UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » za 24 nov 2012, 15:16

up! schreef:
Bijbetaling van 500 euro is zeker een goede aanbieding! De afschrijving voor een half jaar rijden is normaal al (veel) hoger. Maar hoe kom je aan die 99%??
daar bedoel ik mee dat er nu 99% van de Uprijders geen last hebben van dit probleem en ik zat bij die 1%
dit getal heb ik berekend door het aantal verkopen van min dealer en het aantal klachten.
mijn logica en kansberekening is dat ik met deze move nu overstap naar die 99%

groet Hans

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: UP trekt naar links

Bericht door up! » za 24 nov 2012, 16:31

inside schreef:dit getal heb ik berekend door het aantal verkopen van min dealer en het aantal klachten.
Misschien hebben de up's van de mensen die nog niet geklaagd hebben dit probleem ook wel, maar heeft het probleem zich bij hun alleen nog niet voorgedaan. Zou me niet verbazen als veel meer dan 1% er (uiteindelijk) last van heeft.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: UP trekt naar links

Bericht door LegacySystem » za 24 nov 2012, 16:40

@Tom, wordt het niet eens tijd voor een poll om te zien hoeveel van de forumgebruikers last hebben van deze kwaal.

Ik behoor gelukkig tot de club van mensen die niet een Up heeft met een koersafwijking :)
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » za 24 nov 2012, 16:41

up! schreef: Misschien hebben de up's van de mensen die nog niet geklaagd hebben dit probleem ook wel, maar heeft het probleem zich bij hun alleen nog niet voorgedaan. Zou me niet verbazen als veel meer dan 1% er (uiteindelijk) last van heeft.
ik ga er ook wel vanuit dat er op den duur wat meerdere meldingen komen, maar zo het zich er nu laat uitzien zal het naar mijn mening wel rond dit percentage blijven hangen.

belangrijkste is dat het probleem erkend is en dat de oplossing hoog op hun lijstje staat.
daarna zal er wel voor een aantal een terugroepactie komen

Gr. Hans

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » za 24 nov 2012, 16:47

LegacySystem schreef:@Tom, wordt het niet eens tijd voor een poll om te zien hoeveel van de forumgebruikers last hebben van deze kwaal.

Ik behoor gelukkig tot de club van mensen die niet een Up heeft met een koersafwijking :)
Mee eens. en dan gelijk vragen welk model men rijdt en of het 3 deurs of 5 deurs is en of het aangepast is met triangel velgen. ik probeer hiermee een relatie tot de klacht te vinden.

heb ook al eerder gevraagd aan Tom om het draadje van de "mijn up trekt naar rechts" samen te voegen met dit draadje
uiteindelijk gaat het om dezelfde klacht nu in twee draadjes

Gr. Hans

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » za 24 nov 2012, 17:00

Is mooi opgelost Hans!! Nu maar hopen dat model 2013 het niet meer heeft, maar ik heb sterk mn twijfels......ze weten immers nog niet wat de oorzaak is, dus hoe kunnen ze zeggen dat model 2013 het probleem niet meer heeft?????
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » za 24 nov 2012, 17:11

Ron UP schreef:Is mooi opgelost Hans!! Nu maar hopen dat model 2013 het niet meer heeft, maar ik heb sterk mn twijfels......ze weten immers nog niet wat de oorzaak is, dus hoe kunnen ze zeggen dat model 2013 het probleem niet meer heeft?????
nee, dat hebben ze ook niet gezegd, Maar ik zei alleen dat er 1 procent klachten zijn, en wil nu mijn oude up niet meer terug duurt nu al een half jaar, ik mag nog wel wachten tot dat er een oplossing komt, maar als me dat nog langer duurt en ik zou dan toch willen dat er een nieuwe komt dan is het bedrag van bijbetalen wel een stuk hoger.

Dus mijn keuze heeft met kansberekening te maken en met gevoel.

Gr. .hans

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » za 24 nov 2012, 17:21

Nog voor een ander kleurtje gekozen?

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: UP trekt naar links

Bericht door MAZE » za 24 nov 2012, 17:23

Mijn citigo is een 2013 model met de stuurtrekklachten dus vrees dat ze de eerste bubs 2013 modellen er ook mee zullen kampen. De 2013 citigo heeft hillassist en heb ik dus ook dus denk ik dat er weinig verschil is tussen de oude en nieuwe.

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » za 24 nov 2012, 17:29

RaymonK schreef:Nog voor een ander kleurtje gekozen?
nee, Candy wit, toen ook al een bewuste keuze allen nu 4 deurs, voor de rest hetzelfde
getinte achterruiten, triangel pakket, parkeersensoren, maps en more etc.

Gr. hans

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » wo 28 nov 2012, 14:38

vandaag telefoontje van de dealer gehad, kan de nieuwe UP vrijdagmiddag ophalen :)

groet Hans

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: UP trekt naar links

Bericht door GunSpeed » wo 28 nov 2012, 17:17

inside schreef:vandaag telefoontje van de dealer gehad, kan de nieuwe UP vrijdagmiddag ophalen :)
groet Hans
Hopelijk is alle ellende dan voorbij, succes!! :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
inside
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:47
Locatie: arnhem

Re: UP trekt naar links

Bericht door inside » wo 28 nov 2012, 17:27

GunSpeed schreef: Hopelijk is alle ellende dan voorbij, succes!! :D
thanks :D

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » wo 28 nov 2012, 18:02

Hoop ook dat je weer met vol vertrouwen achter het stuur in je nieuwe UP! kunt plaatsnemen.

Mijn UP! staat nog steeds zonder nieuws in de garage

denniszwaagman
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 nov 2012, 21:06

Re: UP trekt naar links

Bericht door denniszwaagman » wo 28 nov 2012, 21:12

De mijne ook

denniszwaagman
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 nov 2012, 21:06

Re: UP trekt naar links

Bericht door denniszwaagman » wo 28 nov 2012, 21:15

Probleem wordt aan gewerkt rustig afwachten dus op n nieuw stuur

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: UP trekt naar links

Bericht door dirk » wo 05 dec 2012, 22:00

?ook een keer gehad dat ie naar links trok. Is de volgende dag weer over gegaan. Iets elektronisch?

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: UP trekt naar links

Bericht door High-up! » do 06 dec 2012, 21:28

Heb het ook gehad... Een rit. Daarna was het over.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 13 dec 2012, 12:39

Gisteren weer ongewild trekken ;) Trok constant naar links en vanmorgen ging ie gewoon rechtuit :shock: Na 50 gereden te hebben trok ie ineens naar rechts, daarna nog een paar keer de motor aan/ uit gehad in de hoop dat de boel gereset zou worden maar het trekken naar echts bleef. Dus toe ngelijk maar weer door naar de dealer.
Ze konden me nog van eergister (vochtproblemen), was erg blij met mn mail met het Upforumlinkje over vochtprobleem, en ze weer verteld dat het trekken weer aanwezig is (vorige maand ook al heen geweest). Er komen al meer gevalletjes binnen en ze zijn er nog erg hard mee bezig bij PON. Ze vermoeden de stuurbekrachtiginspomp.
Dus maar weer een melding laten maken in de hoop dat er toch wel vaart in komt (zouden meer mensen moeten doen)

Tot die tijd gewoon afwachten...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » do 13 dec 2012, 18:35

Mijn auto staat inmiddels al 4 (!!) weken in de garage met ditzelfde probleem.

Begin er momenteel echt een beetje moedeloos van te worden en hoop snel weer is wat te horen

Plaats reactie