Storing radio

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Romylotte
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 apr 2023, 13:13

Storing radio

Bericht door Romylotte » do 13 apr 2023, 13:17

Hallo,
:? Hopelijk weten jullie wat er aan de hand is…
Ik heb al vele garages in de buurt bezocht maar niemand heeft er een antwoord op.

Mijn auto radio geeft vaak storing. Hij wil dan met geen mogelijkheid aan en de lampjes knipperen. Ook het opzetbare boardcomputer laat dan niet op. Naar mijn idee is dit erger wanneer het warm weer is. Soms doet hij het een paar minuten niet en soms dagen. Ook bij korte stops zoals een bezoek aan een tankstation valt hij uit en gaat hij niet aan.

Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?
Bijlagen
5178ACCB-A50A-4801-8261-224044F86001.jpeg

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Storing radio

Bericht door Blackciti » do 13 apr 2023, 15:26

Volgens mij is hij overleden. Bestel een nieuwe, dan ben je van de ergernis af. Overigens zijn de radio's van de drieling van een ronduit belabberde kwaliteit. Een radio van een paar tientjes bij een shop doet het gegarandeerd beter.

Romylotte
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 apr 2023, 13:13

Re: Storing radio

Bericht door Romylotte » vr 14 apr 2023, 11:24

Heb je misschien een linkje of iets van welke radio jij dan bedoeld ? :)

Bedankt voor je reactie !

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Storing radio

Bericht door Blackciti » di 18 apr 2023, 12:19

Ik heb je bericht nog eens opnieuw gelezen, maar, afgezien van de ronduit beroerde kwaliteit van de radio's die VW levert in de drieling, is er volgens mij iets anders aan de hand.
Zoals ik het nu lees, heb je te maken met een los contact. Temeer, zoals je al zei, dat het erger wordt met het oplopen van de temperatuur. Dan zetten materialen uit en dan kan er bij een slecht contact geen verbinding meer zijn of een wisselende verbinding. De radio zal gedemonteerd moeten worden en de bedrading nagekeken. Succes.

Romylotte
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 apr 2023, 13:13

Re: Storing radio

Bericht door Romylotte » di 18 apr 2023, 12:45

Bedankt voor de goede uitleg!

Plaats reactie