UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

UP trekt naar links

Bericht door inside » wo 20 jun 2012, 21:44

vandaag van Arnhem via A73 naar Venlo de hele weg moest ik tegensturen de up trok de gehele weg steeds naar links.

twee maal bij benzinestation banden gecontroleerd niets aan de hand. gekeken of de linker rem misschien bleef hangen
ook niet spiraal veer nagekeken ook niets al met al een rare situatie.

geen zijwind oorzaken het was nl. prachtig weer.

halverwege terugweg geen probleem meer. toch maar even gebeld met mijn dealer en werd gelijk geholpen.
lange proefrit genaakt en natuurlijk niets aan de hand.
nog aan de computer gehangen nog even met vw Duitsland gebeld maar niets te vinden.


hun idee: er schijnt een automatische correctie in onze up te zitten waardoor hij regelmatig het middelpunt berekent
van de auto en wanneer je een tijdje je stuur hebt vastgehouden dan berekent hij weer een nieuw referentie punt.

ik hoop dat ik de uitleg goed heb begrepen, en had ook wel vertrouwen in die verklaring.

wellicht dat er hier techneuten op het forum zitten die hier nadere uitleg over kunnen geven.
afspraak met dealer: even in de gaten houden en mocht zich het weer voordoen gelijk naar hun toe rijden.

ik hoor graag van jullie

groet Hans

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: UP trekt naar links

Bericht door up! » wo 20 jun 2012, 22:27

Komt me geheel onbekend voor. Mijn up! rijdt kaarsrecht.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: UP trekt naar links

Bericht door Prohopper » do 21 jun 2012, 03:13

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: UP trekt naar links

Bericht door Up-Jury » do 21 jun 2012, 03:27

oude topic gevondenhttp://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... rekt#p3438
met ook een naar links trekkend stuur.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 21 jun 2012, 08:29

Ik heb ook zoiets gehad met mn T4. Die trok constant naar rechts, althans, als je je stuur los liet verliep hij langzaam richting berm. Bleek dat het camber van mn wielen niet goed te staan, dat eerst laten bekijken door KwikShit maar die laat ik nooit meer wat aan mn auto doen...toen bij ander bedrijf geweest en hebben t camber goed gezet. Was wel stukken minder geworden, maar als je op een aflopende weg reed, om het regenwater richting berm te laten afvloeien, had de bus t nog steeds ietsjes. Ben ook met andere clubmaatjes wezen zoeken maar we kregen t er niet uit. Ook de stand van het rechter voorwiel hadden we iets naar binnen gezet maar probleem bleef. Als je gewoon je stuur vasthield, merkte je er niks van , alleen als je m losliet ging ie na 100meter aan de loop.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit hier vertel eigenlijk, je kunt er eigenlijk niks mee hihi

Maar tis wel oervervelend als je iets hebt waar ze niet uitkomen....en een automatische correctie in de Up??? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik heb er ook nog nooit van gehoord, zeker niet in een A segment auto, waar de raamknoppen nog niet eens verlicht zijn :mrgreen:
Lijkt mij ook een gevalletje:
" steldeklantmaargerustmeteenkulverhaal"

Ben erg benieuwd wat t kan wezen!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Tom Westendorp » do 21 jun 2012, 14:54

verkeerde uitlijning?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: UP trekt naar links

Bericht door Martin33 » do 21 jun 2012, 14:56

heb je: Bandenspanning gecontroleerd of alleen visueel gekeken?
is er wel eens een stoeprand geraakt met de band?
Iets aan de hand met het ESP systeem?
Sporing in de weg?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » do 21 jun 2012, 15:00

Petrolhead Tom schreef:verkeerde uitlijning?
neen is gisteren ook gecontroleerd.

maar vandaag niks aan de hand

Gé Hans

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » do 21 jun 2012, 15:06

Martin33 schreef:heb je: Bandenspanning gecontroleerd of alleen visueel gekeken?
is er wel eens een stoeprand geraakt met de band?
Iets aan de hand met het ESP systeem?
Sporing in de weg?
bandenspanning was correct
neen geen stoepband of iets anders geraakt.
sporing in de weg: ben daarna ook kilometers lang op de linkerweghelft gereden van alles proberen uit te sluiten
volgens de computer niets aan de hand met het esp
bandenspanning was gelijk. deze hebben ze nu wel rondom verlaagt naar 2.1 stond op 2.5

vandaag niks aan de hand

groet Hans

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: UP trekt naar links

Bericht door dubbel-UP! » do 21 jun 2012, 17:51

Tja, of het dat is geweest zal je niet snel weten.

