Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door zwergje » do 29 mar 2018, 01:02

Aangezien mijn vrouw net haar rijbewijs heeft, en ik onze Up graag deukvrij houd, vraag ik me af of iemand op de hoogte is van mogelijkheden om voor ook parkeersensoren te plaatsen. Kan een handige doe het zelver zoiets plaatsen en aansluiten, en is het duur of valt het mee?

Mvg, Serge

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door dennuus1 » do 29 mar 2018, 06:11

Als je je rijbewijs hebt gehaald heb je toch ook geleerd om te parkeren?

Parkeersensoren in een VW Crafter, oke... Maar in een Upje....

Universeel is er wel spul voor te krijgen, maar het ziet er natuurlijk niet uit. En als je gaat parkeren met de hulp van piepjes leer je het nooit ;)

zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door zwergje » do 29 mar 2018, 19:02

Hmmm, onervaren chauffeurs rijden nu eenmaal vaker een krasje of een deukje, en ik vind dat zonde van een puntgaaf wagentje. Ik rij zelf al twintig jaar, maar vind het toch best gemakkelijk met centimeterwerk bij in en uit strakke parkeerplaatsen komen. Je ziet precies wat wel en wat niet. Is dus niet op een nette manier standaard in te bouwen?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door dennuus1 » do 29 mar 2018, 19:57

Je hebt er universele setjes voor, maar dat werkt gewoon nooit zo fijn als de fabriekssetjes. En je hebt die lelijke dingen in de bumper zitten, knapt de auto niet van op.. Ik weet niet wat ik erger vind, een krasje of m'n bumper vol met zwarte doppen :)

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door Utah » ma 02 apr 2018, 10:31

Misschien effe hier kijken? https://www.parkeersensoreninbouwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door Xanderv » zo 08 apr 2018, 21:17

Kan je vrouw niet rijden? Zo breng je het wel namelijk.
Toen ik mijn rijbewijs net had, heb ik geen deukjes gereden ... en al helemaaaal niet aan de voorzijde.

Achter kan ik soms wel indenken maar voor dan ben je voornamelijk lomp denk ik. Daarnaast bij deze auto zien je praktisch waar de auto eindigd omdat je er zo dicht op zit.

Ik denk dat het meer een vertrouwens kwestie is :)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door arnout84 » ma 09 apr 2018, 13:37

dennuus1 schreef:Je hebt er universele setjes voor, maar dat werkt gewoon nooit zo fijn als de fabriekssetjes. En je hebt die lelijke dingen in de bumper zitten, knapt de auto niet van op.. Ik weet niet wat ik erger vind, een krasje of m'n bumper vol met zwarte doppen :)
Ook die universele setjes kun je op kleur krijgen van je bumper, dat kan het probleem niet zijn.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door dennuus1 » ma 09 apr 2018, 14:08

Dat weet ik, heb ze zelf wel eens ingebouwd.

Neemt niet weg dat het er nog steeds niet uit ziet.

zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door zwergje » wo 30 mei 2018, 10:19

Xanderv schreef:Kan je vrouw niet rijden? Zo breng je het wel namelijk.
Toen ik mijn rijbewijs net had, heb ik geen deukjes gereden ... en al helemaaaal niet aan de voorzijde.

Achter kan ik soms wel indenken maar voor dan ben je voornamelijk lomp denk ik. Daarnaast bij deze auto zien je praktisch waar de auto eindigd omdat je er zo dicht op zit.

Ik denk dat het meer een vertrouwens kwestie is :)
Luister, als je ruzie zoekt, heb dan tenminste het lef dat te doen bij iemand die voor je neus staat, en niet over het internet. Dank je voor je analyze van mijn huwelijk, lomp is inderdaad het juiste woord.

