vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » do 02 aug 2018, 06:33

Fout, de Peugeot 107 was bijvoorbeeld in Duitsland gewoon als driedeurs leverbaar. Het is puur een keuze van de importeurs omdat er in Nederland geen klanten voor driedeurs zijn tenzij het een sportieve uitvoering betreft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Nicolewhiteup! » do 02 aug 2018, 07:52

Gelukkig was ik die ene klant voor een 107 driedeurs. Vond het wel mooier staan maar handig u nee. Maar GTI is niets voor jou aangezien je niet van stugge auto’s houd. Ik zou lekker gewoon stoppen met je druk maken om dit probleempje. Koop gewoon lekker ander merk. Of blijf je rest van je leven mieperen tegen pon dat er geen 3 deurs is. En ook hun antwoord zal je niet begrijpen. Net zoals die van Tom en Kevin, aangezien die precies weten hoe het zit en je daar ook niet naar wil luisteren. Sommige mensen zoeken altijd een probleem, terwijl er al meerdere oplossingen voorgedragen zijn. En ja tis vervelend maar deal with it. Je kan nog 15 pagina’s volmaken met je onnodige discussie (heerlijk om mee te lezen), maar dit gaat je niet helpen.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door kgroot.nl » do 02 aug 2018, 11:54

Gert schreef:
wo 01 aug 2018, 22:11
kgroot.nl schreef:
wo 01 aug 2018, 11:40
Ik vraag me af of het niet kunnen of niet willen begrijpen is.
Ik zal het uitleggen.

PON tekent in op bepaalde uitvoeringen. Een extra uitvoering kost simpelweg geld. Word de uitvoering weinig verkocht heeft het geen zin om de auto door te leveren.

....
Ik vrees dat hier geen touw aan vast te knopen is. Begrijp me goed, mogelijk is het logisch of begrijpelijk dat PON de de 3-deurs high up in de ban doet. Deze uitleg maakt dat niet inzichtelijk. Erger, het geeft het gevoel dat het inderdaad niet uit te leggen is.

Toen Peugeot de 3-deurs 107 eruit gooide was dat vast niet alleen voor Nederland.
Trouwens, VW gooit de 3-deurs highup er helemaal niet uit.
Serieus...... Volgens mij wil je het gewoon niet snappen.
De uitleg is meer dan duidelijk.
Extra uitvoering=kosten
Extra kosten=zonde van het geld voor de ene klant die een 3 deurs wil
Oftewel die ene klant heeft simpelweg pech.
Ik maak er geen woorden meer aan vuil en wens de dealer waar je komt veel succes :whistle:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » do 02 aug 2018, 13:10

Dit topic begint wel een beetje een herhaling van zetten te worden.

Gert als je het niet begrijpt zou ik je adviseren het topic nog eens van het begin door te lezen. Er staat veelvuldig uitgelegd hoe het werkt. De posts van Nijntje zou ik even links laten liggen want daar staan teveel onjuistheden in.

Bottomline: er is geen markt voor de driedeurs up! in Nederland en daarom is ie niet leverbaar. Peug 108 is bijvoorbeeld ook niet leverbaar, Audi A1 komt ook alleen als vijfdeurs in het nieuwe model, Polo is ook alleen als Vijfdeurs, Ibiza is ook alleen als vijfdeurs. Allemaal modellen waar je vroeger driedeurs versies van kon kopen en nu alleen vijfdeurs versies.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » ma 24 sep 2018, 12:34

Ik was de jongste thuis en dat brengt het gevaar mee dat je wel eens onuitstaanbaar kunt worden als je je zin niet krijgt ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 sep 2018, 19:53

Inmiddels al verder?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door arend van duijn » ma 24 sep 2018, 20:36

Haha Daar herken ik wat in! Was ook de jongste thuis 3oudere zussen ! Kreeg ook altijd mn zin !! Tip! Schrijf een brief naar PON krijg je vast je zin. ( succes ) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » ma 24 sep 2018, 20:49

Petrolhead Tom schreef:
ma 24 sep 2018, 19:53
Inmiddels al verder?
Als ik mijn zin niet krijg heb ik ook de neiging om te zeggen "dan maar helemaal niks nieuws". Mede ook omdat ik altijd heel vlug last heb van keuze stress. Als ik moet kiezen tussen een 4-deurs highup met extras en een gti weet ik het zo gauw niet ;)