Maar feit is dat de UP! een electronische stuurbekrachtiging heeft.
Technisch is het zeker wel mogelijk om een middenstand callibratie (lees stuurstand correctie)uit te voeren.
Er zullen best wel standsensor op zitten

Als je er technisch over nadenkt is het eigenlijk niet zo vreemd. :idea:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: UP trekt naar links

Bericht door Martin33 » do 21 jun 2012, 17:53

Prohopper schreef:
inside schreef:hun idee: er schijnt een automatische correctie in onze up te zitten waardoor hij regelmatig het middelpunt berekent
van de auto en wanneer je een tijdje je stuur hebt vastgehouden dan berekent hij weer een nieuw referentie punt.
Zou dat niet één of ander l*lverhaal kunnen zijn om de klant gerust te stellen? Zou wel mooi zijn dat een auto zichzelf uit kan lijnen onder het rijden. Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Neemt natuurlijk niet weg dat het raar is dat deze klacht zichzelf blijkt te hebben opgelost.
alleen vrachtwagens zijn zelf nivellerend ivm lading e.d. Als ze je met een l!l verhaal wegsturen hebben ze geen idee wat het probleem is of het is een gerantiegeval voor hun!!
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

bas
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2012, 12:12

Re: UP trekt naar links

Bericht door bas » ma 20 aug 2012, 12:57

Hoi,

Heb verleden week precies het zelfde probleem gehad ook op A73 Roermond richting Venlo als ik het stuur losliet zat ik na 2 sconden in de vangrail.
Meteen naar garage gereden wielen gewisseld banden opgepompt e.d
Probleem leek even weg maar heb het idee dat het weer langzaam terug komt, hebben jullie nog verdere ervaringen hiermee?

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: UP trekt naar links

Bericht door jUPiter » ma 20 aug 2012, 17:59

Allebei op dezelfde A73, misschien ligt het aan de weg omdat er verder niemand over klaagt
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: UP trekt naar links

Bericht door IjZeL » ma 20 aug 2012, 21:14

Ik rijd daar regelmatig en op sommige stukken zit veel spoorvorming, ze zijn wel met de weg bezig nu, dus veel stukken zijn al gefixt.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Hans
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 00:30

Re: UP trekt naar links

Bericht door Hans » ma 20 aug 2012, 21:42

Hallo

Ik heb het zelfde verhaal gehoord van iemand welke ik ken via mijn Boxx.
Ook de hele weg trekken en in eens weg en naar ik weet niet meer voor gekomen.
Hij is ook bij zijn dealer geweest deze kon ook niets vinden.

Groet Hans
Han(d)s_UP

bas
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 aug 2012, 12:12

Re: UP trekt naar links

Bericht door bas » di 21 aug 2012, 07:35

Gisteren naar Duitsland gereden doet het nog steeds maar niet zo hevig als op de A73

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: UP trekt naar links

Bericht door Corne » wo 22 aug 2012, 00:24

op dit moment ook hetzelfde probleem.vorige week 3 dagen last, toen weer een aantal dagen niet en vandaag weer terug het probleem.Na 200m stuur los zit ik in de middenberm.je voelt het ook continu tijdens het rijden.omdat het ook weg kan zijn denk ik aan iets software matigs
VW move up/red blue motion

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: UP trekt naar links

Bericht door Corne » wo 22 aug 2012, 00:26

overigens heb ik niet opde a73 gereden, heb nu bijna 3000 km gereden en het is de laatse paar honderd km aan de hand
VW move up/red blue motion

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: UP trekt naar links

Bericht door Corne » wo 22 aug 2012, 08:38

ik ga vrijdag naar de garage,had al aangegeven dat er meerdere ups last van hadden.Het is dus een duidelijk probleem bij de up, wat naar mijn idee software matig is, omdat er dan wel , dan niet last van is.
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
UP Yours!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 10:23

Re: UP trekt naar links

Bericht door UP Yours! » vr 31 aug 2012, 07:22

Alleen maar naar links trekken is niet goed. Je moet ook af en toe naar rechts trekken; zo blijf je in balans. Beter nog is het om het voor je te laten doen. Of begrijp ik het onderwerp nu verkeerd? :roll:
UP! you go!

Plaats reactie