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door arend van duijn » wo 30 mei 2018, 10:32

Ik had ze in mijn vorige auto (golf 7 ) ook aan de voorkant ! En ik mis ze wel in mijn UP! Kijk gewoon wat er te koop is ,en laat ze plaatsen ! Trek je niks aan van andere opmerkingen !!! En de groeten aan je vrouw !!! :dance: :dance: :dance:

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door Upsilon » wo 30 mei 2018, 10:50

Gemak dient de mens. En of dat nu in een Hummer of een Up! is, waarom niet?
Af-fabriek is het (achter) wel mogelijk in ieder geval.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door dennuus1 » wo 30 mei 2018, 14:06

zwergje schreef:
Xanderv schreef:Kan je vrouw niet rijden? Zo breng je het wel namelijk.
Toen ik mijn rijbewijs net had, heb ik geen deukjes gereden ... en al helemaaaal niet aan de voorzijde.

Achter kan ik soms wel indenken maar voor dan ben je voornamelijk lomp denk ik. Daarnaast bij deze auto zien je praktisch waar de auto eindigd omdat je er zo dicht op zit.

Ik denk dat het meer een vertrouwens kwestie is :)
Luister, als je ruzie zoekt, heb dan tenminste het lef dat te doen bij iemand die voor je neus staat, en niet over het internet. Dank je voor je analyze van mijn huwelijk, lomp is inderdaad het juiste woord.

Tjonge jonge, te lang in de zon gezeten? Heethoofd...

zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door zwergje » do 31 mei 2018, 15:07

dennuus1 schreef:
zwergje schreef:
Xanderv schreef:Kan je vrouw niet rijden? Zo breng je het wel namelijk.
Toen ik mijn rijbewijs net had, heb ik geen deukjes gereden ... en al helemaaaal niet aan de voorzijde.

Achter kan ik soms wel indenken maar voor dan ben je voornamelijk lomp denk ik. Daarnaast bij deze auto zien je praktisch waar de auto eindigd omdat je er zo dicht op zit.

Ik denk dat het meer een vertrouwens kwestie is :)
Luister, als je ruzie zoekt, heb dan tenminste het lef dat te doen bij iemand die voor je neus staat, en niet over het internet. Dank je voor je analyze van mijn huwelijk, lomp is inderdaad het juiste woord.

Tjonge jonge, te lang in de zon gezeten? Heethoofd...
Ach, weet je, ik post een simpele technische praktische vraag, en krijg van deze meneer niet relevante persoonlijke vragen en opmerkingen terug. Zoekt dus gewoon op een vervelende manier aandacht. Mag je best wat van zeggen lijkt me. Al is negeren idd beter. Al is het alleen maar om niet relevante zaken geen podium te geven. Mocht je dus vinden dat mijn reactie evenmin gepast is, dat kan ik niet anders dan je daar gelijk in geven.

In elk geval, mijn interesse gaat hier uit naar sensoren voor de voorbumper die op hetzelfde navigatiesysteem functioneren. Waarom eigenlijk niet dezelfde sensoren die in de achterbumper zitten? Of zijn die ook niet ethisch verantwoord? :D

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door TwitNour » do 31 mei 2018, 16:53

Het probleem is dat als je diezelfde zou monteren, deze altijd geactiveerd zouden moeten zijn. De achteruitrij-sensoren worden pas geactiveerd wanneer je de auto daadwerkelijk in de achteruit zet. Als reactie hierop gaat de radio zachter zodat je de piepjes beter hoort, hoe zou je dit willen bewerkstelligen met sensoren aan de voorzijde?

zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Re: Parkeersensoren voor: mogelijk?

Bericht door zwergje » do 31 mei 2018, 18:25

TwitNour schreef:Het probleem is dat als je diezelfde zou monteren, deze altijd geactiveerd zouden moeten zijn. De achteruitrij-sensoren worden pas geactiveerd wanneer je de auto daadwerkelijk in de achteruit zet. Als reactie hierop gaat de radio zachter zodat je de piepjes beter hoort, hoe zou je dit willen bewerkstelligen met sensoren aan de voorzijde?
Hmmm, ja, goed punt.

Plaats reactie