Dwz dat ik de "oude" up in principe nog een poos blijf rijden. Hij is nog als nieuw en omdat ik volgens jou "mobilliteitsgarantie" heb als ik bij de dealer ben en blijf voel ik me ook safe. Als dan ook nog de truc van Autheo werkt - zie mijn topic rammeltje - ben ik 100 procent tevreden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door kgroot.nl » wo 26 sep 2018, 11:19

Mobiliteitsgarantie heb je inderdaad levenslang zolang de auto netjes volgens schema bij de dealer in onderhoud is
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door TwitNour » wo 26 sep 2018, 22:38

kgroot.nl schreef:
wo 26 sep 2018, 11:19
Mobiliteitsgarantie heb je inderdaad levenslang zolang de auto netjes volgens schema bij de dealer in onderhoud is
Er was toch ook iets van een speciale regeling voor VW’s van 5 jaar of ouder?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » wo 03 apr 2019, 20:04

Ondanks alle uitleg in deze draad snapte ik niet goed waarom het economisch noodzakelijk is geworden om bvb de 3-deurs high-up niet meer te leveren in Nederland terwijl VW die nog gewoon levert, bvb in Belgie en Duitsland.
Nu las ik onlangs in een wachtkamer de quote-500 van 2018 en zag dat Wijnand Pon (grootaandeelhouder van de NL importeur van VW) met bijna 2 miljard euro van plek 10 naar 9 is gestegen. Nu snap ik het wat beter.
Hoewel ik de zon uitstekend in het water kan zien schijnen vind ik e.e.a. toch niet zo sympathiek.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door dennuus1 » wo 03 apr 2019, 20:18

Vraag en aanbod..

De vraag is er weinig, waarom zouden ze het dan aan gaan bieden..

Dhr. Pon maakt zich er niet druk om, die krijgt z'n geld ook wel zonder de Upjes :)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » wo 03 apr 2019, 21:12

dennuus1 schreef:
wo 03 apr 2019, 20:18
Vraag en aanbod..

De vraag is er weinig, waarom zouden ze het dan aan gaan bieden..

Dhr. Pon maakt zich er niet druk om, die krijgt z'n geld ook wel zonder de Upjes :)
Zou je denken? B.v.b dat 11 miljoen Belgen een grotere vraag opleveren dan 17 miljoen Nederlanders?
Dat Dhr. Pon niet een typische representant is van waar Nederland groot in is, namelijk rijkdom vergaren door elke cent doormidden te bijten?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Upsilon » do 04 apr 2019, 07:08

Waarom wil je persé een 3-deurs? dat is me niet helemaal duidelijk.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door kgroot.nl » do 04 apr 2019, 09:03

Gert schreef:
wo 03 apr 2019, 20:04
Ondanks alle uitleg in deze draad snapte ik niet goed waarom het economisch noodzakelijk is geworden om bvb de 3-deurs high-up niet meer te leveren in Nederland terwijl VW die nog gewoon levert, bvb in Belgie en Duitsland.
Nu las ik onlangs in een wachtkamer de quote-500 van 2018 en zag dat Wijnand Pon (grootaandeelhouder van de NL importeur van VW) met bijna 2 miljard euro van plek 10 naar 9 is gestegen. Nu snap ik het wat beter.
Hoewel ik de zon uitstekend in het water kan zien schijnen vind ik e.e.a. toch niet zo sympathiek.
Heeft te maken met mogelijke productieplekken en levertijden.
Maar hey als het zo'n issue is. Ik heb een up GTI demo voor je met 3 deuren :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » do 04 apr 2019, 09:57

Gert schreef:
wo 03 apr 2019, 21:12
dennuus1 schreef:
wo 03 apr 2019, 20:18
Vraag en aanbod..

De vraag is er weinig, waarom zouden ze het dan aan gaan bieden..

Dhr. Pon maakt zich er niet druk om, die krijgt z'n geld ook wel zonder de Upjes :)
Zou je denken? B.v.b dat 11 miljoen Belgen een grotere vraag opleveren dan 17 miljoen Nederlanders?
Dat Dhr. Pon niet een typische representant is van waar Nederland groot in is, namelijk rijkdom vergaren door elke cent doormidden te bijten?

