. Daar rij ik toch gauw 15 km voor om. Er is voor mij een hele goeie in Almere-stad (waterlandseweg). En een hele goeie in Amersfoort op het industrieterein bij de Mac. Afslag noord als ik me niet vergis. Daar wil ik mijn auto nog wel doorheen rijden. Absoluut niet door die versies die je naast de benzinepomp ziet staan...
High Up! 60 paardjes Blue Motion. Deep Black Pearl. Incl Dash pad. Bekleding zwart. Executive pakket en Dynamic pakket.

Gebruikersavatar
daan
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 21:28

Re: VW UP! vs Wasstraat

Bericht door daan » zo 26 aug 2012, 19:36

Zoals eerder hierboven vermeldt heb je verschillende soorten wasstraten. Die naast een tankstation zou ik zelf nooit nemen, dit is een bijzaak voor een tankstation en vaak wordt alles met 1 borstel gedaan en niet in etappes. Wasstraat waar ik altijd ga en zeer tevreden over ben is H2O.

Met de hand wassen is het beste wanneer je dit ook zeer zorgvuldig doet. Goed afspuiten 2 emmers etc. etc. veel werk zelfde effect iets minder nano-krasjes.

Mijn aanbeveling;

- 1 keer in de 2 weken een goede wasstraat all in pakket
- 1 keer in de 4 maanden goede wasstraat zonder wax behandeling(simpel pakket) en zelf in de wax zetten
- 2 keer per jaar de velgen in de wax zetten
- Voor en na de wintermaanden je velgen allemaal verwijderen en ook aan de binnenkant schoonmaken en goed waxen(wanneer je winterbanden hebt dus 1 keer doen bij het verwijderen van de velgen)

En dat is hoe ik het ook doe. Tevens kan je na een aantal jaar de auto volledig laten polijsten. Hiermee halen ze alle gekregen nano-kasjes weg en is de lak weer als nieuw. Kosten voor het polijsten ligt rond de 150 euro.

Groetjes Daan
60pk BMT Candy White High Up! Executive Dynamic Drive reservewiel

Plaats reactie