Juist wel, PON moet bij de fabriek betalen voor verschillende uitvoeringen. Laten we het even hypothethisch houden voor het gemak van de discussie: als je nou 10.000 keer een up! Kunt verkopen en er vragen ongeveer 250 mensen naar een driedeurs, is het dan de moeite om die driedeurs in het gamma te houden voor alle uitvoeringen of ga je ernstig knippen en op die manier niet alleen goedkoper auto’s inkopen maar ook de foutmogelijkheid bij het bestellen ernstig verkleinen? Als het een besparing oplevert van 1 euro per auto dan is het dus al bijna 10k waar we over praten.

Daarnaast bied PON je wel degelijk de mogelijkheid om een driedeurs up! Aan te schaffen. Je kunt een take up of een GTI bestellen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door kgroot.nl » do 04 apr 2019, 11:41

Heb het idee dat het ook meer moeilijk doen om het moeilijk doen is dan een serieuze optie. Het kan niet dus waarom zou je er dan maanden mee bezig blijven.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: vw deceptie

Bericht door SteGo » di 11 jun 2019, 19:11

Wat een grappig topic om zo eens door te lezen. Hier ook zo'n 3-deurs liefhebber. :mrgreen:

Ik snap dat bijna iedereen een 5-deurs wil, zeker aangezien vele exemplaren van de VAG-drieling worden gebruikt als tweede auto binnen het gezin en er kinderen achterin moeten zien te klauteren. Maar persoonlijk vind ik 3-deurs auto's bijna altijd mooier dan 5-deurs, kwestie van smaak.

Verder is zo'n 3-deurs natuurlijk inderdaad onpraktisch als iemand achterin wil gaan zitten, zijn de portieren inderdaad wat groter waardoor je een beetje moet oppassen dat je de auto naast je niet aantikt. Maar diezelfde grote deuren vind ik ook 1 groot voordeel hebben, en het viel me ook direct op toen ik in m'n eigen 3-deurs Citigo plaatsnam bij de bezichtiging; je kunt je linkerarm lekker comfortabel kwijt op de portierbekleding. Dat wil bij de 5-deurs niet omdat die B-stijl een stuk verder naar voren staat.

Dat een 5-deurs wellicht een paar honderd meer oplevert bij inruil ... ach, mijn Citigo is behalve een 3-deurs ook nog eens een CNG-uitvoering. Daar spugen alle dealers/handelaren toch sowieso al op. :lol:
Petrolhead Tom schreef:
ma 30 jul 2018, 08:07
PON moet betalen voor de auto's die zij willen voeren, je kunt niet sneller besparen dan door modellen die je toch niet verkoopt buiten de folder te houden. Niet meer en niet minder.
Interessant om te lezen! Ik had me dat nooit zo gerealiseerd. Ik neem aan dat dat dan ook wel de reden zal zijn waarom Skoda ook al een tijd de Citigo Monte Carlo niet meer op de website had staan, daar hebben ze er vast niet al te veel van aan de man kunnen brengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 jun 2019, 08:17

Dat was een actiemodel. Daar zijn vaak maar een beperkt aantal van te bestellen dan is op vaak ook echt op. Dat de Citigo een louter elektrische auto zou worden was voor Skoda zelf geen verrassing natuurlijk en daarom hebben ze ook geen actiemodellen meer uitgebracht.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door SteGo » wo 12 jun 2019, 20:43

Op de Duitse Skoda website kon je tot voor een tijdje terug nog wel een Monte Carlo samenstellen, maar nu kan het niet meer. Zal inderdaad alles te maken hebben met de overstap naar de louter elektrische Citigo.

Ik had er zelf altijd een beetje het gevoel bij dat de Nederlandse importeur bewust het aanbod van de Skoda Citigo wat saai liet zijn, de Seat Mii net wat hipper door die 'by Mango' versies en dat soort dingen, en voor de mensen die wat meer geld willen uitgeven en zichzelf wat meer willen verwennen kun je dan de VW Up! lekker dik aankleden.

Gelukkig heb ik over de uitvoering van mijn Citigo niet te klagen, maar dat is ook een Duitse importer ...
Afbeelding

Plaats reactie